یکشنبه, ۱۷ اسفند(۱۲) ۱۳۹۹ / Sun, 7 Mar(3) 2021 /
           
فرصت امروز
5 سال پیش
درس هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی(5)
هارلی دیویدسون؛ حذف ضایعات
درحالی که همه به دنبال افزایش درآمدها هستند بسیاری از چگونگی فرآیند حذف ضایعات در کسب‌و‌کارشان غافل هستند. به بیان دیگر کسب‌و‌کارهایی که همواره سعی در حفظ سازماندهی و نظم‌شان دارند نسبت به بقیه موفق‌تر هستند . ایده برای دهه‌های متمادی شرکت‌های ژاپنی مدیریت هزینه‌هایشان را بر پایه مدل مودا (حذف ضایعات) بنا کردند. شرکت...
5 سال پیش
درس های کاربردی از عملکرد برندهای جهانی(4)
بانک های بیلبائو و اسکاندیا استفاده صحیح از داده‌ها
با توجه به سرمایه‌گذاری وسیعی که هر ساله به‌صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در آی‌تی می‌شود ممکن است این انتظار ایجاد شود که مدیران اصولا باید بدانند که چگونه از آی‌تی برای ارتقا و افزایش سطح بازدهی کسب‌و‌کار و تشکیلات‌شان استفاده کنند. به‌عنوان مثال در اینجا ما می‌خواهیم بدانیم که دقیقا چه رابطه‌ای بین میلیون‌ها دلار سرم...
5 سال پیش
درس هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی(3)
نلسون سافرز ایجاد احساس رضایت در کارکنان
چنانچه یک شرکت تصویر مناسبی از خود ارائه دهد و نوعی حس بالندگی در آن متبلور باشد بسیار یکپارچه‌تر و کارآمدتر و کارفرمای آن معتبرتر خواهد بود. وقتی کارمندان از احترام زیادی برای تشکیلاتی که در آن مشغول به کار هستند برخوردار باشند به تبع آن راندمان کاری آنان بهبود یافته و سطح رضایتمندی از شغل‌شان افزایش خواهد یافت. ایده...
5 سال پیش
درس هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی(2)
رویال داچ شل تجربه آینده در امروز
طرح‌ریزی به تشکیلات و سازمان‌ها کمک می‌کند تا بتوانند آینده را قبل از فرارسیدن آن تا حدی تجربه و پیش از شروع رقابت واقعی و قدم گذاشتن در آن، خودشان را به‌‌خوبی آماده کنند. طرح‌ریزی به معنای پیش‌بینی اتفاقاتی که در آینده خواهد افتاد نیست بلکه ارزش آن در آنجاست که به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا با المان‌هایی که آینده بازار...
5 سال پیش
هارلی دیویدسون کسب اعتماد و وفاداری مشتریان
فروش و تاثیرگذاری، هر دو از این تصور اشتباه که موفقیت یک محصول نیازمند حمایت شدید یا هوشمندانه آن محصول یا ایده در بازار است، رنج می‌برند. این سوءتفاهم به رفتارهای نامناسبی منجر می‌شود. به‌ عنوان مثال، مردم می‌توانند گریزان و پرخاشگر شوند یا احساس کنند که چیزی به آنها تحمیل می‌شود و در عین ‌حال می‌توانند بسیار پرحرف و...
5 سال پیش
درس‌هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی (100)
تصمیم‌سازی و تناقض در انتخاب (بخش سوم)
پس از اشاره به مشکلات، هم‌اکنون زمان بیان راه‌حل‌های موجود جهت برطرف کردن این مشکلات فرارسیده است. در حال حاضر راهکارهای مناسب و متعددی در مورد این رویکرد منطقی و فرآیندمحور به رشته تحریر درآمده است، اما آنچه باید به آن توجه شود جنبه‌های روانی مواجهه با این مشکلات است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اخیراً مورد...
5 سال پیش
درس‌هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی (100)
تصمیم‌سازی و تناقض در انتخاب (بخش دوم)
با در نظر گرفتن نقص‌های موجود در تفکر و الگوهای مقابله، دو مشکل بالقوه که حاصل فرهنگ و جو حاکم بر سازمان یا شرکت تجاری است بروز می‌کند: فکر گروهی و گوناگونی اندیشه‌ها. گوناگونی اندیشه‌ها زمانی بروز می‌کند که اشخاص با افراد هم طراز یا مافوق خود دچار اختلاف نظر می‌شوند. معمولا از بیان مخالفت استقبال نشده و به محض بروز...
5 سال پیش
درس‌هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی (100)
تصمیم‌سازی و تناقض در انتخاب (1)
در آخرین بخش این ایده‌های خلاقانه به این موضوع که چگونه ایده‌های ناب و مبتکرانه خلق شده و به چه صورت از ایده‌های نامناسب و غیرسازنده اجتناب می‌شود می‌پردازیم و در نهایت به یک واقعیت که تمامی این ایده‌ها از آنجا نشات می‌گیرد یعنی ذهن آدمی خواهیم پرداخت. ایده در یک تناقض آشکار شاهد این موضوع هستیم که هرچه گزینه‌ها برای...
5 سال پیش
درس‌هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی (99)
توسعه دانش و سرمایه‌های فکری
توسعه سرمایه‌های فکری برای کسب‌و‌کارها و شرکت‌های تجاری یک امر واجب بوده و از جمله دارایی‌های ارزشمند شرکت‌های تجاری و کسب‌و‌کارها به شمار می‌آید. برای درک بهتر این ایده بهتر است به این جمله از لیو پلت مدیر اجرایی سابق شرکت Hp توجه کنیم: «اگر شرکت HP از سرمایه‌های فکری خود به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کرد و از وجود آن...
5 سال پیش
درس‌هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی (98)
ارتقای داخلی و برنامه‌ریزی برای جانشینی موفقیت‌آمیز
فرآیند جانشینی و انتقال قدرت در شرکت‌های تجاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به منظور حصول اطمینان از دستیابی به موفقیت در این زمینه دو رویکرد وجود دارد که می‌توان از آنها در زمان‌های مناسب استفاده کرد. نخست رویکرد داخلی که بر این اساس جانشینان از درون تشکیلات انتخاب می‌شوند. اتخاذ این موضع موجب انتقال قدرت به‌صور...
5 سال پیش
درس‌هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی (97)
نوآوری کاربر محور
اگر کاربران می‌خواهند محصولات و خدمات جدیدی را ابداع کنند، بد نیست بدانند که محصولات مبتکرانه جدید می‌توانند به سرعت و در یک فرآیند بسیار موثر و محبوب توسعه یابند. دولت دانمارک تجربه بسیار موفقی در زمینه اتخاذ این رویکرد داشته است. ایده نخستین سرنگ‌های تزریق دارو و همچنین ماشین‌ها و تجهیزات قلب و ریه توسط پزشکان اختر...
5 سال پیش
درس‌هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی (95)
بازاریابی ویروسی
بازاریابی ویروسی در عمل بازاریاب‌های بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا به‌صورت گسترده‌ای از اینترنت برای بازاریابی ویروسی استفاده می‌کنند. شرکت‌هایی نظیر GM وPepsi و بسیاری از برندهای معتبر و شرکت‌های تجاری مطرح در جهان از اینترنت به منظور بازاریابی استفاده می‌کنند، چرا که اینترنت درهای جدیدی را به روی آنان باز کرده و ضریب خطرپ...
5 سال پیش
درس‌هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی (94)
حضور در اینترنت
اگرچه این روزها بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری در فضای اینترنت حضور دارند، اما در مورد ملزومات مورد نیاز جهت توسعه یک وب‌سایت کارآمد و موثر عموما غفلت می‌شود. یک وب‌سایت مناسب و کاربردی دست‌کم هشت ویژگی از 10 ویژگی یک وب‌سایت ایده‌آل را داراست. ایده چنانچه وب‌سایت شما 10 نکته مثبت درون خود داشته باشد، به یک وب‌...
5 سال پیش
درس‌هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی (93)
استراتژی بیسبال
رقابت کردن به معنای تلاش برای پیش افتادن از رقبا در حین رقابت است، اما این موضوع در مورد بیسبال فراتر از این معناست؛ این بازی تماما در مورد پیشرفت و تلاش مداوم و ایجاد یک فاصله قابل توجه میان شما و نزدیک‌ترین رقبای شماست. این موضوع در مقاله استراتژی‌های بیسبال که در دانشگاه هاروارد منتشر شده بررسی شده است. ا...
5 سال پیش
درس‌هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی (92)
گذرگاه مدیریت
برای دستیابی به موفقیت و نیل به اهداف از پیش‌تعیین شده در یک سازمان یا شرکت تجاری کارمندان به منظور انجام بهتر وظایف‌شان نیاز به کسب مهارت‌هایی دارند که باید به طور شفاف در مورد آن مهارت‌ها با آنان صحبت کنید. این موضوع به آنها کمک می‌کند تا در حیطه شغلی‌شان به موفقیت رسیده و در نهایت موجبا...
آخرین مطالب
پیشنهاد سردبیر
قیمت های روز
اینفوگرافی های پیشنهادی
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه