دوشنبه, 06 مرداد 1399 - 14:56

یکی از دغدغه ‎های همیشگی افراد در شبکه ‎های اجتماعی مختلف ، کسب تعداد دنبال‎ کننده بالا است. این امر در حالی است که اکثر برندها خود را محکوم به تبلیغات می ‎دانند که اقدامی کاملا هزینه‎ بر است، با این حال در هر زمینه ‎ای تنها یک راهکار وجود ندارد. درواقع بسیاری از اقدامات بسیار ساده و بدون هزینه ‎ای را نیز می‎ توان پیدا کرد که کاملا تاثیرگذار بوده و وضعیت صفحه شما را می ‎تواند دگرگون سازد. بدون شک پس از کسب موفقیت‎ های اولیه، بودجه کافی برای اقدامات بزرگ‎ تر نظیر تبلیغات گسترده و همکاری با اینفلوئنسرها را خواهید داشت. در ادامه هفت مورد منتخب را بررسی می‎ کنیم.

1-زمان مناسب برای ارسال انواع محتواها را پیدا کنید

اقداماتی ساده افزایش فالوور اینستاگرام

در اینستاگرام شما به سه شکل می ‎توانید اقدام به ارسال محتوا نمایید. پست، استوری و IGTV از جمله مواردی محسوب می ‎شود که در اختیار شما قرار دارد. با این حال شما مجاز به ارسال محتواهای خود در هر زمانی نخواهید بود. درواقع در این رابطه اگرچه یکسری استانداردهای کلی وجود دارد، با این حال شما باید بیش از هر چیز به ویژگی‎ های جامعه هدف خود توجه داشته باشید. در این رابطه شما به بررسی اطلاعات و انجام تحلیل‎ ها نیاز خواهید داشت. یکی از راهکارهای ساده این است که عملکرد سایر برندهای مطرح منطقه خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

مطلب مرتبط: خرید فالوور چه تاثیری بر روی برندمان دارد؟

2-از هشتگ ‎ها به صورت حرفه‎ ای استفاده کنید

اگرچه در حال حاضر تقریبا تمامی افراد از هشتگ ‎ها استفاده می ‎کنند، با این حال معیار اصلی صرفا استفاده از آنها نبوده و لازم است تا بهترین موارد را انتخاب کنید. در این رابطه انواع نرم ‎افزارها وجود دارد که ترندها را در حوزه ‎های مختلف شناسایی کرده و کمک می ‎کنند تا انتخاب بهتری داشته باشید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در کنار هشتگ، در تگ کردن نیز غافل نشده و در صورت نیاز، این استراتژی را نیز مورد استفاده قرار دهید.

3-متفاوت باشید

انجام اقدامی تکراری بدون شک نتیجه لازم را به همراه نخواهد داشت. به همین خاطر ضروری است تا با بررسی اقداماتی که تا به امروز انجام شده، به دنبال موارد جدید باشید. این امر شانس موفقیت شما را بیش از حد افزایش خواهد داد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر تفاوتی، به عنوان یک مزیت رقابتی نخواهد بود. به همین خاطر مواردی را انتخاب کنید که جذابیت و کارایی لازم را دارند.

4-از ژئو تگ غافل نشوید

با این اقدام شما محدوده فعالیت خود را ذکر خواهید کرد و این امر باعث خواهد شد تا شانس دیده شدن شما توسط افراد آن منطقه، افزایش پیدا کند. نکته جالب این است که این موضوع تا به امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته شده است. به همین خاطر استفاده از آن می ‎تواند جذابیت بالایی داشته باشد. همچنین فراموش نکنید که شما باید مخاطبین خود را به واکنش ترغیب نمایید. در این رابطه نظرسنجی و ایجاد مسابقه، دو راهکار بسیار مناسب خواهد بود.

5-از اقدامات گذشته خود حمایت کنید

ممکن است شما کار خود را با یک گوشی تلفن همراه آغاز کرده باشید، با این حال شما باید همواره به دنبال ارتقای کیفیت کار خود باشید. به همین خاطر ابدا تصور نکنید که با وضعیت حال حاضر می‎ توانید به کار خود ادامه دهید . درواقع با توجه به این امر که بسیاری از برندها از تجهیزات خوبی استفاده می‎ کنند، تعلل شما باعث نارضایتی مخاطب خواهد بود. با این حال حتی اگر شرایط مهیا نیست، ضروری است که تکنیک‎ های عکاسی با تلفن همراه را مورد بررسی قرار دهید.

6-همکاری با برندهای دیگر

شما می ‎توانید با برندهای دیگر وارد همکاری و اقدام به تبلیغ هم نمایید. این امر بدون هیچ ‎گونه هزینه ‎ای بوده و باعث می ‎شود تا سریعا پیشرفت کنید. در این رابطه بهتر است تا از برندهایی استفاده کنید که رقیب شما محسوب نمی‎ شوند. این امر شما را از مشکلات احتمالی، در امان نگه خواهد داشت. نکته‎ ای که نباید فراموش کنید این است که به جای توجه به تعداد دنبال‎ کننده یک صفحه، به میزان بازدید استوری‎ ها توجه داشته باشید. درواقع ممکن است یک صفحه، اقدام به خرید فالوور کرده باشد. تحت این شرایط شما نتیجه خوبی را به دست نخواهید آورد.

مطلب مرتبط: فالوورهای غیرواقعی سودی برای شرکت و برند ندارند

7-به بازخوردها توجه داشته باشید

تفاوتی ندارد که شما چه تعداد مخاطب را در اختیار دارید، پاسخ‏ دهی سریع یک اصل مهم محسوب می ‎شود. در کنار این موضوع توصیه می ‎شود تا به دنبال ترغیب مخاطب به ارسال نظرات باشید. این امر باعث می ‎شود تا نظر واقعی آنها را پیدا کرده و از انتقادات برای بهبود سطح خود استفاده کنید. درواقع به هر میزان که بیشتر مطابق میل مخاطبان خود باشید، شانس موفقیت بالاتری را نیز خواهید داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید