پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

6 نکته ای که در هنگام برندسازی باید به آنها توجه داشته باشید

3 سال پیش ( 1399/5/25 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : برندسازی   پدیدآورنده : جاستین وانگ  

برندسازی نخستین اقدامی است که هر برندی باید به آن توجه داشته باشد. درواقع بدون برند، شرکت شما هیچ گونه معنایی را نخواهد داشت و با این حال توصیه ها در زمینه برندسازی، صرفا برای برندهایی که قصد شروع فعالیت خود را دارند نبوده و در زمینه برندسازی مجدد نیز کاربرد دارد. در این راستا قصد داریم تا به بررسی شش اقدامی بپردازیم که در این رابطه باید مورد توجه قرار گیرد.

1-نام

توجه به نکته برندسازی

قبل از هر چیزی شما باید نامی را برای برند خود انتخاب نمایید. در این رابطه توصیه می شود که از سایت ها کمک بگیرید. این موضوع باعث خواهد شد تا از انتخاب نامی تکراری، جلوگیری شود. نام شرکت باید در کنار منحصر به فرد بودن، ارتباط لازم را با کسب و کار و اهداف شما داشته باشد. در این رابطه می توانید از اسامی ای استفاده نمایید که استعاره هستند. این امر باعث خواهد شد تا کنجکاوی افراد افزایش پیدا کند. همچنین مخفف کردن نیز یکی دیگر از اقدامات محسوب می شود. این امر باعث خواهد شد تا در کنار رعایت اصل اختصار و تک کلمه ای بودن نام شرکت، معنای گسترده تری را بتوانید پوشش دهید. در این راستا مشورت گرفتن نیز یک راهکار بسیار خوب خواهد بود، با این حال شما تنها به افراد متخصص محدود نبوده و بسیاری از برندها، قبل از شروع کار خود اقدام به نظرسنجی گسترده از بین چند گزینه مدنظر خود می کنند. این امر خود یک روش بازاریابی بوده و باعث می شود تا افراد خود را در ایجاد شرکت شما، سهیم بدانند و خروجی کار کاملا مطابق سلیقه آنها باشد.

مطلب مرتبط: برندینگ یا برند سازی دقیقا به چه معناست؟

2-لوگو

توجه به نکته برندسازی

پس از انتخاب نام ضروری است تا برای برند خود یک لوگو را طراحی کنید. این بخش نیز باید با توجه به حوزه کاری و اهداف شما انجام شد. برای مثال نایک از طرحی استفاده کرده است که نماد سرعت است. در این رابطه کپی برداری از اقدامات برندهای مطرح، ابدا نتیجه خوبی را به همراه نخواهد داشت و برای مثال همواره مشاهده می شود که برخی از شرکت ها، لوگوهایی شبیه به موارد مطرح را انتخاب می کنند، با این حال این امر تنها باعث می شود تا مخاطب به این نتیجه برسد که شما توانایی لازم را نداشته و با این ترفندها قصد مطرح کردن خود را دارید. با این حال مشاهده تعداد بیشتری لوگو و مطالعه داستان انتخاب آنها، کمک خواهد کرد تا در نهایت به طرحی بهتر دست پیدا کنید.

3-شعار

توجه به نکته برندسازی

در مرحله بعد ضروری است تا برای خود شعاری را انتخاب نمایید. در این راستا توجه کنید که معمولا جملات آهنگین، بهتر در ذهن باقی خواهد ماند. در این راستا توصیه می شود که وسواس بالایی داشته باشید تا جمله انتخابی، بتواند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد. خوشبختانه تعداد مقالات و مطالب آموزشی در این زمینه بسیار زیاد بوده و می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی برای شما باشد.

4-رنگ

توجه به نکته برندسازی

اگرچه ممکن است تصور کنید که تعداد رنگ ها بسبار محدود است، با این حال واقعیت کاملا متفاوت بوده و شما با صدها گزینه مواجه هستید. برای مثال برای رنگ قرمز، بیش از 20 نوع وجود دارد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که به روان شناسی رنگ ها توجه نمایید. همچنین ممکن است با توجه به نیاز خود، اقدام به انتخاب چند رنگ نمایید. در این راستا توصیه می شود پس از آگاهی از معنای هر یک از رنگ ها، در تلاش برای انتخابی منحصر به فرد باشید. این امر ماندگاری بالاتری را در ذهن مخاطب خواهد داشت.

5-شخصیت

توجه به نکته برندسازی

پس از طی کردن چهار مرحله، اقدامات ظاهری برند به اتمام می رسد، با این حال تنها ایجاد برند کافی نبوده و شما باید اقداماتی را انجام دهید که منجر به مطرح شدن آن خواهد شد. در این راستا ایجاد شخصیت، یکی از سیاست ها محسوب می شود. در این راستا شما باید به نحوی رفتار کنید که برند شما معرف چند مفهوم در ذهن مخاطب باشد. در این راستا برخی از برندها از یک شخصیت واقعی و یا خیالی استفاده می کنند و با آن، به نوعی شخصیت سازی برای برند خود را انجام می دهند. در این راستا فراموش نکنید که شما تنها زمانی می توانید هویت و شخصیت سازی خوبی را داشته باشید که در ابتدا موارد به بهترین شکل تعیین شده باشد.

مطلب مرتبط: فرآیند برندسازی را بهتر بشناسیم

6-تعامل

در آخر شما باید اقداماتی را انجام دهید که ارتباط خوبی میان شما و جامعه هدف شکل گیرد. در این راستا حضور در شبکه های اجتماعی، یکی از ساده ترین آنها محسوب می شود. درواقع شما باید با اقداماتی متنوع، برند خود را در ذهن مخاطب، یادآوری نمایید. برای این امر نقطه پایانی وجود نداشته و شما باید همواره در تلاش برای بهبود جایگاه خود باشید. در این راستا مهم تر از تبلیغات، توجه به اصل تولید محتوا است که باید تنوع خوبی را رعایت نمایید. برای مثال اگرچه در حال حاضر محتواهای ویدئویی در صدر توجهات قرار دارد، با این حال این امر نباید باعث شود که سایر موارد نظیر تولید پادکست و اینفوگرافی نیز غافل شوید.

منبع : business2community
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/T5MX8PkF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه