پنجشنبه, ۵ خرداد(۳) ۱۴۰۱ / Thu, 26 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

بازاریابی در اینستاگرام و تعامل با مشتریان برای بهبود وضعیت برند امر عجیب یا غیرمنتظره ای محسوب نمی شود. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان اقدام به جلب نظر مشتریان می کنند. این امر با تمرکز بر روی اینستاگرام به عنوان یکی از پرطرفدارترین پلتفرم های دنیا جذابیت زیادی به همراه دارد. براساس گزارش همکاران ما در موسسه هاب اسپات نزدیک 90 درصد از کاربران فعال این پلتفرم دست کم یک اکانت تجاری را دنبال می کنند درست به همین خاطر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این پلتفرم ایده بسیار جذابی به نظر می رسد. اگر شما هم به دنبال تعامل با مخاطب هدف تان در این فضا هستید، اینستاگرام جذابیت ها و امکانات بسیار زیادی برای تان خواهد داشت. 

یکی از مهمترین نکات برای ورود به دنیای بازاریابی و فعالیت برند در اینستاگرام استفاده از یک راهنمای حرفه ای است. بی شک برندهای بسیار زیادی در اینستاگرام فعالیت دارند. با این حال تمام آنها فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مشابه را ندارند. این امر دردسرهای بازاریابی در اینستاگرام را به شدت افزایش می دهد. اگر شما حتی یک اقدام اشتباه در زمینه بازاریابی و تعامل با مشتریان تان در این فضا داشته باشید، خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. 

جلب هزار فالوور اول برند در اینستاگرام با راهکارهای حرفه ای

هدف اصلی در این مقاله بررسی راهکارهایی برای افزایش تعداد فالوورهای برندها در اینستاگرام است. بی شک به دست آوردن هزار فالوور نخست برای برند در این پلتفرم بسیار دشوار به نظر می رسد. درست به همین خاطر ما در این بخش به دنبال برخی از راهکارهای حرفه ای برای تبدیل کردن چنین امر دشوار و سختی به کاری ساده هستیم. در ادامه برخی از مهمترین نکات برای بازاریابی و تعامل حرفه ای با کاربران در اینستاگرام را مرور خواهیم کرد. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: افزایش فالوور برند در شبکه های اجتماعی با راهکارهای ساده

ایجاد و بهینه سازی اکانت پروفایل برند

جلب هزار فالوور اول برند در اینستاگرام با راهکارهای حرفه ای

بدون شک هر اقدامی برای بازاریابی در اینستاگرام اول از همه باید همراه با ایجاد اکانت رسمی باشد. شما بدون یک اکانت رسمی هرگز امکان جلب نظر کاربران را پیدا نخواهید کرد. این امر دردسرهای زیادی برای برند شما به همراه داشته و فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت سخت می کند. خوشبختانه ساخت اکانت در اینستاگرام یکی از ساده ترین کارهای دنیا محسوب می شود. شما فقط باید بر روی گزینه ثبت نام در اینستاگرام کلیک کرده و به راحتی اکانت رسمی برای برندتان ایجاد کنید. نکته مهم در این میان تلاش برای انتخاب نام کاربری مناسب برای برندتان است. استفاده از اسم برند در این میان اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. 

مرحله بعد برای جلب نظر کاربران در زمینه بازاریابی شامل بهینه سازی اکانت برند است. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما در عمل دردسرهای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. درست به همین خاطر باید همیشه نسبت به استفاده از بهترین تکنیک ها در این میان توجه نشان دهید. متاسفانه برخی از برندها در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهینه سازی پروفایل شان توجه لازم را نشان نمی دهند. درست به همین خاطر همیشه با مشکلات عمده برای جلب نظر مشتریان شان رو به رو می شوند. توصیه ما در این میان استفاده از بخش پروفایل برای معرفی دقیق برندتان است. این امر شامل انتخاب یک تصویر پروفایل مناسب می شود. 

جلب هزار فالوور اول برند در اینستاگرام با راهکارهای حرفه ای

انتخاب تصویر پروفایل همیشه امری دردسرساز برای برندها بوده است. شما در این بخش توانایی استفاده از تکنیک های عجیب و غریب را ندارید. بهترین کار بارگذاری تصویر لوگوی برندتان در این بخش است. اگر شما در این رابطه عملکرد موفقی نداشته باشید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت کاهش پیدا می کند. بنابراین هر ایده ای برای انتخاب تصاویر دیگر را کنار بگذارید، در غیر این صورت واکنش کاربران به احتمال زیاد شما را به طور کامل ناامید خواهد کرد. 

در مرحله بعد در بخش لینک اینستاگرام باید آدرس سایت رسمی برندتان را درج کنید. این امر اعتبار فعالیت شما را نشان می دهد. همچنین در صورت تمایل، کاربران امکان بازدید از سایت تان را نیز خواهند داشت. در بخش بیوگرافی هم اشاره به شعار اصلی برند ایده جذابی خواهد بود، در غیر این صورت شما شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان نخواهید داشت.

تولید محتوای جذاب

همانطور که بسیاری از برندها برای مدیریت اکانت شان در شبکه های اجتماعی مختلف از ادمین یا تولیدکننده های محتوا استفاده می کنند، درباره اینستاگرام نیز شما به چنین افرادی نیاز خواهید داشت، در غیر این صورت فرآیند تولید محتوا و تعامل با کاربران به شدت سخت خواهد شد. اگر شما مهارت لازم برای تعامل با مخاطب هدف را دارید، این بخش برای تان به شدت ساده است، در غیر این صورت پیدا کردن ادمین های مطمئن امری ضروری خواهد بود. 

اگر شما با ادمین های مناسبی همکاری داشته باشید، اکانت تان به بهترین شکل ممکن وضعیت حرفه ای پیدا خواهد کرد. این امر به معنای امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف و تولید مداوم محتواست. چنین امری شاید در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما تفاوت میان کسب و کارهای موفق و شکست خورده در اینستاگرام را شامل می شود. 

امروزه بسیاری از برندها برای صرف هزینه های مربوط به استخدام ادمین وسواس زیادی به خرج می دهند. شما در این رابطه باید اول از همه اعتبار فرد مورد نظرتان را مورد ارزیابی قرار دهید. اگر ادمین موردنظر شما سابقه همکاری خوبی با دیگر برندها داشته باشد، به احتمال زیاد همکاری شما با وی به شدت سودمند خواهد بود، در غیر این صورت شما باید فرآیند جست و جوی تان برای پیدا کردن بهترین ادمین ممکن را ادامه دهید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در اینستاگرام و چالش جذب فالوور بیشتر

وقتی یک برند دارای ادمین مناسبی است، شما امکان سرمایه گذاری بر روی توسعه کسب و کارتان در این فضا را خواهید داشت، در غیر این صورت حتی تولید بهترین محتوای ممکن نیز به شما برای جلب نظر مشتریان کمک شایانی نخواهد کرد. 

استفاده از تصویر حرفه ای و مناسب

اینستاگرام یک پلتفرم بصری به معنای واقعی کلمه است. بنابراین شما برای موفقیت در آن باید همیشه از جلوه های بصری و تصاویر جذاب استفاده نمایید. اگر برند شما در این رابطه به جای فرمت عکس بر روی متن تمرکز نماید، بدون شک در مدت زمانی کوتاه تمام توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین می رود. بنابراین همیشه کارتان را در این رابطه کاملا اصولی شروع نمایید. 

استفاده از یک دوربین حرفه ای اغلب اوقات امری مهم برای ثبت تصاویر جذاب محسوب می شود. نکته مهم اینکه شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باید اول از همه به کیفیت و سوژه عکس ها توجه نشان دهید. امروزه با دوربین گوشی های هوشمند نیز امکان ثبت تصاویر به شدت حرفه ای وجود دارد. بنابراین شما نباید خودتان را بیش از اندازه به دردسر بیندازید. صرف هزینه های سنگین برای تهیه دوربین های حرفه ای اغلب اوقات بودجه بازاریابی برندها را در همان ابتدای کار به شدت کاهش می دهد.

جلب هزار فالوور اول برند در اینستاگرام با راهکارهای حرفه ای

اگر شما در ابتدای مسیر تبدیل شدن به یک بازاریاب هستید یا اصلا تجربه ای در این رابطه ندارید، شروع کار بازاریابی در اینستاگرام همراه با استرس های زیادی برای تان خواهد بود. توصیه ما در این رابطه تلاش برای استفاده از خدمات منحصر به فرد دیگر برندهاست. شاید ذهن تان در این مورد به سراغ اغلب موسسه های بازاریابی برود، اما ایده ما اندکی متفاوت تر از این حرف هاست. شما همیشه با ارزیابی وضعیت بازاریابی برندهای بزرگ در اینستاگرام امکان یادگیری نکات تازه را دارید. بنابراین باید همیشه حواس تان به شیوه بازاریابی دیگر برندها باشد، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت کاهش پیدا می کند. شما در این میان برای جلب نظر مشتریان باید همیشه به دنبال استفاده از تکنیک های حرفه ای باشید. این امر امکان جلب نظر مشتریان به بهترین شکل ممکن را به شما می دهد. 

برندهای بزرگ به طور معمول پس از آزمون و خطاهای بسیار زیاد به استفاده از نوع خاصی عکس و کپشن در پست های شان رسیده اند. با این حساب اگر شما نیز از تجربه آنها سود ببرید، دیگر نیازی برای تجربه های طولانی مدت در زمینه بهینه سازی اکانت تان نخواهد بود. این امر هم صرفه جویی بسیار مناسبی در بودجه تان خواهد داشت، هم اینکه وضعیت بازاریابی تان را به شدت بهینه خواهد کرد. 

نکته پایانی در این بخش ضرورت ویرایش تصاویر پیش از بارگذاری شان است. اگر شما آشنایی کافی با برخی از اپ های ویرایش عکس را داشته باشید، در این بخش مشکل چندانی پیش روی تان نخواهد بود. این امر به شما برای تاثیرگذاری ویژه بر روی کاربران و افزایش سریع شمار فالوورهای تان کمک می کند. البته لازم نیست در این بخش به دنبال ابزارهای حرفه ای مانند فوتوشاپ باشید، بلکه اپ های ساده و رایگان کارتان را راه می اندازد. بنابراین فکر یادگیری مهارت های عجیب و حرفه ای در این میان را فراموش نمایید. 

طراحی جدول بارگذاری محتوا

بارگذاری محتوا یکی از دردسرسازترین نکات برای بازاریاب ها محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها برای جلب نظر مشتریان به دنبال بارگذاری مداوم و منظم محتوا هستند. این امر نکته بسیار مهمی در حوزه بازاریابی محسوب می شود. بنابراین اگر شما هم به دنبال به دست آوردن اولین فالوورهای تان در شبکه های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام هستید، باید اول از همه به دنبال طراحی یک جدول حرفه ای و مناسب برای بارگذاری مداوم محتوا باشید. شاید این امر ایده بسیار ساده ای به نظر برسد، اما برای ما کاربردی خواهد بود. 

جدول بارگذاری محتوا به بازاریاب ها برای رعایت یک نظم مشخص در زمینه بارگذاری محتوا کمک می کند. اگر شما نیز به طور مداوم تجربه مشاهده ناتوانی برندها برای جلب نظر مشتریان یا کلیشه ای شدن اکانت اینستاگرام شان را دارید، باید به این نکته توجه لازم را نشان دهید. شما از طریق به روز رسانی یک جدول حرفه ای همیشه محتوای مناسب برای بارگذاری در زمان موردنظرتان را از قبل آماده خواهید کرد. به این ترتیب هیچ نیازی برای نگرانی نسبت به نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این میان نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: خرید فالوور در اینستاگرام: بخریم یا نخریم؟

جلب هزار فالوور اول برند در اینستاگرام با راهکارهای حرفه ای

امروزه کاربران تعامل با برندهایی که همیشه محتوای جذاب تولید می کنند را به دیگر نمونه ها ترجیح می دهند. فاصله زمانی میان بارگذاری محتواهای شما نباید از یک یا دو روز بیشتر شود، در غیر این صورت کاربران به سرعت برندتان را فراموش خواهند کرد. بنابراین شما باید همیشه در زمینه بارگذاری محتوا از یک نظم مشخص پیروی نمایید. این امر در قالب یک جدول ساده کارتان را ساماندهی می کند. 

خوشبختانه امروزه انواع جدول های محتوایی آنلاین نیز در دسترس بازاریاب ها قرار دارد. اگر شما حوصله طراحی یک تقویم را ندارید، استفاده از چنین امکاناتی به شدت مناسب خواهد بود. به علاوه، همکاری با مشاورهای حرفه ای نیز در تمام فرآیند موردنظر امری جذاب محسوب می شود. 

استفاده از سبک بادوام

مشتریان در اینستاگرام پس از مدت زمانی کوتاه از برند شما انتظارات مشخصی پیدا می کنند. این امر در پیوند با ارزیابی آنها از شرایط شما قرار دارد. اگر شما در طول ماه های نخست فعالیت تان در اینستاگرام چهره ای مشخص از برندتان به دیگران نشان دادید، دیگر نباید در مدت زمانی کوتاه آن را تغییر دهید. این امر مشکلات برندتان را به شدت افزایش خواهد داد. 

جلب هزار فالوور اول برند در اینستاگرام با راهکارهای حرفه ای

گاهی اوقات سرمایه گذاری بر روی پیدا کردن راهکارهای تازه برای بازاریابی ایده بسیار خوبی محسوب می شود. با این حال اگر چنین امری در نهایت موجب تغییر مداوم لحن و صدای برندتان در اینستاگرام شود، هرگز تاثیرگذار نخواهد بود. توصیه ما در این بخش تلاش برای حفظ وجهه و جهت گیری برندتان به طور مداوم است، در غیر این صورت در مدت زمانی کوتاه با واکنش های شدید مشتریان رو به رو خواهید شد. این امر توانایی برندتان برای مدیریت شکایت ها و جلب نظر مشتریان را به شدت کاهش می دهد. 

نگارش کپشن های زیبا

جلب هزار فالوور اول برند در اینستاگرام با راهکارهای حرفه ای

کپشن ها بخش مهم دیگری در جلب نظر مخاطب هدف محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف به دنبال استفاده از کپشن های مناسب هستند. شاید اینستاگرام یک پلتفرم کاملا بصری محسوب شود، اما اگر شما مهارت لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را نداشته باشید، حتی بهترین عکس های دنیا نیز وضعیت تان را تغییر نخواهد داد. درست به همین خاطر همیشه تصاویر زیبا در اینستاگرام باید همراه با کپشن های کاربردی نیز باشد. 

مطلب مرتبط: اقداماتی ساده برای افزایش فالوور در اینستاگرام

نگارش کپشن اغلب اوقات امری سخت و دشوار محسوب می شود. این امر برند شما را به بدترین شکل ممکن در خطر قرار می دهد. بنابراین باید فورا به دنبال راهکاری برای تقویت مهارت های کپشن نویسی تان باشید، در غیر این صورت کاربران به هیچ وجه محتوای تان را جدی نخواهند گرفت. این امر مسیر بسیار دشواری پیش روی برندها قرار می دهد. 

توصیه ما در این بخش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شامل استفاده از تجربه دیگر برندها در زمینه نگارش کپشن است. شاید این امر بسیار زمانبر باشد، اما دست‎کم بدون هزینه اضافی به شما فرصت طراحی بهترین کپشن های موجود در بازار را خواهد داد. این امر مشکلات شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را به شدت کاهش داده و فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را ساده تر از هر زمان دیگری خواهد کرد. 

اگر شما به دنبال نگارش کپشن های جذاب هستید، باید همیشه از توانایی هشتگ ها در این میان سود ببرید. یک هشتگ مناسب به شما امکان جلب نظر کاربران به بهترین شکل ممکن را می دهد. به علاوه، دسترسی کاربران به محتوای موردنظرتان را نیز ساده تر از هر زمان دیگری خواهد کرد. 

صرف نظر از اهمیت هشتگ ها، شما امکان استفاده از انواع اموجی را نیز خواهید داشت. اموجی ها به طور معمول تاثیرگذاری زیادی بر روی کاربران دارد. دلیل این امر انتقال پیام به ساده ترین شکل ممکن و کمک به برندها برای تعامل با مشتریان به دور از انواع بدفهمی های رایج است. بنابراین توصیه ما به شما در این بخش اضافه کردن یک یا چند اموجی به کپشن تان خواهد بود. این امر برند شما را به بهترین شکل ممکن در کانون توجه مشتریان قرار خواهد داد. 

استفاده از ترندهای تازه

جلب هزار فالوور اول برند در اینستاگرام با راهکارهای حرفه ای

استفاده از ترندها گامی موثر برای جلب نظر مشتریان محسوب می شود. شما با استفاده از ترندهای برتر در بازار امکان جلب نظر مشتریان به سریع ترین شکل ممکن و رقابت با بزرگترین کسب و کارهای دنیا را خواهید داشت. نکته مهم در این میان شناسایی ترندها به بهترین شکل ممکن است. اگر شما در این راستا اقدام موثری انجام ندهید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به شدت کاهش پیدا می کند. بنابراین باید همیشه به دنبال پیدا کردن و آشنایی با ترندهای تازه در بازار باشید. 

ترندهای تازه در بازار همیشه به سادگی قابل مشاهده نیست. البته منظور ما در این بخش سختی بیش از اندازه برای یافتن ترندها نیست، بلکه نیاز شما به ابزارهای حرفه ای مدنظرمان است. اگر شما توانایی استفاده از ابزارهای حرفه ای در این میان را داشته باشید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت تقویت می شود. 

مطلب مرتبط: چگونه تعداد فالوور های برندمان در اینستاگرام را افزایش دهیم؟

صرف نظر از ابزارهای پولی در بازار، بسیاری از خدمات گوگل نیز به طور رایگان برای شما در دسترس خواهد بود. شما به این ترتیب شانس بسیار زیادی برای جلب نظر مشتریان خواهید داشت. ابزارهایی نظیر گوگل ترندز یا آنالیتیکس اغلب اوقات گزینه هایی مناسب و ساده برای پیدا کردن تازه ترین ترندهای بازار محسوب می شود. بنابراین شما بدون نیاز به صرف هزینه اضافی امکان بهره مندی از ابزارهای موردنظر را خواهید داشت. 

بی شک بازاریابی در اینستاگرام با توجه به حضور هزاران برند متنوع در این فضا امر دشواری محسوب می شود. درست به همین خاطر شما باید همیشه در تلاش برای استفاده از بهترین تکنیک ها باشید. توصیه های مورد بحث در این مقاله به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و پیدا کردن اولین هزار فالوور برندتان کمک خواهد کرد. 

منبع : blog.hubspot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/sJgMNdjQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه