سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 7 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

دیپلماتیک عمل کنید

6 سال پیش ( 1396/3/21 )
پدیدآورنده : علی آل‌علی  

شاید در وهله نخست مقایسه وظایف مدیران و رهبران تجاری با یک دیپلمات عجیب به نظر برسد، با این حال تاملی کوتاه روشن خواهد ساخت که به عنوان یک مدیر در بسیاری از امور نیازمند عملکرد دیپلماتیک و هوشمندانه هستید.بهترین مثال برای عملکرد زیرکانه و تا حدود زیادی شبیه به دیپلمات ها هنگام گفت وگو با کارمندان و شرکای تجاری است. در چنین مواقعی شما به عنوان نماینده برندتان نیاز دارید مسیر گفت وگو را به گونه ای پیش ببرید که در نهایت نتیجه دلخواه تان حاصل شود.

همچنین باید توجه داشت که ساختار گفت وگو و مذاکره با هر یک از گروه های کارمندان، شرکا، مقامات دولتی و رقبا متفاوت بوده و به تبع آن نیازمند تسلط بالا روی شیوه مذاکره و گفت وگو است. علاوه بر مسئله گفت وگو و مذاکره با گروه های مختلف، به طور معمول مدیران به دنبال کسب موفقیت در بازارهای مختلف هستند. تمرکز روی موفقیت به طور طبیعی نیازمند توجه به چندین متغیر دیگر از قبیل شرایط بازار، میزان بازدهی شرکت، هزینه های جاری و وضعیت فروش محصولات است.

بر همین اساس شاید اشاره به این نکته که یک مدیر نیازمند توجه به ابعاد مختلف امور شرکت در یک زمان واحد است، اغراق محسوب نشود. بر همین اساس تعامل دیپلماتیک و هوشمندانه یکی از نیازهای مدیران عصر نوین محسوب می شود. در ادامه به بررسی دقیق تر ایده حاضر خواهیم پرداخت. با این حال نکته مهمی که به عنوان مطلب پایانی این بخش باید به آن اشاره کرد، نیاز مدیران و رهبران تجاری به راهکارهای تسهیل کننده ارتباط با دیگران به جای روبه رو شدن خصمانه با آن هاست.

ایده

یکی از نخستین نظراتی که در زمینه مدیریت دیپلماتیک گروه های تجاری مطرح شده در ارتباط با ایجاد تفکر خلاق در میان کارمندان است. به این ترتیب شما به عنوان مدیر مجموعه ملزم به تقویت تفکر خلاق کارمندان تان هستید. با این حال توجه داشته باشید که وظیفه شما تنها تقویت این جریان بوده و نباید عقایدتان را به کارمندان تحمیل کنید. البته این نکته به معنای چشم پوشی از دیدگاه اصلی شرکت تان نیست. در واقع دیپلماسی شما باید در راستای تقویت تفکر خلاق کارمندان بر محور دیدگاه اصلی شرکت باشد.

نکته ای که در تقویت تفکر خلاق سهم بسیار زیادی را دارد، نحوه برخورد شما با ایده های ارائه شده توسط کارمندان تان است. به عبارت ساده، نباید انتظار داشت که تمام ایده های افراد خارق العاده و بدون ایراد باشد. بر همین اساس تقدیر و احترام به تمام ایده ها، صرف نظر از ایرادات شان، باعث تقویت روحیه کارمندان و پیشرفت محسوس طرح های شان به مرور زمان خواهد شد. توجه به این نکته ضروری است که تحقیر یا کوچک  شمردن ایده های نامناسب نتیجه ای جز توقف سیر تفکر خلاق کارمندان نخواهد داشت.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/b65kn7zd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه