پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ویروس کرونا در طول ماه‏ های اخیر برای بسیاری از کسب و کارها مشکل ایجاد کرده است. اغلب کارآفرینان در طول ماه ‎های گذشته به طور کامل درگیر بقا در دنیای کسب و کار شده‎ اند. این امر نجات کسب و کار از شرایط کنونی را بدل به دغدغه اصلی تمام برندها کرده است. اگر ما توانایی نجات کسب و کارمان از شرایط نامناسب کنونی را نداشته باشیم، به احتمال فراوان تمام برنامه‎ های ‎مان برای آینده برند با خطر مواجه خواهد شد. هدف اصلی ما در این مقاله بررسی نحوه استفاده از شبکه ‎های اجتماعی برای رهایی از شرایط کنونی است. بسیاری از برندها هنوز هم راهکار مناسبی برای رهایی از شرایط کنونی پیدا نکرده ‎اند.

شبکه‎ های اجتماعی در طول سال ‎های اخیر به طور مداوم دستخوش تغییرات اساسی بوده‎ اند. بسیاری از برندها برای تعامل بهتر با مخاطب هدف در فضای شبکه ‎های اجتماعی حضور پررنگی دارند. این نکته مزیت اصلی برندها برای تعامل نزدیک با مخاطب هدف محسوب می ‎شود. ما باید از بستر موجود در عرصه شبکه‎ های اجتماعی برای تعامل هرچه بهتر با مخاطب هدف استفاده نماییم. در ادامه برخی از راهکارهای مناسب برای نجات کسب و کارمان در طول دوران بحران کرونا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تعامل مداوم مشتریان دوران کرونایی استفاده شبکه اجتماعی

1. اطلاع‎ رسانی مداوم به مشتریان

تغییر شیوه ‎های فعالیت در طول دوران کرونا اولویت اصلی برندها محسوب می‎ شود. نکته مهم در این میان گذشت چند ماه از شیوع ویروس کرونا و ضرورت توجه به سایر بخش‎ های کسب و کار است. بسیاری از مشتریان در طول شیوع ویروس کرونا اطلاع بسیار اندکی از وضعیت برندهای محبوب ‎شان داشته ‎اند. اگر ما تلاش قابل توجهی برای تعامل نزدیک با مخاطب هدف انجام ندهیم، به سرعت از یاد آنها خواهیم رفت. این امر اغلب برندها را با دردسر مواجه خواهد کرد. هیچ نکته‎ ای به اندازه فراموشی برندمان از سوی مشتریان پس از بازگشایی کسب و کارها دردآور نیست.

مطلب مرتبط: تعامل با مشتری

استفاده از شبکه ‎های اجتماعی برای اطلاع ‎رسانی به مخاطب هدف ایده بسیار منطقی محسوب می‎ شود. مشتریان همیشه تمایل به آگاهی از وضعیت برندهای مورد علاقه ‎شان دارند. همچنین ما باید جویای وضعیت مشتریان مان باشیم. پس از عبور از بحران کرونا مشتریان برندهایی که در کنارشان بودند به خوبی به یاد خواهند آورد بنابراین ما باید در تلاش برای حضور مداوم در کنار مشتریان باشیم.

2. احترام به مشتریان

شبکه‎ های اجتماعی بستری مناسب برای تعامل با مخاطب هدف فراهم می ‎سازد. این نکته در تمام فرآیند کسب و کار باید مدنظر ما قرار بگیرد. امروزه کسب و کارها بدون حضور مشتریان هیچ معنا و کارکردی ندارند. معنای این امر ضرورت توجه مداوم به مشتریان در طول فرآیند بازاریابی و مدیریت کسب و کار است. وقتی ما دسترسی مستقیم به مشتریان نداریم، باید از ابزارهای آنلاین برای تعامل با آنها استفاده نماییم. در غیر این صورت پس از فروکش کردن جریان شیوع کرونا دیگر توانایی جلب نظر آنها را نخواهیم داشت.

هر چقدر هم که وضعیت کسب و کار ما پیچیده باشد، باید احترام به مشتریان را در ذهن داشته باشیم. بسیاری از کسب و کارها به دلیل ناتوانی برای احترام به مخاطب هدف از طریق اطلاع ‎رسانی دقیق، ارائه خدمات مناسب با شرایط کرونا و همچنین ابراز همدردی با مشکلات اساسی مواجه می‎ شوند. شعار احترام به مشتریان باید در مواضع موردنیاز اجرا نیز بشود. در غیر این صورت هیچ ارزشی در نگاه مشتریان نخواهد داشت. مشکل اساسی بسیاری از کسب و کارها فقدان اراده کافی برای اجرای شعارهای بازاریابی ‎شان است. به این ترتیب آنها به طور مداوم با فقدان عملگرایی در راستای جلب نظر مخاطب هدف به کسب و کارشان مواجه می‎ شوند.

3. ایجاد انجمن مشتریان در شبکه‎های اجتماعی

وقتی اغلب مردم در خانه ‎های ‎شان هستند، امکانات تبلیغاتی برندها در فضای آنلاین به شدت افزایش پیدا می ‎کند. امروزه اغلب مردم با توجه به شرایط ویروس کرونا به جز ساعت‎ های اداری بقیه زمان‎ شان را در خانه سپری می ‎کنند. نتیجه این امر توجه هرچه بیشتر مردم به شبکه‎ های اجتماعی به عنوان ابزاری مناسب برای وقت ‎گذرانی است. وظیفه اصلی برندها در این میان تلاش برای نمایش محتوای تبلیغاتی به مخاطب هدف‎ شان است. بدون تردید تمام برندها سرمایه گذاری بسیار زیادی بر روی بخش تبلیغات دارند. نکته مهم در اینجا ضرورت تولید محتوای تبلیغاتی به صورت کاربردی است.

هدف اصلی ما از تولید محتوای تبلیغاتی همیشه فروش بیشتر محصولات نیست. گاهی اوقات ما باید در تلاش برای افزایش دامنه مخاطب هدف‎ مان باشیم. این امر از طریق تولید محتوای هماهنگ با سلیقه مشتریان انجام می ‎پذیرد. امروزه مشتریان هدف برندها از ابزارهای بسیار زیادی برای مسدود سازی پل‏ های ارتباطی بازاریاب ‎ها در شبکه ‎های اجتماعی برخوردار هستند . این امر ضرورت تولید محتوای جذاب و مطابق با سلیقه مخاطب هدف را افزایش می ‎دهد. اگر ما در این زمینه توجه کافی نداشته باشیم، به زودی در لیست سیاه کاربران شبکه‎ های اجتماعی قرار خواهیم گرفت.

شبکه‎ های اجتماعی در واکنش به اعتراضات مشتریان پیرامون محتوای نامناسب و غیرمرتبط برندها اقدام به مسدودسازی اکانت شرکت ‎های مختلف می ‎کنند . بنابراین اگر شما در زمینه شناسایی سلیقه مخاطب هدف عملکرد نامناسبی داشته باشید، به سرعت با پیام‎ های اخطار از سوی تیم فنی شبکه‎ های اجتماعی مواجه خواهید شد.

4. شناسایی سلیقه مخاطب هدف برای تعامل بهتر

شناسایی سلیقه مخاطب هدف یکی از گام‎ های ضروری برای تعامل سازنده با آنهاست. بسیاری از برندها در این زمینه توانایی تاثیرگذاری مناسبی بر روی مخاطب هدف ندارند. دلیل این امر استفاده از شیوه ‎های قدیمی برای شناخت سلیقه مخاطب هدف است. امروزه ابزارهای هوشمند و خودکار بسیار زیادی برای شناسایی سلیقه مخاطب هدف در دسترس برندها قرار دارد بنابراین شما به جای استفاده از شیوه ‎های سنتی باید به دنبال تعامل با مخاطب هدف در قالب الگوهای نوین باشید.

بحث مهم دیگر در زمینه شناسایی سلیقه مخاطب هدف مربوط به واکنش در قبال رویدادهای مهم است. بدون تردید در طول روز رویدادهای بسیار زیاد و متنوعی در سراسر دنیا روی می‎ دهد. برخی از رویدادهای موردنظر دارای اهمیت بسیار بیشتری برای کسب و کارهاست. اگر ما به دنبال عبور از دوران سخت کرونایی هستیم، باید نسبت به رویدادهای مهم واکنش سریع نشان دهیم. تحول در شیوه فعالیت شرکت، کمپین‏ های بازاریابی و تعامل با مشتریان براساس وضعیت کرونایی موجود یکی از مهمترین وظایف هر برندی است. سایر نکات مهم شامل بحث اعتراضات به نژادپرستی در ایالات متحده است. چنین اقداماتی برند ما را همیشه در مقابل دیدگان مشتریان قرار خواهد داد.

مطلب مرتبط: بازاریابی تعاملی به زبان ساده

5. همدلی با مشتریان به عنوان یک برند

اکنون هدف اصلی تمام کسب و کارها تلاش برای حفظ مشتریان فعلی ‎شان است. بسیاری از کسب و کارها در عمل توانایی جلب نظر مشتریان تازه را ندارند. بنابراین باید به جای اهداف دور و دراز در شرایط کنونی به دنبال راهکارهایی عملی برای مدیریت کسب و کارمان باشیم. در غیر این صورت هرگز توانایی بازگشت دوباره به عرصه کسب و کار و ادامه فعالیت پس از دوران سخت کرونا را نخواهیم داشت.

همدلی با مشتریان به عنوان وظیفه برندها شامل صرف بیان همدردی نیست . ما باید راهبردی بسیار گسترده‎ تر از این نکات را مد نظر داشته باشیم . یکی از ایده‎ های خوب در این بحث ارائه تخفیف ‎های قابل توجه یا استفاده از طرح روش اقساطی محصولات به مشتریان است . شما به این ترتیب شانس جلب اعتماد عمیق مشتریان را خواهید داشت. این اعتماد در سراسر دوره فعالیت برندتان کاربرد اساسی خواهد داشت.

منبع : influencive
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aR7ekgdB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه