پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

مشتریان در بازارهای مختلف همیشه به دنبال برندهایی هستند که به خوبی آنها را درک کنند. این امر حتی از کیفیت و قیمت نهایی محصولات نیز برای مشتریان اهمیت بالاتری دارد. مهمترین ابزار در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و جلب نظرشان به برند گوش دادن به آنها در فضای آنلاین است. این امر نه تنها شما را در میان مشتریان محبوب می کند، بلکه تمایز منحصر به فردی نیز به کسب و کارتان خواهد داد.

تمایزبخشی به برند با گوش دادن به مشتریان در فضای آنلاین

امروزه بسیاری از برندها به دنبال ایجاد تمایز میان عملکردشان با رقبا هستند. بنابراین اگر شما هم به دنبال چنین الگویی هستید، باید هرچه سریع تر اقدام به استفاده از تکنیک گوش دادن به مشتریان در فضای آنلاین نمایید. این تکنیک به طور خلاصه به فرآیند پیگیری نظرات و تجربه هایی که مشتریان درباره موضوعات مختلف، به طور معمول مرتبط با برندتان، به اشتراک می گذارند، است. این فرآیند ارزیابی سایت ها، فروم ها و به طور کلی شبکه های اجتماعی را شامل می شود. نکته جالب اینکه حتی در خارج از عرصه بازاریابی نیز چنین الگویی برای مطالعات و پژوهش های حرفه ای کاربرد دارد. 

تمایزبخشی به برند با گوش دادن به مشتریان در فضای آنلاین

وقتی شما به نظرات و تجربه های مشتریان اهمیت می دهید، مزایای آن در کسب و کارتان نمایان خواهد شد. این امر به طور ویژه ای کسب و کارتان را نسبت به رقبا متمایز خواهد کرد. ما در ادامه به تاثیر گوش دادن به مشتریان بر روی کسب و کارها خواهیم پرداخت. همچنین شیوه های گوش دادن به مشتریان به بهترین شکل ممکن را نیز مرور خواهیم کرد. این امر به شما برای تصمیم گیری سریع درباره انتخب این استراتژی کمک خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: خدمات مشتریان و 4 اشتباه رایج برندها

فهم بهتر مشتریان

تمایزبخشی به برند با گوش دادن به مشتریان در فضای آنلاین

هر برندی در بازار باید براساس نیاز و خواسته مشتریان اقدام به تولید و عرضه محصول کند. متاسفانه امروزه بسیاری از برندها براساس آنچه حدس می زنند، محصولات شان را روانه بازار می کنند. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. 

شما برای اینکه درک درستی از خواسته ها و انتظارات مشتریان تان داشته باشید، باید اول از همه کلیدواژه های پرکاربرد در شبکه های اجتماعی و به طور کلی فضای آنلاین را شناسایی نمایید. این امر به شما صرفه جویی در زمان برای شناسایی بحث های مهم مشتریان کمک خواهد کرد، در غیر این صورت شاید کار شما برای مدت زمانی طولانی ادامه پیدا کرده و حتی توانایی تاثیرگذاری بر روی یک مشتری را هم نداشته باشید. 

بررسی کلیدواژه های پرکاربرد در یک بازار به شما امکان تحلیل دقیق از موضوعات داغ برای مشتریان را می دهد. این امر گاهی اوقات حتی موجب فهم بهتر انتظارات مشتریان نیز می شود. با این حساب شما باید همیشه نیم نگاهی به این الگوی فعالیت در بازار داشته باشید.

مطلب مرتبط: تجربه مشتریان از برند در سال 2025

شناسایی ترندهای فوری

تمایزبخشی به برند با گوش دادن به مشتریان در فضای آنلاین

گاهی اوقات در بازار برخی از ترندها به طور فوری و برای مدت زمانی کوتاه داغ می شوند. شما در این میان باید به سرعت نسبت به ترند موردنظر واکنش نشان داده و در تلاش برای استفاده از آن به بهترین شکل ممکن باشید، در غیر این صورت فرصت موردنظر به سرعت از دست خواهد رفت. چنین امری اغلب اوقات  همراه با نوعی اشتباه بزرگ از سوی کسب و کارهاست. بنابراین شما باید در کوتاه ترین زمان ممکن ترندها را شناسایی کرده و به دنبال تعامل با مشتریان بر اساس آن باشید. 

امروزه برندهایی مورد توجه مشتریان هستند که به خوبی با آنها تعامل داشته باشند. راهکار اساسی برای شما به منظور آگاهی از ترندهای فوری و کوتاه مدت افزایش تعامل با مشتریان است. این امر به مشتریان انگیزه کافی برای اطلاع رسانی به شما درباره تازه ترین انتظارات شان را می دهد، در غیر این صورت به احتمال زیاد شما هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان نخواهید داشت. 

کاهش شباهت میان برندتان با رقبا

تمایزبخشی به برند با گوش دادن به مشتریان در فضای آنلاین

امروزه کسب و کارها به طور قابل ملاحظه ای به هم شبیه شده اند. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان را به شدت کاهش می دهد. اگر شما در این میان به دنبال عملکرد متفاوت در مقایسه با رقبای تان هستید، باید تمام حواس تان به مشتریان باشد. این امر یکی دیگر از مزایای گوش دادن به مشتریان را نشان می دهد. شما با چنین کاری امکان تاثیرگذاری بهینه بر روی مشتریان را خواهید داشت. 

ایراد اصلی اغلب برندها در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بی توجهی به اظهارنظر مشتریان و تلاش برای استفاده از برخی تکنیک های از مد افتاده است. این امر شما را بدل به برندی کلیشه ای در بازار خواهد کرد.

وقتی شما کامل شبیه به دیگر رقبای تان باشید، مشتریان دیگر حضورتان در بازار را درک نخواهند کرد. این امر به معنای ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و شکست شما در زمینه ایجاد تمایز با رقبا خواهد بود. 

شما برای کاهش شباهت برندتان با رقبا باید نیم نگاهی هم به عملکرد آنها داشته باشید. این امر به شما فرصت بهبود روند فعالیت تان در بازار را می دهد. برخی از ایده های مناسب برای چنین کاری به شرح ذیل است:

•    گردآوری اطلاعاتی درباره عملکرد عمومی رقبای تان در بازار و تلاش برای شناسایی نقاط مشترک عملکرد آنها و پرهیز از چنین تکنیک هایی.

•    استفاده از داده هایی که در شبکه های اجتماعی به طور رایگان در دسترس برندها قرار می گیرد.

•    بررسی و انتخاب برخی از هشتگ های پرطرفدار برای ارزیابی عملکرد رقبا و همچنین واکنش مشتریان به آنها.

بدون تردید شما راهکارهای بسیار زیادی برای ایجاد تمایز میان برندتان با رقبا دارید. نکته مهم در این میان درک اولیه این نکته است که شما در صورت بی توجهی خیلی زود شبیه رقبای تان خواهید شد. شاید در این میان الگوبرداری از رقبا ایده ای جذاب باشد، اما باید توجه داشت که الگوبرداری از رقبا بدون اعمال تغییراتی در ایده های شان هیچ نتیجه مناسبی برای شما و کسب و کارتان به همراه ندارد. 

اگر شما مایل به استفاده از انواع متفاوتی از اطلاعات به منظور آگاهی از راهکارهای گوش دادن به مشتریان و ایجاد تمایز برای برندتان هستید، باید بیش از هر نکته دیگری در تلاش برای اعتبارسنجی هر منبع باشید. این امر شامل بررسی میزان استفاده دیگر کارآفرینان و بازاریاب ها از اطلاعات موردنظر است. درست به همین خاطر سرویسی مثل گوگل آنالیتیکس طرفدارهای بسیار زیادی در میان بازاریاب ها دارد. اگر شما براساس این معیار عمل کنید، تاثیرگذاری تان بر روی مشتریان امری تضمین شده خواهد بود. 

مطلب مرتبط: راهکارهای طراحی تجربه مناسب از برند برای مشتریان

بی شک شروع به کار در زمینه گوش دادن به مشتریان، به ویژه برای کسانی که میانه خوبی با آن ندارند، امر سخت و دشواری خواهد بود. با این حال شما با اندکی تمرین امکان کسب مهارت در چنین حوزه ای را خواهید داشت. بنابراین انتخاب سخت شما در این میان شروع به کار برای گوش دادن به مشتریان و استفاده از اطلاعات موردنظر برای ایجاد تمایز در برندتان خواهد بود. متاسفانه برخی از برندها پس از گوش دادن به رقبا در عمل استفاده چندانی از اطلاعات به دست آمده نمی کنند. این امر جلب نظر مشتریان را بدل به کاری نیمه تمام خواهد کرد. پس همیشه حواس تان به استفاده از اطلاعاتی که به سختی گردآوری کرده اید، باشد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tOb6F4Bu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه