جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

6 اصل مراقبت از کارمندان 

1 سال پیش ( 1401/7/11 )
نویسنده : کریس کیل   مترجم : امیر آل علی  

بدون تردید تیم شرکت، مهمترین دارایی یک مدیر محسوب می شود که در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، ضروری است تا برای حفظ آنها برنامه ریزی درستی را داشته باشید. درواقع برخلاف 100 سال قبل، امروزه برای هر فردی فرصت شغلی متنوع وجود دارد و این امر باعث می شود تا حفظ کارمندان، به یک چالش جدی تبدیل شود. در این زمینه یکی از رایج ترین اتفاقات این است که کارمندان دچار روزمرگی شده و یا کار آنها بیش از حد استرس زا است که دلیل عمده این امر را می توان تداخل میان کار و زندگی شخصی عنوان کرد. اگرچه در ظاهر هر کارمند خود باید برای بهبود شرایط اقدامات لازم را انجام دهد، با این حال واقعیت این است که مدیران پررنگ ترین نقش را در این زمینه داشته و با رعایت چند نکته می توانند تا میزان زیادی از فرسوده شدن تیم کاری خود جلوگیری کنند. درواقع امروزه اهمیت مدیران در شرکت به حدی مهم است که این افراد دیگر نمی توانند صرفا پشت میز نشین باشند. با نگاهی بلندمدت، متوجه این امر خواهید شد که حفظ تیم شرکت، به مراتب بهتر از زمانی است که به صورت مداوم، کارمندان جدید را به تیم اضافه کنید. دلیل اصلی این امر نیز به خاطر هماهنگ شدن و عادت کردن افراد به کارهای روزمره است که بدون شک برای کارمندان جدید، نیاز به حداقل یک ماه زمان خواهد بود. همانطور که در موارد قبل نیز عنوان شد، با توجه به بازار رقابتی و حضور برندهای متنوع، از دست دادن زمان می تواند باعث شود تا فرصت های ایده آل بازار را از دست داده و در نهایت حتی قادر به حفظ جایگاه حال حاضر خود هم نباشید. در این راستا برای درک بهتر این موضوع، شش اصل مراقبت از کارمندان را بررسی خواهیم کرد که تمامی این موارد، کاملا ساده بوده و هر شرکتی به راحتی قادر به انجام تمامی آنها خواهد بود.

1-به تعادل میان کار و زندگی شخصی کارمندان خود کمک نمایید 

نخستین نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که کارمندان ما ربات نبوده و هر یک ویژگی و شرایط خاص خود را دارند. به همین خاطر رفتار یکسان ابدا کاربرد لازم را به همراه نخواهد داشت. درواقع شما باید به حدی از صمیمیت با هر یک از کارمندان خود برسید که بتوانید موقعیت و ویژگی های آنها را درک کرده و برنامه ریزی را ایجاد نمایید که باعث شود تا تعادل میان کار و زندگی شخصی افراد به بهترین شکل، انجام شود. برای اقدام موفق در این زمینه لازم است تا به شیوه های نوین کار کردن توجه داشته باشید. درواقع هر روز آمدن کارمندان به شرکت، یک اقدام منسوخ شده است و باید به دورکاری توجه ویژه داشته باشید. همچنین این امکان را مهیا کنید که افراد با تمام کردن اقدامات روزانه خود، بتوانند زودتر از شرکت خارج شده و اجازه مرخصی داشته باشند. درواقع شرکت ها به مدیران سختگیر و منتقد نیاز ندارند و لازم است تا نقش یک رهبر دلسوز را داشته باشید. همچنین لازم است تا در شرکت فضاهایی وجود داشته باشد تا کارمندان بتوانند آرامش لازم را به دست آورده و با تمرکز بیشتری اقدامات خود را انجام دهند. در این رابطه وجود فضایی برای چرت زدن و توجه به تغذیه کارمندان، از جمله نکات مهم محسوب می شود. 

مطلب مرتبط: 9 جمله ای که باعث افزایش رضایت شغلی کارمندان خواهد شد

2-صندوق اضطراری داشته باشید 

این امر یک واقعیت است که هزینه های زندگی نسبت به چند سال گذشته، به مراتب بیشتر شده و بسیاری از افراد با تنها یک شغل نمی توانند زندگی مورد نظر خود را داشته باشند و رفاهی خوبی را برای خانواده خود ایجاد نمایند. به همین خاطر شرکت باید همواره آمادگی کمک به تیم خود را داشته باشد. این امر می تواند شامل اقداماتی نظیر پرداخت زودتر بخشی از حقوق، اعطای وام، جوایز مختلف و... باشد. درواقع در این زمینه امروزه شرکت ها، اقدامات متنوعی را انجام می دهند تا کارمندان حس نکنند که به حقوق مشخص شده محدود هستند. این امر خود به انگیزه بالاتر کارمندان شما نیز منجر خواهد شد. با این حال انجام چنین اقداماتی تنها زمانی امکان پذیر است که شما صندوق اضطراری داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا در صورت نیاز، به سرعت بتوانید به تیم خود کمک نمایید. در این زمینه بهتر است که کارمندان خود را نسبت به وجود صندوق و مبلغ آن آگاه سازید. این امر باعث می شود تا آنها آرامش خاطر بیشتری را داشته باشند. درواقع امکانات بیشتر باعث می شود تا کارمندان نیز تمایل کمتری به ترک شرکت پیدا کنند. برای مثال وام دادنی که بازپرداخت آن چند سال طول بکشد، به این معنا است که شما حداقل تا چند سال آینده، از حضور کارمندان اطمینان خواهید داشت و این امر باعث می شود تا با خیال راحت، برنامه ریزی های لازم را داشته باشید. 

3-برنامه شناور داشته باشید 

برنامه شناور درست نقطه مقابل ساعت کاری مشخص محسوب می شود. برای مثال ممکن است یک کارمند مجبور باشد که در ابتدا فرزندان خود را به مدرسه ببرد و پس از آن راهی شرکت شود. به همین خاطر این فرد باید بتواند ساعت مدنظر خود برای حضور در شرکت را داشته باشد. درواقع برای شما تنها باید انجام کارها به بهترین شکل مهم باشد و در این زمینه توجه به ساعت، کاملا بیهوده خواهد بود. برای برنامه ریزی بهتر لازم است تا با کارمندان خود صحبت کرده و فراموش نکنید که امتیازها باید به صورت عادلانه باشد. برای مثال اگر یک کارمندی می تواند دو ساعت دیر در شرکت حضور داشته باشد، باید برای دیگران امتیازهای دیگری را مطابق شرایط خاص خودشان در نظر داشته باشید. درواقع این موضوع بسیار مهم بوده و در صورت عدم رعایت درست آن، با نارضایتی های بسیاری مواجه خواهید شد. به همین خاطر نحوه انجام این اقدام باید کاملا مورد توجه شما باشد. 

4-به تغذیه کارمندان خود توجه داشته باشید 

همانطور که در موارد قبل نیز عنوان شد، توجه به تغذیه کارمندان بسیار مهم است. درواقع اگر از آنها بخواهید که ناهار را به همراه خود بیاورند، این امر به معنای حمل کردن بار اضافه محسوب شده و می تواند یک چالش جدی باشد. در کنار این موضوع شما تنها نباید به ناهار فکر کنید. درواقع لازم است تا هر کارمند به ازای هر یک ساعت فعالیت، یک خوراکی را داشته باشد. این امر بسیار مهم بوده و با یک برنامه غذایی درست می توانید سوخت رسانی لازم را به تیم کاری خود داشته و در نهایت با راندمان کاری به مراتب بهتر مواجه شوید. همچنین لازم است تا به دنبال غذاهای سالم باشید تا سلامت کارمندان با خطر مواجه نشود. در نهایت اگر بتوانید به خوبی تغذیه کارمندان خود را پوشش دهید، هزینه های آنها نیز کمتر می شود و طبیعی است که درآمد آنها، می تواند به خوبی برای زندگی آنها کافی باشد. اگرچه این مورد در ظاهر هزینه بر محسوب می شود، با این حال با تحلیل درست متوجه می شوید که مزیت های آن به مراتب بیشتر است. همچنین لازم است تا به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از هزینه های رایج در شرکت وجود دارد که عملا نتیجه بخش نبوده و جزو شیوه های قدیمی محسوب می شود که با حذف آنها، بدون شک بودجه لازم را به دست خواهید آورد. 

5-از اهمیت پاداش غافل نشوید

درواقع شما برای یکسری اقدامات مشخص، دستمزدی را تعیین کرده اید و این شرایط باعث می شود تا افراد تمایلی به اقدامات بیشتر و بروز خلاقیت در کار خود نداشته باشند. با این حال پاداش می تواند همه چیز را کاملا متفاوت نماید. درواقع چنین شرایطی باعث خواهد شد تا افرادی که مستعد رشد هستند، خود را به خوبی بروز دهند و این امر در نهایت به نفع کسب و کار شما خواهد بود. در کنار این مسئله نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که دغدغه یک مدیر به صورت مداوم باید این باشد که چگونه می توان شرکت را به محیطی بهتر تبدیل کرد. در زمینه پاداش نیز می توانید تنوع بالایی را داشته باشید و تنها به پرداخت پول محدود نخواهید بود. در این زمینه حتی می توانید قرعه کشی هایی نظیر گردونه شانس داشته باشید تا احتمال بروز نارضایتی، به مراتب کمتر شود. 

مطلب مرتبط: خلاقانه ترین اقدامات جهت افزایش رضایت شغلی کارمندان

6-سرگرمی ایجاد نمایید 

با توجه به تعداد ساعت های زیادی که افراد در شرکت شما سپری می کنند، طبیعی است که نباید محیط شرکت تنها فضایی برای کار کردن محسوب شود. درواقع شما باید تفریحاتی را برای کارمندان خود در نظر بگیرید که باعث می شود تا خستگی آنها كاهش پیدا كرده و روحیه بالاتری را پیدا كنند. در كنار این مسئله نكته دیگری كه باید به آن توجه داشته باشید این است كه سرگرمی باعث می شود تا كارمندان با یكدیگر صمیمی تر شده و به دوستان هم تبدیل شوند كه خود دلیلی برای تمایل به ماندن آنها خواهد بود. درواقع كارمندان شما باید دلایلی به مراتب بیشتر از حقوق دریافتی برای حضور در شركت داشته باشند و برای سرگرم كردن آنها، اقدامات متنوعی وجود دارد كه با یك جست و جوی ساده می توانید به فهرست كاملی از آنها دست پیدا كنید. 

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/J6dFnb80
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه