پنجشنبه, ۱۷ آذر(۹) ۱۴۰۱ / Thu, 8 Dec(12) 2022 /
           
فرصت امروز

بدون شك همه ما با اصطلاح تماس سرد آشنا هستیم. با این حال ایمیل سرد از جمله مواردی است كه كمتر درباره آن صحبت شده است. درواقع ایمیل سرد به زمانی اطلاق می شود كه انتظار ارسال و آشنایی قبلی وجود ندارد. درواقع این موضوع نیز شباهت بسیاری به تماس سرد دارد. استفاده از ایمیل سرد روشی است که با هدف خلق مشتریان راغب و یافتن علاقه نسبت به محصولات یا خدمات شما، مورد استفاده قرار می گیرد. در این راستا شما باید به چند نكته توجه داشته باشید كه در ادامه آنها را بررسی خواهیم كرد. 

همه آن‎چیزی كه باید درباره بازاریابی ایمیلی سرد مورد توجه قرار دهید

در ابتدا خودتان را معرفی كنید 

با توجه به اینكه مخاطب هیچ پیش زمینه ای نسبت به شما ندارد، لازم است كه به خوبی خودتان را معرفی كنید. این موضوع می تواند با یك توضیح یك خطی همراه با لینك باشد تا افراد در صورت تمایل برای كسب اطلاعات بیشتر، وارد سایت اصلی شما شوند. این موضوع به بهبود ترافیك سایت شما نیز منجر خواهد شد. برای معرفی اگر اطلاعات بیشتری از مخاطب خود داشته باشید، می توانید اقدام خود را تاثیرگذارتر نمایید. درواقع مخاطب قرار دادن اسم افراد، از جمله تكنیك های موثر روان شناسی محسوب می شود.

مطلب مرتبط: چگونه از استراتژی ایمیل سرد بهترین استفاده را داشته باشیم

سریعا به سراغ دلیل پیام خود بروید 

مخاطب باید در خط دوم به خوبی با دلیل ارسال پیام از سوی شما آشنا شود. در غیر این صورت سریعا كنار گذاشته خواهید شد. نكته ای كه باید به آن توجه نمایید این است كه تیتر پیام شما باید معرف دلیل اصلی باشد. همچنین لازم است تا به دنبال رعایت اصل اختصار باشید و توضیحات اضافه را با سایت اصلی ارجاع دهید. در این بخش حتی می توانید از یك فایل صوتی و یا اینفوگرافی استفاده كنید تا جذابیت اقدام شما افزایش پیدا كند. 

پل های ارتباطی را ذكر نمایید 

در آخر شما باید این اطمینان را ایجاد نمایید كه هیچ گونه كلاهبرداری وجود ندارد و شما یك برند معتبر محسوب می شوید. در این راستا لازم است تا تاییدیه ها و مجوزها را به نمایش درآورید و پل های ارتباطی خود را ذكر كنید. در این زمینه فراموش نكنید كه تاثیر اقدام شما با گذشت زمان، كمرنگ خواهد شد. به همین خاطر در همان دقایق ابتدایی، بالاترین شانس مشتری سازی را خواهید داشت. تحت این شرایط یک تخفیف ویژه مدت دار، می تواند افراد را به واكنش نشان دادن سریع، متمایل سازد و در نهایت اولین تجربه استفاده از محصولات شما شكل گیرد. در این راستا شما می توانید خود را برای اقدامات بازاریابی دیگر جهت حفظ مشتری جدید خود، آماده نمایید. 

اگرچه این سه اقدام كاملا ضروری بوده و لازم است تا روش كار شما به این شكل باشد، با این حال آگاهی از اشتباهات رایج، به شما كمك خواهد كرد تا ظرافت كار به مراتب بالاتری را داشته باشید. 

موضوع كاملی را درج نمایید 

درواقع مخاطب تا زمانی كه كنجكاو نشود، ایمیل شما را نگاه نخواهد كرد. به همین خاطر لازم است كه در بخش توضیحات، اطلاعات لازم را منتقل نمایید. در این زمینه تحلیل اقدامات انجام شده از سوی سایر برندها، می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی باشد. در این راستا استفاده از جملات پرسشی، به خوبی می تواند توجهات را به سمت خود جلب نماید. 

برای هر ادعای خود مدركی داشته باشید 

بدون شك اعتماد كردن در فضای اینترنت اقدامی بسیار سخت محسوب می شود. در این راستا توصیه می شود كه هر ادعای خود را با دلیل مطرح نمایید. برای مثال اگر در زمینه فروش لوازم مراقبت از پوست فعالیت دارید، توصیه می شود كه نمونه كار را نشان داده و شماره مشتری خود را نیز درج نمایید. با این حال نخستین موردی كه لازم است تا اعتمادسازی برای آن انجام شود، نشان دادن اعتبار برند شما و واقعی بودن است. 

جامعه هدف خود را به خوبی بشناسید 

به صورت كلی تا زمانی كه نسبت به جامعه هدف خود اطلاعات نداشته باشید، طبیعی است كه اقدامات تاثیرگذار نباشد. در این راستا شما باید مدتی را صرفا صرف مطالعه در رابطه با فرهنگ و ویژگی های جامعه نمایید. در این زمینه جامعه شناس ها و نرم افزارهای كسب اطلاعات، كمك بسیار خوبی محسوب می شوند. در آخر توصیه می شود كه این اقدام خود را به صورت مداوم انجام دهید و فراموش نكنید كه در جهان به شدت متغیر حال حاضر، اطلاعات شما سریعا ارزش خود را از دست خواهد داد. 

بهترین زمان برای ارسال پیام ها را بیابید

از دیگر مواردی كه لازم است تا مورد توجه قرار دهید، مسئله زمان ارسال پیام ها است. در این زمینه فراموش نكنید كه این موضوع می تواند شانس دیده شدن شما را به مراتب افزایش دهد. به صورت یك استاندارد جهانی، شب ها زمان بهتری برای ارسال پیام بوده و دلیل آن، فراغت از كار است. درواقع شب ها، افراد بیشتر از اینترنت استفاده می كنند. با این حال در این زمینه حتما آمارهای محلی را نیز مورد توجه قرار دهید. درواقع ممكن است این وضعیت در منطقه شما متفاوت باشد. 

مطلب مرتبط: نحوه نوشتن ایمیل سرد و تغییر روند فروش

عدم پیگیری

همه آن‎چیزی كه باید درباره بازاریابی ایمیلی سرد مورد توجه قرار دهید

در آخر یكی از اشتباهات رایج این است كه افراد اقدامات خود را پیگیری نمی كنند و این امر باعث می شود تا نتایج بسیار بدی را به دست آورند. در این راستا شما باید برای مراحل بعدی نیز برنامه داشته و به صورت مداوم وضعیت را تحلیل نمایید تا امكان بهبود مداوم، شكل گیرد. در این راستا وجود فراخوان عمل، كمك خواهد كرد تا از نتیجه بخش بودن اقدام خود، اطلاعات به دست آورید و مخاطب را به خوبی با خود درگیر نمایید. 

منبع : business2community
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pTTapkwo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه