یکشنبه, 18 خرداد 1399 - 10:09

درست به مانند تماس سرد، می توان این استراتژی را برای ارسال ایمیل ها نیز انجام داد. این امر زمانی اتفاق خواهد افتاد که افراد موردنظر انتظار دریافت ایمیل را نداشته و ممکن است از قبل ارتباط با شما را تجربه نکرده باشند. اگرچه ممکن است تصور کنید که این مسئله یک اقدام مزاحم محسوب می شود، با این حال آمارها در این زمینه بیانگر نتیجه بخش بودن آن است. در این راستا اگر شما نیز از جمله طرفداران استفاده از ایمیل برای بازاریابی هستید، توصیه می شود که حتما این استراتژی را مورد استفاده قرار دهید، با این حال برای موفقیت در این زمینه، رعایت برخی از نکات الزامی است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

1-نیاز مخاطب را بشناسید

بهترین استفاده استراتژی ایمیل سرد

بدون شک یک اقدام صرفا تجاری، مورد توجه جدی افراد قرار نخواهد گرفت. در این رابطه لازم است تا ارزش مشاهده پیام را داشته باشید. در این رابطه توصیه می شود تا نیاز مخاطب را مورد توجه قرار دهید. درواقع اگرچه ممکن است مخاطب شما را نشناسد، با این حال شما باید نیاز و سلیقه آنها را شناسایی کنید تا حتی نسبت به لحن خود نیز تصمیم گیری نمایید.

2-مناسبت ها را مورد توجه قرار دهید

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که استراتژی مذکور ابدا به معمای ارسال مداوم پیام نبوده و شما باید به فواصل اقدام خود توجه داشته باشید. برای این منظور، بهانه قرار دادن مناسبت ها می تواند دلیلی برای ارسال پیام شما باشد. به همین خاطر ضروری است تا آنها را مورد توجه قرار دهید. همچنین نباید اجازه دهید که مخاطب تنها به بازدیدکننده اقدامات شما تبدیل شود.

مطلب مرتبط: نحوه نوشتن ایمیل سرد و تغییر روند فروش

در این رابطه توصیه می شود که به فراخوان عمل توجه داشته و مخاطب را با اقداماتی نظیر ایجاد مسابقه، با خود درگیر کنید. همچنین تنها به محیط ایمیل بسنده نکرده و پل های ارتباطی دیگری را نیز معرفی کنید تا امکان ایجاد ارتباطی مناسب مهیا شود. این امر که اهدافی را از این اقدام خود داشته باشید، باعث خواهد شد تا اقدامات در یک راستا قرار گرفته و نتایج به مراتب بهتری را به دست آورد. درواقع هیچ چیز بدتر از آن نخواهد بود که بدون هدف یا اهدافی واحد، اقداماتی را انجام دهید. همچنین توجه داشته باشید که خلاقیت شما در این زمینه خود برگ برنده خواهد بود.

برای مثال می توانید برای راحتی بیشتر مخاطبان خود، به جای ارسال متن، صدای ضبط شده را قرار دهید. علت این امر به این خاطر است که گوش کردن به مراتب ساده تر از مطالعه محسوب شده و این امر می تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

در نهایت نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که یک لینک را برای شناخت برند خود در پیام قرار دهید تا مخاطب در صورت عدم شناخت برند شما بتواند اطلاعات لازم را به دست آورد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید