مزیت های همکاری برندها با آژانس های بازاریابی دیجیتال - فرصت امروز

پنج شنبه, 16 آبان 1398 - 15:22

بررسی 6 سرویس برتر آژانس های بازاریابی دیجیتال به برندها

اکنون در سال 2019 داشتن جلوه ای دیجیتال برای برندمان اهمیت بالایی دارد. امروزه تمام فعالیت های تجاری و مرتبط با کسب و کار در فضای دیجیتال صورت می گیرد. به همین خاطر عدم توجه برندمان به آن به معنای از دست دادن فرصت های طلایی متعدد خواهد بود. وقتی از فضای دیجیتال صحبت می کنیم، به طور مشخص اینترنت مدنظر است. استفاده بهینه از اینترنت به منظور افزایش تاثیرگذاری برندمان بر روی مخاطب نیازمند بهره گیری از خدمات و اطلاعات حرفه ای آژانس های بازاریابی دیجیتال خواهد بود. درست به همین خاطر امروزه آژانس های بازاریابی دیجیتال با سطح مهارت بالا شمار بسیار زیادی مشتری دارند.

بدون تردید همکاری با آژانس های بازاریابی دیجیتال به معنای ضرورت پرداخت هزینه مشخصی است. در چینن موقعیت هایی اغلب برندها در تلاش برای فهم دلیل ضرورت همکاری با آژانس های بازاریابی هستند. بی تردید این نوع پرسش ها اهمیت بسیار زیادی دارد، بنابراین باید پاسخ مناسبی به آنها داد. در غیر این صورت امکان همکاری مناسب برندها و آژانس های بازاریابی دیجیتال فراهم نخواهد شد. من در ادامه این مقاله به شش سرویس اصلی و کاربردی آژانس های بازاریابی دیجیتال برای برندهای مختلف اشاره خواهم کرد. به این ترتیب اهمیت و تاثیرگذاری همکاری با این آژانس ها را بهتر درک خواهید کرد.

سرویس های آژانس های بازاریابی دیجیتال

1. بازاریابی محتوایی

تولید محتوای جذاب در اینترنت یکی از فاکتورهای مهم برای جلب نظر مخاطب است. امروزه اغلب برندها فعالیت بالایی در زمینه تولید محتوای بازاریابی دارند. نکته مهم در این میان مواجهه بسیاری از برندها با شکست در زمینه جلب نظر مخاطب به محتوای بازاریابی شان است.

آژانس های بازاریابی دیجیتال به مشتریان شان در زمینه طراحی کمپین های بازاریابی محتوایی به صورت کارآمد یاری می رسانند. امروزه مردم بیش از هر چیز به محتوای بصری علاقه دارند. آژانس های بازاریابی با کمک به برندها در راستای تولید محتوای بصری جذاب موجب جذب هرچه بیشتر نگاه مخاطب می شوند.

مطلب مرتبط: موفقیت در بازاریابی دیجیتال به سبک برندهای بزرگ

2. مدیریت سئو

مدیریت سئو فرآیندی مهم در بازاریابی دیجیتال محسوب می شود. این مفهوم به فرآیند ارتقای رتبه سایت ها در طبقه بندی گوگل اشاره دارد. کاربران به هنگام جست وجو در گوگل فقط به نتایج حاضر در صفحه نخست توجه دارند. به همین خاطر رقابت اصلی میان برندها برای حضور در صفحه نخست است. بی شک حضور در صفحات بعدی نیز کاربردی است، اما بهترین نتیجه از حضور در صفحه نخست حاصل می شود.

آژانس های بازاریابی دیجیتال به طور معمول بخش مدیریت سئو را تحت پوشش کامل قرار می دهند. این بخش یکی از حوزه های نسبتا تخصصی در بازاریابی محسوب می شود. به همین خاطر برندها به دنبال یافتن همکار تخصصی برای خود در این زمینه هستند.

امروزه گوگل از الگوریتم هوشمندی برای طبقه بندی سایت ها استفاده می کند. این الگوریتم نکات مختلف مربوط به یک سایت را مدنظر قرار می دهد. آژانس های بازاریابی با ارزیابی این نکات در تلاش برای ارتقای کیفیت آنها هستند. به این ترتیب سایت ما در رتبه های بهتری جای خواهد گرفت.

3. بازاریابی مبتنی بر موتورهای جست وجو

در اینجا ما با یکی از خدمات حرفه ای آژانس های بازاریابی مواجه هستیم. بازاریابی مبتنی بر موتورهای جست وجو تحت عنوان بازاریابی براساس میزان کلیک (PPC) نیز شناخته می شود. شیوه اصلی این کار خرید فضاهای تبلیغاتی در موتورهای جست وجو است. همانطور که پیش از این اشاره شد، مهم ترین موتور جست وجو گوگل است بنابراین در اینجا نیز تمرکز اصلی آژانس های بازاریابی بر همکاری تبلیغاتی با گوگل خواهد بود.

بی تردید امکان اقدام برای همکاری مستقیم با گوگل در راستای نمایش تبلیغات برندمان وجود دارد. نکته مهم در اینجا مهارت آژانس های بازاریابی در تولید محتوای تبلیغاتی مناسب و خرید فضاهای بهتر برای نمایش آن محتواها در گوگل است. به همین خاطر همکاری با آژانس های بازاریابی در این بخش اهمیت بالایی دارد.

مزیت اصلی الگوی بازاریابی مبتنی بر موتورهای جست وجو میزان پرداخت ما براساس شمار نهایی کلیک کاربران بر روی تبلیغ برندمان است. این امر انگیزه گوگل برای ترغیب هرچه بیشتر کاربران برای کلیک بر روی بخش تبلیغاتی ما را دوچندان می کند.

همانطور که مشاهده می شود، بخش تبلیغات در گوگل ماهیت تخصصی دارد بنابراین باید به صورت حرفه ای دنبال شود. در غیر این صورت امکان دستیابی به موفقیت از سوی برند ما کاهش چشمگیری خواهد یافت.

4. مدیریت شبکه های اجتماعی

امروزه اغلب برندها دارای اکانت های متعدد در شبکه های اجتماعی هستند. این امر ضرورت مدیریت شمار بالایی از اکانت ها را به میان می آورد. چالش اصلی برندها ایجاد زمان مناسب برای مدیریت اکانت های شان است بنابراین در عمل همیشه برخی از برندها با کمبود زمان مواجه می شوند. آژانس های بازاریابی دیجیتال در این بخش خدمات مناسبی به برندها ارائه می کنند. بخش اصلی این خدمات مدیریت کامل و بهینه اکانت برندها در شبکه های اجتماعی مختلف است. وقتی ما با یک آژانس بازاریابی دیجیتال همکاری داریم، علاوه بر فرآیند تولید محتوا، مدیریت اکانت مان نیز برعهده آن خواهد بود. به دلیل تجربه بالای برندها در زمینه مدیریت اکانت های مربوط به برندها در شبکه های اجتماعی امکان اعتماد به آنها وجود دارد. این آژانس ها به طور معمول اکانت برندها را حتی بهتر از خودشان مدیریت می کنند. به علاوه صرفه جویی قابل توجهی نیز در زمان برندها صورت می گیرد.

سرویس های آژانس های بازاریابی دیجیتال

یکی از مزیت های اصلی مدیریت اکانت های برندمان در شبکه های اجتماعی از سوی آژانس های بازاریابی تعامل نزدیک آنها با ماست، بنابراین هیچ اقدامی بدون آگاهی و رضایت ما صورت نخواهد گرفت. این امر در مورد برگزاری کمپین های مختلف نیز صادق است. متاسفانه بسیاری از برندها در پی اقدام برای طراحی و اجرای کمپین بازاریابی به صورت انفرادی مرتکب اشتباه های مختلفی می شوند. در اینجا با استفاده از تجربه و تخصص آژانس های حرفه ای احتمال وقوع با چنین شکست هایی به شدت کاهش خواهد یافت.

5. توسعه سایت رسمی برند

سایت یک شرکت به نوعی شناسنامه آنلاین آن محسوب می شود. به همین خاطر محتوایی که ما در سایت رسمی مان بارگذاری می کنیم، بیانگر ارزش ها و نحوه نگرش برندمان به موضوعات مختلف است. اگر نگاهی به سایت رسمی برندهای بزرگ انداخته باشید، اغلب آنها به صورتی کاملا حرفه ای طراحی شده اند. بی تردید یک برند بدون تخصص در حوزه طراحی سایت توانایی ساماندهی یک سایت حرفه ای را ندارد. در اینجا بار دیگر همکاری با آژانس های بازاریابی دیجیتال اهمیت پیدا می کند.

آژانس های بازاریابی دیجیتال به برندها در زمینه طراحی، بارگذاری و مدیریت بهینه سایت شان کمک می کنند. این خدمات به صورت کاملا حرفه ای صورت می گیرد. به طور معمول برندهای بدون سطح بالایی از مهارت در این بخش ها امکان توسعه بهینه سایت شان را ندارند بنابراین توصیه من در اینجا همکاری با آژانس بازاریابی دیجیتال است.

6. روابط عمومی

تعامل با مخاطب هدف، مشتریان فعلی و سایر برندها در دنیای کسب و کار به هیچ وجه ساده نیست. همیشه احتمال بروز خطا در نحوه فعالیت برند ما وجود دارد. حوزه روابط عمومی به طور مشخص شامل تلاش برای ایجاد روابط استاندارد و مطلوب با مخاطب هدف برندمان است. مفهوم مخاطب هدف در اینجا دارای اندکی تفاوت است. بر این اساس مخاطب هدف یک برند در حوزه روابط عمومی فقط شامل مشتریان نیست. سایر برندها، سرمایه گذارها و انجمن های کاری نیز در اینجا با اندکی مسامحه مخاطب هدف نامیده می شود.

مطلب مرتبط: برندسازی مشترک به شیوه شرکت های بزرگ

یکی از خدمات تاثیرگذار برندها در حوزه روابط عمومی ساماندهی تمام امور به صورت متمرکز است. به طور معمول آژانس های بازاریابی دیجیتال در چنین مواقعی همکاری نزدیکی با برندها دارند. این امر شامل برگزاری جلسات فشرده برای تعیین اهداف برند در زمینه روابط عمومی و سپس طراحی مشترک استراتژی کلان در این حوزه است. سپس استراتژی موردنظر در عمل اجرا می شود.

جمع بندی

همکاری با یک آژانس بازاریابی حرفه ای بخش زیادی از نیازهای ما در حوزه بازاریابی را رفع خواهد کرد. مزیت اصلی این شیوه امکان بهره مندی از سطح بالای تجربه و مهارت اینگونه آژانس هاست. به این ترتیب جلوه آنلاین برند ما توسعه قابل توجهی خواهد یافت.

اگر قصد همکاری با آژانس بازاریابی دیجیتال را دارید، اطمینان از ارائه خدمات مورد بحث در این مقاله از سوی آنها اهمیت دارد. به این ترتیب برند ما از هزینه خود در این زمینه بهره برداری حداکثری خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی