چهارشنبه, 02 مهر 1399 - 10:29

شروع کسب و کار تازه همیشه همراه با چالش های منحصر به فرد است. یکی از حوزه ‎های پرطرفدار در طول سال‎ های اخیر بازاریابی دیجیتال است. بسیاری از کارآفرینان برای ایجاد آژانس بازاریابی دیجیتال منتظر فرصت مناسب هستند. نکته مهم در این میان تفاوت ارزیابی اغلب کارآفرینان از حوزه موردنظر با واقعیت ‎هایش است. همین امر موجب بروز اشتباهاتی در زمینه فعالیت آژانس‎ های بازاریابی دیجیتال می ‎شود. در ادامه برخی از مهمترین مشکلات در زمینه فعالیت آژانس‎ های بازاریابی دیجیتال را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اشتباهات اساسی راه اندازی آژانس بازاریابی دیجیتال

عدم تعیین انتظارات مناسب

ایجاد انتظارات مناسب در برندها و افراد طرف قرارداد آژانس بازاریابی دیجیتال دارای اهمیت بسیار زیادی است. برخی از افراد انتظارات بسیار گسترده‎ ای از آژانس ‎های بازاریابی دارند. همین امر در فرآیند همکاری میان طرف‎ های بازاریابی ایجاد مشکل خواهد کرد. توصیه اساسی بخش کنونی ایجاد انتظارات روشن و واضح در مشتریان آژانس بازاریابی است. اگر انتظارات برندها از عرصه بازاریابی بسیار رویایی و غیرواقعی است، وظیفه اصلی آژانس ‎های بازاریابی نمایش جلوه ‎ای واقعی از این حوزه است. شاید در نگاه نخست این امر موجب دلسردی برندها از همکاری بازاریابی شود، اما بهتر از درگیری‎ های بی‎ پایان در طول فرآیند همکاری خواهد بود.

تردید فراوان برای شروع کار

برخی از کارآفرینان برای شروع رسمی فعالیت آژانس بازاریابی ‎شان به طور مداوم دچار تردید هستند. همین امر موجب راه ‎اندازی رسمی بسیار دیر برخی از استارت ‎آپ ‎ها می ‎شود. اگر شما ایده اصلی و شرایط حداقلی برای شروع کسب و کار را دارید، نباید در این مورد تردید به خود راه دهید. شاید یک یا دو ماه تاخیر نیز نتیجه بسیار نامناسبی برای استارت ‎آپ‎ ها داشته باشد.

مطلب مرتبط: 7 راه برای بررسی آژانس بازاریابی دیجیتال

ناتوانی در تامین مالی آژانس

فعالیت در حوزه کسب و کار بدون بودجه مناسب امکان ‎ناپذیر است. بسیاری از برندها در فرآیند بازاریابی و تبلیغات به طور مداوم با مشکلات مالی مواجه هستند. اگر شما در زمینه فعالیت به عنوان آژانس بازاریابی بودجه مناسبی در اختیار ندارید، باید هرچه زودتر نسبت به تامین مالی کسب و کارتان اقدام کنید. در غیر این صورت مدت زمان چندانی در حوزه کسب و کار دوام نخواهید آورد.

وقتی کسب و کارها دارای بودجه مناسبی برای فعالیت باشند، امیدواری بسیار بالاتری به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهند داشت. حوزه فعالیت آژانس‎ های بازاریابی دیجیتال نیازمند تبلیغات گسترده است. برخی از آژانس ‎های بازاریابی علی رغم سال‎ های فعالیت در بازار کمتر مورد توجه برندها قرار می ‎گیرند. یکی از دلایل اصلی این امر عدم آشنایی برندها با وجود و فعالیت چنین آژانس‎ هایی است.

عدم تلاش کافی

راه اندازی کسب و کار تازه در حوزه بازاریابی دیجیتال نیازمند تلاش و کوشش سخت است. برخی از کارآفرینان انگیزه و جدیت کافی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را ندارند. اگر شما در شغل قبلی ‎تان 8 ساعت در روز کار می ‎کردید، اکنون نیاز به 10 یا 12 ساعت کار روزانه خواهید داشت. در غیر این صورت کسب و کار تازه‎ تان رشد چندانی نخواهد یافت.

برخی از کارآفرینان بدون توجه به دشواری مدیریت آژانس بازاریابی دیجیتال اقدام به فعالیت در این حوزه می ‎کنند بنابراین مشاهده ورشکستگی اغلب آژانس ‎های بازاریابی دیجیتال در گام نخست امری طبیعی خواهد بود.

تلاش برای ساماندهی تمام حوزه ‎های بازاریابی

بازاریابی دیجیتال یکی از حوزه‎ های بازاریابی به معنای کلی است. اشتباه برخی از آژانس ‎های بازاریابی تلاش برای ورود به سایر حوزه‎ های بازاریابی در همان گام نخست است. شاید برخی از آژانس‎ ها امکان حضور در عرصه ‎های دیگر بازاریابی را داشته باشند، اما این امر فقط پس از گذشت مدت زمانی مشخص و کسب اعتبار از سوی آنها روی می‎ دهد. تلاش برای ساماندهی تمام حوزه‎ های بازاریابی نتیجه ‎ای بهتر از شکست در پی ندارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید