شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از تجارت نیوز، قیمت خودرو در سال گذشته با نوسانات بسیاری همراه بود. نرخ ها در بازار، با تغییرات قیمت دلار افزایش یا کاهش می یافت. همچنین بازار خودروی کشور با آغاز مذاکرات وین با رکود همراه شد. اما آیا جنگ روسیه و اوکراین نیز تاثیری در بازار و قیمت خودرو در کشور دارد؟

حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو مشهد در گفتگو با تجارت نیوز گفت: تا پیش از این، جنگ بین اوکراین و روسیه در بازار خودروی کشور تاثیری نداشته است. بنظر نمی رسد بعد از این هم تاثیری داشته باشد. قیمت ها تنها به ثبات ارزی بستگی دارد.

قیمت خودرو منتظر نتیجه مذاکرات وین

اما آلومینیوم، فولاد، نیکل، پالادیوم و به طور کلی فلزات پایه، پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین به رکوردهای جدید قیمتی رسیدند. اتفاقی که زنگ هشدار نسبت به بالارفتن قیمت خودرو در سطح جهانی را به صدا درآورد.

پیش از این فرید زاوه در گفتگو با تجارت نیوز توضیح داده بود: علاوه بر فلزات، سایر مولفه های تاثیرگذار بر قیمت خودرو نیز روند صعودی دارند. بنابراین تورم خودرو در سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ بیش از نرخ وابستگی میزان خودرو به فلزات خواهد بود.

او در ادامه تشریح کرد: پیش بینی می شود که با تداوم جنگ روسیه و اوکراین، در زمستان سال آینده تولید خودرو با رکودی تاریخی مواجه شود. به اینها باید بحران انرژی، کمبود تراشه و چیپ و نوسان رمزارزها را اضافه کرد. در نتیجه افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت خودرو در بازارهای جهانی طی یک سال آینده، دور از ذهن نیست.

به اعتقاد این تحلیلگر بازار، بعید است که در سال ۱۴۰۱ خودروسازان ایرانی افزایش تیراژ داشته باشند و کاهش قیمت هم امری محال است.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

جدول کامل قیمت محصولات ایران خودرو

جدول کامل قیمت محصولات سایپا

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pX9WBTbE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه