شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

8 قدم برای جلوگیری از شکست در کسب و کارهای کوچک

5 سال پیش ( 1397/7/22 )
پدیدآورنده : Mike Kappel   پدیدآورنده : امید گوهری   پدیدآورنده : کسب و کارهای کوچک  

شکست در هر کسب وکاری ممکن است اتفاق بیفتد. شاید شما سرمایه بسیاری را صرف تولید محصولی کرده اید که مورد استقبال قرار نگرفته است و یا دقیقاً هنگام پرداخت قبوض دچار مشکل مالی شده اید.
این اتفاقات همیشه به معنای پایان کار و ورشکستگی کسب و کارهای کوچک نیست؛ بلکه می تواند فرصتی برای بازگشت و ایجاد شرایطی به مراتب بهتر باشد.

به عنوان یک کارآفرین با سابقه ای بیش از 30 سال، چنین مشکلاتی را تاکنون تجربه کرده ام. برای مثال یکی از استارتاپ های من با رکود در فروش مواجه و این شرایط در بحران مالی بزرگ آمریکا بدتر نیز شد. پس از چند ماه بحران مالی، متوجه شدم زمان «تلاش و یا قبول شکست» فرا رسیده است. خوشبختانه به دنبال تغییرات عمده ای که ایجاد شد، توانستم استارتاپ را به مسیر درستی هدایت کنم.

اگر با شرایط بدی مواجه شده اید، مهمترین نکته عدم از دست دادن امید است. در اینجا به 8 مورد برای جلوگیری از شکست استارتاپ اشاره شده است.

1. هوشیار باشید!

تشخیص شکست کسب وکار همیشه آسان نیست. شاید نسبت به اتفاقات، صرف نظر از علائم موجود، هوشیار نباشید. در صورت عدم هوشیاری ممکن است سرمایه بسیاری را صرف مخارج مختلف کنید و خود را در چاه عمیق تری بیندازید.

مطلب مرتبط: 5 دلیل شکست کسب و کار های کوچک

نسبت به شکست بی توجه نباشید و مسائل را آن طور که هست بپذیرید، در غیر این صورت در مسیر شکست کسب وکار قدم بر می دارید. باید مسائل را بپذیرید تا تغییرات مناسبی جهت حفظ شرکت تان ایجاد کنید.

2. شرایط را بسنجید

به محض اینکه حس کردید موردی در کسب وکارتان در جای درست قرار ندارد، باید در آن عمیق شوید تا مشکل را بیابید. اینکه ندانید چگونه مسئله را حل کنید، به معنای عدم توانایی شما در یافتن آن نیست.

شاید تراز مالی شما منفی و یا میزان فروش تان کاهش یافته باشد. مشکل هرچه باشد، باید با آرامش آن را بسنجید. نیاز نیست همان لحظه روش حل مشکل را بیابید؛ بررسی کنید و یادداشت بردارید.

زمانی که استارتاپ من به مشکل برخورد، از هرچه در کسب وکار می دیدم و می شنیدم یادداشت برمی داشتم. من به فروشندگان مان و آنچه به مشتریان می گفتند گوش دادم و عملکرد مدیران را بررسی کردم. کارمندان من از حضور همیشگی ام راضی نبودند، اما این موضوع به من در ارزیابی مشکلات کمک می کرد.
3. مسائل کم بازده را از بین ببرید

به محض پیداکردن مشکل موجود در کسب وکار، طرحی را برای بهبود شرایط بیابید. ارزیابی شرایط به من نشان داد مسائلی منجر به کاهش سرعت عملیات موجود در کسب وکار شده اند.

به عنوان مالک یک کسب وکار کوچک، ممکن است تعداد کارمندان تان خیلی زیاد نباشد و هر یک مشغول به انجام وظایف مختلفی باشند، اما اتلاف وقت انتخاب مناسبی نیست. در نتیجه اگر کارمندان تان زمان زیادی را صرف اموری غیرضروری می کنند که می توان آنها را به صورت خودکار نیز انجام داد، سرعت در کسب وکارتان کاهش می یابد.

استفاده از نرم افزارها روشی برای از بین بردن بازدهی پایین است. برای مثال نرم افزارهای مالی و حسابداری می توانند با کنترل مسائل مالی به شما زمان بیشتری برای مدیریت کسب وکار بدهند.

4. انتظار موارد غیرمنتظره را داشته باشید

مشکلات امری اجتناب ناپذیر در کسب وکار هستند. در حقیقت تمام این مسائل بخشی از کارآفرین بودن هستند. آماده بودن برای اتفاقات غیرمنتظره پیش از بروز مشکل و همچنین حین ابراز آن کاربرد دارد. همواره مبلغی را برای موارد ضروری کنار بگذارید و در صورت مواجهه با شرایط دشوار، خود را مهیای مشکل بزرگ تر کنید.

وقتی استارتاپ من به مشکل برخورد، بحران اقتصادی آن را بدتر کرد. من باید آماده شرایط سخت تری می شدم، اما این کار را نکردم و تنها خود را سردرگم تر از پیش ساختم. شما نمی توانید اقتصاد کشور، فصول و الگوی خرید مشتریان را مدیریت کنید. تنها چیزی که در اختیار شماست، آمادگی برای شرایط بدتر است.

5. مخارج اضافی را کنترل کنید

بسیاری از کسب وکارها هزینه هایی دارند که به سود تبدیل نمی شود. برای مثال ممکن است برخی خدمات و محصولات شما به فروش نرسند. این هزینه ها و مخارج غیرضروری را حذف کنید تا فرآیندها برای تان ساده تر شوند. از تولید محصولاتی با فروش کم دست بردارید.

به دنبال تأمین کنندگان جدید باشید تا ملزومات خود را ارزان تر بخرید و یا از عمده فروشان خرید کنید تا هزینه های تان کاهش یابد.

6. جا نزنید

وقتی به مشکلی بر می خورید و یا کسب وکارتان نزدیک به فروپاشی است، همواره به یاد داشته باشید که مسائل ممکن است تغییر کنند. ناامید نشوید و نگرش توأم با شکست نداشته باشید، که در این صورت قطعاً شکست خواهید خورد. اطمینان حاصل کنید کارمندان تان امیدشان را از دست نمی دهند. نگرش منفی، مشتریان را فراری می دهد. برای تقویت خود به تمام سدهایی فکر کنید که با موفقیت از آنها عبور کرده اید.

7. در دسترس مشتریان باشید

در گذر زمان باید بر رشد کسب وکار خود تمرکز کنید. یک روش برای رشد، دسترسی آسان مشتریان به خدمات شماست. برای جذب مشتریان جدید، در دسترس باشید، قیمت های رقابتی ارائه کنید و تجربه کاربری مشتریان را بهبود بخشید.

نیازی به تبلیغات پرهزینه برای محصولات نیست. روش های تبلیغاتی ارزان قیمت بسیاری وجود دارند، مانند تبلیغ در رسانه های اجتماعی، ارسال پست جدید در وبلاگ کسب وکار و استفاده از بازاریابی ایمیلی.

مطلب مرتبط: باورهای محدودکننده ای که باعث شکست کسب و کار می شوند

8. به کارمندان تان گوش کنید

همیشه به خاطر داشته باشید که کارمندان دارایی های ارزشمند کسب وکارتان هستند. آنها می توانند روش های خلاقانه ای برای بهبود و رشد کسب وکار داشته باشند. کارمندان به شما در شناخت آنچه مورد نیاز مشتریان تان است کمک می کنند و زمانی که به آنها گوش کنید، تهییج می شوند و در رشد شرکت همکاری بیشتری با شما خواهند داشت.

منبع : allbusiness
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5NCeqxVr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه