شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

چگونگی مواجهه با خطاها و اشتباهات کاری در واحد فروش از جمله موضوعات بحث برانگیز حوزه مدیریت بازاریابی و فروش در سازمان ها و شرکت ها است.

به گزارش پارک بازاریابی ایران، هر فردی ممکن است در مسئولیتی که پذیرفته می پذیرد دچار خطا و اشتباه شود. پس می توان گفت خطاها بخشی از عملکرد انسان هستند و نمی توان از آنها اجتناب کرد. منتها، مهم نحوه مواجهه شما با این اشتباهات است و اینکه چگونه می توانید آن را به دیگران توضیح دهید و آنها را قانع کنید تا آنها شما را ببخشند.

ممکن است شما زمانی که اعتراف به اشتباه و خطای خود می کنید احساس خوبی به شما دست ندهد و تا مدت ها به آن فکر کنید ولی باید بدانید که این کار شما در طولانی مدت به نفع تان است و اعتبار شما را در نزد کارکنان، مشتریان و مخاطبان تان بالا می برد، به خصوص در بخش فروش شرکت این موضوعات بیشتر به چشم می آیند. پس هیچ گاه سعی نکنید که با کتمان کردن یا طفره رفتن از توضیح اشتباه تان، نگاه دیگران نسبت به خودتان را یک نگاه غیر قابل اعتماد بسازید. همواره سعی کنید در صورتی که دچار خطا شده اید آن را به دیگران توضیح دهید تا ابهامات و سوء تفاهم ها رفع شود.

ممکن است شرایط بسیار متفاوتی برای شما پیش بیاید که پروژه ای را نتوانسته باشید در زمان مقرر آن به اتمام برسانید و تحویل دهید یا اینکه در آن پروژه مفید بوده باشید. بهتر است در این چنین مواقعی به جای دلیل تراشی و انداختن اشتباهات به گردن دیگران، اشتباه خود را بپذیرید و از آنها عذرخواهی کنید. به شما پیشنهاد می شود در صورتی که دچار خطا و اشتباه شدید اقدامات و واکنش هایی را که در ادامه به آنها اشاره می شود اجرا کنید تا به نتیجه بهتری برسید.

پیشنهادات مشاور فروش عبارتند از:

1- واقعیت را بگویید

بهتر است به جای اینکه به فکر ساختن دلایل نادرست باشید تا خودتان را تبرئه کنید، حقیقت را بگویید و عذرخواهی کنید. این کار اعتماد آنها به شما را افزایش خواهد داد و می توانند به پیشرفت شرکت یا کسب و کارتان اطمینان حاصل کنند.

2- به دیگران فرصت صحبت کردن بدهید

قبل از اینکه بخواهید واکنش خاصی را به کارکنان یا مشتریان تان نشان دهید بهتر است به آنها اجازه بدهید تا هر حرفی دارند بزنند. به آنها حق بدهید مطالبات و خواسته های خود را به شما بگویند و گاهی از دست شما عصبانی شوند. پس سعی کنید تمامی واکنش های آنها را بپذیرید و اجازه بروز آنها را بدهید زیرا اگر چنین اجازه ای به آنها داده نشود بیشتر عصبانی خواهند شد و حتی ممکن است به گونه دیگری و به صورت غیر مستقیم آن را بروز دهند.

3- دلایل خود را به صورت جزئی و مشروح مطرح کنید

بهتر است دلایلی که برای کارکنان یا مشتریان تان مطرح می کنید تا اشتباهات خود را توجیه کنید، با جزییات بگویید. زیرا در این صورت، مخاطبان شما می توانند شرایط شما را درک کنند و بدانند که دقیقا چه کاری و به چه علت انجام شده است یا به چه علت انجام نشده است.

4- عذرخواهی کنید

در نهایت اینکه، حتی اگر حق با شما نیز باشد و دلایل موجهی داشته باشید، باید خودتان را ملزم بدانید که بابت تاخیر یا اشتباهی که اتفاق افتاده است از کارکنان، مشتریان و مخاطبان تان عذرخواهی کنید.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/djMRmX3u
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه