پنجشنبه, ۱۹ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Thu, 10 Oct(10) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، لینکدین و پینترست:

بهترین زمان برای بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی

5 سال پیش ( 1398/1/27 )
پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : لیندسی کولویچ  

شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای معرفی برندمان به مخاطب ها و عرضه محتوای جذاب به آنهاست. فعالیت در شبکه های اجتماعی فقط معطوف به بارگذاری محتوا در زمان دلخواه مان نیست. در شبکه های اجتماعی برخی زمان ها برای بارگذاری مطلب مناسب تر هستند.

با این وضع، بهترین زمان برای بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی کدام است؟

متاسفانه، پاسخ کامل و یگانه ای در این زمینه وجود ندارد. مردم در ساعت های مختلفی به پلتفرم های اجتماعی سر می زنند. همچنین برندها نیز شاید زمان ها و روزهای متفاوتی را تحت عنوان «بهترین زمان برای بارگذاری مطلب» مشاهده نمایند. به عنوان مثال، در حالی که توییت ها در پلتفرم توییتر معمولا ساعت شش بعدازظهر (به وقت محلی) بهترین عملکرد را دارند، پست های پینترست ساعت دو صبح بیشترین جذب مخاطب را خواهد داشت.

بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی

نکته مهم در مورد آنچه در سطر بالا گفته شد، عدم اتخاذ ساعت های فوق به عنوان زمان مناسب برای برندمان است. زمان مناسب برای محتوای برند ما بستگی به پلتفرم میزبان ، نحوه فعالیت مخاطب هدف مان در پلتفرم مورد نظر، موقعیت جغرافیایی و زمان محلی دارد. به علاوه یکی از مهم ترین المان ها در زمینه موفقیت برندمان اهداف بازاریابی مان است.

امروزه اطلاعات و مقاله های زیادی در سطح اینترنت پیرامون بهترین زمان برای بارگذاری مطلب در اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، لینکدین و پینترست وجود دارد. خوشبختانه موسسه مطالعاتی CoSchedule اخیرا پژوهش گسترده ای با استفاده از بانک اطلاعاتی خود و ترکیب اطلاعات کاربردی موجود در اینترنت پیرامون موضوع مورد نظر ما انجام داده است. نتیجه این پژوهش وسیع ارائه فهرستی کاربردی در زمینه زمان مناسب برای بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی مشهور است. مزیت اصلی پژوهش CoShedule علاوه بر وسعت اطلاعات مورد استفاده آنها در طبقه بندی زمان مطلوب براساس نوع کسب وکار برندهاست. کسب وکارها و صنعت هایی که این موسسه مورد بررسی قرار داده، عبارت است از:

مطلب مرتبط: 5 نمونه از جذاب ترین محتوا در شبکه های اجتماعی

• B2C (کسب وکارهایی که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند)

• B2B (کسب وکارهایی که به جای مشتری نهایی با سایر کسب وکارها در ارتباط هستند)

• شرکت های تولید نرم افزار

• صنعت بهداشت

• مطبوعات

• موسسه های تحصیلات تکمیلی

با توجه به اینکه بسیاری از کسب وکارها به سرعت در حال توسعه و مواجهه با افزایش سریع شمار مخاطب های شان هستند، تنظیم زمان مناسب برای بارگذاری مطلب در شبکه های اجتماعی بدل به یک بحران بزرگ شده است. به ویژه در مورد کشورهایی که دارای چند زمان رسمی مختلف هستند.

برای شروع اجازه دهید نگاهی به بازار ایالات متحده بیندازیم. در این کشور 75درصد از مردم در موقعیت زمانی شرقی و مرکزی قرار دارند. با این حساب اگر بازار هدف برند ما ایالات متحده باشد، دسترسی به مخاطب فقط از طریق توجه به موقعیت زمانی شرقی و مرکزی ممکن خواهد بود.

اگر برند ما قصد جلب توجه کاربران آمریکایی را دارد، باید اندکی پیرامون موقعیت زمانی آنها مطالعه کند. با این حال آیا واقعا بررسی موقعیت زمانی کاربران کافی خواهد بود؟ پاسخ منفی است. ما علاوه بر موقعیت زمانی کاربران باید پلتفرم مورد علاقه شان را نیز پیدا کنیم. خوشبختانه چنین اطلاعات به راحتی در دل پژوهش هایی نظیر «چکیده پژوهش جهانی پیرامون شبکه های اجتماعی» یا آمارهای سالانه موسسه Digital Global Overview قرار دارد.

در ادامه این مقاله به بررسی بهترین زمان ها برای بارگذاری پست در شبکه های اجتماعی براساس مطالعه موسسه CoSchedule خواهیم پرداخت.

بهترین زمان بارگذاری محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از برنامه های اصلی برای هر کاربر گوشی های هوشمند است. نزدیک به 60درصد از مردم ایالات متحده به صورت روزانه از این اپ استفاده می کنند. گرایش طبیعی بسیاری از برندها تلقی ساعت های غیرکاری به عنوان اوج حضور کاربران در شبکه های اجتماعی است. به منظور فهم زمان مناسب برای بارگذاری مطلب در شبکه های اجتماعی به نکات ذیل توجه کنید:

• به طور میانگین، بهترین زمان برای بارگذاری مطلب در اینستاگرام برای کسب وکارهای مختلف یک بعد از ظهر تا پنج عصر است. این زمان ها به ترتیب مطابق با وقت ناهار و پایان کار روزانه است.

• سازمان های B2B بهترین فرصت ممکن برای جلب نظر کاربران را بین ساعت 12 ظهر تا یک بعد از ظهر، پنج تا شش عصر و حتی زمان های دیرتر نظیر 8 تا 9 شب را دارند. این زمان ها معمولا هنگام استراحت میان کار یا اوقات فراغت کاربران مد نظر این سازمان ها محسوب می شود.

• بهترین روز برای بارگذاری مطلب در اینستاگرام (با احتساب تمام کسب وکارها) جمعه است.

بهترین زمان بارگذاری محتوا در فیس بوک

مردم از گوشی های هوشمند و رایانه های شخصی برای ورود به حساب فیس بوک شان استفاده می کنند. نکته جالب در مورد کاربران فیس بوک حضورشان در این پلتفرم در زمان کار و اوقات فراغت است. البته شیوه استفاده از فیس بوک تا حد زیادی بستگی به نوع کاربر و سلیقه اش نیز دارد. پیرامون زمان مناسب برای بارگذاری مطلب در فیس بوک باید به نکات ذیل توجه داشت:

• به طور میانگین، بهترین زمان بارگذاری مطلب در فیس بوک برای اغلب کسب وکارها ساعت 9 صبح است. در این زمان مردم تازه شروع به کار کرده و برای نخستین بار به اکانت فیس بوک شان سر می زنند.

• پلتفرم فیس بوک ساعت اوج حضور کاربران را بار دیگر بین 11 صبح تا 12ظهر تجربه می کند. این زمان مطابق با صرف ناهار در اغلب کسب وکارها خواهد بود. به این ترتیب با ارائه محتوای مناسب توجه شمار عظیمی از کاربران فیس بوک در زمان ناهار را جلب کنید.

• بین ساعت سه تا چهار بعدازظهر موقعیت مناسبی برای سازمان های B2C و B2B به منظور بارگذاری مطلب فراهم می شود. اگر در این زمینه فعالیت دارید، هرگز این ساعت را از دست ندهید. به طور معمول در این سا عت ها زمان بیکاری بیشتری برای کارمندان وجود دارد.

• شاید صحبت از روزی خاص به عنوان بهترین روز برای بارگذاری پست در فیس بوک عجیب به نظر برسد. در هر صورت این پلتفرم شمار بسیار بالایی کاربر را میزبانی می کند. با این حال میانگین ساعت های حضور کاربران جهانی در فیس بوک بیانگر مزیت روز جمعه برای اغلب برندها در کسب وکارهای گوناگون است، بنابراین روز جمعه را هرگز از دست ندهید.

بهترین زمان بارگذاری محتوا در توییتر

به مانند فیس بوک، مردم به وسیله گوشی هوشمند و رایانه شخصی از توییتر استفاده می کنند. همچنین مردم تمایل زیادی به فعالیت در فیس بوک هم در زمان کار و هم اوقات فراغت دارند. در اینجا نیز شیوه استفاده از توییتر تا حد زیادی بستگی به سلیقه و عادت های کاربران دارد. با این حال اغلب مردم از توییتر به عنوان یک خبرنامه استفاده می کنند. به این ترتیب در هر زمان بیکاری، هرچند کوتاه، مردم سری به دنیای توییت ها می زنند. به این ترتیب به سرعت در جریان آخرین اخبار و اتفاق ها قرار می گیرند. البته همیشه هدف کاربران آگاهی از اخبار عمومی نیست. گاهی اوقات آنها برای مشاهده محتوای تازه سلبریتی های مورد علاقه شان وارد توییتر می شوند. به طور کلی پیرامون زمان مناسب برای بارگذاری مطلب در توییتر باید نکات ذیل را به یاد داشت:

• زمان های مناسب برای بارگذاری توییت نزدیک 8 تا 10 صبح است. همچنین ساعت 6 تا 9 شب هم زمان مطلوبی خواهد بود. چنین ترکیب زمانی معنای خاصی دارد. در حقیقت کاربران به هنگام صبح و عصر تمایل بیشتری به حضور در توییتر نشان می دهند.

• شرکت های فعال در زمینه B2C دامنه زمانی بسیار وسیعی برای بارگذاری مطلب دارند. به این ترتیب ساعت 8 تا 10 صبح، 12 ظهر و در نهایت 7 تا 9 عصر برای این برندها مطلوب خواهد بود. پیشنهاد من انتخاب یکی از زمان های فوق به جای اختصاص سه مطلب برای هر کدام از آنهاست.

• اگر هدف اصلی شما از انتشار مطلب در توییتر افزایش شمار باز توییت محتوای تان است، انتخاب زمان 5 تا 6 عصر هوشمندانه خواهد بود.

• برای شرکت های فعال در زمینه B2C بهترین روز انتشار توییت آخر هفته هاست. شرکت های B2B نیز در همین زمان فرصت های مطلوبی خواهند داشت. آیا چنین همپوشانی میان زمان مناسب برای دو گونه متفاوت شرکت های تصادفی است؟ اگر منطقی به قضیه نگاه کنیم، آخر هفته ها ما زمان بیشتری برای تمرکز بر روی خرید داریم. در این میان تفاوتی بین مردم عادی و شرکت ها نیست.

بهترین زمان انتشار محتوا در لینکدین

نزدیک به 25درصد از افراد بالغ آمریکایی در پلتفرم لینکدین عضویت دارند. شاید در نگاه نخست این میزان از عضویت در یک شبکه اجتماعی بسیار اندک به نظر برسد. با این حال باید به جلوه تخصصی لینکدین توجه داشته باشیم، بنابراین تمام کاربران لینکدین در طول زمان کاری و اوقات فراغت با اهداف کاری وارد این پلتفرم می شوند. بدون تردید لینکدین در مقایسه با سایر شبکه های اجتماعی مورد بررسی در این مقاله کمترین میزان کاربر را دارد. با این حال زمینه تخصصی فعالیت کاربرانش آن را در میان مهم ترین گزینه ها برای هر برندی قرار داده است. به هنگام فعالیت در لینکدین نکات ذیل را مد نظر داشته باشید:

• توجه اصلی شما به هنگام بارگذاری پست باید بین ساعت 10 صبح تا 12 ظهر باشد.

• شرکت های فعال در زمینه B2C، مطبوعات و موسسات آموزش عالی دامنه انتخاب گسترده ای دارند. بر این اساس ساعت 12 ظهر، 8 و 10 صبح باید به ترتیب در اولویت قرار گیرد. در چنین زمان هایی اغلب کاربران لینکدین حضور فعالی در پلتفرم دارند.

• پیرامون روز مناسب برای بارگذاری مطلب در لینکدین، علی رغم تمام تفاوت های موجود، سه شنبه بهترین گزینه خواهد بود. اگر در این زمان ها آنلاین شوید، شانس تان برای دستیابی به موفقیت و جلب نظر مخاطب بیشتر خواهد شد.

بهترین زمان برای بارگذاری محتوا در پینترست

شاید صحبت از تفاوت های جنسی در استفاده از شبکه های اجتماعی چندان کاربردی به نظر نرسد، با این حال برندها با توجه به چنین آماری دست به شخصی سازی گسترده محتوای شان برای دریافت نتیجه بهتر می زنند. به این ترتیب براساس پژوهش موسسه Hubspot بیشتر کاربران پلتفرم پینترست خانم ها هستند. همچنین باید توجه داشت که 29درصد از اعضای این پلتفرم روزانه بیش از یک مرتبه به اکانت شان سر می زنند. بنابراین در اینجا ما با پلتفرمی پرطرفدار مواجه هستیم، اما به راستی چرا پینترست تا این حد محبوب است؟ شاید در نگاه نخست تفاوتی میان پینترست و سایر شبکه های اجتماعی تصویرمحور، به ویژه اینستاگرام، مشاهده نکنیم. با این حال ویژگی هایی نظیر امکان ارجاع مستقیم به منبع عکس، بارگذاری کیفیت های بهتر از تصاویر و گیف ها و همینطور امکان ساخت کلکسیون هایی از تصاویر کاربران مختلف و به اشتراک گذاری شان با دیگران فضای پینترست را به کلی منحصر به فرد کرده است. به همین دلیل اغلب کاربران فعال پینترست علاقه چندانی به استفاده از اینستاگرام یا اسنپ چت نشان نمی دهند. اگر قصد استفاده از پینترست برای اهداف بازاریابی برندتان را دارید، توصیه های زیر را در ذهن داشته باشید:

• بهترین زمان برای بارگذاری مطلب در پینترست دو فرمت کلی دارد. نخست هنگام بعد از نظر و بین ساعت 8 تا 11 و سپس 2 تا 4 صبح بهترین گزینه ها برای برندها خواهد بود. البته در اینجا ما با کاربران متفاوتی مواجه هستیم. تصور اینکه همه کاربران در بعد از ظهر و اول صبح به اکانت شان سر بزنند، اندکی اغراق خواهد بود. به این ترتیب دسته ای از کاربران بعد از ظهر و تعدادی دیگر آخر شب (ابتدای صبح) را ترجیح می دهند. خوشبخانه در مورد پینترست نیاز چندانی به رعایت محدوده زمانی محلی نیست. به این ترتیب فقط باید ساعت جهانی را الگو قرار دهیم.

مطلب مرتبط: محتوا و نحوه تولید آن

• بدون تردید تهیه محتوا برای پینترست دشوارتر از هر شبکه اجتماعی دیگری خواهد بود. این امر عمدتا به دلیل عدم امکان جست وجوی برخی از پین های بسیار پیچیده در موتور جست وجوی داخلی این پلتفرم است. همچنین الگوریتم جست وجوی پینترست در موارد بسیار اندکی تبلیغات را می پذیرد، بنابراین در اینجا باید فکر تبلیغات را تا حد زیادی از ذهن مان خارج کنیم. اتکا به تولید محتوای جذاب تر و دارای هماهنگی بیشتر با سلیقه کاربران کلید موفقیت برندمان در پینترست خواهد بود.

آنچه در بخش های قبل مورد بررسی قرار گرفت، حاصل پژوهش موسسه CoShedule، دامنه وسیعی از اطلاعات مفید دیگر و مطالعات موسسه Hubspot بود. با رعایت نکات فوق برند ما تا حد زیادی توجه کاربران پلتفرم های پنج گانه مورد نظر را جلب خواهد کرد. وقتی ما از ساعت و روز مورد علاقه کاربران برای حضور در پلتفرم های مختلف آگاهی داشته باشیم، فرآیند جلب نظرشان راحت تر خواهد شد. همچنین شانس ما برای فروش محصولات مان به صورت آنلاین هم افزایش چشمگیری می یابد. با این حال شاید در برخی از موارد برند ما عادت خاصی را در طول زمان برای کاربران ایجاد کرده باشد. به عنوان مثال، اگر برند شما محتوای ویدئویی ویژه ای را هر جمعه بارگذاری کرده و کاربران به مشاهده آن در جمعه ها عادت دارند، تغییر روز مورد نظر به هیچ وجه منطقی نخواهد بود. در هر صورت با این کار تلاش های ما برای ایجاد عادتی در مخاطب های مان به هدر خواهد رفت.

منبع : blog.hubspot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/240t7fYo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه