پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

برندهای بسیاری این روزها در تلاش هستند، پیام تبلیغاتی خود را به طور غیرمستقیم به مخاطبان شان ارسال کنند و برای این عملکرد دائم در پی یافتن راهکارهای متفاوتی هستند؛ راهکارهایی که باید آنقدر خلاقانه باشد که مخاطبان درگیر کارهای روزمره را به سمت خود جذب کنند.

چندی  است بانک قرض الحسنه مهر ایران تک آهنگی را با صدای سالار عقیلی در فضای مجازی منتشر کرده  است. بانک قرض الحسنه مهر ایران به مانند بسیاری از رقبای خود در ترانه این آهنگ به طور مستقیم به نام برندش اشاره ای نکرده و مخاطبان فقط در انتهای تیزر متوجه ارتباط برند با آهنگ می شوند.ترانه این آهنگ مضامینی ملی و حماسی دارد.بانک قرض الحسنه مهر ایران قبل از انتشار این آهنگ، آگهی تلویزیونی را نیز منتشر کرده بود. بانک برای انتشار این آهنگ از رسانه های دیجیتال بهره برداری کرده  است.

به منظور بررسی تک آهنگ بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت وگویی را با دکتر حسین خطیبی، عضو هیأت علمی دانشگاه و عضو هیات مدیره انجمن صنفی تبلیغات داشته ایم. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر تماسی نیز با واحد روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران داشته ایم که این واحد پاسخگوی سوالات «فرصت امروز» نبود.

ترانه و موسیقی به عنوان یک رسانه تبلیغاتی

دکتر حسین خطیبی، عضو هیأت علمی دانشگاه و عضو هیات مدیره انجمن صنفی تبلیغات درباره تک آهنگ تبلیغاتی که چندی ا ست توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران درفضای مجازی با صدای سالار عقیلی منتشر شده، می گوید: ترانه و موسیقی به عنوان یک رسانه تبلیغاتی نه فقط در ایران بلکه در تمامی کشورها مورد استقبال مخاطبان قرار می گیرد. اینکه برندها بخواهند در قالب ترانه مفاهیمی را به مخاطبان ارسال کنند، شیوه جالبی است.

در ایران استفاده از این شیوه سابقه طولانی دارد، در کشورمان همیشه وقتی می خواهند مفاهیمی در ذهن مخاطبان ماندگار شود، سعی کرده اند از ترانه و موسیقی مناسب استفاده کنند برای مثال در دوران جنگ و ایام مذهبی نمونه های زیادی از این ترانه های آهنگین و ماندگار منتشر شده است.

بنابراین به کارگیری این شیوه با فرهنگ مخاطبان ایرانی نیز هماهنگی خوبی دارد. چون آنها به خوبی با این شیوه انتقال پیام آشنا هستند. حال اگر برندی برای برقراری ارتباط با مخاطبان ترانه ای را انتخاب و متناسب با آن ترانه موسیقی مناسبی را در نظر بگیرد، پیام تبلیغاتی اش راحت تر در ذهن مخاطبان باقی خواهد ماند.

خطیبی می گوید: آهنگ بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز جالب توجه است و در ترانه آن از مفاهیم خوبی استفاده شده است. مفاهیم ملی به کار رفته شده در این آهنگ مطمئنا در یاد مخاطب ماندگار خواهد شد. به خصوص که برای این تک آهنگ موسیقی درست و جالبی نیز ساخته شده است. همچنین بانک قرض الحسنه مهر ایران از سالارعقیلی به عنوان خواننده این ترانه به درستی بهره برداری کرده و انتخاب مناسبی در این زمینه انجام داده است.

تک آهنگ، نظام ارزش های بانک را به مخاطبان نشان می دهد

خطیبی در پاسخ به این سوال که آیا تک آهنگ بانک قرض الحسنه مهر ایران می تواند اثرگذاری یک آگهی تبلیغاتی را برای این برند داشته باشد، می گوید: این تک آهنگ کارکرد و عملکردی به مانند یک آگهی تبلیغاتی برای برند نخواهد داشت اما می تواند مانیفست یا نظام ارزش های حاکم در آن بانک را به مخاطبان نشان دهد. همان طور که گفتم بانک از طریق مفاهیم و کلمات به کار رفته در ترانه می تواند این ارزش ها را به مخاطبان منتقل کند.

بنابراین ترانه و شعر در این سبک تبلیغاتی اهمیت ویژه ای دارد. علاوه بر این، این سبک تبلیغاتی برای تمامی گروه های مخاطبانی که با بانک مهر ایران در ارتباط هستند، مناسب است. ترانه مورد نظر چون از مفاهیم ملی ا ست امکان دارد آنقدر در ذهن مخاطبان باقی بماند که مخاطبان در ذهن خود آن را زمزمه کنند. اگر دقت کرده باشید بسیاری از ترانه تیتراژ فیلم های تاریخی و ملی ناخود آگاه آنقدر توسط مخاطبان شنیده و دست به دست می شوند که انتقال مفاهیم داده و ماندگار شده اند و تاثیرطولانی مدتی را از خود به جا گذاشته اند.

رسانه های منتشر کننده تک آهنگ بانک مهر ایران

خطیبی درباره اینکه بهتر است برای انتشار تک آهنگ بانک قرض الحسنه مهر ایران از چه رسانه هایی استفاده شود، می گوید: رسانه های دیجیتال این روزها به دلیل فراگیر و ارزان بودن مورد توجه بسیاری از برندها قرار گرفته اند اما این تک آهنگ را می توان به صورت کلیپ روی آگهی تلویزیونی و رادیویی نیز بهره برداری کرد. به هرحال این یک تک آهنگ است و بانک می تواند از طریق رسانه های مختلفی آن را منتشر کند

. بانک باید نسبت به انتشار این تک آهنگ برنامه ریزی دقیقی داشته باشد و آن را مال خود کند. چون تشابه نام بانک با نام ایران و واژه های ملی باعث شده که اگر مخاطب لوگوی بانک را در انتها نبیند شاید متوجه ارتباط بانک با تک آهنگ نشود. گاهی نام بانک به گونه ای ا ست که وقتی در ترانه به کار می رود، همراستا با اهداف تبلیغاتی آن قرار گرفته و مخاطب بدون دیدن لوگو نیز متوجه ارتباط آهنگ با برند می شود.

بنابراین بانک قرض الحسنه مهر ایران چون به طور کامل در ترانه از نام خود استفاده نکرده باید از طریق شیوه انتشار مفاهیم ترانه این آهنگ را به اهدافش وصل کند. بانک می تواند از رسانه های مختلف دیگری نیز برای انتشار بهره مند شود، برای مثال بانک به عنوان آهنگ پیشواز تلفن های خود می تواند از این تک آهنگ استفاده کند یعنی آنقدر باید پخش شود تا مخاطب به محض شنیدن این تک آهنگ نام بانک را در ذهن اش تداعی کند. به نوعی بانک باید کاری کند که بار عاطفی این تک آهنگ به نامش متصل شود.

کم رنگ بودن بار تبلیغاتی تک آهنگ

خطیبی درباره پیامدهای دیگر کم رنگ بودن بار تبلیغاتی این تک آهنگ می گوید: باید در نظر داشته باشید که نیامدن نام بانک در ترانه این تک آهنگ و دور شدن بار تبلیغاتی آن به انتشار ش توسط مخاطبان کمک خواهد کرد. این شیوه عملکرد باعث خواهد شد که مخاطب این تک آهنگ را به طور روزمره گوش دهد.

مطمئنا اگر نام یا لوگویی از بانک کنار این تک آهنگ به طور مستقیم منتشر شود، مخاطبان ایرانی به راحتی اقدامی برای انتشار آن نخواهند کرد. معمولا مخاطبان سعی می کنند به ابزاری برای تبلیغات برندها تبدیل نشوند و از این اتفاق دوری می کنند، مگر اینکه تبلیغ آنقدر جذاب باشد یا برای آنها فایده ای برساند.

بنابراین بانک باید از لحاظ بصری این آهنگ را به نامش وصل کند وگرنه فقط تک آهنگی را منتشر کرده و هزینه ای برای آن پرداخته است. به هرحال باید از بودجه ای که صرف کرده به نفع افزایش آگاهی از برندش بهره برداری کند.

حضور سالار عقیلی در تک آهنگ بانک

سالار عقیلی به دلیل اجرای بسیاری از آهنگ های حماسی و ملی برای اجرای این آهنگ انتخاب درستی است. مخاطبان نیز این خواننده را با چنین آهنگ هایی می شناسند و با صدای او ارتباط برقرار می کنند. به هرحال این تک آهنگ را هر خواننده ای می تواند بخواند اما انتخاب کسی که به ماندگاری ترانه و ارتباط مخاطبان کمک زیادی کند، اهمیت فوق العاده ای دارد که سالارعقیلی در این باره انتخاب درستی است.

خطیبی در پایان می گوید: بانک قرض الحسنه مهر ایران با انتشار این تک آهنگ یک اثر هنری تولید کرده که با برنامه ریزی دقیق تر و درست تر می تواند از این اثر هنری به نفع خود بهره برداری کند. اگر بانک برای این آهنگ برنامه ریزی نداشته باشد، فقط اثری تولید کرده و باید خودش استفاده کند. بانک از کارکنان خود نیز می تواند در جهت انتشار بیشتر آهنگ استفاده کند. به هرحال استفاده از این شیوه تبلیغاتی می تواند برای بسیاری از برندها جالب توجه و موثر باشد.

ارتباط با نویسنده: nargesfaraji62@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pWHsc0r4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
مجید فلاح :
7 سال پیش
با سلام. این یک کار حرفه ای در بخش موسیقی است. آقای عقیلی خودشان یک برند هستند... ولی بشدت کار غیر حرفه ای در مبحث تبلیغات میباشد... شما در تبلیغ باید ترقیب کنید ... با معرفی مزیت و البته تمایز ها... حتی از نظر بصری هم به خدمات بانک نگاه دقیق نشده... با هزینه این فیلم میتوان یک تیز تبلیغاتی عالی ساخت... در تعجم که با چه هدفی این اثر ساخته شده و مدیریت روابط عمومی بانک مهر چگونه از این اثر بعنوان یک محصولی تبلیغی دفاع خواهد کرد...
مجید فلاح :
7 سال پیش
ا سلام. این یک کار حرفه ای در بخش موسیقی است. آقای عقیلی خودشان یک برند هستند... ولی بشدت کار غیر حرفه ای در مبحث تبلیغات میباشد... شما در تبلیغ باید ترقیب کنید ... با معرفی مزیت و البته تمایز ها... حتی از نظر بصری هم به خدمات بانک نگاه دقیق نشده... با هزینه این فیلم میتوان یک تیز تبلیغاتی عالی ساخت... در تعجم که با چه هدفی این اثر ساخته شده و مدیریت روابط عمومی بانک مهر چگونه از این اثر بعنوان یک محصولی تبلیغی دفاع خواهد کرد... ( اصلاحیه: ترغیب
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه