ارزش‌گذاری کارمندان - فرصت امروز

سه شنبه, 14 بهمن 1393 - 06:39

درس‌هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی (59)

ناتوانی در جذب کارمندان باهوش و بااستعداد یک چالش جدی برای هر کسب‌و‌کار و سازمانی به شمار می‌رود. شرکت‌های تجاری باید تصویری واضح، مشخص و جذاب از برنامه‌ها و اهداف خود ارائه کنند تا موفق به جذب و حفظ کارمندان باهوش و مستعد شوند در غیر‌این صورت شانس استفاده کردن و استخدام این قبیل کارکنان را از دست داده یا در صورتی که این دسته از کارمندان را در اختیار داشته باشند با خروج آنها از آن شرکت روبه‌رو خواهند شد.

ایده

امروزه توازن قدرت از کارفرمایان به سوی کارمندان منتقل شده است. دنیل پینک مشاور ال گور نامزد ریاست‌جمهوری پیشین آمریکا در زمینه تهیه و تنظیم سخنرانی‌های وی از این انتقال در توازن قدرت با عنوان انتقام کارل مارکس یاد می‌کند زیرا امروزه فرآیند تولید در دستان کارمندان و کارگران است.

شبکه جهانی اینترنت امروزه کار را برای جویندگان کار بسیار آسان کرده است. آنها می‌توانند با استفاده از این شبکه شغل و سطح درآمد مورد نظر خود را یافته و بدانند که کار کردن برای یک سازمان یا تشکیلات تجاری خاص به چه شکل خواهد بود. همزمان با افزایش قدرت کارمندان امروزه بسیاری از شرکت‌های تجاری جذابیت خود را برای جویندگان شغل از دست داده‌اند زیرا این شرکت‌ها به دلیل عدم پایداری مالی قادر نیستند امنیت شغلی برای کارمندان‌شان فراهم کنند.

در سایه این شرایط و تغییر توازن قوا میان کارمندان و کارفرمایان و همچنین براساس تحقیق به عمل آمده از 90 شرکت تجاری هیات اجرایی شرکت‌ها تصمیم گرفته‌اند تا سازوکار نظام‌مندی را به منظور جذب بهترین و شایسته‌ترین کارمندان تدوین کنند. این پروژه و سازوکار برآمده از آن به کارمندان بالقوه شرکت‌ها نشان می‌دهد که چه انتظاراتی می‌توانند از کارکردن با شرکت یا سازمان تجاری مورد نظرشان داشته باشند. هیات اجرایی مذکور دریافته است که شرکت‌های تجاری که از سازوکار ارزش‌گذاری کارمندان استفاده کرده‌اند توانسته‌اند 20 درصد بیشتر از سایر شرکت‌ها از کارمندان مستعد و سختکوش در تشکیلات خود استفاده کرده و کمتر از دیگر شرکت‌های تجاری ضرر می‌دهند.

با در نظر گرفتن تغییراتی که امروزه در محیط کار مشاهده می‌کنیم و همچنین تعداد رو به رشد کارمندان آماده به کار که تعهد طولانی‌مدت ندارند تدوین یک استراتژی موثر و کارآمد برای جذب کارمندان مستعد و باهوش بسیار ضروری به نظر می‌رسد. فراموش نکنید این شمایید که برای موفقیت در کسب‌و‌کارتان نیازمند افراد باهوش و مستعد هستید تا اینکه آنها نیازمند شما باشند.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

استفاده از سازوکار ارزش‌گذاری کارمندان برای شرکت‌هایی که قصد دارند از کارمندان جوان و آشنا به تکنولوژی و فناوری‌های روز استفاده کنند ضروری است. روی هدف و ارزش فعالیت‌های شرکت تجاری خود تاکید کنید در عین حال فرصت‌ها و مواهب فعالیت در تشکیلات‌تان را یادآوری کنید. برای کارمندان خود این فرصت را فراهم کنید تا با شرکت در دوره‌های آموزشی غیر‌رسمی مهارت‌ها و توانایی‌هایشان را افزایش دهند.

کارمندان فعلی و سابق خود را تشویق کنید تا برای موفقیت تشکیلات شما تلاش کنند. فراموش نکنید تاثیر کلامی که مستقیما از زبان شما شنیده می‌شود بسیار بیشتر از پیام‌هایی است که از طریق تبلیغات به مخاطب عرضه می‌شود. نظام ارزش‌گذاری کارمندان یک سازوکار همه‌جانبه است که در بخش‌های مختلف بازار کار می‌توان از آن استفاده کرد. فراموش نکنید که بهتر است بخش‌های مهم نظام ارزش‌گذاری خود را برای قسمت‌های مختلف جهان تغییر داده و آن را متناسب با شرایط آن بخش خاص تنظیم کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی