جمعه, ۱ بهمن(۱۱) ۱۴۰۰ / Fri, 21 Jan(1) 2022 /
           
فرصت امروز

بازاریابی در اینستاگرام یکی از مهمترین اهداف هر برندی محسوب می شود. بسیاری از برندها برای موفقیت در این فضا به طور مداوم سرمایه گذاری های کلان انجام می دهند. اگر شما در این دسته از برندها جای دارید، شاید در حال اتلاف بودجه کسب و کارتان هستید. امروزه بازاریابی در اینستاگرام نیاز به صرف هزینه های بالا ندارد. شما هر چقدر هم که بودجه فراوانی برای بازاریابی در اینستاگرام داشته باشید، در صورت بی توجهی به تکنیک های کاربردی امکان جذب فالوور نخواهید داشت. 

بدون تردید جذب فالوور برای برندها یکی از مهمترین اهداف بازاریابی محسوب می شود. کسب و کار شما بدون فالوور در فضای اینستاگرام بیش از اندازه تنها خواهد بود بنابراین اگر شما فرصت تاثیرگذاری مناسب بر روی کاربران و تبدیل شان به فالوور برندتان را نداشته باشید، در عمل با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهید شد. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از توصیه های حرفه ای برای جذب فالوور در اینستاگرام است. این امر به شما برای بازاریابی بهتر در این پلتفرم کمک خواهد کرد. 

بازاریابی در اینستاگرام و چالش جذب فالوور بیشتر

انتخاب استراتژی بازاریابی درست

بدون تردید هر استراتژی بازاریابی برای کسب و کار شما مناسب نیست. برخی از برندها به اشتباه هر نوع استراتژی بازاریابی را مناسب ارزیابی می کنند. این امر اغلب اوقات به معنای ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد بود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی اینستاگرامی بهتر در سال 2021

برخی از ویژگی های اینستاگرام نظیر عکس محور بودنش برای بازاریاب ها مهم است بنابراین باید در زمینه انتخاب استراتژی مناسب این نکات را مدنظر قرار دهیم. همچنین هدف اصلی برندها از بازاریابی در اینستاگرام نیز مهم است. شما برای جلب نظر فالوورها باید برنامه دقیقی داشته باشید. اگر شما به دنبال معرفی محصولات تان به مشتریان هستید، باید استراتژی کاملا متفاوتی در مقایسه با زمانی که قصد معرفی کسب و کارتان به طور کلی به مشتریان را دارید، انتخاب کنید. در غیر این صورت هیچ خبری از جلب نظر مخاطب هدف نخواهد بود. 

بسیاری از برندها بدون بررسی نکات ابتدایی اقدام به ارزیابی استراتژی های مختلف و انتخاب تصادفی یک نمونه می کنند. این امر ریسک های بسیار زیادی برای هر کسب و کار به همراه دارد بنابراین هرگز به این صورت وارد عرصه بازاریابی و انتخاب استراتژی در اینستاگرام نشوید. 

تعریف مخاطب هدف

وقتی شما به خوبی مخاطب هدف تان را تعریف کرده باشید، آدرس دقیقی برای جذب شان خواهید داشت. در غیر این صورت در مسیر تعامل با کاربران و تبدیل کردن شان به فالوور همیشه مشکل خواهید داشت. هرچه اطلاعات شما از مخاطب هدف تان بیشتر باشد، شانس بالاتری برای جلب نظرشان خواهید داشت. امروزه بسیاری از برندها به دلیل عدم تعریف دقیق مشتریان شان در عمل امکان تاثیرگذاری بر روی آنها را از دست می دهند.

بی شک تعامل با مخاطب اشتباه و بی علاقه به کسب و کار برای هر بازاریابی ناگوار است. متاسفانه بسیاری از برندها چنین تجربه ای در زمینه بازاریابی دارند. اگر شما برای مدت زمانی طولانی این نوع تعامل با مخاطب هدف را داشته باشید، به تدریج جایگاه تان در بازار از دست خواهد رفت. مشتریان به هر حال تمایلی برای تعامل با برندهایی که آزاردهنده هستند، نخواهند داشت. 

امروزه موسسه های بسیار زیادی در زمینه کمک به برندها برای بازاریابی و تعامل بهتر با مشتریان فعالیت دارند بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی کاربران اینستاگرام هستید، با همکاری یکی از موسسه های موردنظر ابتدا مخاطب هدف تان را به بهترین شکل ممکن تعریف کنید. در غیر این صورت سرنوشت مناسبی در انتظار شما نخواهد بود. 

بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ماه ها زمان صرف می کنند. بخش قابل توجهی از زمان موردنظر برای شناسایی دقیق مخاطب هدف یا به عبارت بهتر تعریق دقیق شان صورت می گیرد بنابراین اگر شما عملکرد درستی در این میان نداشته باشید، وضعیت تان به شدت پیچیده خواهد شد. 

توجه به داستان برند

بازاریابی در اینستاگرام و چالش جذب فالوور بیشتر

برندهای دارای داستان جذاب همیشه در کانون توجه مشتریان هستند. مردم دوست دارند داستان های جذاب بشنوند بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن این نکته را مدنظر قرار دهید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: چگونه بازاریابی بهتری در اینستاگرام داشته باشیم

بازاریابی در اینستاگرام به دلیل حضور شمار بالایی از برندهای رقیب کار ساده ای نیست. فالوورهای شما در صورت مشاهده هرگونه اشتباه با تاخیری در تولید محتوا به سرعت سراغ دیگر برندها می روند. اگر شما علاقه مند به جذب و حفظ بلندمدت فالوور هستید، باید داستان برندتان را به طور قابل توجهی در کانون فرآیند بازاریابی قرار دهید. در غیر این صورت شانسی برای تعامل مناسب با کاربران نخواهید داشت. 

بسیاری از برندها داستان برند را یک المان اضافی برای بازاریابی قلمداد می کنند. این امر مهمترین ابزار تاثیرگذاری بر روی مشتریان را از بازاریاب ها دریغ می کند. امروزه هر برند پیش از شروع به کار رسمی اقدام به طراحی یک داستان ویژه می کند بنابراین اگر شما در این راستا داستان مناسبی در اختیار ندارید، باید همین حالا دست به کار شوید. در غیر این صورت عرصه رقابت را به دیگر برندها واگذار خواهید کرد. 

استفاده از کلیدواژه ها

بازاریابی در اینستاگرام و چالش جذب فالوور بیشتر

تولید محتوا در قالب پست یا استوری در اینستاگرام برای جلب نظر کاربران و افزایش تعداد فالوورها کافی نیست. شما باید در عمل از استراتژی های مناسب برای جلب نظر کاربران استفاده کنید. بی شک عرصه بازاریابی بدون توجه به حوزه سئو هیچ کارایی‎ای برای برندها ندارد بنابراین استفاده از نکات اساسی سئو در بازاریابی ضروری خواهد بود. 

مهمترین نکته در سئو استفاده از کلیدواژه های مناسب است. اگر کسب و کار شما از کلیدواژه های مناسب استفاده نکند، شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهد داشت. کلیدواژه ها موجب نمایش اکانت یا پست های شما در رتبه های نخست برای کاربران می شود، با این حساب مشاهده دریافت فالوورهای بیشتر از سوی برندهای موفق در زمینه مدیریت سئو امر عجیبی نیست. 

اگر شما مهارت بالایی در زمینه سئو ندارید، دنیا به آخر نرسیده است. مهمترین راهکار برای شما الگوبرداری از برندهای بزرگ است. این امر درست مانند یک کلاس درس کامل خواهد بود بنابراین از تجربه برندهای بزرگ به بهترین شکل ممکن برای توسعه فعالیت بازاریابی برندتان استفاده نمایید. 

استفاده از هشتگ های پرطرفدار

بازاریابی در اینستاگرام و چالش جذب فالوور بیشتر

هشتگ ها مهمترین عامل برای دسترسی ساده به محتوای مورد علاقه کاربران در شبکه های اجتماعی محسوب می شود. اگر شما هم نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور متفاوت علاقه مند هستید، باید پیش از هر کاری هشتگ های پرطرفدار را مدنظر قرار دهید. این امر دارای اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارهاست. 

همانطور که کاربران در استفاده از موتورهای جست وجو از کلیدواژه ها استفاده می کنند، کاربران اینستاگرام هم برای یافتن محتوای مختلف از هشتگ سود می برند. شاید به نظر شما هشتگ ها ایده ای قدیمی برای بازاریابی باشد، اما هنوز هم تاثیرگذاری خاص شان بر روی مخاطب هدف را حفظ کرده اند بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن از هشتگ های پرطرفدار استفاده نمایید. 

مطلب مرتبط: چگونه بازاریابی بهتری در اینستاگرام داشته باشیم

امروزه دسترسی به هشتگ های پرطرفدار به لطف گزارش های منظم اینستاگرام بسیار راحت شده است بنابراین شما بهانه ای برای عدم توجه به هشتگ های مناسب نخواهید داشت. جست وجویی ساده در گوگل نیز اطلاعات مفیدی در مورد هشتگ های کاربردی در اختیار شما قرار می دهد.

تکمیل کردن پروفایل و بیوگرافی اکانت

بازاریابی در اینستاگرام و چالش جذب فالوور بیشتر

هر اکانت در اینستاگرام باید دارای هویت مشخصی باشد. این امر به طور ویژه ای برای کسب و کارها دارای اهمیت است. اگر اکانت برند شما در شبکه های اجتماعی دارای مشخصات درست نباشد، کاربران به طور مداوم آن را با دیگر اکانت ها اشتباه خواهند گرفت. بدون تردید در چنین شرایطی خبری از پیشرفت وضعیت برند نخواهد بود بنابراین شما باید با سختی تمام نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام نمایید. 

تکمیل کردن اطلاعات مربوط به پروفایل برند و به طور ویژه بخش بیوگرافی برای کسب و کارها بسیار مهم است. این امر به شما فرصت مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی کاربران خواهد داد. به هر حال هر کاربری برای تعامل با برندها به نمونه های دارای اکانت کامل و بیوگرافی دقیق توجه خواهند کرد. بنابراین با توجه به این نکته وضعیت بازاریابی شما از این رو به آن رو خواهد شد. 

نگارش کپشن های جذاب

بازاریابی در اینستاگرام و چالش جذب فالوور بیشتر

هر کپشن برای کاربران به معنای راهنمایی به سوی محتوای بصری پست است. بسیاری از برندها در اینستاگرام به اهمیت کپشن توجه نمی کنند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. اگر شما تا به حال کپشن ها را به عنوان عاملی اضافی در فرآیند بازاریابی تان لحاظ کرده اید، باید همین حالا استراتژی تان را تغییر دهید. 

بسیاری از کاربران پیش از مشاهده محتوای بصری یک پست اقدام به مطالعه کپشنش می کنند. این امر به معنای تصمیم گیری درباره محتوای بصری براساس کپشن است بنابراین شما باید بهترین نکات را در کپشن برندتان بیان کنید. در غیر این صورت محتوای تان هرگز مورد توجه کاربران قرار نخواهد گرفت. 

اشاره به هدف اصلی پست و همچنین بیان برخی از جزییات در رابطه با آن همیشه تاثیرگذار است. یکی از دغدغه های اصلی در این میان طولانی شدن کپشن پست هاست. شاید پیش از این کپشن های طولانی یک نکته منفی محسوب می شد، اما حالا شرایط به طور کامل فرق کرده است. شما با نگارش کپشن های طولانی نیز شانس بالایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت بنابراین باید همین حالا دست به کار شوید. در غیر این صورت بخش قابل توجهی از زمان ارزشمندتان را از دست خواهید داد. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت. 

پین کردن بهترین کامنت ها

بازاریابی در اینستاگرام و چالش جذب فالوور بیشتر

پین کردن کامنت ها به کاربران دیگر اجازه مشاهده بهترین نظرات را می دهد. مهمترین مسئله در این میان پین کردن کامنت ها بدون قصد و غرض قبلی است. در غیر این صورت از نظر کاربران به هیچ وجه واقع گرایانه نخواهد بود. پین کردن کامنت همیشه یکی از راهکارهای مناسب برای تعامل با کاربران محسوب می شود بنابراین شما با پین کردن کامنت شانس بالایی برای تبدیل کاربران عادی به فالوور برندتان خواهید داشت. این امر تاثیر بسیار مهمی بر روی وضعیت کسب و کار شما خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: اقداماتی ساده برای افزایش فالوور در اینستاگرام

شاید پین کردن کامنت برای کسب و کارهای نوپا خیلی سخت باشد. به هر حال کسب و کارهای تازه کار کامنت های بسیار کمی دریافت می کنند. مهمترین نکته در این میان به خاطر داشتن این استراتژی برای استفاده به هنگام افزایش تعداد کامنت های برندتان است. این امر مهمترین نکته در تعامل با کاربران گسترده محسوب می شود بنابراین همیشه آن را در ذهن داشته باشید. 

بازنشر محتوای اینستاگرامی برند در وبلاگ رسمی

بازاریابی در اینستاگرام و چالش جذب فالوور بیشتر

امروزه اغلب برندها دارای وبلاگ رسمی هستند. این فضا یکی از بهترین موقعیت ها برای تعامل با کاربران علاقه مند به حوزه کسب و کارمان محسوب می شود بنابراین کسب و کارها باید همیشه نسبت به استفاده درست از چنین بخشی اقدام نمایند. در غیر این صورت شانسی برای جذب مشترین وفادار نخواهند داشت. 

یکی از راهکارهای بازاریابی حرفه ای در اینستاگرام بازنشر محتوای تولیدی در این پلتفرم بر روی وبلاگ برند است. این امر کاربران حرفه ای را در جریان حضور شما در اینستاگرام خواهد گذاشت. به این ترتیب تعداد فالوورهای شما افزایش محسوسی خواهد داشت. اگر شما تا به حال از مزیت های این شیوه استفاده نکرده اید، باید همین حالا استراتژی تان را تغییر دهید. 

متاسفانه بسیاری از برندها دیگر به مزایای مدیریت وبلاگ برای برند توجه ندارند. این امر شانس تعامل با مشتریان وفادار را از آنها دریغ می کند بنابراین باید هرچه زودتر وبلاگ رسمی برندتان را راه اندازی کنید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت. 

تولید محتوای ارزشمند برای بازنشر از سوی کاربران

بازاریابی در اینستاگرام و چالش جذب فالوور بیشتر

امروزه کاربران اگر محتوای جذابی در شبکه های اجتماعی مشاهده کنند، تمایل بالایی برای بازنشر آن نشان خواهند داد. نکته جالب در این میان حتی بازنشر محتوای اینستاگرامی در دیگر پلتفرم ها نظیر فیس بوک یا توییتر است بنابراین شما نباید فرصت جلب نظر کاربران از طریق تولید محتوای جذاب را از دست دهید. 

بی شک هر نوع محتوایی موردنظر کاربران برای بازنشر قرار نمی گیرد بنابراین شما باید کیفیت بالایی در پست های اینستاگرامی تان لحاظ کنید. در غیر این صورت خبری از جلب نظر کاربران نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: چگونه تعداد فالوور های برندمان در اینستاگرام را افزایش دهیم؟

توجه به صفحه اکسپلور

بازاریابی در اینستاگرام و چالش جذب فالوور بیشتر

امروزه بسیاری از کاربران، پیج های تازه یا محتوای جذاب را از طریق صفحه اکسپلور پیدا می کنند. این صفحه از همان ابتدای راه اندازی اینستاگرام در دسترس قرار داشته است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این بخش شخصی سازی محتوای توصیه شده به کاربران براساس فعالیت شان است بنابراین اگر کاربران در حوزه فعالیت برند شما جست وجوهایی داشته باشند، شانس اینکه محتوای شما برای آنها نمایش داده شود، بسیار بالا خواهد بود. 

بدون تردید هر برندی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به فعالیت به گونه ای متفاوت دارد بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن در این راستا فعالیت نمایید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. نمایش محتوای شما در اکسپلور یک ابزار تبلیغاتی رایگان محسوب می شود. البته به شرط اینکه محتوای شما دارای جذابیت های لازم باشد. در غیر این صورت کاربران به آن توجه نشان نخواهند داد بنابراین در صورت عدم دریافت نظرات مساعد نباید نسبت به نمایش داده نشدن محتوای تان در این بخش گله کنید. 

تگ کردن لوکیشن

بازاریابی در اینستاگرام و چالش جذب فالوور بیشتر

امروزه مشتریان برای تعامل با برندها به محل فعالیت شان توجه ویژه ای نشان می دهند بنابراین شما باید در هر کدام از پست های تان لوکیشن را درج نمایید. در غیر این صورت کاربران به شما و کسب و کارتان توجه کافی نخواهند کرد. این امر یکی از مشکلات اساسی کسب و کارها در تعامل با کاربران در اینستاگرام محسوب می شود.

درج لوکیشن امکان جذب فالوور از میان کاربران محلی را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد بنابراین پیش از بارگذاری نهایی پست تان نسبت به درج لوکیشن توجه نمایید. 

تگ کردن کاربران مرتبط با کسب و کار

بازاریابی در اینستاگرام و چالش جذب فالوور بیشتر

امروزه بسیاری از بلاگرها و اینفلوئنسرها در زمینه کسب و کار شما فعالیت دارند. اگر محتوای شما ارتباطی با کار آنها دارد، تگ کردن شان ایده مناسبی خواهد بود. این امر موجب جلب نظر دیگر کاربران به کسب و کار شما می شود. همچنین شاید شانسی برای همکاری با اینفلوئنسر موردنظر نیز پیدا نمایید. در این صورت محبوبیت کسب و کار شما در میان کاربران به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. 

تعامل نزدیک با فالوورهای فعلی برند

بازاریابی در اینستاگرام و چالش جذب فالوور بیشتر

بدون تردید هر برندی در اینستاگرام دارای شماری فالوور جاری نیز هست. اگر شما با این دسته از کاربران تعامل نزدیک نداشته باشید، به سرعت آنها را از دست خواهید داد بنابراین تعامل با فالوورها باید در هسته مرکزی برنامه بازاریابی شما باشد. 

مطلب مرتبط: 8 راز کسب فالوور میلیونی در شبکه های اجتماعی

بسیاری از برندها پس از جلب نظر مخاطب هدف دیگر به طور کامل آنها را فراموش می کنند. اگر شما در طول زمان توجه لازم به مخاطب هدف تان را نشان ندهید، دیگر شانسی برای حفظ آنها نخواهید داشت بنابراین باید تجدیدنظر اساسی در استراتژی تان برای بازاریابی و جذب فالوور کنید. در غیر این صورت به طور مداوم فالوور از دست خواهید داد. 

امروزه بازاریابی و جذب فالوور در اینستاگرام کار ساده ای نیست. اگر شما در این مسیر نیاز به راهنمایی دارید، توصیه های این مقاله برای تان کاربردی خواهد بود. پس در اجرای این توصیه ها حتی لحظه ای درنگ نکنید. 

منبع : blog.hootsuite
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/k6yvFB2p
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه