دوشنبه, ۳ آبان(۸) ۱۴۰۰ / Mon, 25 Oct(10) 2021 /
           
فرصت امروز

کسب و کارها در سال 2021 امکان اجتناب از حضور در فضای آنلاین را ندارند. امروزه تمام ارتباطات میان مردم در فضای آنلاین صورت می گیرد. بنابراین اگر برندی به دنبال توسعه کسب و کارش و فروش مناسب است، باید این فضا را به خوبی درک نماید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدفش نخواهد داشت. 

هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از راهکارهای مناسب و کاربردی برای جلب توجه مشتریان به برند در فضای آنلاین است. این امر به شما برای افزایش سریع دامنه مشتریان تان و همچنین توسعه محدوده فعالیت تان کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از تکنیک های کاربردی در این راستا را مورد بررسی بیشتر قرار خواهیم داد. 

راهکارهای جلب توجه مشتریان به برند در فضای آنلاین

شروع وبلاگ نویسی

نگارش محتوا در قالب وبلاگ اهمیت بسیار زیادی برای جلب نظر مشتریان علاقه مند به حوزه فعالیت تان دارد. اغلب اوقات مشتریان برای خرید از یک برند به سطح فعالیت وبلاگ آنها نیز توجه می کنند. وقتی شما وبلاگ فعالی داشته باشید، مشتریان به سادگی متوجه تداوم حضورتان در بازار می شوند. همچنین شما امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان براساس محتوای تولیدی وبلاگ تان را هم خواهید داشت. امروزه برخی از برندهایی که وبلاگ های فعالی دارند، به نوعی بدل به مشاور مطمئن مشتریان نیز شده اند. 

مطلب مرتبط: چالش بازاریابی و حضور بهتر در فضای آنلاین

پیدا کردن کلیدواژه های کاربردی

تولید محتوا در فضای آنلاین بدون در نظر گرفتن کلیدواژه های پرکاربرد امری ناممکن خواهد بود. درست به همین خاطر شما باید هر محتوایی که تولید می کنید، همراه با کلیدواژه های کاربردی و پرطرفدار باشد، در غیر این صورت محتوای تان هرگز به دست کاربران نخواهد رسید. 

امروزه مشتریان در اینترنت برای پیدا کردن محتوای موردنیازشان اقدام به جست وجو براساس کلیدواژه ها می کنند. اگر شما این کلیدواژه ها را بلد نباشید، به احتمال زیاد با مشکلات فراوان رو به رو خواهید شد. بهترین ابزار در این میان برای آگاهی از کلیدواژه های کاربردی گوگل ترندز و گوگل کی وردز است. این دو ابزار به شما امکان مرور دقیق کلیدواژه ها و ترندهای دنیای بازاریابی را می دهد. به این ترتیب تولید محتوا براساس این روند کار سختی برای شما نخواهد بود. 

طراحی نقشه بازاریابی

تعامل با مشتریان در فضای آنلاین بدون طراحی یک برنامه دقیق بازاریابی بی نهایت سخت خواهد بود. یک برنامه بازاریابی کاربردی به شما امکان دسته بندی کانال های ارتباطی و تعامل با مشتریان به طور متوازن را می دهد. اگر شما به نقشه و برنامه بازاریابی توجه نداشته باشید، هر لحظه امکان بروز مشکلاتی در زمینه عملکردتان وجود خواهد داشت. به این ترتیب تمام زحمات و تلاش های تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان از بین می رود. 

اگر شما برای طراحی نقشه بازاریابی با مشکلات زیادی رو به رو هستید، بهترین راهکار استفاده از توصیه های بازاریاب های حرفه ای یا الگوبرداری از برندهای بزرگ است. این امر بدون صرف حتی یک دلار شما را وارد یک کلاس آموزشی حرفه ای خواهد کرد. 

توجه به سئوی محتوا

سئوی محتوا به بازاریاب ها امکان ارتقای رتبه محتوای شان در موتورهای جست و جو و تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف را می دهد. بسیاری از برندها در این راستا به سئوی محتوا توجه لازم را نشان نمی دهند. درست به همین خاطر همیشه با مشکلات عمده ای در راستای نمایش محتوای شان برای مخاطب هدف رو به رو هستند. 

شما در فرآیند سئو باید علاوه بر اطمینان از کاربرد کلیدواژه های درست نسبت به سالم بودن تمام لینک های سایت تان در کنار پرداختن به موضوعات مورد علاقه مشتریان اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت محتوای تان هر چقدر هم که جذاب و کاربردی باشد، مورد بی توجهی تمام کاربران قرار خواهد گرفت. 

مطلب مرتبط: تمایزبخشی به برند با گوش دادن به مشتریان در فضای آنلاین

تبدیل مخاطب هدف به مشتری

شما پس از جلب نظر مخاطب هدف باید برنامه ای هم برای تبدیل شان به مشتریان برندتان داشته باشید، در غیر این صورت تمام تلاش های تان بی نتیجه باقی خواهد ماند. امروزه بسیاری از برندها پس از تاثیرگذاری و جلب نظر مخاطب هدف در تبدیل شان به مشتری کم می آورند. دلیل این امر عدم استفاده از دعوت به عمل (CTA) در محتوای بازاریابی است. بخش دعوت به عمل شامل یک پیام مهم و پیشنهادی جذاب برای مخاطب هدف است تا به سوی عملی خاص ترغیب شود. این عمل خاص می تواند خرید محصولات، تأمل بیشتر با برند یا حتی عضویت در خبرنامه سایت تان باشد. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9fkEvG5p
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه