پنجشنبه, ۹ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Thu, 30 Jun(6) 2022 /
           
فرصت امروز

از زمان شروع همه گیری کرونا نزدیک به 25 درصد از خرده فروشی های تازه تاسیس در دنیای آنلاین راه اندازی می شود و این امر برای بسیاری از کارآفرینان به معنای رشد قابل ملاحظه سهم کسب و کارهای آنلاین در بازارهای فعلی است. در کنار این مسئله باید به حجم بالای فروش خرده فروشی های آنلاین نیز توجه کرد. براساس گزارش موسسه Nasdaq، تا سال 2040 نزدیک به 95 درصد از کل فروش ها در عرصه خرده فروشی در بستر آنلاین دنبال خواهد شد. این امر به تنهایی برای بازاریاب ها و سرمایه گذارها جذاب خواهد بود. با این حال اگر شما توانایی راه اندازی درست و اصولی خرده فروشی در دنیای آنلاین را نداشته باشید، تمام آرزوهای تان نقش بر آب خواهد شد. دلیل این امر نیز کاملا روشن است. امروزه با این همه رقبا در عرصه خرده فروشی جایی برای اشتباه از سوی شما وجود ندارد. 

استفاده از ترندهای مناسب برای بازاریابی در عرصه خرده فروشی آنلاین به شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. این امر با توجه به حجم بالای رقابت در بازار برای شما و کسب و کارتان ضروری خواهد بود. اگر در این میان برند شما از تکنیک ها و ترندهای نادرستی برای بازاریابی سود ببرد، شانش تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. این امر در نهایت برند شما را در موقعیت بسیار دشوار و نامساعدی قرار می دهد. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات از نقطه نظر بازاریابی برای خرده فروشی های آنلاین است. امروزه دنیای بازاریابی آنقدر پیشرفت کرده که دیگر امکان اتکای صرف بر روی تجربه بازاریاب ها وجود ندارد. در این میان شما باید با استفاده از دستاورد برندهای بزرگ و آخرین تغییرات سلیقه کاربران اقدام به فعالیت بازاریابی نمایید. در ادامه برخی از مهمترین نکات و تکنیک ها در مسیر بازاریابی را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. 

خرید در لحظه و پرداخت برای بعد

ترندهای بازاریابی برای سایت های خرده فروشی آنلاین

بسیاری از مشتریان وقتی مایل به خرید یک محصول هستند، اول از همه به فکر هزینه های آن خواهند بود. این امر برای بسیاری از مردم در درجه اول اهمیت قرار دارد. اگر شما به این نکته مهم توجه لازم را نشان ندهید، شانس تان در بازار به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. کاهش قیمت محصولات و ارائه تخفیف های کاربردی برای خرید هرچه بیشتر تنها بخشی از مسیر موفقیت در دنیای کسب و کار مدرن محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها برای ترغیب هرچه بیشتر مشتریان به سوی خرید محصولات شان اقدام به استفاده از طرح های پرداخت بلندمدت می کنند. معنای این امر امکان خرید محصولات در لحظه و سپس فکر کردن به پرداخت هزینه آنهاست. شاید این امر در نگاه نخست بسیار بلندپروازانه به نظر برسد، اما در صورت سرمایه گذاری درست امکان تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد. این امر می تواند شما را بدل به بهترین برند دنیا در بازار نماید. با این حساب باید با توجه به وضعیت مالی برندتان اقدام به ارائه طرح های پرداخت بلندمدت برای مشتریان تان نمایید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای رقابت با برندهای بزرگ در بازار پیدا نمی کنید. 

مطلب مرتبط: ترندهای بازاریابی محتوا برای کسب و کارها

خوشبختانه شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان امکان استفاده از طرح های بسیار متنوعی را دارید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی می کند. نکته مهم اینکه شما باید از شیوه هایی مطمئن برای دریافت هزینه محصولات در بلندمدت استفاده کنید، در غیر این صورت پیچیدگی کار بی نهایت افزایش پیدا کرده و در نهایت هم شما از ارائه محصولات به طور بلندمدت پشیمان خواهید شد. 

امروزه مشتریان تمایل زیادی برای خرید اقساطی یا بلندمدت یک محصول دارند. این امر به آنها برای پرداخت هزینه نهایی محصولات به بهترین شکل ممکن و افزایش میزان خرید کمک می کند. بنابراین شما برای مقابله با رکود در بازار باید به طور مداوم از چنین طرح هایی سود ببرید. 

بهینه سازی نرخ تبدیل

ترندهای بازاریابی برای سایت های خرده فروشی آنلاین

نرخ تبدیل به میزان موفقیت یک خرده فروش در تبدیل بازدیدکنندگان سایت به خریداران نهایی گفته می شود. چنین امری شانس شما در بازار را به شدت افزایش داده و امکان رقابت با بزرگترین برندهای دنیا را نیز به همراه دارد. یکی از مهمترین نکات برای افزایش نرخ تبدیل در سایت های خرده فروشی مربوط به رعایت اصول سئو است. امروزه بسیاری از بازاریاب ها از اهمیت سئو برای تولید محتوا خبر دارند. با این حال هنوز هم شمار بالایی از برندها در عمل از این تکنیک ها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده کافی را نمی کنند. چنین امری در بلندمدت شرایط شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای تغییر داده و فرصت حضور مناسب در گوگل را نیز از شما می گیرد. 

امروزه استفاده از تکنیک های سئو برای هر برندی امر مهمی محسوب می شود. در این میان برخی از کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان راه حل های بسیار متنوعی در دستور کار قرار می دهند. درست به همین خاطر شما باید همیشه برای جلب نظر مشتریان تکنیک های درستی را مدنظر قرار دهید. پیدا کردن کلیدواژه های درست و کلیدی برای جلب نظر مخاطب هدف امر بی نهایت مهمی محسوب می شود. استفاده از کلیدواژه های درست و کاربردی به شما فرصت عالی خواهد داد. پیدا کردن چنین کلیدواژه هایی با استفاده از ابزارهای حرفه ای یکی از ساده ترین کارهای دنیا محسوب می شود. درست به همین خاطر شما باید به طور مداوم به دنبال ابزارهای حرفه ای در این میان باشید. 

ابزارهایی نظیر گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما برای بازاریابی و تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف است. چنین ابزارهایی به شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به ساده ترین شکل ممکن را داده و فرصت های بسیار زیادی پیش روی تان قرار می دهد. درست به همین خاطر شما باید همیشه کار با این ابزارها را در درجه اول اهمیت قرار دهید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی کاربران و جلب توجه شان پیدا نخواهید کرد. 

معماری مدرن سایت برند

سایت های قدیمی با معماری کلاسیک اغلب اوقات برای هر صفحه کدنویسی های طولانی داشته و کار برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت سخت می کردند. دلیل این امر سرعت پایین بارگذاری محتوا و همچنین امکان بروز مشکلات فراوان در ساختار سایت بود. 

مطلب مرتبط: تازه ترین ترندهای بازاریابی برای کسب و کارهای مختلف

خوشبختانه مشکلات فوق با ظهور نسل تازه ای از طراحی سایت دیگر جای نگرانی برای سایت های مختلف نگذاشته است. امروزه شما به سادگی هرچه تمام تر امکان استفاده از سایتی با معماری مدرن برای خرده فروشی تان را دارید. این امر مشکلات مربوط به بروز ایرادات اساسی در سایت را به شدت کاهش داده و در نهایت نیز سرعت بارگذاری صفحات را نیز افزایش خواهد داد. همین نکات برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کافی به نظر می رسد. بنابراین اگر شما به دنبال بازاریابی و جلب نظر کاربران به طور حرفه ای هستید، باید در وهله نخست اقدام به معماری مدرن سایت تان نمایید. 

اگر شما مهارت کافی برای طراحی سایت از نقطه صفر را ندارید، همیشه امکان همکاری با برخی از موسسات حرفه ای را خواهید داشت. این امر شاید هزینه بالاتری برای شما و برندتان به همراه داشته باشد، اما در نهایت فرصت بهتری برای بازاریابی در اختیارتان خواهد گذاشت. بدون تردید هیچ خرده فروشی آنلاینی با یک سایت پر از اشکال و ایرادات رایج امکان موفقیت در بازار را نخواهد داشت. پس شما همین حالا باید دست به کار شده و فکری به حال وضعیت طراحی سایت تان نمایید. 

تمرکز بر روی ارائه راهنمایی های دقیق

ترندهای بازاریابی برای سایت های خرده فروشی آنلاین

راهنمایی مشتریان در مسیر خرید یکی از مهمترین نکات در دنیای بازاریابی محسوب می شود. گاهی اوقات مشتریان به دلیل ناتوانی در شناسایی اولویت های اصلی یا معیارهای مهم برای مقایسه محصولات با هم در نهایت از خرید منصرف می شوند. این امر تاثیر بسیار ناگواری بر روی وضعیت برند شما در بازار خواهد داشت. درست به همین خاطر باید اول از همه در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان با استفاده از راهنمایی های دقیق باشید. نکته مهم در اینجا نحوه ارائه راهنمایی های مورد بحث است. 

بدون شک در شیوه های سنتی بازاریابی بسیاری از برندها به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان اقدام به راهنمایی رو در رو می کردند. چنین امری هنوز هم در برخی از خرده فروشی های حضوری به چشم می خورد. در نقطه مقابل شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان در دنیای آنلاین از چنین امکاناتی برخوردار نیستید. به همین خاطر در عوض باید شیوه های تازه و حرفه ای را در دستور کار قرار دهید. این امر شانس تان در بازار را تقویت خواهد کرد. 

توصیه ما در این بخش استفاده از ربات های چت برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. ربات های چت در طول سال های اخیر بخش جدایی ناپذیر دنیای کسب و کار شده اند. با این حساب شما هم برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان باید از توانایی های چنین ربات هایی به خوبی بهره ببرید. 

صرف نظر از هوش مصنوعی هیجان انگیز اغلب ربات های چت، کارشناس های شما برای تعامل با مشتریان همیشه امکان استفاده از این ابزارها را دارند. یادتان باشد راهنمایی های شما برای مشتریان در زمینه خرید محصولات باید با توجه به سابقه جست و جوی آنها صورت گیرد، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نکنید. 

امروزه برخی از برندهایی که احساس صمیمیت زیادی با مشتریان شان می کنند، در نهایت نتیجه ای به غیر از شکست در بازار تجربه نخواهد کرد. دلیل این امر تردید مشتریان نسبت به عملکرد برندهای بی نهایت صمیمی است. پس اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان به شیوه ای متفاوت هستید، باید همیشه در وهله اول به فکر شخصی سازی توصیه های تان برای آنها و از همه مهمتر درخواست خود مشتریان باشید، در غیر این صورت شاید خیلی راحت به عنوان مزاحم برای مشتریان مورد شناسایی قرار گیرید.

مطلب مرتبط: ترندهای بازاریابی محتوایی در سال 2021
 
ویدئوهای لایو همراه با قابلیت خرید مستقیم

ترندهای بازاریابی برای سایت های خرده فروشی آنلاین

زمانی که بخش استوری از گزینه فروش مستقیم برندها پشتیبانی کرد، تحول بسیار عمده ای در وضعیت اینستاگرام و تمایل برندها برای فعالیت در آن روی داد. دلیل این امر نیز کاملا مشخص است. اغلب برندها برای فروش محصولات شان به دنبال استفاده از تمام شرایط در دسترس هستند. حالا اگر یک شبکه اجتماعی به طور مداوم به فکر برندها باشد، بدون تردید در مدت زمانی کوتاه بدل به یکی از برندهای دوست داشتنی در دنیای کسب و کار خواهد شد. 

هدف اصلی شما در دنیای بازاریابی باید در وهله نخست تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باشد. درست به همین خاطر پلتفرم هایی که امکان فروش به ساده ترین شکل ممکن را در دسترس قرار داده اند، اولویت های شما را شکل می دهند. این امر باید برای شما اهمیت بالایی پیدا کند، در غیر این صورت خیلی زود در فرآیند بازاریابی و خرده فروشی با شکست رو به رو خواهید شد. 

خوشبختانه امروزه تمام شبکه های اجتماعی از اهمیت بازاریابی درست و حرفه برندها آگاهی دارند. به عبارت بهتر، اغلب برندها خیلی خوب فرصت فروش محصولات شان به طور آنلاین را دارند. در این میان استفاده از ویدئوهای لایو همیشه جایگاه ویژه ای داشته است. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، می توانید با ویدئوهای لایو ساده و کاربردی این هدف را دنبال نمایید. 

خرید آنلاین و تحویل با مراجعه حضوری مشتریان

ترندهای بازاریابی برای سایت های خرده فروشی آنلاین

خرید آنلاین همیشه گزینه ای جذاب محسوب می شود، اما گاهی اوقات مشتریان نیم نگاهی به خاطرات خوب خرید سنتی نیز دارند. این امر در طول دوران همه گیری نقش بسیار پررنگی پیدا کرده است. بنابراین اگر شما به دنبال تعامل با مشتریان و فروش محصولات تان به آنها هستید، باید همیشه نیم نگاهی به شیوه های سنتی نیز داشته باشید. نتیجه این امر در طول سال های اخیر گزینه خرید آنلاین و تحویل با مراجعه حضوری مشتریان بوده است. این شیوه، همان طور که از اسمش پیداست، شامل ثبت سفارش آنلاین و سپس مراجعه حضوری مشتریان به یکی از شعب پخش مرسولات خرده فروشی ها خواهد بود. چنین امری شاید خیلی ساده و حتی باورنکردنی به نظر برسد، اما تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف داشته است. درست به همین خاطر شما باید به طور مداوم در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از چنین تکنیکی استفاده نمایید. یادتان باشد در دنیای امروز بازاریابی بسیاری از برندها فرصت های تازه ای برای جلب نظر مشتریان پیدا می کنند. در این صورت شما هم باید به طور مداوم شانس تان در چنین بازاری را تقویت نمایید، در غیر این صورت هرگز فرصت مناسبی برای جلب نظر مشتریان نخواهید یافت. 

مطلب مرتبط: جدیدترین ترندهای بازاریابی

استفاده از روش های نوین پرداختی

ترندهای بازاریابی برای سایت های خرده فروشی آنلاین

تا همین یک دهه پیش اغلب شیوه های پرداخت هزینه مرسولات شامل پول نقد یا کارت های بانکی بود. با این حال امروزه شرایط به طور کامل فرق کرده است. شما علاوه بر کارت های بانکی مرسوم، امکان استفاده از انواع کیف های دیجیتال را نیز دارید. چنین کیف هایی همراه با انواع ارزهای رایج از نسخه جدید ارزهای دیجیتال نیز پشتیبانی می کند. بنابراین شما امکان استفاده از ارزهای موردنظر برای پرداخت هزینه خریدتان را خواهید داشت. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده باشد، اما در صورتی که به موقع از سوی برند شما مورد توجه قرار گیرد، شانس تان را به طور ویژه ای افزایش خواهد داد. 

مشتریان در بازارهای فعلی بیش از هر نکته دیگری به دنبال روش های ساده برای پرداخت هزینه خریدشان هستند. این امر برای آنها مزایای بسیار زیادی به همراه داشته و حتی در استقبال از برندها نیز اثر دارد. بنابراین اگر شما به فکر فعالیت درست در زمینه تنوع بخشی به شیوه های پرداخت هزینه سفارشات تان نباشید، خیلی زود با مشکلات اساسی رو به رو خواهید شد. 

براساس گزارس موسسه استاتیستا، تعداد کاربران مایل به پرداخت هزینه خریدهای شان در قالب ارزش های دیجیتال در طول سال 2020 نزدیک به 65 میلیون افزایش داشته است. معنای این امر اهمیت بسیار زیاد ارزهای دیجیتال برای خرده فروشی ها خواهد بود. شما در صورت بی توجهی به این حوزه فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و ثبت نرخ فروش بالا نخواهید داشت. 

استفاده از واقعیت افزوده

ترندهای بازاریابی برای سایت های خرده فروشی آنلاین

واقعیت افزوده در طول سال های اخیر یکی از فناوری های به شدت محبوب محسوب می شود. درست به همین خاطر بسیاری از افراد به دنبال استفاده از خدمات این سرویس در زمینه های مختلف هستند. در این میان وضعیت خرده فروشی های آنلاین اندکی متفاوت است. چنین خرده فروشی هایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه امکان استفاده از واقعیت مجازی و افزوده را دارند. در مورد واقعیت افزوده، مشتریان امکان مشاهده پیش نمایشی از محصولات و تجربه مجازی استفاده از آنها را خواهند داشت. به عنوان مثال، اگر برند شما در زمینه فروش انواع کفش فعالیت دارد، در خرده فروشی تان امکان ایجاد شرایطی به منظور نمایش اجمالی از وضعیت محصولات را خواهید داشت. 

استفاده از فناوری واقعیت افزوده در مقایسه با واقعیت مجازی بسیار ساده تر است. دلیل آن نیز بی نیازی کاربران از دوربین های مخصوص برای استفاده از چنین فناوری ای است. با این حساب شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن مشتریان را از تجربه نسبی محصولات تان بهره مند سازید. چنین نکته ای به شما برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مشتریان کمک کرده و شانس تان در بازار را نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. 

مطلب مرتبط: جدیدترین ترندهای بازاریابی در حوزه خرده فروشی آنلاین

بدون تردید بازاریابی و فعالیت در دنیای خرده فروشی برای بسیاری از برندها امر سختی محسوب می شود. نکته مهم اینکه شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه از بهترین و تازه ترین ایده ها در این میان سود ببرید. نکات مورد بحث در این مقاله برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای کلیدی و راهگشا خواهد بود. 

منبع : wordstream
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rqJ4r4sh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه