6 اشتباه متداول در مراحل اولیه راه انداری یک استارت آپ - فرصت امروز

سه شنبه, 12 دی 1396 - 14:40

هر تیمی در آغاز راه استارت آپش ایده های بلندپروازانه بسیاری در سر دارد. آمارها نشان می دهد از هر چهار استارت آپ سه تای آنها با شکست روبه رو می شوند. پس آن همه امید و رؤیا و هدف کجا می رود. در این مطلب با بررسی رفتار استارت آپ های شکست خورده شش اشتباه بزرگ را به شما نشان می دهیم تا با دوری از آنها کسب وکار نوپای خود را نجات دهید. 

وقتی حرف از بازاریابی و کارهای لازم در این خصوص به میان می آید، به راحتی می توانید راهنمایی های لازم را در این زمینه به دست بیاورید. آیا می دانید از هر چهار استارت آپ سه تا ناموفق هستند؟


فکر کردن به این موضوع ناخوشایند است، اما واقعیت این است تصمیماتی که در مراحل اولیه استارت آپ اتخاذ می شوند می توانند در موفقیت یا شکست یک شرکت بسیار تأثیرگذار باشند. توصیه می کنیم این شش اشتباه متداول را که معمولا در مراحل اولیه شکل گیری یک استارت آپ صورت می گیرند بخوانید تا اگر شما هم در مراحل ابتدایی راه اندازی شرکت خود هستید، بدانید که چه کارهایی انجام دهید و چه کارهایی را انجام ندهید.

1- فقدان تمرکز

بسیاری از استارت آپ ها جاه طلبی های زیادی دارند و هدف شان رسیدن به ایده ها و آرمان های بزرگ است و این برای جلسات توفان فکری و افزایش روحیه تیم فوق العاده است، اما در درازمدت موجب از دست رفتن تمرکز می شود. استارت آپ هایی که فاقد تمرکز و هدفی برای انجام کارها هستند، اغلب با یک دست چند هندوانه بلند می کنند و آنقدر کار سر خودشان می ریزند که در نهایت به پایان خط می رسند.

2- فکر کردن بیش از حد و تجزیه و تحلیل

برای استارتاپ ها مهم است که در مراحل اولیه پراراده و مصمم باشند، بیش از حد فکر کردن و تجزیه و تحلیل نیز می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و ضررش بیشتر از منفعتش باشد. تمرکز بیش از حد بر روی جزییات می تواند منجر به فلج تحلیلی یا analysis paralysis شود و شرکت شما فرصت های رشد و پیشرفت را از دست بدهد. بخشی از شروع یک استارت آپ درک این موضوع است که به هر حال ریسک و خطر وجود دارند، روشنفکر و آماده حرکت باشید و استراتژی مربوط به نام تجاری و بازاریابی خود را در صورت لزوم تنظیم کنید.

3- وقت تلف کردن با سرمایه گذاران بی علاقه

اینکه نسبت به کسب وکار نوپای خود شور و علاقه داشته باشید و بخواهید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید، فوق العاده است، اما وقتی کسی علاقه خاصی به آن نشان نمی دهد، باید این موضوع را بپذیرید. اینکه دیگران را متقاعد کنید تا روی کسب وکار نوپای شما سرمایه گذاری کنند درحالی که هیچ علاقه و اشتیاقی به آن ندارند، مثل این است که نمی خواهید هیچ کار مثبتی انجام دهید. انرژی خود را روی سرمایه گذارانی متمرکز کنید که به شرکت شما علاقه مند هستند و می خواهند شاهد موفقیت آن باشند این موضوع در درازمدت نفع بیشتری برای شما به دنبال خواهد داشت.

4- عدم تمایل به دریافت بازخورد مخاطبان

بازخورد مشتری، چه خوب چه بد، برای موفقیت هر کسب وکاری از جمله استارت آپ ها ضروری است. به هر حال، بسیاری از استارت آپ ها در مراحل اولیه راه اندازی شرکت بازخوردهای مشتریان را جویا نمی شوند. این اشتباه نه تنها موجب اتلاف زمان و پول می شود، بلکه فرصت برقراری ارتباط های سازنده با مشتریان را از شما می گیرد.

5- افشای خیلی زود اطلاعات

مهم است که بگذارید مخاطبان شما از اهداف و ماموریت استارت آپ شما مطلع شوند، اما اشتباه نکنید و اطلاعات زیاد را خیلی زود افشا نکنید. به خصوص اینکه یک استارت آپ در آغاز کار نمی تواند ادعاهای بزرگی را مطرح کند که قادر به انجام آنها نیست. یک نقشه آماده برای جایی که شرکت شما قرار است به آنجا برسد، داشته باشید، اما برخی از آن اطلاعات را برای خودتان نگه دارید تا زمانی که مطمئن شوید که کسب وکار نوپای شما می تواند گام های رسیدن به آن را بردارد.

6- نگرانی بیش از حد نسبت به اقداماتی که رقبا انجام می دهند

ارزیابی این موضوع که رقبای شما چه کسانی هستند و استارت آپ های آنها چه اقداماتی را انجام می دهند، کار هوشمندانه ای است. اما اینکه خودتان را بسیار درگیر آنها کنید، می تواند حواس شما را از شرکت و اهدافی که دارید، پرت کند. اگر دائما کسب وکار نوپای خود را با دیگران مقایسه کنید، احساس دلسردی و عقب ماندگی خواهید کرد. یاد بگیرید که چگونه سر و صداها و قیل و قال ها را حذف کنید و استارت آپ خود را به بهترین شکل بسازید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی