پنجشنبه, ۱۷ آذر(۹) ۱۴۰۱ / Thu, 8 Dec(12) 2022 /
           
فرصت امروز

دریافت ایمیل در طول روز جزئی از زندگی روزمره بسیاری از مردم محسوب می شود. شما لازم نیست کارآفرین باشید تا اهمیت سرویس های ایمیلی را درک کنید. امروزه بسیاری از مردم روزشان را با چک کردن صندوق دریافت ایمیل شان شروع می کنند. درست به همین خاطر اغلب کسب و کارها به دنبال ارسال ایمیل های بازاریابی یا دست کم تعامل با مخاطب هدف ‏شان در این فضا هستند. این امر به آنها امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با هزینه ای بسیار اندک را می دهد. 

اگرچه بسیاری از برندها در تلاش برای ارسال ایمیل های بازاریابی برای مخاطب هدف ‏شان هستند، اما در این میان فقط تعداد اندکی از برندها در عمل توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب شان را پیدا می کنند. تفاوت اصلی میان برندها در این میان بیشتر مربوط به تکنیک هایی است که برای طراحی ایمیل و تاثیرگذاری بر روی مخاطب شان مورد استفاده قرار می دهند. با این حساب شما باید همیشه از بهترین راهکارهای ممکن در عرصه بازاریابی ایمیلی استفاده کنید، در غیر این صورت میزان تعامل تان با مخاطب هدف به شدت سقوط خواهد کرد. 

بازاریابی ایمیلی و چالش افزایش تعامل با مخاطب هدف

هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از مهمترین نکات برای افزایش تعامل با مخاطب هدف در قالب بازاریابی ایمیلی است. اگر شما هم در عرصه کسب و کار با مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان رو به رو هستید، نکات مورد بحث در این مقاله مخصوص شماست. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

ارسال همیشگی ایمیل های خوش آمدگویی

بازاریابی ایمیلی و چالش افزایش تعامل با مخاطب هدف

اولین ایمیلی که مشتریان پس از خرید باید دریافت کنند، خوش آمدگویی شما به آنهاست. این امر یک رفتار کاملا حرفه ای در عرصه کسب و کار محسوب می شود. به این ترتیب شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را پیدا خواهید کرد. متاسفانه بسیاری از برندها پس از فروش محصولات شان دیگر کاری با مشتریان ندارند. این امر میزان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت کاهش می دهد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی با طراحی نوار عنوان های جذاب

اغلب کاربران پس از اینکه در خبرنامه یک برند ثبت نام می کنند، حتما ایمیل اول دریافتی شان را باز خواهند کرد. براساس مطالعه همکاران ما در موسسه هاب اسپات، نزدیک به 76 درصد از ایمیل های ابتدایی خبرنامه ها برای اعضای جدید باز و مطالعه می شود. با این حساب چنین ایمیل هایی اهمیت زیادی برای بازاریاب ها خواهد داشت. شما باید توانایی جلب نظر مخاطب و ادامه تعامل با وی در قالب این ایمیل را داشته باشید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای تعامل مناسب با مشتریان پیدا نخواهید کرد. این امر تاثیرگذاری بر روی کاربران را بدل به چالشی تمام عیار می سازد. 

وقتی شما ایمیل خوش آمدگویی برای مخاطب هدف تان ارسال می کنید، باید برخی از توصیه ها یا دست کم نمای کلی برندتان را هم برای آنها توضیح دهید. این امر نقش مهمی در جلب نظر مخاطب هدف به شیوه ای کاربردی دارد. به هر حال وقتی کسی در خبرنامه برندتان عضو می شود، بدون تردید مایل به استفاده از خدمات برندتان است. با این حساب هرچه توضیحات شما، به ویژه در ایمیل اول که بیشتر مورد توجه مشتریان است، بهتر باشد توانایی بیشتری برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهید داشت. 

بهینه سازی نوار عنوان ایمیل

بازاریابی ایمیلی و چالش افزایش تعامل با مخاطب هدف

عنوان هر ایمیل باید کاملا دقیق انتخاب شود، در غیر این صورت نرخ تعامل با کاربران به شدت افت خواهد داشت. امروزه بسیاری از برندها به قدری درگیر طراحی محتوای مناسب هستند که دست آخر به طور کامل طراحی یک نوار عنوان مناسب را از یاد می برند. 

امروزه در دنیای بازاریابی ایمیلی نوار عنوانی استاندارد محسوب می شود که کلیت محتوای ایمیل را برای مخاطب بازگو نماید. فقط در این صورت شما امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب تان را خواهید داشت، در غیر این صورت شاید حتی ایمیل تان از سوی کاربران باز هم نشود. این یعنی هزینه ایمیل مارکتینگ شما بدون هیچ نتیجه و سودی خواهد بود. 

استفاده از عنصر شوخ طبعی و همچنین ترس از دست دادن فرصت (FOMO) بهترین توصیه ها برای بهینه سازی نوار عنوان یک ایمیل محسوب می شود. این امر به شما امکان تعامل مناسب با مخاطب هدف و جلب نظرش به محتوای بازاریابی تان را می دهد. با این حساب شما باید همیشه به دنبال استفاده از تکنیک های این شیوه در عرصه بازاریابی باشید. شوخ طبعی اغلب اوقات شیوه ای ساده برای طراحی محتوا محسوب می شود. درباره ترس از دست دادن فرصت هم تاکید بر روی زمان پایان جشنواره و دوره های تخفیف برند امر مهمی محسوب می شود. 

مشتریان با مشاهده نوار عنوان یک ایمیل که شامل تاکید بر روی مدت زمان محدود برای خرید همراه با تخفیف یک محصول است، تمایل شان برای خرید دوچندان می شود. دقیقا به همین خاطر بسیاری از برندها در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه از تکنیک ترس از دست دادن فرصت استفاده می کنند. اگر شما هم سرمایه گذاری خوبی بر روی این حوزه داشته باشید، شانس تان برای جلب نظر مشتریان چند برابر خواهد شد. 

توجه به خط ابتدایی ایمیل

بازاریابی ایمیلی و چالش افزایش تعامل با مخاطب هدف

امروزه وقتی شما برای کسی ایمیل ارسال می کنید، خط ابتدایی متن تان در قالب پیش نمایش برای آنها به نمایش درمی آید. شاید این امر بسیار ساده به نظر برسد، اما اگر شما توانایی بهینه سازی خط ابتدایی ایمیل تان را داشته باشید بسیاری از کاربران پیش از مطالعه آن به باز کردن ایمیل ترغیب خواهند شد. اینطوری شما دست کم توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان و نمایش کلیت ایمیل تان به آنها را خواهید داشت. 

براساس گزارش موسسه کمپین مانیتور، بازاریاب هایی که در تولید محتوا و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بهینه سازی خط ابتدایی ایمیل استفاده می کنند، به طور معمول 30 درصد بیشتر موفق به افزایش نرخ تعامل شان با کاربران می شوند. این امر به خوبی اهمیت شروع قدرتمندانه ایمیل های بازاریابی را نشان می دهد. بنابراین شما همیشه باید با نگاه به سلیقه و نیازهای احتمالی مشتریان خط ابتدایی ایمیل تان را شروع نمایید، در غیر این صورت هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نخواهید کرد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی در حوزه B2B با قانون های کاربردی

اولویت بندی دعوت به عمل در ایمیل ها

بازاریابی ایمیلی و چالش افزایش تعامل با مخاطب هدف

دعوت به عمل یا CTA یکی از مهمترین بخش ها در هر ایمیل بازاریابی محسوب می شود. بدون تردید هدف اصلی از تولید محتوای بازاریابی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. در کنار این امر فروش محصولات نیز همیشه هدف مهمی محسوب می شود. درست به همین خاطر برندها باید همیشه در تلاش برای فراهم سازی شرایط به منظور فروش بیشتر باشند. یکی از راهکارها برای تحقق این هدف در زمینه بازاریابی ایمیلی مربوط به استفاده از دعوت به عمل در انتهای هر ایمیل است. 

اگر ایمیل شما تاثیرگذاری مناسبی بر روی مخاطب هدف داشته باشد، شما به راحتی پس از تعامل اولیه با مخاطب هدف امکان جلب نظرش به محصول تان را خواهید داشت. درست به همین خاطر باید همیشه دعوت به عمل را در بخش پایانی ایمیل قرار دهید. اشتباه برخی از بازاریاب ها استفاده از این گزینه در ابتدا یا میانه ایمیل است. شما به این ترتیب هرگز شانسی برای جلب نظر مخاطب هدف تان پیدا نخواهید کرد. 

بی شک گاهی اوقات برندها در یک ایمیل چند پیشنهاد برای مشتریان دارند. این امر CTA های متعددی برای آنها به همراه خواهد داشت. اگر شما در ایمیل تان چند CTA دارید، باید اول از همه نسبت به اولویت بندی شان اقدام نمایید. این امر شامل رتبه بندی دعوت به عمل ها براساس اهمیت شان برای مخاطب هدف است. شما فقط در این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت، در غیر این صورت کاربران در عمل با انبوهی از ایمیل هایی که دعوت به عمل های متعدد دارند، رو به رو می شوند. 

اگر شما به دنبال طراحی دعوت به عمل های تاثیرگذار بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید به غیر از اولویت بندی آنها به فکر کوتاه کردن شان هم باشید. امروزه پیشنهادهای طولانی برای مشتریان هیچ انگیزه ای در آنها ایجاد نمی کند. بنابراین شما باید به جای تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس پیشنهادهای طولانی تا جای ممکن آنها را خلاصه کنید. شاید در ابتدا چنین کاری برای شما بسیار سخت باشد، اما به مرور زمان مهارت تان برای خلاصه کردن CTA هر ایمیل به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. به این ترتیب دیگر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر سختی برای شما نخواهد بود. 

طراحی ایمیل های معمولی و طنز

بازاریابی ایمیلی و چالش افزایش تعامل با مخاطب هدف

هیچ کس در دنیا از اندکی شوخی و سرگرمی متنفر نیست. بسیاری از کاربران به هنگام باز کردن ایمیل های بازاریابی به دنبال محتوای حرفه ای یا عجیبی نیستند. تنها انتظار آنها از ایمیل های بازاریابی اندکی سرگرمی و در صورت امکان نکات آموزنده است. بنابراین شما با اضافه کردن محتوای آموزشی به ایمیل تان باید نیم نگاهی هم به بخش سرگرمی داشته باشید. 

مطلب مرتبط: بهبود کیفیت ایمیل مارکتینگ: چطور در بازاریابی ایمیلی بی رقیب باشید؟

دریافت ایمیل هایی با لحن های بسیار جدی برای هر کاربری خسته کننده محسوب می شود. چنین ایمیل هایی توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای هستید، باید همیشه شوخی و طنز را هم به کارتان اضافه کنید. البته منظور ما در این میان شوخی های عجیب و غریب نیست. شما فقط باید از لحن بسیار خشک فاصله گرفته و در تلاش برای تعامل مناسب با مخاطب هدف تان باشید. چنین امری استقبال دوباره کاربران از ایمیل های بازاریابی تان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. 

یکی از بهترین نمونه ها در زمینه ارسال ایمیل های دارای ماهیت طنز مربوط به برند اوبر است. این برند در یکی از ایمیل های جذابش با یادآوری اهمیت صرفه جویی در زمان به مشتریانش برای همگام سازی برنامه روزانه شان با اوبر به منظور رزرو هرچه دقیق تر خودرو در زمان های مورد نیازشان کرد. نکته جالب در این بین استفاده اوبر از یک متن طولانی با هایلایت کلمات مهم برای بیان این پیام بود. این امر به خوبی اهمیت صرفه جویی در زمان را نشان داده و نوعی شوخی مناسب در رابطه با این امر نیز محسوب می شود. با این حساب هر وقت شما تمایل به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس این الگو داشتید، باید نمونه های برجسته ای مثل اوبر یا دیگر برندهای بزرگ دنیا را مد نظر قرار دهید. 

ارسال ایمیل های همراه با پیشنهاد خرید

پس از ایمیل های خوش آمدگویی یکی از پرطرفدارترین گونه های ایمیل مربوط به پیشنهادهای خرید است. این نوع ایمیل ها تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف دارد، به ویژه اگر همراه با تخفیف های مناسب نیز باشد. امروزه هر مشتریان در تلاش برای خرید با تخفیف و صرفه جویی در هزینه هاست. بنابراین شما هم باید در تلاش برای استفاده از این شیوه به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باشید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت. 

معرفی محصولات برند به مشتریان همیشه گزینه ای جذاب محسوب می شود. شاید شما بهترین محصول بازار را هم داشته باشید، اما تا وقتی که بهترین پیشنهاد ممکن را به مشتریان عرضه نکنید، هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی آنها و فروش محصولات تان نخواهید داشت. همین امر موجب تمایل بالای برندها به ارسال ایمیل های معرفی محصولات و دعوت به فروش می شود. 

اگر شما شرایط نظرخواهی از مشتریان را دارید، باید همیشه محصولاتی را به آنها توصیه کنید که مورد علاقه شان است، در غیر این صورت به احتمال زیاد پیشنهادهای شما تاثیر زیادی بر روی مخاطب هدف نخواهد داشت. خوشبختانه اغلب برندها دارای رابطه خوبی با مشتریان شان هستند. همین امر می تواند نقطه شروع مناسبی برای درک سلیقه مشتریان و سپس عمل براساس آن باشد. در غیر این صورت شما هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان پیدا نخواهید کرد. 

استفاده از آزمون آ/ب

آزمون آ/ب یا دو مرحله ای اهمیت بسیار زیادی در حوزه بازاریابی دارد. شما با استفاده از چنین تکنیکی به بهترین شکل ممکن امکان انتخاب از میان دو ایده برای طراحی محتوا را خواهید داشت. به عنوان مثال، اگر شما برای انتخاب تیتر اصلی ایمیل تان شک و تردید دارید، باید اول از همه آزمون آ/ب را برای انتخاب بهترین مورد مدنظر قرار دهید. این امر به شما امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را می دهد. 

روش اجرای آزموت آ/ب شامل انتخاب دو ایده برای تولید محتوا و اجرایی کردن هر دو ایده به طور همزمان است. در نهایت ایده ای که بازخورد بهتری از سوی مشتریان دریافت کند، بهترین گزینه ممکن برای تولید محتوا خواهد بود. این امر به شما فرصت بسیار خوبی به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می شود. بنابراین باید همیشه از آن برای طراحی و اجرای محتوای بازاریابی استفاده نمایید. 

شناخت مشتریان در بازارهای کنونی امر ساده ای نیست. درست به همین خاطر استفاده از آزمون آ/ب نکته مهمی برای تیم های بازاریابی محسوب می شود. شما با استفاده از چنین شیوه ای به راحتی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس سلیقه شان و حتی شخصی سازی ایمیل ها با دسته بندی آنها را خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی با 10 استراتژی برتر

توجه به سازگاری ایمیل ها با تجربه کاربری گوشی های هوشمند

امروزه بسیاری از مردم برای چک کردن ایمیل های شان از گوشی های هوشمند استفاده می کنند. دلیل این امر نیز سهولت کاربرد چنین گوشی هایی در عمل است. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف هستید، باید به خوبی اهمیت بهینه سازی ایمیل های تان با تجربه گوشی های هوشمند را نیز مد نظر قرار دهید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت. 

بازاریاب ها پیش از ارسال ایمیل های بازاریابی شان باید نسبت به سازگاری ایمیل های شان با تجربه کاربردی گوشی های هوشمند مطمئن شوند، در غیر این صورت شاید در میانه اجرای یک کمپین با ایرادات اساسی در زمینه نمایش محتوا برای کاربران گوشی مواجه شوند. این امر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را بدل به یکی از سخت ترین کارهای دنیا خواهد کرد. 

شخصی سازی ایمیل ها

بازاریابی ایمیلی و چالش افزایش تعامل با مخاطب هدف

شخصی سازی ایمیل ها همیشه نظر هر کاربری را به خودش جلب خواهد کرد. درست به همین خاطر بازاریاب ها باید همیشه این تکنیک را مد نظر قرار دهند. خوشبختانه امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از این شیوه سود می برند. شما برای استفاده از این شیوه، مانند بسیاری از برندهای بزرگ، کافی است مواردی نظیر دسته بندی مشتریان و ارسال ایمیل های شخصی سازی شده برای هر گروه از آنها براساس سلیقه شان و همچنین استفاده از نام خانوادگی هر کاربر در ایمیلش توجه کنید. این نکات به خوبی شما را بدل به برندی جذاب برای مشتریان خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی پیشرفته با استراتژی های نوین

امروزه دیگر دوره بازاریابی با ارسال یک ایمیل برای تمام کاربران به سر رسیده است. با این حساب شما باید به خوبی توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با شخصی سازی ایمیل ها را داشته باشید، در غیر این صورت همیشه با مشکلات اساسی برای تعامل با آنها رو به رو خواهید شد. توصیه ما در این بخش ارزیابی وضعیت رقبا در زمینه شخصی سازی ایمیل های شان است. چنین امری درست مانند یک کلاس درست حرفه ای به شما امکان جلب نظر مشتریان را خواهد داد. 

بدون تردید امروزه بازاریابی ایمیلی هنوز هم ابزاری مهم برای تعامل با مشتریان محسوب می شود. نکته مهم در این میان استفاده از این الگوی بازاریابی همراه با تکنیک های کاربردی به منظور افزایش میزان تعامل با مخاطب هدف است. توصیه های مورد بحث در این مقاله مقدمه مناسبی برای ورود به این حوزه خواهد بود. نکته مهم اینکه شما باید تمام این توصیه ها را در کنار هم مد نظر قرار دهید، در غیر این صورت نتیجه دلخواه تان را مشاهده نخواهید کرد. 

منبع : blog.hubspot
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Trl5iNEc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه