یکشنبه, ۶ آذر(۹) ۱۴۰۱ / Sun, 27 Nov(11) 2022 /
           
فرصت امروز

بازاریابی ایمیلی یکی از روش های مشهور و مهم فروش محسوب می شود که لازم است تا در رابطه با آن اطلاعات به روز داشته باشیم. این امر بدون شک در تصمیمات افراد تاثیر فوق العاده ای را به همراه دارد. در این راستا پیدا کردن اطلاعات از منابع مختلف، امری دشوار بوده و ممکن است شما را گمراه کند. به همین خاطر ذکر تمامی آنها در یک مقاله، سهولت کار را چندین برابر خواهد کرد که در ادامه مهمترین این آمارها را بررسی خواهیم کرد. 

جدیدترین آمارها در زمینه بازاریابی ایمیلی

1-تقریبا 319 میلیارد ایمیل به صورت روزانه فرستاده می شود

جدیدترین آمارها در زمینه بازاریابی ایمیلی

یکی از تصورات بسیار غلطی که در چند سال اخیر قوت گرفته است، مسئله از بین رفتن جایگاه بازاریابی ایمیلی است. در این راستا اگرچه با ظهور شبکه های اجتماعی، تنوع در شیوه های بازاریابی آنلاین بیشتر شده است، با این حال آمارهای جهانی بیانگر استفاده فراتر از حد تصور از این امکان است. بدون شک در هر فضایی که فعالیت و کاربران زیادی وجود دارد، شما می توانید شانس موفقیت بالایی را داشته باشید. با مقایسه آمارهای سال های قبل نیز پی به این امر خواهید برد که میزان استفاده از ایمیل هر سال روند رو به رشد داشته و پیش بینی می شود که تا سال 2025 به عدد 377 میلیارد برسد. به همین خاطر نسبت به آینده این بخش نیز می توانید کاملا امیدوار باشید. 

مطلب مرتبط: همه آن چیزی كه باید درباره بازاریابی ایمیلی سرد مورد توجه قرار دهید

2-ایمیل سومین کانال بازاریابی برتر در سال 2021 بوده است

جدیدترین آمارها در زمینه بازاریابی ایمیلی

برای موفقیت در هر زمینه ای توصیه می شود که سه مورد اول را اولویت اصلی خود قرار دهید که ایمیل یکی از آنها محسوب می شود. در رتبه های اول و دوم به ترتیب شبکه های اجتماعی و وب‎سایت قرار دارد که وجود آنها در این جایگاه، کاملا قابل پیش بینی است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که از زمان شیوع ویروس کرونا، میزان استفاده افراد از بستر اینترنت، چندین برابر شده است. در کنار این موضوع نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که با توجه به اختلاف فاحش موجود با گزینه دو و چهار، به نظر نمی رسد حداقل تا سه سال آینده در این رابطه شاهد تغییر رتبه بازاریابی ایمیلی باشیم. 

3-به طور متوسط هر یک دلار هزینه شما 36 دلار درآمد را به همراه خواهد داشت

یکی از آمارهای بسیار مهم این است که افراد بدانند هزینه های آنها با چه مقدار درآمد همراه خواهد بود. در این راستا به طور متوسط هر یک دلار هزینه ای که برای بازاریابی ایمیلی انجام دهید، 36 دلار درآمد را برای شما به همراه دارد که رقم قابل توجهی است. درواقع این میزان در مقایسه با تمامی کانال های بازاریابی و فروش، بالاترین رتبه را در اختیار دارد. 

4- 64 درصد از کسب و کارهای کوچک از بازاریابی ایمیلی به صورت مداوم استفاده می کنند

جدیدترین آمارها در زمینه بازاریابی ایمیلی

علی رغم تمامی مزیت هایی که نسبت به این شیوه بیان شده، میزان استفاده آن توسط برندهای کوچک، چندان مناسب نیست. این امر در حالی است که اجرای یک کمپین از طریق ایمیل، اقدامی بسیار ساده است و هر کسب وکاری می تواند آن را انجام دهد. در این راستا فراموش نکنید که این آمار، برای استفاده از بازاریابی ایمیلی به عنوان یکی از روش های اصلی بوده و متعلق به برندهایی است که این شیوه یکی از استراتژی های اصلی آنها محسوب می شود. به همین خاطر نباید تصور کنید که تنها 34 درصد از کسب و کارهای کوچک به این روش توجه دارند. همچنین 30 درصد از کسب و کارها از ابزار Mailchimp برای مدیریت و سهولت کار خود استفاده می کنند که باعث می شود تا بازاریابی ایمیلی به یک تجربه بهتر تبدیل شود. 

5-میانگین مشاهده ایمیل ها از سوی کاربران تنها 20 درصد است

درواقع این آمار اگرچه فاجعه بار محسوب می شود، با این حال فراموش نکنید که با رعایت نکاتی می توانید خود را در بین این تعداد کم قرار دهید. در این راستا این نرخ برای حوزه های مختلف، تفاوت هایی را دارد. درواقع بهتر است که در کنار آمار کلی، به ارقام مرتبط با حوزه تخصصی خود نیز توجه داشته باشید. 

6-ایمیل در جذب مشتری 40 برابر قوی تر از شبکه های اجتماعی است

جدیدترین آمارها در زمینه بازاریابی ایمیلی

درواقع ایمیل قدرت بالاتری در مشتری سازی دارد و در این زمینه حتی شبکه های اجتماعی نتوانسته اند آماری نزدیک به آن را داشته باشند. به همین خاطر اگر خواهان جذب سریع مشتریان زیادی هستید، این شیوه کاملا مناسب شما خواهد بود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی و چالش افزایش تعامل با مخاطب هدف

7-آمریکا بیشترین هزینه را در زمینه بازاریابی ایمیلی داشته است

پرداخت هزینه بسیار بالای 3 میلیارد دلاری در سال 2019، باعث شده است تا از آمریکا به عنوان کشوری که بیشترین توجه به این شیوه را دارد، نام برده شود. درواقع آمریکا بیشترین هزینه را در تمامی روش های اصلی بازاریابی انجام می دهد و نکته جالب این است که در زمینه شبکه های اجتماعی، میزان آن 40 میلیارد دلار بوده است که اختلاف فاحش هزینه ای را نشان می دهد. به همین خاطر نیز بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که در شرایط هزینه کردن مساوی، بازاریابی ایمیلی می تواند با اختلاف جایگاه نخست را به دست آورد. 

8-شنبه بدترین زمان برای ارسال ایمیل است

اگر بخواهیم بدترین روز هفته را برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی نام ببریم، آمارها روز شنبه را نشان می دهد. درواقع نرخ بازدید ایمیل در این روز به 2 درصد می رسد. به همین خاطر نیز توصیه می شود که در این روز، هیچ گونه فعالیتی را نداشته باشید و برنامه ریزی های لازم برای هفته آینده را انجام دهید. 

9-جمعه بهترین زمان برای ارسال ایمیل است

جدیدترین آمارها در زمینه بازاریابی ایمیلی

هنگامی که از بدترین صحبت می شود، ضروری است تا بهترین نیز معرفی شود. در این زمینه روز جمعه بهترین آمارها جهانی را در اختیار دارد و میزان بازدید به 19 درصد می رسد. به همین خاطر بسیار مهم است که اصلی ترین فعالیت های خود را در این روز انجام دهید. 

10-ایموجی شانس بازدید پیام را 50 برابر افزایش می دهد

درواقع وجود ایموجی در تیتر، باعث می شود تا احتمال بازدید آن چندین برابر شود. به همین خاطر شما باید نمونه های مرتبط و مناسبی را انتخاب کنید. همچنین رعایت آن در متن اصلی هم می تواند جذابیت و گیرایی پیام را افزایش دهد. 

11- 70 درصد بازاریاب ها شخصی سازی را اقدامی حیاتی می دانند

درواقع ارسال پیام های کلی، بیش از حد حالت رباتی دارد و این موضوع باعث خواهد شد تا تاثیر اقدام شما بسیار کم باشید. با این حال بسیاری از بازاریاب ها بر این باور هستند که شخصی سازی، می تواند همه چیز را دگرگون کند که نمونه ساده آن، استفاده از نام افراد در درون متن و خصوصا تیتر است. درواقع تیتر شما باید به قدری جذاب باشد تا افراد پیام شما را باز کنند. همچنین پیام تبریک تولد، احتمال خرید مجدد را سه برابر خواهد کرد و لازم است تا حتما این آمار را در اختیار داشته باشید. درواقع ایجاد تعامل، از جمله اقداماتی است که شما باید در هر اقدام بازاریابی مورد توجه قرار دهید که بدون شک شخصی سازی به بهبود این موضوع کمک خواهد کرد. 

12-بخش بندی ایمیل ها درآمد شما را 760 درصد بیشتر خواهد کرد

جدیدترین آمارها در زمینه بازاریابی ایمیلی

این امر که بدانید برای هر گروه از مشتریان و یا جامعه هدف خود چه ایمیل هایی را باید ارسال کنید، اقدامی است که می تواند به سادگی مرز میان موفقیت و شکست شما را تعیین کند. دلیل اصلی این امر نیز تاثیر و اهمیت فوق العاده بالای آن است. به همین خاطر توصیه می شود که حتما یک نفر به صورت تخصصی، در این رابطه فعالیت داشته باشد. 

13-ارسال 2 ایمیل در هفته رایج ترین نوع اقدام است

جدیدترین آمارها در زمینه بازاریابی ایمیلی

از دیگر موارد بسیار مهم این است که بدانید استاندارد ارسال ایمیل به چه صورت است. درواقع در این رابطه بیش از 35 درصد از افراد تنها دو ایمیل در هفته ارسال می کنند که بسیاری از تحلیلگران نیز بر این باور هستند که باید این مورد برای اکثر کسب و کارها رعایت شود. پس از آن نیز 3 تا 54 ایمیل با 31 درصد آرا قرار گرفته است. با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تمامی این آمارها، حالت کلی را نشان می دهد و ممکن است شما در شرایطی نظیر هنگام برگزاری کمپین، نیاز به ارسال بیشتر وجود داشته باشد. 

مطلب مرتبط: بهبود کیفیت ایمیل مارکتینگ: چطور در بازاریابی ایمیلی بی رقیب باشید؟

14- 45 درصد از ایمیل ها اسپم شناخته می شوند

این آمار خود به خوبی نشان می دهد که شما باید مجموعه اقدامات لازم برای قرار نگرفتن در این گروه را داشته باشید، در غیر این صورت تمامی تلاش های شما بی نتیجه خواهد ماند. با یک جست و جوی ساده می توانید انواع راهکارهای موجود در این زمینه را مشاهده کنید. برای مثال حفظ اعتبار ایمیل، یکی از موارد رایج محسوب می شود. 

منبع : bloggingwizard
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ndZszCxK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه