سه شنبه, 30 مهر 1398 - 10:17

بررسی خرید فالوور تقلبی از سوی برندها در اینستاگرام

توسعه شبکه های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی بر نحوه بازاریابی و تبلیغات برندها داشته است. امروزه تقریبا تمام برندها در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند. نکته جالب در این فضا سرمایه گذاری بسیار بالای برندهاست. بر این اساس سالانه مبالغ بسیار کلانی برای تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی صرف می شود.

موسسه اجرای موسیقی معاصر در آگوست 2019 پژوهشی کاربردی در مورد پرطرفدارترین اکانت های حاضر در اینستاگرام انجام داد. هدف از اجرای این پژوهش ارزیابی مقدار فالوورهای فیک هر صفحه بود. شاید در نگاه نخست افراد مشهور و سلبریتی ها هیچ نیازی به فالوور فیک نداشته باشند. آنها به هر حال افراد مشهور و پرطرفداری هستند. اگر اینگونه فکر می کنید، باید نگاهی دقیق به نتیجه ارزیابی موسسه موسیقی معاصر بیندازید. بر این اساس افراد مشهور مانند الن، تیلور سوئیفت و آریانا گرانده علی رغم شهرت بالای شان در دنیای واقعی دارای تقریبا 50درصد فالوور فیک هستند. این رقم بسیار عجیب و شوکه کننده به نظر می رسد. نکته جالب دقت بالای ارزیابی موسسه موردنظر است، بنابراین احتمال بیان نکات منفی در آن وجود ندارد.

مشکلات خرید فالوور تقلبی

بدون تردید بسیاری از افراد مشهور به طور شخصی اقدام به خرید فالوور فیک نمی کنند. در حقیقت آنها نیازی به چنین کاری ندارند. در هر صورت شهر آنها در حوزه تخصصی شان به اندازه کافی جذاب هست. دلیل وجود شمار بالایی از فالوورهای فیک در این اکانت ها استراتژی روبات های فعال در زمینه تبادل فالوور فیک برای سرپوش گذاری بر ماهیت غیرقانونی شان است. به این ترتیب چنین روبات هایی با فالو افراد مشهور اقدام به فریب الگوریتم اینستاگرام به منظور جلوگیری از مسدودشدن شان می کنند. به علاوه، اینستاگرام اکانت افراد مشهور را به طور تصادفی به کاربران تازه پیشنهاد می کند. به این ترتیب احتمال فالوی خودکار چنین صفحاتی از سوی اکانت های تقلبی افزایش می یابد.

بدون تردید شرایط فوق فقط برای ستاره های بسیار مشهور صادق است. برندهای میان رده و اینفلوئنسرهای کمتر شناخته شده در زمینه خرید فالوور فیک فعالیت گسترده ای دارند. سودآوری این صنعت برای افراد سودجو بستگی به استقبال افراد از آن دارد، با این حساب برندها و به طور کلی کاربران زیادی از خرید فالوور تقلبی استقبال می کنند.

امروزه یکی از راهکارهای مدنظر برندها برای توسعه سریع کسب و کارشان در فضای اینستاگرام خرید فالوور تقلبی است. این امر با هدف ایجاد فضایی مناسب برای فعالیت برندها صورت می گیرد. به عبارت دیگر، خرید فالوور نوعی میانبر برای رقابت نزدیک با برندهای دارای سابقه بیشتر در اینستاگرام محسوب می شود. بدون شک این نوع برداشت از فضای اینستاگرام بسیار بحث برانگیز خواهد بود. امروزه اغلب کارشناس ها از ضررهای این شیوه صحبت می کنند. من نیز در این زمینه انتقادهای زیادی دارم. با این حال ابتدا باید تاثیر خرید فالوور تقلبی بر روی فعالیت برندها سنجیده شود. به همین خاطر در ابتدای این مقاله هدف اصلی من بررسی نحوه تاثیرگذاری فالوورهای فیک بر روی فعالیت یک اکانت رسمی در دنیای آنلاین است. در این میان تفاوت چندانی میان برندها، افراد عادی و اینفلوئنسرها وجود ندارد، بنابراین اجازه دهید به سراغ این مسئله برویم.

مطلب مرتبط: بررسی ضررهای الگوی بازاریابی تاثیرگذار با استفاده از فالوورهای تقلبی

چگونه در اینستاگرام فالوور بخریم؟

1. یافتن فروشنده معتبر

امروزه خرید فالوور بسیار سخت تر از سال های قبل شده است. اگرچه افراد زیادی در این زمینه فعالیت دارند، اما خرید فالوور تقلبی دیگر به سادگی سال های قبل نیست. نکته مهم در اینجا انتخاب یک فروشنده مطمئن است. در غیر این صورت احتمال فریب و عدم دریافت فالوور وجود خواهد داشت. دلیل اصلی دشواری خرید فالوور در اینستاگرام قوانین سفت و سخت این پلتفرم برای جلوگیری از فعالیت مخرب فروشندگان فالوور است. به علاوه، کاربران بیش از هر زمان دیگری به محتوای صفحه برندها و نحوه تعامل آنها با کاربران توجه نشان می دهند. این امر به سادگی ماهیت تقلبی فالوورهای فیک را آشکار می کند. از همین رو برندهای زیادی برای جلوگیری از کاهش اعتبارشان به صورت کاملا دقیق و همراه با احتیاط در زمینه خرید فالوور فعالیت می کنند.

بدون تردید یافتن فروشندگان فالوور در اینستاگرام کار چندان دشواری نیست. به ویژه اگر راهنمای مناسبی در این مسیر داشته باشیم. براساس بودجه مدنظرمان امکان بهره مندی از تعداد بالایی از فالوورها در ازای پرداخت هزینه ای منطقی وجود دارد. نکته مهم در این میان ضرورت استفاده از اکانت عمومی است. در غیر این صورت امکان دریافت فالوورها با مشکلات جدی مواجه می شود. پس از پرداخت هزینه موردنظر فالوورهای خریداری شده به تدریج و طی چند روز به اکانت ما سرازیر می شوند.

بدون تردید در اینجا باید دو ابزار مطمئن در زمینه خرید فالوور معرفی کنیم. از نظر من StormLikes و Mr.Insta بهترین فروشندگان در این زمینه هستند.

2. چه نوع فالووری بخریم؟

بدون تردید اینستاگرام نوآوری های بسیار زیادی در زمینه مقابله با خرید و فروش فالوور فیک انجام داده است. به همین خاطر سرویس های فروشنده فالوور دو دسته کلی برای فروش دارند. نخست فالوورهای فیک معمولی که مانند گذشته هستند. این فالوورها به طور معمول عکس پروفایل ندارند. دسته دوم فالوورهای طبیعی تر خواهد بود. این نوع از فالوورهای دارای تصویر پروفایل و چند پست هستند. به این ترتیب تشخیص تقلبی بودن آنها امر دشوارتری خواهد بود. اغلب برندهای نگران در مورد اعتبارشان اقدام به خرید دسته دوم می کنند. به این ترتیب آنها با اعتماد به نفس بیشتری به کارشان ادامه خواهند داد. به هر حال آنها فالوورهای کاملا طبیعی (دست کم نسبتا طبیعی) خریداری کرده اند.

3. پرداخت هزینه نهایی برای فالوورها

خرید فالوور در اینستاگرام چالش های زیادی به همراه دارد. برخی از ارائه دهندگان خدمات در این زمینه ماهیت کلاهبرداری دارند. به این ترتیب پس از پرداخت هزینه هیچ تغییری در تعداد فالوورهای اکانت مان ایجاد نخواهد شد. به همین خاطر در طول سال های اخیر موسسه های معتبر در این زمینه درآمد بسیار بیشتری کسب کرده اند. بر این اساس دیگر خبری از فروشندگان گسترده در این حوزه وجود ندارد. دو فروشنده ای که در بخش قبلی به آنها اشاره شد، معتبرترین موسسه ها در این حوزه محسوب می شوند. با استفاده از خدمات آنها امکان اطمینان از بازگشت مناسب سرمایه مان در زمینه خرید فالوور وجود خواهد داشت. بدون تردید همکاری با سایر موسسه ها در دنیای اینستاگرام همراه با ریسک فراوان خواهد بود. به همین خاطر باید با احتیاط فراوان در این زمینه فعالیت کرد.

چه اتفاقی پس از خرید فالوور خواهد افتاد؟

پس از گذشت یک ساعت از خرید فالوور روند دریافت فالوی بیشتر برای اکانت من آغاز شد. ابتدا مشاهده پیام دریافت فالو بسیار جذاب به نظر می رسد. با این حال پس از گذشت چند دقیقه تمام معنا و مفهوم خود را از دست می دهد. دیگر هیچ احساسی در زمینه دریافت فالوور جدید برای من وجود ندارد. به این ترتیب این امر بدل به فرآیندی فاقد هرگونه احساس و خوشحالی می شود.

پس از گذشت 48 ساعت من نزدیک به هزار فالوور دریافت کردم. فروشنده مورد نظر من StormLike بود. من ابتدا 1052 فالوور دریافت کردم، با این حال پس از گذشت چند روز این رقم به 973 فالوور کاهش یافت. بدون تردید این امری طبیعی در دنیای اینستاگرام است، بنابراین نباید انتظار دریافت فالوور دائمی در اینستاگرام داشته باشیم. در نهایت نیز براساس پیش بینی اغلب متخصص های حوزه شبکه های اجتماعی فالوورهای تقلبی پس از گذشت یک سال تقریبا تمام تاثیرشان را از دست می دهند، بنابراین ما باید دوباره فالوور تقلبی خریداری کنیم.

مطلب مرتبط: فالوورهای غیرواقعی سودی برای شرکت و برند ندارند

4 دلیل برای عدم خرید فالوور در اینستاگرام

1. فالوور فیک همراه با تعامل نیست

بی تردید اغلب برندها تعامل بسیار نزدیکی با فالوورهای شان دارند. این امر موجب افزایش شهرت برندها در دنیای آنلاین می شود. کاربران واقعی در صورت مشاهده مطلبی جذاب اقدام به اظهار نظر و تعامل با اکانت موردنظر خواهند کرد. بی تردید چنین واکنش هایی هرگز از سوی یک اکانت تقلبی صورت نخواهد گرفت.

بی تردید همه ما در دنیای آنلاین با محتوای باکیفیت زیادی مواجه می شویم. اغلب ما توان مقاومت در برابر برخی از زیبا ترین محتواها در شبکه های اجتماعی را نداریم. بر این اساس لایک و کامنت فراوانی برای آن پست ها می گذاریم. وقتی ما از فالوور فیک استفاده کنیم، امکان دریافت چنین تعاملی به شدت کاهش خواهد یافت. این امر تاثیر روانی منفی بر روی مخاطب واقعی نیز دارد. وقتی یک برند با چند میلیون فالوور میزان لایک و کامنت بسیار اندکی دریافت می کند، این امر به خوبی ماهیت تقلبی فعالیت وی را نشان می دهد. بی تردید امروزه بسیاری از برندهای در اینستاگرام به صورت تقلبی در حال فعالیت هستند. این امر ماهیت کسب و کار آنها را با پرسش های زیادی مواجه می سازد. به هر حال آنها باید در برابر سوال مخاطب در مورد دلیل چنین اقدامی پاسخگو باشند. این امر به سادگی امکانپذیر نخواهد بود.

2. فالوورهای فیک کاملا مشخص هستند

کاربران امروزی هوش بسیار زیادی در زمینه استفاده از شبکه های اجتماعی دارند. این امر شناسایی مایت فیک اکانت ها را بسیار ساده می کند. به این ترتیب مخاطب هدف برند ما در صورت مشاهده شمار بیش از حد اکانت فیک به خوبی برنامه برند ما را خواهد فهمید. این امر مشکلات زیادی برای برندها به ارمغان می آورد. اینستاگرام در صورت مشاهده روند رو به رشد استفاده از فالوور فیک از سوی برندها اقدام به برخورد سفت و سخت با آنها خواهد کرد. برخی از برندها حتی از فعالیت در اینستاگرام به صورت کوتاه مدت منع نیز می شوند، بنابراین فعالیت ما در اینستاگرام باید کاملا هدفمند و همسو با علاقه اصلی مخاطب باشد. بدون تردید رعایت قوانین اینستاگرام نیز در این میان اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت.

3. ورود به لیست سیاه سایر برندها

در دنیای آنلاین، به مانند دنیای واقعی، تعامل با سایر برندها اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر اعتبار برند ما در نگاه مخاطب را افزایش خواهد داد. درست به همین خاطر بسیاری از برندهای کوچک در تلاش برای همکاری هرچند اندک با برندهای بزرگ هستند. نکته مهم در این میان عدم تمایل اغلب برندها در زمینه همکاری با برندهای فعال در زمینه خرید فالوور فیک است. بی تردید تعامل نزدیک با چنین برندهایی شک و شبه های بسیار زیادی در مورد ماهیت تقلبی فالوورهای ما به همراه خواهد داشت. به همین خاطر اغلب برندهای دارای فالوور فیک بسیار زیاد از سوی سایر برندها در لیست سیاه قرار می گیرند. این امر به معنای عدم تمایل برندهای مختلف به همکاری تبلیغاتی، تجاری و حتی ایستادن مدیران آنها در کنار هم است.

مطلب مرتبط: آینده اینفلوئنسر مارکتینگ در دست میکرواینفلوئنسرها / تبلیغ با فالوورهای بیشتر همیشه به نفع برندها نیست

امروزه اینستاگرام در گزارش های تحلیلی خود روند استفاده از فالوورهای مشکوک را به طور طبقه بندی شده ارائه می کند. به علاوه اخطارهای جدی نیز به برندهای فعال در این زمینه داده می شود، بنابراین در صورت فعالیت مشکوک اکانت ما مواجهه با برخوردهای اینستاگرام امری طبیعی خواهد بود. اگر به همکاری با برندهای معتبر در دنیای کسب و کار اهمیت می دهید، استفاده از فالوورهای فیک را به دست فراموشی بسپارید. در غیر این صورت عواقب آن نیز باید پذیرفته شود.

4. افزایش احتمال مسدودسازی اکانت از سوی اینستاگرام

اینستاگرام به سلامت پلتفرمش اهمیت زیادی می دهد. بدون تردید هیچ شبکه اجتماعی مایل به بدبینی کاربران نسبت به ماهیت فعالیتش نیست. بر همین اساس از مدت ها قبل روند مقابله با کاربران و برندهای فعال در زمینه خرید و استفاده از فالوورهای فیک شروع شده است. بی شک این روند فقط مخصوص خریدارها نیست. افراد فعال در زمینه فروش فالوور نیز با برخوردهای بسیار سخت مواجه می شوند. برخی از افراد بسیار مشهور در این زمینه به طور کامل از حضور در اینستاگرام محروم شده اند. به این ترتیب تلاش های اینستاگرام در راستای بهبود وضعیت پلتفرمش موجب ایجاد فضایی بهتر برای فعالیت صمیمانه کاربران شده است. به هر حال اینستاگرام برای فعالیت نزدیک و کنار هم کاربران واقعی ایجاد شده است. بر این اساس فعالیت تمام برندها در آن باید کاملا مطابق با اصول و قوانین اصلی باشد. در غیر این صورت مواجهه با برخورد سفت و سخت اینستاگرام نباید چندان غیرمنتظره باشد.

اینستاگرام از سال 2018 تا به حال فعالیت گسترده ای در زمینه حذف اکانت های فیک داشته است. به این ترتیب ماهیت تقلبی فالوورهای بسیاری از برندها مشخص شده است. در این میان وضعیت اینفلوئنسرها بسیار بدتر است. اغلب آنها دارای شمار بالایی فالوور فیک هستند. به همین خاطر با شروع فرآیند حذف کاربران فیک مشکلات زیادی در زمینه کسب اعتماد مخاطب هدف برای آنها ایجاد شده است. بدون تردید چنین الگویی از فعالیت نتیجه ای جز از دست رفتن اعتبار نخواهد داشت. بر همین اساس باید به فکر راهکارهای بهتری برای فعالیت در اینستاگرام بود.

راهکارهای جایگزین خرید فالوور

بدون تردید راهکارهای جایگزین خرید فالوور نتیجه سریعی در پی ندارند. در دنیای شبکه های اجتماعی جذب فالوور امری بلندمدت محسوب می شود. بر این اساس باید اندکی صبر و شکیبایی به خرج داد. در هر صورت ما باید برنامه ای دقیق و طولانی مدت طراحی کنیم. این امر ریسک های بسیار کمی برای ما به همراه خواهد داشت. به این ترتیب امکان فعالیت بهینه برای برند ما فراهم خواهد شد. در ادامه به برخی از شیوه های مناسب در این زمینه اشاره خواهم کرد:

1. نمایش محتوای تازه و واقعی به مخاطب

فعالیت در اینستاگرام نیازمند نمایش محتوایی واقعی و جذاب به مخاطب است. متاسفانه بسیاری از برندها در این زمینه از کلیشه های رایج استفاده می کنند. به این ترتیب مخاطب در عمل تمایلی به مشاهده محتوای آنها نشان نمی دهد. نکته مهم در این میان سرمایه گذاری بر روی تولید محتوای تازه است. بی تردید ترندهای بسیار زیادی در حوزه کسب و کار وجود دارد. به همین خاطر سرمایه گذاری بر روی تولید محتوا براساس تازه ترین ترندها بسیار مطلوب خواهد بود.

من در مصاحبه ای با لورا ایزومیکاوا در مورد شیوه های جذب فالوور واقعی بحث جذابی داشتم. لورا یکی از عکاس های مشهور در سطح جهان محسوب می شود. وی عمده شهرت خود را مدیون فعالیت در اینستاگرام است. به این ترتیب وی اکانت خود را از ابتدا تاکنون با 600 هزار فالوور به صورت طبیعی رشد داده است. وی کلید موفقیت خود را تولید محتوای جذاب و بارگذاری تصاویر حیرت انگیز می داند: «من تصاویر متفاوتی بارگذاری کردم و این امر موجب موفقیتم در جلب نظر کاربران شد.»

2. بیان ارزش های برندمان

بدون تردید برندها از فعالیت در اینستاگرام هدف مشخصی دارند. این امر شامل افزایش فروش برند می شود. بر این اساس باید به دنبال جلب نظر مخاطب بود. متاسفانه بسیاری از برندها اقدام به بارگذاری تصاویر مربوط به محصولات شان می کنند. اگرچه این امر مزیت های بسیار زیادی در پی دارد، اما برای جلب رضایت مخاطب کافی نیست. اکانت اینستاگرامی ما نباید نوعی فروشگاه باشد و توصیه من در این بخش تلاش برای بازنمایی ارزش های برندمان به شیوه عینی است. این امر به بهترین صورت در نمایش تصاویر و ویدئوهای کوتاه از پایبندی برندمان به چنین اصولی نمایان می شود. امروزه اغلب برندهای بزرگ دنیا از چنین ایده ای برای دستیابی به نتایج مطلوب استفاده می کنند. به این ترتیب امکان تاثیرگذاری بسیار گسترده بر روی مخاطب هدف فراهم می شود.

مطلب مرتبط: کار این دستگاه فروش لایک و فالوور اینستاگرام است

3. شناخت دقیق مخاطب هدف

بی تردید کاربران بسیار زیادی در اینستاگرام حضور دارند. سلیقه هر گروه از آنها با یکدیگر متفاوت است. بر این اساس یافتن مخاطب مناسب برای برند ما امری دشوار خواهد بود. اغلب برندهای بزرگ در این زمینه فعالیت مناسبی دارند. به این ترتیب آنها با شناخت مخاطب هدف شان اقدام به تولید محتوا براساس سلیقه آنها می کنند. این امر تاثیرگذاری محتوای آنها را افزایش می دهد. ما نیز باید دقیقا همینطور عمل کنیم. به این ترتیب امکان دستیابی به فالوورهای بیشتر برای ما فراهم خواهد شد. نکته مهم در این زمینه ماهیت واقعی فالوورهای موردنظر است، بنابراین دیگر خبری از نگرانی های ناشی از استفاده از فالوورهای تقلبی نخواهد بود. این امر برای ادامه فعالیت برند ما در دنیای آنلاین اهمیت بسیار زیادی دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید