جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار(333)

جذب دوباره مشتریان از دست رفته

8 سال پیش ( 1394/8/24 )
 

پرسش: مدیر کسب‌‌وکاری در حوزه عمده‌فروشی مواد‌غذایی هستم، حوزه کاری‌ام حساس است و در صورت از دست دادن یک مشتری، آسیب زیادی خواهم دید، چون با تعداد کمی از مشتریان در ارتباط هستم. در این رابطه جلب رضایت مشتریان ناراضی از اهمیت زیادی برای کسب وکارم برخوردار است. به نظرتان باید چه شیوه‌ای را اجرا کنم تا مشتریان ناراضی را مجدد به سمت کسب وکارم جذب کنم؟

پاسخ کارشناس: همیشه کسب‌وکارها با مشتریان ناراضی مواجهند و در این باره چاره‌ای جز جلب رضایت آنها ندارند. کسب‌وکارهای بزرگ شیوه‌های مختلفی را برای برگرداندن مشتریان ناراضی اجرا می‌کنند. شیوه‌هایی مانند:

یک- گذشت زمان: به مشتریان ناراضی فرصت فکر کردن بدهید و بعد از صرف زمان مشخصی بعد از عصبانیت و نارضایتی آنها به سراغ‌شان بروید. در این باره می‌توانید، زمان ملاقات‌هایی را که با چنین مشتریانی داشته‌اید تغییر بدهید. اگر این مشتری ارتباط خود را با کسب وکار قطع کرده، بهتر است، هر از چندگاهی به او زنگ بزنید و بگویید: درست است که ارتباط کاری ما قطع شده ولی ما شما را دوست خود می‌دانیم و ارتباط دوستی ما نباید باهم قطع شود.

2352551342125113515251251

دو- تغییر محل: امکان دارد مشتریان ناراضی با قرارگیری در محلی که از کسب‌وکار دچار دلخوری شده‌اند، مجددا آزرده خاطر شوند. در این باره تغییر محل شاید نگاه آنها را تغییر دهد. به همین دلیل اگر کسب‌وکاری مشتری ناراضی را به کافی‌شاپ یا رستورانی دعوت و از آن دلجویی کند، بهتر می‌تواند، مجددا به کسب وکار خود برگرداند.

سوم- تغییر فردی که با مشتری ناراضی در ارتباط بوده‌ است: باید فردی که باعث نارضایتی مشتری شده دیگر با او ارتباطی برقرار نکند. چون امکان دارد تماس مجدد باعث شود که مشتری ناراضی‌تر از قبل شود. امکان دارد مشتری، فردی که باعث رنجش او شده را ببخشد ولی مطمئنا حس درونی خوبی نسبت به او نخواهد داشت. در این رابطه انتخاب فردی که روابط عمومی قوی‌تر یا پست مدیریتی بالاتری دارد شاید بتواند نظر مشتری ناراضی را مجددا به‌دست بیاورد.

چهارم- تغییر شیوه‌های ارتباطی: بهتر است زمانی که مشتری ناراضی است، ابزار ارتباطی متفاوت‌تری را برای جلب رضایت او استفاده کنید. برای مثال اگر کسب‌وکار قبلا حضوری با او در ارتباط بوده‌، پیامک بدهد یا به او ایمیل بزند. وقتی فردی عصبانی است، شاید بهتر باشد که با او ارتباط غیرمستقیم‌تری برقرار کنید تا آرامش قبلی را به‌دست بیاورد. البته در این رابطه بهتر است شخصیت‌ مشتری را هم در نظر بگیرید، گاهی شاید مشتریان از شیوه‌های دیگر ارتباطی لذت ببرند یا از طرق دیگر بتوان با آنها تماس گرفت.

پنجم- تغییر شرایط کاری: کسب وکارها بهتر است در مواجهه با مشتریان ناراضی شرایط کارشان را تغییر دهند یعنی اگر روی قیمت با آنها مشکل دارند، روش قیمت‌گذاری خود یا نحوه پرداخت را برای آن مشتری تغییر دهند یا از شیوه‌های فروش دیگری در مورد مشتری ناراضی استفاده کنند. به هرحال برخی کسب‌وکارها با تعداد کمی از مشتریان در ارتباط هستند و اگر همان تعداد کم را از دست بدهند، مجبور به تحمل آسیب‌های زیادی خواهند شد. در نتیجه ناچارند روش‌هایی را به‌کار ببرند تا رضایت آنها را به‌دست بیاورند.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tgY2qNvf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه