سه شنبه, ۱ خرداد(۳) ۱۴۰۳ / Tue, 21 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

صنعت آژانس هوایی، دنیایی پویا و رقابتی است که در آن آژانس ها برای جذب مشتریان و افزایش سهم خود از بازار دائما در حال تلاش هستند. در این میان، بازاریابی نقشی کلیدی ایفا می ‎کند؛ چراکه به موسسات مسافرتی فرصت خودنمایی بهتر و ایجاد تمایز با رقبا را می دهد. خب اگر قرار بود همه آرامش های هوایی شبیه به هم باشند، انتخاب از میان این همه گزینه کاملا شبیه به هم کمی آزاردهنده بود، مگر نه؟

خیلی وقت ها برندهایی که در بازار به شهرت های سرسام آور می رسند، هیچ تجربه قبلی در زمینه تولید محصولات باکیفیت یا ارائه خدمات مناسب نداشته اند. این در حالی است که بازاریابی به عنوان یک ابزار خوب می تواند ضعف های یک برند در حوزه های دیگر را به طور قابل ملاحظه ای جبران کند. بنابراین اگر شما قصد دارید بدل به یک آژانس هوایی متمایز در دنیای امروز شوید، بد نیست بازاریابی را به عنوان یک ابزار کلیدی کمی جدی تر بگیرید. 

تکنیک های بازاریابی در صنعت آژانس هوایی

ما در این مقاله قصد داریم برخی از مهمترین نکات در راستای بازاریابی حوزه آژانس های هوایی را با شما در میان بگذاریم. اگر فکر کرده اید بازاریابی در هر کسب و کاری نیازمند بودجه ای کلان است، این مقاله ذهنیت شما را به طور کامل عوض خواهد کرد. پس با ما همراه باشید تا نکات کاربردی و در عین حال کم خرج برای بازاریابی آژانس های هوایی را یاد بگیرید. 

 برندسازی قوی

 برندسازی قوی

ایجاد یک برند قوی و منحصر به فرد اولین قدم برای تمایز از رقبا و جذب مشتریان است. آژانس ها باید با استفاده از عناصر مختلفی مانند نام، لوگو، شعار، وب سایت و ارزش های خاص هویت بصری و پیامی متمایز برای خود خلق کنند. اینطوری مخاطب در اولین برخورد با برند مورد نظر حسابی میخکوب می شود.

خیلی وقت ها آژانس های هوایی کمپین های بازاریابی خوبی روانه پلتفرم های اجتماعی می کنند، اما به خاطر برندینگ ضعیف کسی در بازار آنها را جدی نمی گیرد. این در حالی است که شما با سرمایه گذاری منطقی بر برندتان به خوبی فرصت خودنمایی در کنار مخاطب را خواهید داشت. 

امروزه مشتریان به بدترین کمپین های بازاریابی یک برند خوب توجه بیشتری در مقایسه با بهترین محتوای بازاریابی از سوی برندی گمنام نشان می دهند. به همین خاطر شما باید حواس تان را حسابی جمع کرده و نیم نگاهی به وضعیت برندتان داشته باشید.

مطلب مرتبط: موفقیت در صنعت هواپیمایی به وسیله کاهش سطح قیمت ها

 حضور فعال در فضای آنلاین

 حضور فعال در فضای آنلاین

امروزه، بخش بزرگی از تحقیقات درباره مقاصد گردشگری و رزروهای سفر به صورت آنلاین انجام می شود. به همین دلیل آژانس ها باید حضوری فعال در فضای آنلاین داشته باشند و از طریق وب سایت، شبکه های اجتماعی و ایمیل به مشتریان خود دسترسی پیدا نمایند. 

هرچه کانال های ارتباطی میان شما و مخاطب گسترده تر باشد، شانس بیشتری برای جلب نظر آنها و فروش بلیت خواهید داشت. این نکته ای است که باید به طور مداوم مورد توجه شما قرار گیرد، وگرنه در یک چشم به هم زدن اعتبارتان از دست خواهد رفت.

تولید محتوای جذاب

تولید محتوای جذاب

تولید محتوای جذاب و مفید راهی عالی برای جذب مخاطب و تبدیل آنها به مشتری است. آژانس ها می توانند با تولید محتوای متنوع درباره جاذبه های گردشگری و ویژگی های مختلف تورهای شان اطلاعات مفیدی را در اختیار مشتریان خود قرار داده و اعتماد آنها را جلب کنند. 

اگر شما در دنیای امروز به جلب اعتماد مناسب تان توجه نداشته باشید، خیلی زود تمام مشتریان تان را از دست خواهید داد. خب آنها که منتظر شما نمی مانند. در عوض سراغ یک آژانس دیگر رفته و به سادگی خریدشان را انجام می دهند. 

ارائه پیشنهادات و تخفیفات

ارائه پیشنهادات و تخفیفات

ارائه پیشنهادات و تخفیفات جذاب، می تواند مشتریان را به استفاده از خدمات آژانس ترغیب کند. آژانس ها می توانند برای مناسبت های مختلف تخفیفات ویژه ای در نظر بگیرند و آنها را از طریق کانال های مختلف بازاریابی به اطلاع مشتریان خود برسانند.

وقتی شما تخفیف های گاه و بی گاه به مخاطب تان می دهید، عملا فضای خوبی برای تعامل رو در رو فراهم کرده اید. به طوری که مخاطب انگیزه اش برای تعامل با شما دوچندان خواهد شد. به علاوه، می توانید از این تخفیف ها به عنوان محرکی برای خرید گروهی استفاده کنید. 

مثلا در ازای رزرو سه بلیت برای بلیت چهارم ۵۰ درصد تخفیف قرار دهید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا سطح فروش تان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهید. 

مطلب مرتبط: رونق صنعت هوایی در گرو رشد شاخص‌ های اقتصاد

تبلیغات هدفمند

تبلیغات هدفمند

با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی آنلاین و آفلاین، آژانس ها می توانند تبلیغات خود را به طور هدفمند به مخاطب موردنظرشان نشان دهند و از هدر رفتن منابع خود جلوگیری کنند.

یکی از مشکلات بزرگ برندها در این میان ناتوانی برای مدیریت بودجه است. به طوری که خیلی زود بودجه بازاریابی شان تمام می شود. یک ایده خوب در این میان استفاده از تبلیغات هدفمند است. به طوری که شما برای تبلیغات تان فقط سراغ دامنه خاصی از مخاطب بروید. مثلا اگر مخاطب هدف شما کارآفرینانی هستند که دائما از شهری به شهر دیگر در حال جا به جایی اند، می توانید تبلیغات تان را براساس چنین پرسونایی از مشتریان شخصی سازی کنید. اینطوری دیگر لازم نیست کلی هزینه اضافی پرداخت کرده یا به خودتان فشار بی دلیل بیاورید. 

 برنامه های وفاداری

 برنامه های وفاداری

ارائه برنامه های وفاداری راهی عالی برای حفظ مشتریان فعلی و تشویق آنها به استفاده مجدد از خدمات آژانس است. آژانس ها می توانند با ارائه امتیازات، تخفیفات و مزایای ویژه به مشتریان وفادار خود آنها را به استفاده بیشتر از خدمات ترغیب کنند.

یادتان باشد، جذب مشتری تازه همیشه فرآیند ساده ای نیست. درست به همین خاطر باید توجه ویژه ای بدان داشته و اوضاع تان در این حوزه را به طور مداوم ارزیابی کنید. یک بازاریاب باهوش در این میان به جای اینکه به طور مداوم دنبال مشتری تازه برود، روی تبدیل خریدارهای عادی به مشتریان وفادار حساب خواهد کرد. اینطوری با هزینه کمتر، فروش دائمی اش در بازار تضمین می شود. 

همکاری با سایر کسب و کارها

همکاری با سایر کسب و کارها

همکاری با سایر کسب و کارهای مرتبط با سفر، مانند هتل ها، شرکت های اجاره اتومبیل و رستوران ها می ‎تواند به آژانس ها در ارائه خدمات جامع تر به مشتریان و افزایش سهم خود از بازار کمک کند.

خب وقتی مشتریان شما قصد سفر به شهری مثل پکن را دارند، نیاز به جایی برای اقامت، غذای خوب و همچنین راهنمایی عالی برای بازدید از جاذبه های گردشگری خواهند داشت. اگر شما بتوانید برنامه تان را طوری تنظیم کنید که مسافران همه خدمات مورد بحث را به طور یکجا از خودتان دریافت کنند، سهم تان از بازار به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. این نکته ای است که به شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب کمک خواهد کرد. 

اگر خودتان را جای مشتریان یک آژانس هوایی قرار دهید، خیلی زود متوجه اهمیت استفاده از خدمات متنوع به طور یکجا خواهید شد. در واقع این نیازی است که باید خیلی سریع رفعش کنید، وگرنه سر و کله یک رقیب بزرگ پیدا شده و تک تک مشتریان تان را از چنگ شما درمی آورد!

ارائه خدمات متفاوت به مشتریان

ارائه خدمات متفاوت به مشتریان

ارائه خدمات به مشتریان در سطحی عالی، نقشی کلیدی در جلب رضایت و حفظ مشتریان دارد. آژانس ها باید با پاسخگویی سریع به سوالات و درخواست های مشتریان، حل مشکلات آنها و ارائه پشتیبانی مناسب تجربه ای مثبت برای آنها رقم بزنند. البته این فقط بخشی از کار است؛ چراکه همیشه فضا برای کمی خلاقیت بیشتر وجود دارد. به طوری که می توانید با تغییر در خدمات برندتان بدل به گزینه ای جذاب برای مشتریان شوید. 

یادتان باشد، شما تنها برندی نیستید که در بازار بزرگ آژانس هوایی فعالیت دارید. بنابراین باید همیشه به  دنبال راه های تازه برای ارائه خدمات متنوع به مخاطب باشید. در این مسیر همیشه می توانید از بازاریابی به عنوان ابزاری برای رونمایی از خدمات تازه تان سود ببرید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خود تغییر دهید. 

مطلب مرتبط: طبقه‌ بندی مشتریان آژانس مسافرتی

با استفاده از تکنیک های بازاریابی ذکرشده در این مقاله، آژانس های هوایی می توانند در دنیای رقابتی امروز به موفقیت دست پیدا کنند و سهم خود از بازار را افزایش دهند. اگر شما هم دوست دارید در این میان سهمی بیشتر از بازار آژانس های هوایی برای خود دست و پا کنید، تمام توصیه های لازم در اختیارتان است. پس بهانه تراشی را کنار گذاشته و از همین امروز اجرای نکات مورد بحث در این مقاله را شروع کنید. هرجا هم به مشکل خوردید، کارشناس های ما همیشه آماده کمک به کسب و کارتان هستند. 

منابع:

https://www.altexsoft.com

https://aerospacemarketing.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MbRiEKk3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه