شنبه, ۹ مهر(۷) ۱۴۰۱ / Sat, 1 Oct(10) 2022 /
           
فرصت امروز

براساس گزارش موسسه هاب اسپات، 14 درصد از بازاریاب ها در سراسر دنیا نسبت به از دست دادن فالوور در طی سال های 2020 تا 2021 گزارش های رسمی ارائه کرده اند. شاید این امر در نگاه نخست مشکل بزرگی نباشد، اما بروز آن برای هر کسب و کاری همراه با استرس و مشکلات بازاریابی زیادی خواهد بود. درست به همین خاطر اغلب برندها و تیم های بازاریابی در تلاش برای فرار از چنین شرایطی هستند. اگر شما با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می کنید یا اینکه به طور مداوم نگران وضعیت بازاریابی برندتان هستید، استفاده از توصیه های حرفه ای می تواند به کمک تان آید. در ادامه برخی از مهمترین دلایل از دست دادن فالوور در اینستاگرام، به عنوان یکی از مهمترین پلتفرم های اجتماعی را مورد ارزیابی قرار می دهیم. 

بارگذاری بیش از اندازه یا بی نهایت کم محتوا

بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی باید به طور منطقی صورت گیرد. این امر امکان جلب نظر مخاطب هدف را فراهم کرده و شما را در موقعیت بسیار خوبی برای توسعه کمپین تان در بازار قرار خواهد داد. امروزه برخی از برندها در زمینه بارگذاری محتوا در اینستاگرام در دو سوی بیش از اندازه افراطی قرار می گیرند. دسته اول برندها محتوای بسیار زیادی برای کاربران بارگذاری کرده و در عمل همه را از برندشان خسته می کنند. این امر نتایجی نظیر ریزش مخاطب هدف برای برندتان به همراه خواهد داشت. در گروه مقابل نیز بازاریاب هایی با انتشار بسیار کم محتوا برای خود و برندشان دردسر ایجاد می کنند. شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید در میان این دو طیف قرار گیرید، در غیر این صورت شاید هرگز موقعیتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نکنید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی و چالش جذب فالوورهای بیشتر در اینستاگرام

تمرکز بالا بر روی فروش

تمرکز بر روی فروش در اینستاگرام با توجه به امکان خرید درون برنامه ای این پلتفرم امر عجیبی نیست. بسیاری از برندها به دنبال فروش در این پلتفرم جذاب هستند. نکته مهم در این میان تلاش برای ایجاد نوعی تعادل میان برنامه فروش برندتان با تعامل با مشتریان و همچنین تولید محتوای کاربردی است. این امر می تواند موقعیت برندتان در بازار را تقویت کرده و به شما برای جلب نظر کاربران شانس بالایی بدهد.

امروزه برندهای مشهور در اینستاگرام فقط به دلیل تلاش برای فروش مشهور نیستند. درست به همین خاطر شما باید اقداماتی به غیر از فروش صرف را نیز مدنظر قرار دهید. 

استفاده از فالوورهای فیک

فالوورهای فیک برای بسیاری از کارآفرینان گزینه ای وسوسه کننده به منظور بازاریابی محسوب می شود. این امر شاید با هزینه ای اندک تعداد فالوورهای شما را افزایش دهد، اما در نهایت به دلیل الگوریتم اینستاگرام در زمینه مقابله با فالوور، لایک و کامنت تقلبی خیلی زود با ریزش شدید فالوورها مواجه خواهید شد. این کار از سوی اینستاگرام به طور خودکار انجام شده و شما در بازار به طور ناگهانی با شهرت منفی رو به رو خواهید شد. 

بی توجهی به لحن منحصر به فرد برند

تولید محتوا با لحن سبک های مختلف برای برخی از بازاریاب ها گزینه ای جذاب به نظر می رسد. با این حال از نقطه نظر حرفه ای شما با چنین کاری فقط کاربران را سردرگم می کنید. این امر شانس تان در بازار را به شدت کاهش داده و موقعیت بازاریابی تان را نیز به خطر می اندازد. درست به همین خاطر شما باید به طور مداوم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان اقدام به استفاده از لحن منحصر به فردی نمایید. این نکته برند شما را برای تمام مشتریان بدل به گزینه ای آشنا و محبوب خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: جلب هزار فالوور اول برند در اینستاگرام با راهکارهای حرفه ای

بی توجهی به تغییر سلیقه مخاطب هدف

تولید محتوا به شیوه های قدیمی در اینستاگرام دیگر پاسخ مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی کاربران نیست. دلیل این امر تحول تقاضا و سلیقه کاربران در طول زمان است. امروزه برندهای حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان اقدام به استفاده از راهکارهای متنوع و مطالعات دقیق می کنند. با این حساب اگر شما به این نکته مهم توجه لازم را نشان ندهید، خیلی زود با مشکل از دست دادن فالوور به طور جدی رو به رو خواهید شد. 

منبع : blog.hubspot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bODrU6pR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه