جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در شرایطی که با توجه به محدودیت‌های اقتصادی موجود بر سر راه رانندگان وسایل نقلیه عمومی شرایط برای نوسازی ناوگان آنها چندان فراهم نیست، سازمان راهداری اعلام کرده که دولت به منظور برون‌رفت از این شرایط قصد دارد تسهیلاتی با سود مناسب به آنها ارائه کند. به گزارش ایسنا، براساس اعلام رئیس سازمان راهداری در حال حاضر میانگین عمر ناوگان باری و کامیون‌های کشور به بیشتر از 35 سال رسیده است. این در شرایطی است که وضعیت سنی اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها نیز چندان مناسب نیست و بخش قابل توجهی از آنها به نوسازی فوری نیاز دارند.

هرچند در این رابطه در ماه‌های گذشته نیز طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی مطرح شده که هدف آنها کمک به نوسازی ناوگان بوده است، اما به‌طور معمول شرایط معدود بانک‌ها در ارائه تسهیلات از یک‌سو و سود بالای وام‌ها که به سخت‌شدن شرایط باز پرداخت‌شان می‌انجامد، از سوی دیگر باعث عملیاتی نشدن این برنامه‌ها شده است.

473573583454684684694694694694946

حالا و با گذشت چند ماه از طرح‌های گذشته رئیس سازمان راهداری اعلام کرده دولت مقدمات نوسازی و بهسازی ناوگان عمومی کشور را فراهم آورده و با توجه به مصوباتی که درباره کاهش سود این وام‌ها نهایی شده‌اند، می‌توان انتظار داشت این‌بار بخش بیشتری از رانندگان توان نوسازی ماشین‌های‌شان را داشته باشند.طبق اعلام کشاورزیان، براساس بند (ق) تبصره‌2 قانون بودجه تمام ناوگان مسن کشور باید از رده خارج شوند و وزارت نفت نیز از محل اجرای این قانون تسهیلاتی را به عرصه حمل‌ونقل واگذار کند. 

آنچه در این میان جدید است صحبت کشاورزیان از تصویب شورای اقتصاد برای کاهش سود بانکی تسهیلات تعویض و از رده‌خارج کردن ناوگان فرسوده است، در صورتی که ارائه این تسهیلات کم‌بهره اجرایی شود که طبق اعلام رئیس سازمان راهداری مقدمات آن با استفاده از منابع داخلی سازمان و همچنین اعطای تسهیلات تا سقف 70 درصد قیمت خودرو برداشته شده متقاضیان می‌توانند نسبت به دریافت وام در این زمینه اقدام کنند.

در کنار لزوم نهایی شدن طرح مدنظر وزارت راه و شهرسازی در این زمینه باید واکنش بخش خصوصی و فعالان این حوزه نیز رصد شود تا اینکه در صورت موافقت رانندگان و فعالان عرصه راه طولانی نوسازی ناوگان جاده‌ای کشور رسما کلید بخورد. ناوگانی که با توجه به هزینه بالا و مصرف سوخت بیش از حد در چند حوزه مختلف به کشور ضربه زده و نوسازی آنها الزامی غیرقابل چشم‌پوشی به حساب می‌آید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dxQVGvHj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه