جمعه, ۱ بهمن(۱۱) ۱۴۰۰ / Fri, 21 Jan(1) 2022 /
           
فرصت امروز

توسعه برند در دنیای کنونی نیازمند جلب توجه کاربران در شبکه های اجتماعی است. امروزه اغلب مردم برای انتخاب برندها و خرید محصولات اول از همه به اکانت آنها در شبکه های اجتماعی توجه نشان می دهند. درست به همین خاطر شما هم باید توجه ویژه ای به شبکه های اجتماعی داشته باشید. 

یکی از نکات مهم برای فعالیت در شبکه های اجتماعی داشتن تعداد مناسبی فالوور است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. بسیاری از برندها برای جلب نظر مشتریان به طور مداوم به دنبال راهکارهایی در جهت افزایش تعامل با کاربران هستند. در این میان اگر تعداد فالوورهای شما بسیار اندک باشد، هیچ شانسی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت. اگر خودتان را به جای مشتریان قرار دهید، مشاهده یک اکانت فاقد فالوورهای پرتعداد به هیچ وجه راضی کننده نخواهد بود. 

افزایش فالوور برند در شبکه های اجتماعی با راهکارهای ساده

یکی از راهکارهای رایج برای افزایش تعداد فالوورهای برند در شبکه های اجتماعی مربوط به خرید فالوور است. این امر شاید یک راهکار کوتاه مدت باشد، اما در مدت بلندمدت دردسرهای بسیار زیادی برای برندتان به همراه خواهد داشت. درست به همین خاطر شما باید همیشه در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از فالوورهای واقعی استفاده کنید. این راهکار شاید اندکی طولانی تر باشد، اما تاثیرگذاری بلندمدتی بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. 

مهمترین مسئله در زمینه جذب فالوور واقعی مربوط به راهکارهای چنین امری است. این نکته برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما به این نکته مهم توجه لازم را نشان ندهید، هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان و حضور مداوم در بازار نخواهید داشت. درست به همین خاطر ما در مقاله کنونی به دنبال راهکارهایی برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف هستیم. اگر شما هم مشکلات زیادی در مسیر جلب نظر کاربران و افزایش تعداد فالوورهای تان دارید، نکات مورد بحث در این مقاله برای تان راهگشا خواهد بود. 

مطلب مرتبط: جذب فالوور در تیک تاک با ایده های طلایی

انتخاب شبکه اجتماعی درست

سرمایه گذاری بر روی شبکه های اجتماعی باید با دقت نظر فراوانی صورت گیرد. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد. امروزه برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به سرمایه گذاری بر روی تمام شبکه های اجتماعی می کنند. این امر نه تنها از نظر مالی منطقی نیست، بلکه از توانایی تیم های بازاریابی نیز خارج است. درست به همین خاطر شما در عمل باید بین پلتفرم های مختلف دست به انتخاب بزنید. توصیه ما در این بخش تلاش برای انتخاب شبکه های اجتماعی براساس نظرخواهی از مشتریان است. چنین امری به خوبی شما را در مسیر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف راهنمایی خواهد کرد. 

شبکه های اجتماعی پرطرفدار در میان کاربران به طور معمول بهترین انتخاب‎ها برای شما خواهند بود. چنین امری اطمینان کافی به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهد داد. به این ترتیب شانس زیادی برای جلب نظر مشتریان خواهید داشت. 

بدون شک بسیاری از تیم های بازاریابی برای انتخاب پلتفرم مناسب برای سرمایه گذاری به چیزی فراتر از توصیه های ساده نیاز دارند. بنابراین ما در اینجا به برخی از راهکارهای اساسی و مهم برای پیدا کردن شبکه اجتماعی مناسب از سوی شما اشاره خواهیم کرد. در این زمینه به این نکات توجه نمایید:

•    نظرخواهی از مشتریان و پیدا کردن پلتفرم محبوب شان همیشه ایده خوبی خواهد بود. این امر شما را با اطمینان خاطر بالا به سوی بازاریابی و سرمایه گذاری بر روی یک شبکه اجتماعی هدایت می کند. 

•    الگوبرداری از برندهای بزرگ بازار و تلاش برای حضور در پلتفرم هایی که مد نظر آنهاست، ایده دقیقی است. این امر کمترین میزان ریسک برای شما را به همراه دارد. 

•    جست و جو برای پیدا کردن مخاطب هدف خاص برندتان راهکار دیگری است که امکان مطالعه پلتفرم های محبوب آنها و سپس سرمایه گذاری بر روی شان را به شما خواهد داد. 

امروزه شما به منابع اطلاعاتی بسیار زیادی در مقایسه با هر زمان دیگری دسترسی دارید. بنابراین برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کافی است به اطلاعات سرویس هایی مثل گوگل آنالیتیکس توجه کنید. چنین امری شما را به خوبی از وضعیت شبکه های اجتماعی و رفتار کاربران در آنها آگاه می سازد. به این ترتیب فرآیند تصمیم گیری برای تان بسیار ساده تر از هر زمانی خواهد شد. 

بهینه سازی پروفایل تان در شبکه های اجتماعی

افزایش فالوور برند در شبکه های اجتماعی با راهکارهای ساده

انتخاب یک پلتفرم مناسب برای بازاریابی پایان ماجرا نیست. متاسفانه بسیاری از برندها پس از انتخاب یک پلتفرم مناسب دیگر به بقیه بخش های کار توجهی نشان نمی دهند. وقتی کاربران پروفایل شما در شبکه های اجتماعی را مشاهده می کنند، باید به سرعت ماهیت حرفه ای فعالیت تان را متوجه شوند، در غیر این صورت به سادگی از کنار کسب و کارتان عبور خواهند کرد. این امر تمام هزینه ها و برنامه های یک تیم بازاریابی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی را بر باد خواهد داد. 

اگر شما به دنبال راهکاری ساده و تاثیرگذار بر روی جلب نظر مشتریان هستید، توصیه ما رعایت برخی از نکات ساده و در عین حال کاربردی است. در ادامه برخی از این نکات مهم را مورد توجه قرار می دهیم:

•    انتخاب یک عکس حرفه ای شامل لوگو برند برای تصویر پروفایل بهترین گزینه خواهد بود. این عکس اغلب اوقات باید دارای فرمت استاندارد و رزولوشن 400 در 400 باشد. نکته مهم اینکه راهنمای مربوط به فرمت و رزولوشن هر پلتفرم همیشه در قالب یک راهنمای ساده برای شما به نمایش درمی آید. 

مطلب مرتبط: چگونه در یوتیوب برای برندمان فالوور پیدا کنیم؟

•    استفاده از یک تصویر پروفایل در تمام شبکه های اجتماعی مد نظر شما امر مهمی محسوب می شود. چنین نکته ای به خوبی شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را افزایش خواهد داد. 

•    استفاده از کلیدواژه های محبوب در حوزه کسب و کارتان همیشه اهمیت بسیار زیادی دارد. چنین امری اکانت تان را به سادگی در جست و جوی کاربران در رتبه های برتر قرار می دهد. 

•    تکمیل کردن تمام بخش های یک پروفایل برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر بسیار مهمی محسوب می شود. شما با چنین کاری شانس تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. به علاوه شانس تان برای حذف فالوور پرتعداد نیز افزایش پیدا می کند. 

بدون تردید رعایت نکات فوق برای هر بازاریابی امر سختی خواهد بود. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب فالوورهای بیشتر باید راهکار ساده تری را مدنظر قرار دهید. توصیه ما در این بخش شامل الگوبرداری از برندهای دیگر است. البته در انتخاب برند راهنمای تان باید بهترین کسب و کار بازار را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید با راهنمایی های آن برند نتیجه ای به غیر از شکست نصیب تان نشود. 

آگاهی از بهترین زمان بارگذاری پست

افزایش فالوور برند در شبکه های اجتماعی با راهکارهای ساده

آیا شما به عنوان یک تیم بازاریابی از بهترین زمان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف آگاهی دارید؟ این پرسش اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. اگر شما زمان بندی درستی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نداشته باشید، پست های تان هرگز بازدید مناسبی دریافت نخواهد کرد. بنابراین باید همیشه به این نکته که چطور مخاطب هدف تان را جذب محتوای تان کنید، در سر داشته باشید. 

اگر شما در زمان درستی پست های تان را در شبکه های اجتماعی بارگذاری نمایید، شانس تاثیرگذاری بسیار بیشتری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. همچنین الگوریتم شبکه های اجتماعی نیز در رتبه بندی سئو محتوا توجه بیشتری به شما خواهد داشت. خوشبختانه امروزه با استفاده از آمارهایی که به طور مداوم از سوی شبکه های اجتماعی منتشر می شود، پیدا کردن زمان مناسب برای بارگذاری محتوا چندان سخت نیست. بنابراین شما باید همیشه از اطلاعات گردآوری شده از سوی پلتفرم های اجتماعی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان استفاده نمایید، در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت.

یکی از اشتباهات مهمی که از سوی بازاریاب ها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف روی می دهد، مربوط به استفاده از یک زمان برای تمام شبکه های اجتماعی است. شاید بارگذاری محتوا در ساعت های پایانی شب در اینستاگرام بسیار مفید باشد، اما این امر هیچ تضمینی درباره توییتر یا فیس بوک به شما نخواهد داد. بنابراین پس از اینکه پلتفرم های تان را انتخاب کردید، باید نسبت به شناسایی ساعت مناسب برای انتشار محتوا در هر کدام اقدام نمایید. 

بارگذاری مداوم محتوا

برخی از برندها پس از اینکه اندکی در بازار برای خودشان شهرتی پیدا می کنند، دیگر نسبت به بازاریابی در شبکه های اجتماعی توجه لازم را نشان نمی دهند. این امر نه تنها تاثیر مناسبی بر روی وضعیت شان نخواهد داشت، بلکه در بلندمدت موجب ناامیدی مشتریان نیز می شود. امروزه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و تعامل با وی یک بازی کوتاه مدت نیست. بنابراین شما باید همیشه سرمایه گذاری مناسبی بر روی این حوزه داشته باشید، در غیر این صورت خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین می رود. 

در دنیایی که شمار بسیار زیادی از برندهای رقیب برای شما وجود دارد، دست کم گرفتن وضعیت دشوار تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر بسیار مهمی محسوب می شود. شما همیشه باید بهترین عملکردتان در زمینه تولید محتوا برای بارگذاری در شبکه های اجتماعی را داشته باشید، در غیر این صورت حتی یک کاربر نیز نسبت به فالو کردن اکانت مربوط به برندتان توجه نشان نخواهد داد. 

عنصر تداوم در زمینه بازاریابی یکی از نکات مهم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و دعوت از آنها برای دنبال کردن برندتان است. این امر همیشه نام برندتان را در کانون توجه مشتریان قرار می دهد. متاسفانه برخی از برندها پس از اینکه اولین نتیجه مثبت در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را مشاهده می کنند، خیلی سریع از تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ناامید می شوند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت.

مطلب مرتبط: 8 راز کسب فالوور میلیونی در شبکه های اجتماعی

یکی از مشکلات اساسی برندها برای انتشار مداوم محتوای بازاریابی مربوط به کمبود ایده است. بدون شک هر بازاریابی در طول دوران حرفه ای اش این تجربه منفی را داشته است. بنابراین شما در صورت مواجهه با این وضعیت در شرایط عجیبی قرار ندارید. توصیه ما برای شما به منظور برون رفت از این شرایط در نکات ذیل خلاصه شده است:

•    درخواست از مشتریان برای اعلام نوع محتوای مورد علاقه شان همیشه ایده بسیار خوبی محسوب می شود. شاید این امر در نگاه نخست بسیار سخت به نظر برسد، اما احترام تان به نظر مشتریان را نشان خواهد داد. چنین امری در بلندمدت اعتماد مشتریان به برندتان را به طور چشمگیری افزایش می دهد. 

•    امتحان ایده های مختلف برای تولید محتوا به منظور پیدا کردن بهترین ایده یکی دیگر از راهکارهای مفید برای شما خواهد بود. این امر شما را از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در وضعیت کارشناسی حرفه ای قرار خواهد داد. 

•    الگوبرداری از رقبا و تلاش برای استفاده از یک میانبر در زمینه بازاریابی نیز همیشه ایده جذابی خواهد بود، البته به شرط اینکه رقبای بزرگ و موفقی را برای چنین کاری انتخاب نمایید. 

•    بررسی تحلیل های طبقه بندی شده و دقیق که از سوی موسسه های مختلف منتشر می شود، کار تیم های بازاریابی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت ساده می کند. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن کمک خواهد کرد. 

تعامل فعالانه با مخاطب هدف

افزایش فالوور برند در شبکه های اجتماعی با راهکارهای ساده

تعامل فعالانه با مخاطب هدف یکی از مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بر روی آنها محسوب می شود. امروزه مشتریان در شبکه های اجتماعی بیش از هر نکته دیگری به دنبال تعامل برندها با خودشان هستند. این امر اگر همراه با تاثیرپذیری برندها از نظرات و ایده های آنها باشد، بهترین فعالیت بازاریابی آنلاین خواهد بود. 

اگر کسب و کار شما در بازار به طور مداوم نسبت به تعامل با مشتریان بی توجه است، باید تجدیدنظر اساسی در نحوه فعالیت برندتان اتخاذ کنید. این امر به شما برای فعالیت بازاریابی به شیوه ای بهینه کمک خواهد کرد، در غیر این صورت همیشه با مشکلات اساسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان رو به رو می شوید. 

یکی از نکات مهم در زمینه تعامل با مخاطب هدف مربوط به تلاش برای استفاده از نظرات شان در بهینه سازی عملکرد برند است. شاید این امر در نگاه نخست بسیار سخت به نظر برسد، اما به مشتریان نشان می دهد برای نظرات شان ارزش قائل هستید. چنین نکته ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بهترین راهکار ممکن خواهد بود. 

متاسفانه بسیاری از برندها نسبت به تعامل واقعی با مخاطب هدف شان توجه لازم را نشان نمی دهند. درست به همین خاطر کاربران همیشه به آنها به چشم یک برند کلیشه ای و بی اهمیت نگاه می کنند. اگر شما مایل به تجربه چنین رویدادی نیستید، باید همین حالا دست به کار شده و تعامل تان با مشتریان را به طور واقعی دنبال کنید. 

اگر نمی دانید تعامل تان با مخاطب هدف را از کجا شروع کنید، یکی از ساده ترین ایده ها مربوط به بارگذاری انواع پست های دارای پرسش از مشتریان است. به علاوه اگر در پلتفرم هایی مثل توییتر همیشه با مخاطب هدف تان گفت و گو داشته باشید، دیگر بدون شک جزئی از فهرست برندهای مورد علاقه شان خواهید بود. 

دنبال کردن برندهای مرتبط با حوزه کارتان

تعامل با مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی شروع بسیار خوبی برای جلب فالوورهای بیشتر است، اما اگر شما به دنبال عملکرد کاملا حرفه ای در این حوزه هستید، باید برندهای مرتبط با حوزه کاری تان را نیز دنبال نمایید. البته در این میان باید دور رقبای اصلی تان را خط بکشید. دنبال کردن اکانت رسمی رقبای تان هیچ توجیهی در عرصه کسب و کار ندارد. پس لطفا این فکر را برای همیشه کنار بگذارید. 

مطلب مرتبط: خرید فالوور چه تاثیری بر روی برندمان دارد؟

وقتی نام برند شما در کنار دیگر کسب و کارهای مرتبط به حوزه تان دیده شود، به تدریج اعتبارتان به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند. شاید این امر در کوتاه مدت برای شما چندان جالب نباشد، اما به تدریج شهرت تان کاملا در بازار بهبود پیدا خواهد کرد. با این حساب در این تکنیک باید سرمایه گذاری بلندمدتی برای افزایش شهرت و اعتبار برندتان انجام دهید. چنین امری شما را به بهترین شکل ممکن در کانون توجه مشتریان قرار خواهد داد. معنای این امر امکان جلب نظر آنها به منظور دنبال کردن برندتان است. 

بی شک پیدا کردن برندهایی که مرتبط با حوزه کاری تان هستند، امر چندان دشواری نخواهد بود. فقط کافی است گشت و گذاری در شبکه های اجتماعی داشته یا چند تماس کوتاه با برخی از همکاران تان برقرار نمایید. این امر به خوبی شما را با برخی از همکاران تان آشنا خواهد کرد. 

به کاربران گوش دهید

شبکه های اجتماعی فضایی برای تعامل میان کاربران با یکدیگر است. اگرچه شما در بازار به عنوان یک برند فعالیت دارید، اما در نهایت نقش تان در پلتفرم های مختلف مثل دیگر کاربران خواهد بود. اگر در این میان به نظرات کاربران اهمیت ندهید و حتی فرصتی برای تعامل متقابل برای شان فراهم نکنید، هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان نخواهید داشت. 

فراهم سازی شرایط مناسب برای تعامل با مشتریان هرگز کار دشواری نیست. شما فقط باید نکات و پیام های آنها را نیز مدنظر قرار دهید. امروزه بسیاری از برندها برای طراحی محصولات تازه از این تکنیک استفاده می کنند. بنابراین شما هم باید برای کسب اعتبار در بازار از نظرات مشتریان برای طراحی محصولات تازه و ارائه خدمات بهینه سود ببرید. 

بی شک برندهایی که برای مدتی طولانی به عملکرد یکجانبه و بی توجهی به مشتریان عادت کرده اند، اصلاح این روند امر بسیار دشواری خواهد بود. درست به همین خاطر شما باید عملکردتان در این راستا را با ساده ترین گام ها شروع کنید. به عنوان مثال بازنشر محتوای تولیدی کاربران و تقدیر از برخی ایده های شان شروع مناسبی در این راستا خواهد بود. 

منبع : sproutsocial
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/u3b2kshT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه