چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

مهارت های ارتباطی رهبران بزرگ

6 سال پیش ( 1396/12/20 )
 

رهبرانی که به جای استقبال از نظرها و ایده های کارمندان، خود را تنها مقام صاحب رأی شرکت می دانند، از جزییات و زوایای مختلف کسب وکارشان ناآگاه می مانند.

همه رهبران و مدیران متمایل اند قدرت و ظرفیت کسب و کار خود را به سایر همکاران و فعالان صنعت ثابت کنند. بااین حال اگر همیشه شما متکلم اول مکالمات هستید و دائم نظرتان را بیان می کنید، ممکن است ایده های منحصربه فردی را که دیگران به اشتراک می گذارند، از دست بدهید. در دنیایی که همه تلاش می کنند فرم رهبری تفکر خود را به طریقی نشان دهند، به سادگی ممکن است گوش دادن را یعنی یکی از قوی ترین ابزارهایی که یک رهبر برای برقراری ارتباط و اعتمادسازی در اختیار دارد، فراموش کنید.

ال کارنسیل، رئیس دانشگاه UCLA می گوید: هنگامی که مدیرعامل یک شرکت هستید، همه اطرافیان شما را به عنوان هوشمندترین فرد اتاق می بینند، ولی شما باید در برابر این وسوسه مقاومت کنید. این تنها راه گردآوردن کامل ترین اطلاعات جمعی هر جلسه است.

رهبر کسب وکار ممکن است در تله جذاب سخنرانی گرفتار شود. هنگامی که می خواهید یک شرکت تأسیس کنید، کارشناسان مختلف به شما توصیه می کنند به دنبال مشاوره، ایده گرفتن و کمک مربیان باشید. درنتیجه ممکن است متمایل باشید دائما جزییات جالب و نتایج فرآیندها را برای دیگران بازگو کنید. واقعیت این است که شما نمی توانید هم زمان در همه نقاط شرکت حضور داشته باشید و به تبع، از همه اتفاقاتی که رخ می دهد باخبر نیستید. موفقیت شرکت مستلزم این است که شما به صحبت ها، ایده ها و نگرانی های همه اعضای تیم گوش دهید. در غیر این صورت، تنها کارمندانی را در اطراف خود خواهید داشت که از شما اطاعت می کنند و این بهترین راه توسعه یک کسب وکار نوآور، متنوع و موفق نیست.

گوش دادن به حرف کارمندان، هم به شما و هم به تیم یادآوری می کند که اطلاعات و دانش همه افراد ارزشمند است و هرکس به سهم خود در موفقیت شرکت نقش دارد. در این حالت شما دیگر یک سخنرانی یک جانبه ارائه نمی کنید، بلکه یک مکالمه متقابل با تیم خواهید داشت.

چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که مکالمات جذاب و سازنده ای در شرکت شما جریان دارد؟

راه موفقیت کارمندان را هموار کنید

از اعضای تیم بخواهید ایده های خود را بنویسند و به جلسه کاری بیاورند. شرکت کنندگان در جلسه را تشویق کنید در مورد ایده های شان صحبت کنند، حتی اگر نظرات متناقضی دارند. گاهی اوقات ایده ای که هرگز در عمل قابل اجرا نیست، به موضوع یک گفت وگوی بسیار سازنده تبدیل می شود که از نتیجه آن، یک ایده بسیار عالی و مؤثر خلق می شود.

اطمینان حاصل کنید که محیط مناسبی برای شنیدن فراهم کرده اید

لپ تاپ خود را ببندید و تلفن هوشمندتان را کنار بگذارید. روی صحبت های فرد مخاطب متمرکز شوید و از او سؤالات واضح و روشنی بپرسید. مطمئن شوید که همه حضار فرصت صحبت کردن و شنیدن را به دست می آورند. مدیران عامل تنها افرادی نیستند که از گوش دادن به صحبت های دیگران سود می برند. این موضوع به همه کارمندان کمک می کند چالش های پیش رو را بهتر درک کنند.

سؤالات مهمی را مطرح کنید

سؤالات بزرگ، به پاسخ ها و در درجه بعد ایده های عالی منجر می شود. اگر پرسش های موشکافانه ای را مطرح کنید، همکاران را بهتر می شناسید و نکات مهم تری در مورد جوانب مختلف کسب وکار خود یاد می گیرید که ممکن است در طول روز، اصلا با آنها برخورد نداشته باشید. از طرف دیگر سؤالاتی که ذهن مخاطب را درگیر می کند، به فرد پاسخ دهنده نیز کمک می کند که از دریچه جدیدی به موضوعات نگاه کند.

مسائل را به افرادی محول کنید که از عهده تحلیل آنها بر می آیند

اولویت ها را به صورتی به اشتراک بگذارید که همه اعضای تیم متوجه شوند کدام مسائل و مشکلات از اهمیت بیشتری برخوردارند. به هر یک از اعضای تیم، بسته به مهارت و تخصصی که دارد، یک وظیفه مرتبط را محول کنید. طی روزهای بعد، پیشرفت آنان را بررسی کنید و خودتان را با وضعیت فعلی به روز نگه دارید.

همکارانی را که ایده ها و راه حل های جدیدی پیشنهاد می دهند، شناسایی کنید

اگر کارمندانی را که ایده های مثبتی را به اشتراک می گذارند یا در اجرای پروژه ها موفق هستند، تشویق کنید، در آینده شاهد تعامل و همکاری بیشتری در جلسات اداری خواهید بود. به همین ترتیب اگر شنونده خوبی باشید، رهبر بهتری هم خواهید بود و ارتباطات پرمفهوم تری با کارمندان برقرار می کنید. تنها در این صورت می توانید اعتماد و همبستگی لازم را میان کارکنان به وجود آورید و آنان را در مسیر تحقق اهداف و چشم انداز شرکت هدایت کنید. زمانی که به کارمندان نشان می دهید که پیشنهادها و ایده های آنان را می شنوید و به اجرا درمی آورید، در واقع مقدمات ایده ها و راه حل های جدید و مؤثرتری را فراهم می کنید. در پایان نیز همه اعضای شرکت، درس های جدیدی یاد می گیرند و در راه رشد قدم برمی دارند.

منبع : ENTREPRENEUR/zoomit
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eYOcWulZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه