یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ارتباط موثر با سرمایه گذاران

6 سال پیش ( 1396/4/6 )
پدیدآورنده : علی آل‌علی  

شرایط کسب وکار مدرن باعث توسعه چشمگیر مدل های تعامل چندجانبه در شرکت ها شده است. در ابتدا این شیوه های تعامل تنها محدود به کارمندان داخلی برندها بود. در چند دهه اخیر توسعه شبکه های سرمایه گذاری و ظهور شرکت های چند ملیتی سبب شده تا مدیران توجه بیشتری به نحوه تعامل و برخورد با سرمایه گذاران بزرگ داشته باشند.

امروزه صحبت در مورد سبک ایده آل تعامل با سرمایه گذاران و جلب رضایت شان امری عادی است، اگرچه صرف صحبت در این مورد کافی نیست. اگر صادقانه بخواهیم بحث کنیم، تمایل بسیاری از مدیران نسبت به اجرای تئوری های تعامل گرا بیشتر حالت نمادین دارد.

چنین مشکلی هم از ایراد فنی نظریات مورد استفاده ناشی می شود و هم از بی میلی افراد در کاربست صحیح آن ها. بر همین اساس در این ایده قصد داریم نکات مهم درخصوص پایه گذاری شیوه اختصاصی هر مدیر در راستای همکاری ایده آل با سهامداران و سرمایه گذاران را بررسی کنیم.

نخستین نکته ای که در راستای دستیابی به فرمول شخصی تان باید به آن توجه کنید، دوری از تله پیش بینی سود سهامداران است.

 براساس تحقیقات مؤسسه ملی تحقیقات بازار سرمایه گذاری آمریکا بیش از 65درصد از 654 شرکت پایه گذار شده در سال 2006 در طول مدت چهار سال ابتدایی فعالیت شان شکست خورده اند. نکته مهم در مورد این پژوهش شیوه عملکرد مشترک برندهای ناموفق است. به عبارت بهتر، همه این برندها سعی در ارائه لیست مشخصی از میزان سود پرداختی به سهامداران داشتند.

چنین امری باعث ایجاد فشار مضاعف روی تیم مدیریتی در راستای تأمین مبلغ وعده داده شده، می شود. همچنین اگرچه ارائه چارت کوتاه مدت میزان سود پرداختی می تواند تأثیر مناسبی روی جلب سرمایه گذاران جدید داشته باشد، اما تهیه چنین فهرست هایی برای طولانی مدت باعث ورود شما به فرآیند فرسایشی چانه زنی با هرکدام از سهامداران یا مدیربرنامه مشترک شان می شود.

سوال اصلی در مورد فهرست سودهای بلند مدت به طور مستقیم در ارتباط با اعتبار برندتان در بازار داخلی و در سطح وسیع تر بین المللی است. بر این اساس اگر قادر به پرداخت مبلغ مشخص در زمان مقرر (به هر دلیلی) نباشید، نه تنها سهامداران تان را از دست خواهید داد، بلکه اعتبارتان نیز به خطر می افتد.

در اینجا قصد ندارم شما را به ایجاد حالت ابهام برای سرمایه گذاران تشویق کنم.

در هر حال هیچ فرد عاقلی بدون اطلاع از شرایط و برنامه تان اقدام به واریز سرمایه اش در شبکه مدیریتی تان نخواهد کرد. با این حال پیش بینی میزان خطا در فهرست های تهیه شده می تواند مؤثر باشد.

بر این اساس در پایان هر موعد درصد معقولی را به حوادث غیرمنتظره کسب وکار اختصاص دهید تا در صورت مواجهه با مشکل با شکایت سرمایه گذاران مواجه نشوید.

نکته بعدی که توجه به آن تأثیر قابل ملاحظه ای روی کسب وکارتان خواهد داشت، برقراری شبکه ارتباطی قوی با سرمایه گذاران است.

 به این ترتیب علاوه بر اطلاع رسانی سریع و مستقیم در مورد مسائل جاری، مقدار شایعات پیرامون علکردتان را نیز تا حد زیادی کاهش خواهید داد. توجه داشته باشید که با گسترش چشمگیر شبکه های مجازی میزان شایعات پیرامون عملکرد برندهای بزرگ به شدت افزایش یافته است.

بر همین اساس استفاده از شبکه هایی مانند توییتر، اینستاگرام و فیس بوک برای اطلاع رسانی به مشتریان و سرمایه گذاران مطلوب به نظر می رسد. اگر قصد دارید عملکردتان را به صورت کاملا شفاف و ویژه برای سهامداران تشریح کنید، ارسال ایمیل های هفتگی گزینه جالبی خواهد بود.

در هر صورت هدف اصلی این شیوه ایجاد دالان ارتباطی نزدیک و معتبر میان شرکت و سرمایه گذاران است. با این حال توصیه من حفاظت از برخی آمارها و گزارش های محرمانه و مهم است. برای مثال اگر برندتان درگیر مشکلاتی است که در صورت علنی شدن تأثیر نامناسبی روی سرمایه گذاران خواهد داشت، عدم بیان این مورد در کوتاه مدت تأثیر مناسبی بر روی حفظ کنترل تیم مدیریتی روی اوضاع پیش رو خواهد داشت.

اغلب شرکت های تازه  تأسیس از هر سرمایه گذاری به منظور یشبرد اهداف شان استفاده می کنند. اگرچه این امر در ابتدای راه چندان مشکلی را در پی ندارد، اما به عنوان برندی که سابقه نسبتا طولانی در فعالیت حرفه ای دارد، همکاری با سرمایه گذاران شناخته شده و معتبر یک ضرورت اساسی است. آخرین توصیه در این مقاله استفاده از سیستم ارزیابی سرمایه گذاران است. چنین ایده ای تنها در صورتی بازخورد مناسب به همراه خواهد داشت که مؤسسه تان اعتبار و شهرت مناسبی را در طول دوران فعالیتش به دست آورده باشد.

ایده اخیر در صورت اجرای مناسب نه تنها قدرت عمل شما را در مقابل سرمایه گذاران تقویت خواهد کرد، بلکه عاملی مناسب برای شخصیت بخشی به آنها نیز خواهد بود. همه ما از اینکه انتخاب شویم احساس خوبی خواهیم داشت؛ سرمایه گذاران نیز خارج از این قاعده نیستند.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jehLxPXK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه