پنجشنبه, ۷ مهر(۷) ۱۴۰۱ / Thu, 29 Sep(9) 2022 /
           
فرصت امروز

برندسازی ماندگار و مسئله ارزش کسب و کار

1 سال پیش ( 1399/8/26 )
پدیدآورنده : برندسازی   پدیدآورنده : جولیا بوروا   پدیدآورنده : علی آل علی  

برندسازی یکی از بخش های ضروری برای شروع کسب و کار محسوب می شود. کسب و کارهای مختلفی در طول 10 سال اخیر با استفاده از شیوه های ساده و تاثیرگذار برندسازی موفق به جلب نظر مخاطب هدف و توسعه در سطح جهانی شده اند. یکی از نکات مهم در زمینه برندسازی توجه به مسئله ارزش برند و همچنین ماندگاری آن در ذهن مشتریان است. بسیاری از برندها به سرعت فراموش می ‎شوند. این امر بدل به مهمترین مانع پیش روی کسب و کار شده است. هدف اصلی در مقاله کنونی بررسی نحوه برندسازی ماندگار و مسئله ارزش کسب و کار در این میان است. در ادامه برخی از گام‎ های اساسی در این زمینه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تعیین هویت کسب و کار

برندسازی ماندگار مسئله ارزش کسب و کار

برندسازی فقط معطوف به طراحی لوگو، نام تجاری و همچنین برخی شعارهای تبلیغاتی نیست. برندسازی با ماهیت کسب و کار و هویتش سر و کار دارد. بنابراین پیش از حضور در این عرصه باید نسبت به هویت و ارزش کسب و کارمان اطلاع پیدا کنیم. امروزه هر برندی در تلاش برای حضور در عرصه کسب و کار نوعی نوآوری به همراه دارد. مهمترین مسئله در این میان تبدیل نوآوری یا ایده‎ های تازه به مزیت برند است. این امر هویت مشخصی برای کسب و کار ایجاد خواهد کرد.

مطلب مرتبط: برندینگ یا برند سازی دقیقا به چه معناست؟

برندهای ماندگار همیشه توانایی بالایی برای جلب نظر مخاطب هدف داشته ‎اند. این امر نوعی ماندگاری مطلق برای برندها به ارمغان می ‎آورد. اگر نگاهی به برندهای موفق داشته باشیم، اغلب آنها به دلیل نوآوری مشخص در حوزه کسب و کار برای همیشه در ذهن مشتریان ماندگار شده ‎اند. این امر به خوبی اهمیت یافتن نکات ماندگار برای کسب و کارها را نشان می ‎دهد. با این حساب نخستین گام برای موفقیت در عرصه برندسازی تعیین هویت برند براساس نوآوری ‎اش در عرصه کسب و کار است.

نمایش تخصص برند با تولید محتوا

تولید محتوای بازاریابی فقط ابزاری برای سرگرم ساختن مخاطب هدف نیست. برندها باید میزان تخصص و مهارت‎ شان را با استفاده از این نکته نشان دهند. بازاریابی برای توسعه کسب و کار اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از کسب و کارها در ابتدای فعالیت ‎شان به بخش بازاریابی و تبلیغات توجهی ندارند. اگر مشتریان نسبت به حضور کسب و کار شما در بازار آگاهی نداشته باشند، چطور انتظار تعامل از آنها را خواهید داشت؟ این مسئله ضرورت بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف از همان ابتدای شروع کسب و کار را مطرح می‎ کند.

وقتی مشتریان با تخصص یک برند در حوزه‎ ای خاص آشنا شوند، میزان اعتمادشان به آن افزایش چشمگیری خواهد یافت. این امر در بلندمدت موجب بازاریابی بهینه یک برند در سطحی وسیع خواهد شد. هرچه اعتماد مشتریان به یک برند بیشتر باشد، تمایل ‎شان برای خرید مداوم از آن نیز افزایش خواهد یافت.

توسعه برند شخصی در شبکه ‎های اجتماعی

امروزه برندسازی شخصی یکی از راهکارهای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. برندهای بزرگ به طور معمول دارای جلوه‎ ای جذاب از مدیران ‎شان نیز هستند. به عنوان مثال، برند تسلا همراه با برند شخصی ایلان ماسک به پیش می ‎رود. این امر در مورد برند مایکروسافت نیز صحت دارد. بیل گیتس برای دهه‎ های متمادی به عنوان یک کارآفرین موفق شناخته شده است.

توسعه برند شخصی همیشه ساده نیست. بسیاری از برندها در این مسیر مشکلات عمده‎ ای دارند. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای ایجاد تعادل و هماهنگی میان برند اصلی و برند شخصی است. اگر این امر مورد توجه کسب و کار قرار گیرد، دو طرف از فرآیند بازاریابی و برندسازی سود خواهند برد.

مطلب مرتبط: 6 نکته ای که در هنگام برندسازی باید به آنها توجه داشته باشید

امروزه برندها به طور مداوم در تلاش برای مانور بر روی مدیران ارشد یا موسس ‎های ‎شان هستند. این امر باید با احتیاط کامل صورت گیرد. در غیر این صورت نتایج بسیار ناگواری برای برندها به همراه خواهد داشت. یکی از اشتباهات رایج در این میان تمرکز بیش از اندازه بر روی برند شخصی کارآفرینان است. به این ترتیب کسب و کار اصلی آنها به اندازه کافی مورد شناسایی قرار نمی ‎گیرد.

برچسب ها :
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/48KBT6Ob
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه