شنبه, 01 شهریور 1399 - 15:21

بررسی پلتفرم های مناسب برای بازاریابی

تولید محتوا در عرصه بازاریابی همیشه با مشکلات خاصی همراه است. بسیاری از برندها ایده های جالبی برای جلب نظر مخاطب هدف ندارند. این امر موجب ناتوانی آنها برای تعامل مناسب با مخاطب هدف می شود. یکی دیگر از مشکلات مربوط به بازاریابی انتخاب پلتفرم مناسب برای بارگذاری محتواست. سالانه تعداد بالایی از برندها بدون اینکه محتوای شان به دست مخاطب هدف برسد، فرآیند بازاریابی شان به پایان می رسد. براساس گزارش موسسه وردپرس سالانه نزدیک به 70 میلیون محتوای بازاریابی در سراسر دنیا تولید می شود. این امر در نگاه نخست بیانگر سهم بالای بازاریاب ها در تولید محتوا در دنیای آنلاین است، اما نکته مهم وضعیت برندها در زمینه تعامل با مخاطب علاقه مند به کسب و کارشان است. اگر شما موفق به بارگذاری محتوای برندتان در شبکه های اجتماعی و پلتفرم های مناسب نشوید، شانس بسیار پایینی برای موفقیت در عرصه بازاریابی خواهید داشت.

یافتن مکان مناسب برای بازاریابی و بارگذاری محتوا به طور سنتی براساس ماهیت کسب و کارها صورت می گیرد. بر این اساس شما باید نسبت به انتخاب پلتفرم هایی با بیشترین حضور مخاطب علاقه مند به کسب و کارتان اقدام نمایید. مشکل بسیاری از برندها عدم آشنایی با شبکه های اجتماعی و دیگر محیط های مناسب برای بازاریابی آنلاین است بنابراین پیش از انتخاب نهایی باید نسبت به آشنایی با برخی از شبکه های اجتماعی و سایت های مناسب برای بازاریابی اقدام کرد. هدف اصلی در مقاله کنونی بررسی برخی از مهم ترین سایت ها و شبکه های اجتماعی برای بازاریابی است. در ادامه برخی از مهم ترین پلتفرم ها برای بازاریابی و به اشتراک گذاری محتوا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بارگذاری محتوای بازاریابی برند

1. مدیوم

مدیوم یکی از سایت های تعاملی مناسب برای بازاریابی است. این پلتفرم اجازه انتشار محتوا از سوی کاربران را می دهد. نکته جالب اینکه شما برای حضور در مدیوم نیازی به تولید محتوای تازه ندارید. بر این اساس با انتخاب یکی از پست های وبلاگ رسمی برندتان امکان بازنشر آن در پلتفرم مدیوم فراهم خواهد شد. امروزه اغلب بازاریاب ها از پلتفرم مدیوم برای کیفیت بازاریابی برندها و همچنین افزایش ترافیک سایت استفاده می کنند بنابراین شما باید این کاربرد مدیوم را مدنظر داشته باشید.

اگر شما در زمینه کسب و کار علاقه مند به مطالعه مطالب تازه و متنوع هستید، به احتمال زیاد سایت مدیوم برای شما عالی خواهد بود. امروزه بسیاری از بازاریاب ها برای الگوبرداری از عملکرد دیگران نیز در این پلتفرم حضور دارند بنابراین شما به غیر از بارگذاری محتوای بازاریابی امکان ارزیابی عملکرد رقبا و یادگیری نکات تازه در فضای مدیوم را نیز خواهید داشت.

مطلب مرتبط: بهترین زمان برای بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی

یکی از تکنیک های جذاب برای تولید محتوا در مدیوم مربوط به همکاری برندها با هم است. شاید در نگاه نخست این امر عجیب به نظر برسد، اما امروزه بسیاری از برندها با زنجیره تولید محصولات مکمل در عمل با هم ارتباط نزدیکی دارند. همین امر بازاریابی مشترک را بدل به گزینه ای جذاب برای آنها می کند. اگر شما نیز چنین برندی به عنوان همکار در اختیار دارید، باید از همکاری مورد نظر نهایت بهره را ببرید. تولید محتوای بازاریابی به صورت مشترک اعتبار آن را به شدت افزایش می دهد بنابراین به دنبال همکاری های بلندمدت برای تولید محتوای بازاریابی در مدیوم یا دیگر شبکه های اجتماعی باشید.

بارگذاری محتوای بازاریابی برند

2. ردیت

ردیت یکی از پلتفر م های گسترده و پرکاربرد در سراسر دنیاست. بارگذاری محتوا و به اشتراک گذاری آن با دیگران در این فضا ایده بسیار جذابی است، اما باید به شیوه درست صورت گیرد. یکی از نکات بسیار مهم برای الگوریتم ردیت مواجهه با محتوای تکراری است. اگر برند شما محتوای تکراری یا مشابه در ردیت بارگذاری نماید، به احتمال زیادی با مشکلات بسیار زیادی در زمینه ادامه فعالیت در این پلتفرم مواجه خواهد شد بنابراین شما باید همیشه نسبت به بارگذاری محتوای جذاب و مناسب در ردیت اقدام نمایید.

ارزش مقالات در ردیت براساس بازخورد کاربران صورت می گیرد. اگر بازخورد محتوای شما مناسب باشد، رتبه مطلوبی در ردیت کسب خواهید کرد. امروزه اغلب محتوای دارای رتبه پایین در ردیت به طور خودکار حذف می شود بنابراین شما باید مواظب وضعیت برندتان در این پلتفرم باشید.

بسیاری از برندها برای فعالیت در ردیت فقط محتوای قبلی شان را بازنشر می کنند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برند شما ایجاد خواهد کرد بنابراین شما باید دست به اقدامی مناسب برای تولید محتوای تازه در این فضا بزنید. در غیر این صورت ردیت به سرعت رتبه برند شما را کاهش خواهد داد. بسیاری از برندها در عمل توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در چنین شرایطی را ندارند. دلیل آن نیز دشواری های تولید محتوای تازه است. شما برای موفقیت در این زمینه نیازمند برنامه ریزی دقیق هستید. توصیه اصلی بخش کنونی شروع فرآیند تولید محتوا برای حضور در ردیت دست کم یک ماه قبل از تاسیس اکانت رسمی است.

3. مقالات لینکدین

لینکدین بزرگ ترین پلتفرم مخصوص کارآفرینان محسوب می شود. امروزه فضای شبکه های اجتماعی به شدت با وضعیت کسب و کارها گره خورده است. تاسیس لینکدین موجب افزایش نگاه ها به وضعیت کسب و کارها در سراسر دنیا شده است. امروزه برندها و کارآفرینان مختلف در لینکدین مشغول همکاری و رفع نیازهای حرفه ای شان هستند. شاید در نگاه نخست این امر عجیب به نظر برسد، اما تاثیر قابل توجهی بر روی وضعیت برندها دارد. حضور در لینکدین اعتبار برندها را به شدت افزایش می دهد. شما به هر حال باید در فضای اختصاصی برای برندتان حضور فعالی داشته باشید.

مطلب مرتبط: 5 نمونه از جذاب ترین محتوا در شبکه های اجتماعی

تولید محتوا در لینکدین ماهیت تخصصی تری دارد بنابراین شما نباید اقدام به بازنشر صرف محتوای سایت یا وبلاگ برندتان نمایید. تولید محتوای حرفه ای مزیت جلب نظر کارآفرینان و برندهای دیگر را دارد. مهم ترین مسئله در زمینه بازاریابی در لینکدین نیز همین مسئله است. شما در این پلتفرم با مخاطب هدف کاملا حرفه ای مواجه هستید بنابراین باید به حرفه ای ترین شیوه ممکن عمل نمایید.

بخش مقالات لینکدین یکی از مزیت های آن نسبت به سایر پلتفرم ها محسوب می شود. شما در این بخش امکان نگارش مقاله و به اشتراک گذاری آن را دارید بنابراین نیازی به استفاده از پلتفرم های جانبی برای تولید محتوا و سپس بارگذاری نخواهید داشت. اگر شما فرصت کافی برای نگارش مطلب تازه را ندارید، با بارگذاری لینک محتوای تان در وبلاگ رسمی برند امکان بازنشرش فراهم خواهد شد.

4. سرویس های ایمیل

بازاریابی در سرویس های ایمیل شاید جذاب ترین گزینه برای برندها نباشد، اما تاثیرگذاری خاص خود را دارد. تولید محتوا برای بازاریابی ایمیلی اندکی با الگوی رایج در شبکه های اجتماعی تفاوت دارد. شما در این بخش باید بسیار مختصر و با استفاده از المان های بصری با مخاطب تان در ارتباط باشید. در غیر این صورت امکان جلب نظر وی از بین خواهد رفت.

برخی از برندها برای بازاریابی بهتر در سرویس های ایمیلی اقدام به همکاری تبلیغاتی با آنها می کنند. این گزینه در صورت وضعیت مناسب بودجه برند برای شما مناسب خواهد بود. امروزه شمار بالایی از برندها اقدام به بازاریابی ایمیلی می کنند. نکته مهم در این میان ضرورت دسترسی به فهرست اولیه مخاطب ها برای تولید محتوا و جلب نظر آنهاست. در غیر این صورت شما توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نخواهید داشت.

اگر شما ایمیل های اولیه از مخاطب هدف را نداشته باشید، باید نسبت به تهیه آن اقدام نمایید. اغلب برندها برای تهیه فهرست ایمیل های اولیه اقدام به دعوت از مخاطب هدف برای عضویت در خبرنامه شان می کنند. این شیوع قدیمی ترین و در عین حال تاثیرگذارترین شیوه برای جلب نظر مخاطب هدف محسوب می شود.

برخی از برندها پس از انتشار هر پست تازه در فضای آنلاین اقدام به ارسال ایمیل اطلاع رسانی برای مخاطب هدف می کنند. این امر به تدریج موجب قرار گرفتن برند شما در فهرست سیاه مخاطب هدف خواهد شد بنابراین فقط در مواقع ضروری و مهم اقدام به ارسال ایمیل برای مخاطب هدف نمایید. در غیر این صورت شما نیز بدل به برندهای کلیشه ای برای مخاطب هدف خواهید شد.

5. Design Float

وقتی از بازاریابی صحبت می شود، نقش بحث و گفت وگو انکارناپذیر است. پلتفرم Design Float دقیقا چنین نقشی برای کارآفرینان دارد. شما با ایجاد حساب رسمی در این پلتفرم امکان بحث و گفت وگو پیرامون محتوای برندتان را خواهید داشت. امروزه کاربران پیرامون محتوای برندها و همچنین ماهیت فعالیت آنها پرسش های بسیار زیادی دارند بنابراین شما باید به بهترین شکل نسبت به پاسخگویی به پرسش های آنها اقدام نمایید. نکته مهم اینکه عضویت در این پلتفرم رایگان است بنابراین شما نیازی به پرداخت هزینه برای تعامل با مخاطب هدف نخواهید داشت.

6. Mangewp.org

ما در این بخش از یک سایت مناسب برای بازاریابی و انتشار محتوا نام برده ایم. شاید در نگاه نخست بازاریابی در سایت ها ایده قدیمی باشد. با این حال مدیران سایت Managewp.org ایده جذابی برای جلب نظر بازاریاب ها داشته اند. این امر شامل قرار دادن نظرسنجی برای بازاریاب هاست. به این ترتیب ماهانه کمپین های برتر در زمینه بازاریابی مشخص و ارائه می شود. اگر شما به شیوه های رایج بازاریابی عادت دارید، شاید حضور در این سایت برای شما اندکی عجیب باشد. با این حال جایی برای نگرانی نیست. اندکی تمرین و آشنایی با این حوزه امکان بازاریابی و تاثیرگذاری برای مخاطب هدف را افزایش خواهد داد.

مطلب مرتبط: محتوا و نحوه تولید آن

7. Dzone

این پلتفرم به تازگی شروع به کار کرده است بنابراین عدم آشنایی بسیاری از بازاریاب ها با آن طبیعی خواهد بود. پلتفرم Dzone در زمینه ارائه خدمات جانبی برای ارزیابی محصولات مختلف فعالیت دارد. تولید محتوا در این پلتفرم برای تمام برندها رایگان است بنابراین شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف برای فروش بهتر را خواهید داشت. این امر نیازمند دانش و اطلاعات بسیار زیادی در حوزه بازاریابی یا کار با سایت های آنلاین نیست. مزیت اصلی Dzone رابط کاربری ساده و امکان بارگذاری سریع محتواست.

8. توییتر

توییتر یکی از شبکه های اجتماعی قدیمی و پرطرفدار در میان کاربران است. امروزه اغلب شبکه های اجتماعی بین مخاطب بزرگسال و نسل جوان تقسیم شده است. این امر در نگاه نخست توییتر را نیز به چنین مشکلی دچار می سازد، اما نکته جالب تفاوت فضای توییتر است. امروزه هر دو کاربران میانسال و جوان در توییتر عضویت دارند. همین نکته توییتر را بدل به گزینه ای جذاب برای تولید محتوا و انتشار کرده است. بسیاری از برندها به صورت سنتی در توییتر عضویت دارند. نکته مهم در این میان ایجاد تغییر در شیوه بازاریابی در این پلتفرم است. توییتر در طول سال های اخیر تحولات بسیار زیادی داشته است. همین امر بازاریابی در آن را بدل به چالشی هیجان انگیز کرده است. اگر شما تجربه چندانی در زمینه بازاریابی در توییتر ندارید، باید حتما با برخی از بازاریاب های حرفه ای مشورت نمایید. دلیل این امر تاثیر بسیار منفی شکست در زمینه بازاریابی است. اگر کمپین شما در توییتر با ناکامی همراه شود، تا مدت ها نام برندتان با شکست در این پلتفرم همراه خواهد بود. همچنین کاربران نیز واکنش مناسبی نسبت به شما نشان نخواهند داد.

9. بخش چت توییتر

بخش چت یکی از امکانات جذاب در توییتر محسوب می شود. بسیاری از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف و حتی ارائه خدمات جانبی به آنها از این بخش استفاده می کنند. شما برای بازاریابی از طریق بخش چت توییتر نیاز به استفاده از کارشناسان متعدد ندارید. در عوض راه اندازی بخش بازاریابی هوشمند پاسخگوی بسیاری از نیازهای شما خواهد بود. این امر به طور مشخص شامل بازاریابی با استفاده از هوش مصنوعی است بنابراین شما باید نسبت به حضور با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در این فضا اقدام نمایید.

10. صفحات شخصی و تجاری در فیس بوک

فیس بوک قدیمی ترین شبکه اجتماعی فعال در دنیا محسوب می شود. این پلتفرم با داشتن تعداد بی شماری کاربر فعال بدل به گزینه ای جذاب برای برندها شده است. شما در فیس بوک با امکانات گسترده ای برای تولید محتوا مواجه هستید. دلیل این امر گزینه های متنوع برای ایجاد صفحه، اکانت شخصی، تجاری یا حتی گروه های کاری است. شما باید براساس نیاز برندتان اقدام به تاسیس یکی از این گزینه ها نمایید. توصیه ما در این بخش استفاده از صفحات شخصی و تجاری است. صفحات شخصی برای برندسازی شخصی مناسب است. این امر امکانات بازاریابی جذابی در اختیار افراد قرار می دهد. وقتی شما در تلاش برای به اشتراک گذاری محتوای بازاریابی مربوط به برند شخصی تان هستید، تاکید بر روی هویت شخصی برندتان اهمیت ویژه ای خواهد داشت. فیس بوک با برجسته سازی هویت شخصی برندها کمک شایانی به فرآیند بازاریابی آنها می کند. این امر درخصوص برندهای عادی نیز شامل ارائه گزینه های همکاری تبلیغاتی متعدد است.

امروزه بسیاری از برندها در واتس اپ و اینستاگرام نیز حضور دارند. نکته جالب در مورد این دو پلتفرم مدیریت شان از سوی فیس بوک است بنابراین شما در عمل نیازمند اساس صفحه رسمی در فیس بوک برای مدیریت هرچه بهتر اکانت رسمی برندتان خواهید بود.

11. کوئرا

کوئرا یکی از سایت های مشهور در زمینه پاسخگویی به پرسش های متعدد کاربران است. امروزه یکی از کاربردهای اساسی فضای آنلاین مربوط به پاسخگویی به پرسش های کاربران است. اگر شما اطلاعات جذابی در این مورد دارید، باید هرچه سریع تر نسبت به یافتن پرسش های مربوط به برندتان در کوئرا و پاسخگویی به آنها اقدام نمایید. این امر اهمیت بسیار زیادی برای فرآیند بازاریابی شما خواهد داشت. برخی از برندها به طور سنتی در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه های سنتی هستند. نکته مهم در این میان تغییر الگوی رایج بازاریابی است بنابراین شما باید هماهنگی هرچه بیشتری با این فرآیند از خود نشان دهید. در غیر این صورت به زودی از جهان مسلط بازاریابی در جهان عقب خواهید ماند.

12. فلیپبورد

فلیپبورد یکی از پلتفرم های ساده و جذاب برای دسترسی کاربران به تازه ترین اخبار و محتوای مربوط به وقایع مختلف است. این امر شامل حوزه کسب و کار نیز می شود بنابراین اگر شما توانایی بالایی برای روایت اتفاقات مهم در کسب و کارتان دارید، باید اقدام به انتشار محتوا در این فضا نمایید. امروزه بسیاری از برندها برای بازاریابی در فلیپبورد بودجه های قابل توجهی اختصاص می دهند. نکته مهم در این میان عدم نیاز به پرداخت هزینه برای عضویت در این سامانه است. با این حساب شما نیازی برای صرف هزینه بالا در این پلتفرم نخواهید داشت.

13. Business2Community

سایت Business2Community یکی از سایت های قدیمی و جذاب برای فعالیت بازاریابی برندهاست. این سایت پر از محتوای تخصصی و راهنمایی های ارزنده برای مخاطب هدف است. بسیاری از مشتریان برای آگاهی از وضعیت برندها و خرید محصولات اقدام به استفاده از مقالات راهنمایی این سایت می کنند بنابراین شما نیز باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. امروزه بسیاری از برندها برای بازاریابی بهتر در این پلتفرم حضور دارند. تولید محتوا در این سایت درست مانند تولید محتوای متنی و مقاله برای وب سایت رسمی تان است. مهم ترین آپدیت این پلتفرم رونمایی از گزینه تولید محتوای ویدئویی است. این امر با توجه به افزایش تقاضا برای بازاریابی ویدئویی در این پلتفرم روی داده است بنابراین شما امکان بارگذاری محتوای ویدئویی در این سایت را نیز خواهید داشت. این گزینه به نوعی مزیت اصلی Business2Community محسوب می شود. بسیاری از سایت های عادی در عمل همچنان اقدام به پشتیبانی از محتوای متنی می کنند. این جهت گیری با توجه به افزایش تمایل کاربران برای تماشای محتوای ویدئویی موجب کاهش بازدید آنها می شود.

مطلب مرتبط: شیوه های بازاریابی مدرن کدامند؟

14. لیستی

لیستی یک اپ ساده برای تعامل میان برندها و مخاطب هدف است. اگر شما نسبت به جلب نظر مخاطب هدف دارای گوشی های هوشمند حساس هستید، عضویت در این برنامه ضروری خواهد بود. این برنامه برای کاربران IOS فعال است بنابراین خبری از دسترسی به دامنه کاربران اندروید نخواهد بود، با این حال مدیران اصلی لیستی قول تولید نسخه اندروید آن را نیز داده اند. با این حساب شما امکان تولید محتوای متنی و ویدئویی برای مخاطب هدف در این برنامه را خواهید داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید