جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

همه ما این جمله معروف را بارها در زندگی خود شنیده ایم که همیشه حق با مشتری است، اما واقعا چرا؟ برخی دلیل این اتفاق را به علت آن می دانند که مشتری فردی است که در نهایت قرار است محصول تولیدی شما را خریداری کند و به همین خاطر شایسته است تا با وی محترمانه رفتار کرد و جایگاهی ویژه برای آنان در نظر گرفت.

در واقع لازم است چه در زمینه تولید و چه در زمینه فروش محصول مطابق میل مشتری عمل کرد. برای مثال یک مربی پیانو اگرچه در کار خود مهارت کافی دارد و روش های تدریس را بلد است با این حال لازم است تا به خواسته های هریک از شاگردان خود نیز توجه داشته باشد و همیت امر باعث می شود تا یک مربی کاربلد و خبره از یک مربی معمولی متمایز شود.

بدون شک لازم است همواره به خواسته های مشتریان توجه ویژه داشت با این حال این امر نباید باعث شود تا در کار خود خلاقیت را کنار بگذاریم و از مهارت های خود در جهت خلق نوآوری استفاده نکنیم.

 اگر شما نیز خواهان این هستید که در کار خود خبره باشید لازم است تا قدرت فروش خود، احترام به مشتری و میزان وفاداری آنان را افزایش دهید.

ایده

تا سال 1960 میلادی آرایشگران اصول کاری بسیار ساده ای داشتند که مبتنی بر خواست مشتری بود. در واقع آنان هر آنچه مشتری می خواست را بدون اظهارنظر یا ارائه پیشنهادی انجام می دادند. همین امر باعث شد تا رقابت در این عرصه عملا بی معنی شود و تفاوت قیمت آرایشگران به علت آنکه هر دو عملا یک کار را انجام می دادند و تفاوت کاری خاصی نداشتند بسیار کم شود. همین امر در نهایت منجر به کسادی بازار و کاهش میزان علاقه مندان به یادگیری این حرفه شد.

در اوایل سال 1960 میلادی آرایشگری جوان در شرق شهر لندن پایتخت کشور انگلستان تصمیم به تغییر شیوه کاری مرسوم گرفت. وی اقدام به طراحی سیستمی دقیق کرد که بدون نیاز به تنظیمات پیچیده، آرایشگر می توانست اقدام به کوتاه کردن موی مشتری خود کند. البته این پایان کار نوآوری های وی در عرصه آرایشگری نبود. در واقع او با سماجت خاصی که داشت مشتری را متقاعد می کرد که بهتر است آنگونه که به نظر خودش مناسب تر است مویش را کوتاه کند. در واقع او برخلاف شیوه رایج آرایشگرها آنطور که مشتری می خواست عمل نمی کرد و براساس نظر خود کار می کرد.

اگرچه این اقدام وی در ظاهر باید موجب کاهش رضایت مندی مشتریان و کسادی بازار کار وی می شد، اما نتایج کاملا عکس انتظارات بود و مشتریان از طرح های وی استقبال کردند و همین امر باعث شد تا آرایشگر جوان که ویدال ساسون نام دارد عملا یک شبه به شهرتی بی نظیر دست یابد.

در حال حاضر آقای ساسون چندین مرکز آموزشی در سراسر جهان را در اختیار دارد که سبک های وی در آن آموزش داده می شود. طرح های وی که گاهی عجیب و غریب نیز هستند نه تنها از مشتریان وی کم نکرده بلکه طرفداران وفادار زیادی را نیز به خود جذب کرده که باعث شهرت جهانی وی شده است.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- خود را به عنوان فردی کاربلد و خبره مطرح سازید و خود را مستلزم پیروی از شیوه های قدیمی ندانید.

- در کار خود محکم و مصمم ولی در عین حال مودب باشید و هرگز اجازه ندهید مشتری با دلخوری و ناراحتی محل کارتان را ترک کند.

- همواره مشتریان خود را از علت کاری که می خواهید انجام دهید آگاه سازید. این اقدام نوعی احترام به مشتری تلقی می شود.

- مشتری را تنها به چشم خریدار نگاه نکنید. آنان می توانند مشاوران خوبی نیز در راستای بهتر شدن سطح کاری تان باشند.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RvHdhgKo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه