شنبه, ۶ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Sat, 27 Nov(11) 2021 /
           
فرصت امروز
بررسی برخی از ویژگی های تبلیغات جذاب

ساختار آگهی تبلیغاتی جذاب چگونه است؟

1 سال پیش ( 1399/8/11 )
پدیدآورنده : برایان کلارک   پدیدآورنده : علی آل علی  

بازاریابی و تبلیغات در دنیای کنونی کار دشواری محسوب می شود. تغییر مداوم و سریع سلیقه مخاطب هدف مشکلات بسیار زیادی پیش روی برندها و طراح های تبلیغات قرار داده است. بدون تردید هر بازاریاب و طراح تبلیغاتی از برخی اصول اولیه مانند ضرورت وضوح پیام تبلیغاتی، سادگی و تاثیرگذاری محتوا آگاهی دارد. همچنین اغلب بازاریاب ‎ها نسبت به ضرورت جذاب ساختن محتوای بازاریابی برای مخاطب هدف نیز آگاهی دارند. شاید این نکات برای بازاریابی و تبلیغات تاثیرگذار کافی باشد، اما در عمل المان ‎های پرتعداد دیگری نیز باید مدنظر قرار گیرد. اشتباه برخی از برندها و بازاریاب ‎ها اکتفا به چند نکته پایه ‎ای برای بازاریابی و تبلیغات است. اگر نکات موردنظر تاثیرگذاری کافی داشتند، تمام کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی باید بازخورد مناسبی از سوی مخاطب هدف دریافت می ‎کرد. واقعیت کنونی عرصه تبلیغاتی خلاف این باور غلط در میان کسب و کارها را نشان می ‎دهد بنابراین باید به دنبال نکات مهم و اساسی ‎تر در این زمینه باشیم.

ساختار آگهی تبلیغاتی جذاب

ساختار تبلیغات جذاب همیشه تفاوت معناداری با تبلیغات معمولی دارد. چنین تبلیغاتی توجه مخاطب هدف را به بهترین شکل ممکن جلب می ‎کند. نکته جالب در این میان تکرار برخی از المان‎ ها از سوی بازاریاب ‎ها و طراح‎ های تبلیغاتی موفق در کمپین‎ های‎ شان است بنابراین اصول طراحی تبلیغات جذاب و تاثیرگذار به نوعی ثابت است. آگاهی از این اصول برای هر بازاریاب و طراح تبلیغاتی ضرورت دارد. در این زمینه به نکات ذیل توجه نمایید:

مطلب مرتبط: گام ‌های ساخت آگهی تبلیغاتی

• در نخستین گام باید به مخاطب هدف توجه کرد. اگر محتوای تبلیغاتی شما در قالب متن ارائه می ‎شود، باید داستان مشخص و واضحی برای مخاطب هدف بیان نماید. اگر یک محتوای بازاریابی پرسشی در مورد چرایی مطالعه در میان مخاطب هدف ایجاد کند، به احتمال زیاد در زمینه تاثیرگذاری مطلوب بر روی آنها ناکام بوده است.

• هر بخش از محتوای تبلیغاتی باید به طور منحصر به فردی ارزیابی شود. ایراد برخی از کمپین های تبلیغاتی عدم توازن میان بخش‎ های مختلف محتوای بازاریابی‎ شان است. این امر موجب ناامیدی سریع مخاطب هدف از تعامل با برند موردنظر خواهد شد. هرچه ترکیب محتوای تبلیغاتی منسجم و یکدست ‎تر باشد، تاثیرگذاری نهایی بهتری بر روی مخاطب هدف خواهد داشت.

• تمرکز بر روی جلب نظر مخاطب هدف با محتوای جذاب و تازه ضرورت دارد. امروزه محتوای تازه بیش از هر عامل دیگری نظر مخاطب هدف را جلب می‎ کند. بسیاری از برندها در این میان اقدام به طراحی کمپین ‎های تازه براساس ایده‎ های دریافتی در قالب بازخورد مخاطب هدف می ‎کنند. چنین کمپین ‎هایی به طور معمول دارای تاثیرگذاری به مراتب بیشتری از سایر الگوهای مشابه خواهد بود.

• کسب اعتبار از طریق تبلیغات رواج بالایی میان برندها دارد. بسیاری از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف و بهبود وضعیت‎ شان در بازار اقدام به تولید محتوای تبلیغاتی می ‎کنند. نکته مهم در این میان وقت ‎شناسی برای انتشار محتواست. اگر بهترین محتوای ممکن نیز در زمان نامناسب منتشر شود، تاثیرگذاری لازم بر روی مخاطب هدف را به بار نخواهد آورد بنابراین شناسایی زمان مناسب برای بارگذاری محتوای بازاریابی دارای اهمیت بسیار زیادی خواهد بود.

• برندهای معتبر در زمینه بازاریابی و تبلیغات انتظارات بالایی در مخاطب هدف ایجاد می ‎کنند. این امر موجب واکنش منفی کاربران به کمپین‎ های بازاریابی بی ‎کیفیت آنها می ‎شود. حتی اگر در این میان فقط یک محتوای بازاریابی بی ‎کیفیت نیز از برند موردنظر منتشر شود، حجم واکنش ‎های منفی از سوی کاربران بسیار بالا خواهد بود.

• همکاری با دیگر برندها و بازاریاب ‎های حرفه ‎ای برای طراحی و عرضه محتوای تبلیغاتی همیشه ایده جذابی است. بسیاری از برندها در این مسیر هزینه ‎های گزافی صرف می ‎کنند. اگر شما در این میان به دنبال جلب نظر مخاطب هدف ‎تان هستید، باید برنامه ‎ای دقیق برای تاثیرگذاری بر روی آنها داشته باشید. همکاری با برندهایی که زنجیره مشتریان مشترک با شما دارند، بهترین ایده خواهد بود. این امر موجب پدید آمدن زنجیره‎ ای از فروش خواهد شد.

• پس از ارزیابی همه نکات در زمینه بازاریابی و تهیه محتوای تبلیغاتی باید یک نکته پایانی را پیش از بارگذاری محتوا مدنظر داشت. ارزیابی دوباره محتوا پیش از انتشار رسمی بسیاری از اشتباهات احتمالی را نشان می ‎دهد. این امر نقش مهمی در کاهش واکنش ‎های منفی کاربران به اشتباهات موجود در محتوای بازاریابی خواهد داشت. امروزه هیچ برندی به دنبال استفاده از محتوای بی ‎کیفیت برای تعامل با مخاطب هدف نیست. ماهیت فعالیت بازاریابی و تبلیغات همراه با اشتباه است بنابراین ارزیابی دوباره محتوای بازاریابی و تبلیغاتی دارای اهمیت بسیار زیادی خواهد بود.

مطلب مرتبط: همه چیز درباره تبلیغات

بدون تردید محتوای تبلیغاتی جذاب دارای ویژگی‎ های بسیار زیادی است. در این مقاله برخی از مهمترین نکات و ویژگی‎ های محتوای تبلیغاتی جذاب مورد بررسی قرار گرفت. مهمترین مسئله در این میان ارزیابی نکات موردنظر به عنوان شروع فرآیند تبلیغات جذاب و ادامه مسیر جست ‎وجو برای ویژگی ‎ها و المان ‎های تاثیرگذار است. فقط در این صورت امکان تاثیرگذاری مداوم بر روی مخاطب هدف تامین خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8Lwptu67
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه