پنجشنبه, ۵ خرداد(۳) ۱۴۰۱ / Thu, 26 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

یک سال دیگر با تمام شرایط گوناگونش برای بازاریاب ها به پایان رسیده است. اکنون سال 2021 بیشتر مربوط به گذشته است و باید بیشتر به فکر برنامه های بازاریابی برای سال پیش رو بود. در این میان عرصه تبلیغات نیز تحولات بسیار زیادی را تجربه کرده است. بی شک رهایی از سختی های مربوط به همه گیری کرونا و اولین سویه های امیدواری برای بازگشت به شرایط سابق در این میان اهمیت بسیار زیادی داشته است. چنین امری بسیاری از برندها را در مسیر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده است. 

وقتی یک سال در عرصه بازاریابی و تبلیغات پشت سر گذاشته می شود، اغلب اوقات بازنگری در زمینه نحوه فعالیت برندها و بازاریاب ها در این میان ایده بسیار جذابی خواهد بود. اگر هم پای برندهای بزرگ به بحث باز شود، تقریبا هر کسی برای مطالعه فهرستی از ترندهای مورد علاقه برندهای بزرگ صف خواهد کشید. این امر مهمترین نکته در زمینه تعامل میان برندها و مشتریان شان محسوب می شود. برندهای بزرگ همیشه توانایی ویژه ای در تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان دارند. درست به همین خاطر شما باید نگاهی به تجربه برندهای بزرگ برای یادگیری نحوه موفقیت در بازار اندازید. 

الگوهای تبلیغات مدنظر برندهای بزرگ برای سال 2022

یکی از کارهای جذاب در پایان هر سال پیش بینی ترندهای مورد توجه یا الگوهای تبلیغاتی جذاب برای برندهای بزرگ در سال پیش رو است. این امر شاید در نگاه نخست بسیار خوش بینانه صورت گیرد، اما در صورتی که شما توانایی تاثیرگذاری لازم بر روی مشتریان تان را پیدا کنید، تبدیل به فرآیندی بسیار جذاب و هیجان انگیز خواهد شد. درست به همین خاطر ما در مقاله کنونی به دنبال یک پیش بینی جذاب از آینده عرصه تبلیغات در بازه زمانی پیش رو هستیم. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف و فعالیت بهتر در این حوزه کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در رابطه با الگوهای موردپسند برندهای بزرگ در عرصه تبلیغات سال 2022 را با هم مرور خواهیم کرد. این امر به شما برای پیش بینی بهتر از شرایط سال پیش روی و کسب آمادگی لازم برای بازاریابی و تبلیغات حرفه ای در این بازه زمانی کمک می کند. 

مطلب مرتبط: آزاردهنده ترین تبلیغات در دنیای کسب و کار کدامند؟

تبلیغات ویدئویی

الگوهای تبلیغات مدنظر برندهای بزرگ برای سال 2022

اولین الگویی که باید برای شما اهمیت ویژه ای داشته باشد، تبلیغات ویدئویی است. این امر با توجه به محبوبیت فراوان فرمت ویدئو در میان کاربران امر عجیبی نیست. بسیاری از برندها در طول سال های اخیر به طور مداوم در تلاش برای استفاده از ویدئو بوده اند. چنین امری جذابیت فرمت مورد بحث را به خوبی نشان می دهد. درست به همین خاطر شما باید از همان لحظه نخست در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با استفاده درست از ویدئوی تبلیغاتی باشید. 

بی شک ویدئوهای طولانی همیشه موردپسند کاربران نیست. به همین خاطر شما باید در طول سال پیش رو ویدئوهای تان را به خلاصه ترین شکل ممکن پیش روی کاربران قرار دهید، در غیر این صورت شاید مشکلات تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. امروزه برخی از برندها به طور مداوم برای بازاریابی ویدئویی بر روی استفاده از ایده های عجیب و طراحی آثار طولانی تمرکز دارند. این امر شاید برای شما به عنوان بازاریاب جذاب باشد، اما تاثیر منفی بر روی مشتریان تان خواهد داشت. درست به همین خاطر در طول سال آینده باید تا جای ممکن ویدئوهای تبلیغاتی تان را کوتاه و مختصر تهیه نمایید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. 

اگر برند شما به تازگی وارد عرصه بازاریابی ویدئویی شده است، راه بسیار طولانی برای موفقیت در حوزه موردنظر پیش روی تان قرار دارد. دلیل این امر نیز گستردگی و تنوع ترندهاست. بسیاری از برندها به طور مداوم از یک یا دو ترند کلیشه ای سود می برند. توصیه ما در این میان به شما تلاش برای شناسایی انواع ترندها با استفاده از ابزارهای حرفه ای یا تعامل مستقیم با مشتریان است. امروزه گوگل به عنوان یک برند بزرگ و غول دنیای آنلاین خدمات بسیار بی‎نظیری پیش روی برندها قرار می دهد. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی نماید. اگر شما به این نکته مهم توجه لازم را نشان دهید، همیشه فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا خواهید کرد، در غیر این صورت شاید ویدئوهای تکراری شما حتی نظر یک نفر را نیز جلب نکند. چنین امری می تواند هزینه های بسیار زیادی از نقطه نظر بازاریابی و تبلیغات روی دست برندتان قرار دهد.

گفت و گو با مشتریان درباره ویدئوهای تبلیغاتی قبلی برند نیز یکی از نمونه های جذاب برای تاثیرگذاری بر روی آنها محسوب می شود شما با چنین کاری به خوبی امکان برقراری ارتباط با مشتریان و تبادل نظر را خواهید داشت. یادتان باشد در این رابطه تیم بازاریابی و تبلیغات شما باید حتما از ایده های مشتریان استفاده کند، در غیر این صورت مشتریان با مشاهده بی توجهی شما به سلیقه شان دیگر تمایلی برای همکاری و تعامل با شما نشان نخواهند داد. در نتیجه به سادگی هرچه تمام تر برند شما بدل به یک کسب و کار کلیشه ای در بازار خواهد شد. این امر می تواند شرایط‎تان در بازار را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. 

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

الگوهای تبلیغات مدنظر برندهای بزرگ برای سال 2022

شبکه های اجتماعی در طول بیش از یک دهه اخیر مهمترین منبع برای کاربران به منظور تعامل با یکدیگر و همچنین انتشار محتوای مورد علاقه شان بوده است. این امر موجب شد تا از همان روزهای اول ظهور شبکه های اجتماعی بسیاری از برندها نیز در آنها عضو شوند. امروزه با تنوع پیدا کردن پلتفرم های اجتماعی کار برندها نیز برای پیدا کردن مشتریان شان تا حدودی سخت شده است. اگر پیش از این فقط فیس بوک و توییتر به عنوان شبکه های اجتماعی کاربردی و جذاب در نزد کاربران محبوبیت داشت، اکنون اینستاگرام، یوتیوب، تیک تاک و ده ها مورد دیگر نیز به این فهرست اضافه شده است.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی با توجه به توضیحات ارائه شده در بالا امر چندان عجیبی نیست. شاید تنها نکته نگران کننده برای برندها در این میان تمایل برخی از کسب و کارها برای پرداخت هزینه های سرسام آور تبلیغاتی باشد. این امر می تواند هر برند تازه کاری را به وحشت اندازد. نکته مهم در این میان ضرورت توجه شما به فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و پرهیز از رقابت با برندهای بزرگ در همان ابتدای کارتان است. این امر می تواند انگیزه شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب تان را دو برابر کند. 

مطلب مرتبط: تکنیک های تبلیغات همه شمول

بی شک رقابت با برندهای بزرگ امر جذابی محسوب می شود، اما اگر شما در شرایط مناسبی از نظر بودجه نباشید، چنین کاری فقط هزینه های اضافی روی دست تان باقی خواهد گذاشت. درست به همین خاطر توصیه ما پیگیری روند تبلیغات در شبکه های اجتماعی همراه با استفاده از گزینه های ارزان تری مانند بازاریابی ارگانیک است و ترکیب این دو مورد می تواند علاوه بر کاهش هزینه های بازاریابی شما به تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف نیز کمک نماید. بنابراین شما هیچ مشکلی از نظر تعامل با مشتریان و تاثیرگذاری حرفه ای روی آنها پیش روی خود نخواهید داشت. چنین امری اغلب اوقات برای برندها جذابیت زیادی دارد. بنابراین شما هم باید به خوبی از آن برای بهبود وضعیت برندتان استفاده کنید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای تعامل استاندارد با مشتریان از بین برود. 

انتخاب شبکه های اجتماعی مناسب یکی دیگر از بحث های مهم در این گونه تبلیغات است. بسیاری از برندها از همان روز نخست در تلاش برای بازاریابی در تمام شبکه های اجتماعی هستند. شاید این امر جذاب به نظر برسد، اما نه از نظر مالی و نه از نظر نتیجه بخشی خوشایند نیست. بنابراین شما باید به طور هدفمند بر روی برخی از شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تبلیغات حرفه ای و تعامل با مشتریان پیدا نکنید. 

هر برندی باید براساس نیاز کسب و کارش اقدام به همکاری با یک شبکه اجتماعی نماید. یادتان باشد در صورتی که همکاری شما با یک شبکه اجتماعی ماهیت طولانی مدت به خودش بگیرد، میزان تاثیرگذاری به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین باید در تلاش برای بهبود وضعیت تان از این نظر باشید. 

اندکی پرس و جو از مشتریان همیشه می تواند شرایط شما را بهینه سازی کند. در رابطه با انتخاب شبکه های اجتماعی مناسب برای بازاریابی نیز چنین شرایطی مصداق دارد. با این حساب شما باید همیشه به دنبال همکاری با مشتریان تان برای انتخاب بهترین شبکه های اجتماعی ممکن باشید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نمی کنید. این امر می تواند علاوه بر هزینه های بالایی که برای برندتان به همراه دارد، از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیز برای تان حسابی دردسرساز شود. بنابراین توصیه ما در این بخش تلاش برای تعامل با مشتریان و انتخاب پلتفرم های محبوب شان به طور مستقیم است. 

تبلیغات موبایلی

الگوهای تبلیغات مدنظر برندهای بزرگ برای سال 2022

گوشی های هوشمند دیگر بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزمره انسان ها شده است. اغلب افراد روزشان را با مشاهده صفحه گوشی شروع می کنند و آخر شب نیز با چک کردن انواع اخبار و شبکه های اجتماعی در گوشی های هوشمندشان به خواب می روند. این امر برای برندها اهمیت بسیار زیادی دارد. به هر حال پلتفرمی به این اندازه جذاب برای تبلیغات کمتر پیدا می شود. درست به همین خاطر مشاهده تبلیغات موبایلی در این فهرست نباید برای شما تعجب آور باشد. سرمایه گذاری بر روی این الگوی تبلیغات در سال پیش رو افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد. این امر با توجه به تمایل برندها برای حضور در کنار مشتریان شان قابل درک خواهد بود. به همین خاطر شما باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باشید. 

تبلیغات موبایلی در طول سال های اخیر رشد بسیار زیادی داشته است. یکی از دلایل اصلی این امر، همه گیری کرونا و خانه نشینی اجباری بخش گسترده ای از مردم در طول ماه های اخیر بوده است. اگرچه اکنون دیگر خبری از شرایط مورد نظر نیست، اما هنوز هم مردم به گشت و گذار آنلاین با استفاده از گوشی های هوشمندشان عادت دارند. به همین خاطر شما امکان سرمایه گذاری مطمئن و تعامل با مشتریان تان در قالب این الگوی تبلیغاتی را خواهید داشت. 

بسیاری از برندها برای سرمایه گذاری بر روی تبلیغات موبایلی دچار استرس و نگرانی بسیار زیادی هستند. یکی از دلایل این امر فقدان آشنایی کافی با نحوه سرمایه گذاری در این حوزه و تعامل با یک برند مطمئن برای نمایش محتوای تبلیغاتی شان است. شما در این صورت نباید اصلا نگران شوید. دلیل این امر نیز امکان تعامل با بهترین برند دنیا یعنی گوگل در زمینه نمایش محتوای تبلیغاتی تان است. این امر می تواند شرایط به شدت جذاب و هیجان انگیزی برای برندتان به همراه داشته باشد. بنابراین باید از همان ابتدای راه همکاری با گوگل برای نمایش تبلیغات موبایلی به کاربران را در دستور کارتان قرار دهید. 

مطلب مرتبط: آیا تبلیغات بحث برانگیز گزینه خوبی برای برندهاست؟

امروزه با همکاری گوگل برندها امکان شخصی سازی تبلیغات شان و نمایش انحصاری آنها برای دامنه مشخصی از کاربران را دارند. این امر می تواند وضعیت شما را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد. با این حساب اگر شما به دنبال شیوه ای مطمئن و تضمین شده برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، هرگز تبلیغات موبایلی را فراموش نکنید. این الگو می تواند بازگشت سرمایه بسیار عالی برای تان به همراه داشته باشد. 

خوشبختانه امروزه برندهای بسیار زیادی در زمینه تبلیغات موبایلی فعالیت دارند. همین امر می تواند برای شما مثال های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. بنابراین اگر شما به دنبال مشاهده برخی از نمونه های موفق در زمینه تبلیغات موبایلی هستید، به سادگی با یک جست و جوی ابتدایی می توانید ده ها نمونه در این رابطه را پیدا کنید. معنای این امر ساده تر شدن فرآیند طراحی تبلیغات موبایلی و امکان ترکیب نمونه های موفق برای ساده سازی کار خودتان است. چنین امری نه تنها هزینه های تبلیغاتی شما را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد، بلکه شانس تان را برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیز به طور قابل ملاحظه ای افزیش خواهد داد. با این حساب شما هرگز نباید در استفاده از این شیوه تردید به خودتان راه دهید. 

تبلیغات نمایشی در سایت ها

الگوهای تبلیغات مدنظر برندهای بزرگ برای سال 2022

تبلیغات نمایشی در سایت های معتبر نیز هنوز جایگاه ویژه خودش را برای بازاریاب ها حفظ کرده است. این امر به طور معمول با استفاده از ترافیک بالای برخی از سایت های مشهور روی می دهد. شما به این ترتیب امکان استفاده از انواع تکنیک ها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. این امر می تواند در نهایت فعالیت شما و سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را افزایش دهد. مهمترین نکته در این میان انتخاب سایت های مناسب و پرطرفدار در میان مشتریان تان است، در غیر این صورت هزینه های شما به هیچ نتیجه مناسبی ختم نخواهد شد. 

امروزه همکاری با سایت هایی مثل آمازون یا یوتیوب می تواند جذابیت زیادی برای برندها داشته باشد. شاید یکی از مهمترین نگرانی های برندها در این میان امکان استفاده کاربران از انواع اد بلاکرها (Ad Blockers) باشد. چنین امری می تواند مشاهده تبلیغات شما از سوی کاربران را با مشکل جدی رو به رو سازد. بنابراین توصیه ما به شما انتخاب سایت هایی است که به کاربران توصیه می کنند تا نرم افزار اد بلاکرشان را غیرفعال کنند. چنین امری می تواند نمایش محتوای شما برای کاربران را به ساده ترین شکل ممکن رقم بزند. با این حسب شما هیچ دلیلی برای نگرانی در زمینه سرمایه گذاری بر روی این حوزه نخواهید داشت. 

تبلیغات چاپی

الگوهای تبلیغات مدنظر برندهای بزرگ برای سال 2022

تبلیغات چاپی با گذشت سال های دراز از معرفی اش به تیم های بازاریابی هنوز هم دارای محبوبیت بسیار زیادی است. مردم امروزه هم در گوشه و کنار شهر از تبلیغات چاپی در قالب بیلبورد یا حتی تراکت های جمع و جور استقبال می کنند. درست به همین خاطر شما هم در برندتان باید به طور حرفه ای به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با استفاده از چنین تکنیک هایی باشید، در غیر این صورت شاید فرصتی برای جلب نظر مشتریان باقی نماند. 

امروزه تبلیغات چاپی می تواند طرح ها و الگوهای بسیار متنوع همراه با رنگ‎های پویا را پیش روی مشتریان قرار دهد. چنین امری باید مدنظر شما برای سرمایه گذاری در این حوزه مهم باشد، در غیر این صورت شاید تمام برنامه های تان در این حوزه با مشکلات جدی رو به رو شود. توصیه ما در این میان تلاش برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف است. این امر تنها با استفاده از ایده های تازه برای تبلیغات چاپی صورت می گیرد. بنابراین شما باید همیشه این نکته مهم را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت وضعیت تان برای تعامل با مشتریان روز به روز وخیم تر خواهد شد. 

مطلب مرتبط: ساختار آگهی تبلیغاتی جذاب چگونه است؟

تبلیغات محلی

الگوهای تبلیغات مدنظر برندهای بزرگ برای سال 2022

تبلیغات محلی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر بسیار مهمی محسوب می شود. این امر می تواند تجربه شما برای تعامل با مشتریان را به طور حرفه ای تحت تاثیر قرار دهد. امروزه بسیاری از مشتریان در بازارهای محلی روی خوشی به تبلیغات جهانی نشان نمی دهند. درست به همین خاطر شما باید همیشه آماده استفاده از انواع راهکارهای سنتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باشید. نتیجه این امر بهبود ذهنیت مشتریان نسبت به برندتان خواهد بود. 

تبلیغات محلی در طول سال های اخیر تنوع بسیار زیادی پیدا کرده است. شما تقریبا امکان استفاده از هر ایده ای در این میان را دارید. تنها مسئله مهم در این بین توجه به ایده محوری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. اگر شما به این نکته مهم توجه لازم را نشان ندهید، وضعیت تان به طور قابل ملاحظه ای پیچیده می شود. توصیه ما در این بخش تلاش برای استفاده از ایده های متنوع و اندکی ارتباط با مشتریان در بازارهای محلی است. چنین امری می تواند وضعیت شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد. 

اگر برند شما نیز برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم با مشکلاتی رو به رو است، می توانید تبلیغات محلی را به عنوان راهکاری برای جلب نظر مشتریان تان مدنظر قرار دهید. این امر می تواند وضعیت شما را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشیده و رابطه تان با مشتریان در بازارهای محلی را متحول سازد. البته در این میان باید قید کلیشه های رایج در تبلیغات محلی را بزنید. وگرنه سرمایه گذاری تان بدون کمترین نتیجه ای به پایان خواهد رسید. 

تبلیغات تلویزیونی

الگوهای تبلیغات مدنظر برندهای بزرگ برای سال 2022

تبلیغات تلویزیونی الگوی دیگری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در طول سال 2022 خواهد بود. در این رابطه شما باید بر روی استفاده از ویدئوهای کوتاه و همچنین فعالیت به عنوان اسپانسر برنامه های مطرح تمرکز کنید. چنین فعالیت هایی می تواند وضعیت شما در ارتباط با مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای توسعه دهد. اگرچه شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف طرفداران زیادی دارد، اما هنوز هم کانال های تلویزیونی تفریح مناسبی برای مردم به حساب می آید. با این حساب شما در صورت سرمایه گذاری در این حوزه به خوبی امکان جلب نظر مشتریان تان را خواهید داشت. این امر در بلندمدت وضعیت تان را به طور قابل ملاحظه ای بهبود می بخشد. 

بی شک هزینه های سرمایه گذاری بر روی تبلیغات تلویزیونی بسیار زیاد است. به همین خاطر برخی از برندها برای جلب نظر مشتریان به سراغ گونه ارزان تر این الگو، یعنی همکاری با کانال های رادیویی می روند. توصیه ما در این میان توجه به انواع پادکست است. این امر می تواند وضعیت شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشیده و شرایط‎تان را از هر نظر متحول سازد. 

مطلب مرتبط: همه چیز درباره تبلیغات

بی شک برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان باید همیشه بیشترین تلاش را از خودشان نشان دهند. این امر امروزه با همکاری تولیدکنندگان پادکست در زمینه ارائه محتوایی نوآورانه و همراه با خلاقیت به سادگی در دسترس برندها قرار دارد. بنابراین شما باید به خوبی از این نکته برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان سود ببرید. یادتان باشد در این رابطه انتخاب پادکست های مربوط به حوزه کاری تان می تواند انگیزه بیشتری در کاربران به منظور مشاهده اش ایجاد کند. 

امروزه بسیاری از برندها به دنبال ایجاد آمادگی در خود به منظور فعالیت تبلیغاتی حرفه ای در سال 2022 هستند. ما در این مقاله به دنبال برخی از مهمترین نکات و ترندها برای تبلیغات در سال پیش رو بودیم. این امر می تواند برای شما هیجان بسیار زیادی داشته باشد به علاوه رقابت شما با دیگر برندها را نیز بسیار جذاب خواهد کرد. بنابراین شما در صورت تمایل برای ورود به سال جدید با آمادگی کامل تبلیغاتی باید تمام نکات مورد بحث در این مقاله را مدنظر قرار دهید. 

منبع : blog.hubspot
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Om393euw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه