پنجشنبه, ۲۰ مرداد(۵) ۱۴۰۱ / Thu, 11 Aug(8) 2022 /
           
فرصت امروز

در دنیای کسب و کار امروز که سرعت تغییرات بسیار زیاد است، برندها باید همیشه آماده واکنش به تغییرات باشند، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی شان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را از دست بدهند. در این میان یکی از نکات مهم برای جلب نظر مشتریان مربوط به مدیریت بهینه کارمندان است. وقتی شرایط همکاری در درون شرکت مناسب باشد، کیفیت نهایی کار برند به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. 

ارتباطات مناسب در عرصه کسب و کار مثل همیشه دارای اهمیت بالایی است. اگر برند شما سرمایه گذاری مناسبی در این حوزه نداشته باشد، خیلی زود توانایی تاثیرگذاری تان بر روی مشتریان را از دست خواهید داد. این نکته به طور ویژه ای در شرایط کرونایی کنونی مصداق دارد. بنابراین استفاده از ابزارهای ارتباطی مناسب برای تیم کارمندان امری ضروری خواهد بود. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین ابزارهای مدیریت تیم کارمندان است. این امر به شما برای مدیریت تیم کارمندان به بهترین شکل ممکن، حتی در شرایط دورکاری، کمک خواهد کرد. 

بهترین ابزارهای مدیریت تیم کارمندان

ابزار اول: تیم ورک (Teamwork)

تیم ورک یکی از ابزارهای کاربردی در حوزه کسب و کار است. این ابزار امکان اتصال چندین کارمند به یکدیگر و کار بر روی پروژه ای واحد را می دهد. بدون تردید استفاده از پیام رسانه ای معمولی برای ارتباط میان اعضای شرکت همیشه گزینه ای ارزان محسوب می شود، اما نکته مهم در این میان حواس پرتی های رایج است. اگر شما در میانه تماس تصویری با همکاران یک پیام خصوصی دریافت کنید، به احتمال زیاد دست کم برای چند ثانیه حواس تان پرت خواهد شد. به همین خاطر استفاده از ابزارهایی نظیر تیم ورک بهترین گزینه خواهد بود. 

مطلب مرتبط: مدیریت کارمندان از راه دور با 7 راهکار طلایی

یکی از نکات هیجان انگیز درباره تیم ورک سطح قیمت های به شدت انعطاف پذیرش است. شما به این ترتیب نیازی برای صرف هزینه های بالا در زمینه فراهم سازی ابزار ارتباطی مناسب نخواهید داشت. چنین امری بسیاری از برندها را به سوی تیم ورک جذب کرده است. اگر شما هم به دنبال ابزاری ساده، کاربردی و البته ارزان هستید، تیم ورک پیشنهاد عالی خواهد بود.

ابزار دوم: ماندی (Monday.com)

ماندی یکی از ابزارهای کاربردی در زمینه تصویرسازی است. این ابزار به کارآفرینان در راستای تبدیل اطلاعات خام به طرح های گرافیکی کمک می کند. به این ترتیب شما در جلسات کاری به جای اینکه حجم وسیعی از اطلاعات را به مخاطب تان منتقل کنید، یک نمودار ساده و کاربردی پیش رویش قرار خواهید داد. 

ماندی به غیر از یک ابزار برای تصویرسازی در عرصه کسب و کار، کاربردهایی نظیر ایجاد ارتباط پایدار میان کارمندان شرکت را هم در خودش دارد. این امر برای تمام کسب و کارها در شرایط دورکاری حیاتی است. نکته جالب اینکه ابزار مورد نظر امکان کار مشترک بر روی پروژه های مختلف را نیز فراهم کرده است. در کنار این موارد اگر به آموزش دقیق و مرحله به مرحله کار با این ابزار نیز توجه کنید، دیگر هیچ جایی برای نگرانی نخواهد بود. 

امروزه بسیاری از برندها برای کار با ابزارهای ارتباطی نیاز به دوره های آموزشی دارند. طراح های ماندی در این میان با طراحی ویدئوهایی در کمترین زمان ممکن کار با ماندی را به کاربران یاد می دهند. با این حساب ابزار ماندی نیز یکی دیگر از گزینه هایی است که باید در فهرست تان داشته باشید. 

ابزار سوم: کلیک آپ (ClickUp)

کلیک آپ یک ابزار حرفه ای سازمانی است. طراحی این ابزار به طور تخصصی برای سازمان های بزرگ صورت گرفته است. با این حساب اگر شما تعداد کارمندان بسیار زیادی دارید، استفاده از کلیک آپ بهترین گزینه خواهد بود. این ابزار نه تنها امکان پوشش دامنه وسیعی از کارمندان را فراهم می کند، بلکه امکان دسته بندی کارمندان و تیم های کاری را نیز در خودش دارد. 

اغلب اوقات مدیران مایل به نظارت دائمی بر روی نحوه فعالیت تیم های کاری هستند. کلیک آپ در این میان فکری برای چنین خواسته ای هم کرده است. بر این اساس شما به عنوان مدیر یک کسب و کار دسترسی یکپارچه به اطلاعات مربوط به تمام تیم های کاری را دارید. همچنین امکان ارسال گزارش های کاری از طریق این ابزار نیز کاملا فراهم است. با این حساب نیازی به استفاده از ابزار دیگری در این میان نخواهد بود. 

از آنجایی که ابزار کلیک آپ به طور تخصصی برای سازمان های بزرگ طراحی شده است، هزینه استفاده از آن بسیار زیاد است. بنابراین اگر شما کسب و کار کوچکی دارید، استفاده از آن چندان منطقی نخواهد بود. 

ابزار چهارم: آسانا (Asana)

آسانا عملکرد بسیار عالی در زمینه رهگیری کارهای روزمره کارآفرینان و کمک به آنها برای پیگیری برنامه کاری شان دارد. بسیاری از افراد در فرآیند دورکاری به طور مداوم از برنامه کاری شان عقب می مانند. این امر نه تنها به دلیل حضور در خانه و عوامل متعدد حواس پرتی، بلکه به خاطر دوری از محیط کار نیز هست. با این حساب شما باید فکری به حال کاهش عوامل مزاحم در فرآیند دورکاری باشید. ابزار آسانا با یادآوری های مداوم به شما برای تجربه ای مشابه حضور در دفتر کار را می دهد. 

یکی از ویژگی های مهم آسانا امکان شخصی سازی اش براساس سلیقه و نیازهای هر کاربر است. به این ترتیب شما امکان کسب تجربه ای لذت بخش از کار با آسانا را خواهید داشت. پشتیبانی این ابزار از انواع فرمت های محتوایی نظیر متن، صوت و ویدئو نیز کار ارتباط میان کارمندان با یکدیگر را ساده تر از هر زمانی کرده است. 

بسیاری از کارمندان در زمینه استفاده از ابزارهای ارتباطی همیشه رابط کاربری دشوار آنها را مهمترین نقطه ضعف ممکن تلقی می کنند. اگر شما هم چنین مشکلی دارید، آسانا تجربه ای کاملا متفاوت برای شما به ارمغان می آورد. رابط کاربری این ابزار در عین سادگی طراحی شده و به شما امکان پیگیری سریع کارهای تان را می دهد. 

ابزار پنجم: گوگل تسکس (Google Tasks)

بدون تردید هر ابزاری که گوگل طراحی کرده باشد، بهترین تجربه را به کاربران ارائه می دهد. این امر درباره گوگل تسکس نیز مصداق دارد. هدف اصلی گوگل از طراحی این ابزار ایجاد ارتباط میان کارمندان در سراسر دنیا، بدون توجه به محدودیت های جغرافیایی و زمانی، است. با این حساب اگر شما کارمندانی با فاصله جغرافیایی بسیار زیادی دارید، استفاده از گوگل تسکس گزینه ای جذاب برای حفظ ارتباط میان شان خواهد بود. 

مهمترین مزیت گوگل تسکس هماهنگی بالای آن با دیگر ابزارهای گوگل است. درست به همین خاطر برندهای بسیار زیادی در بازار به دنبال استفاده از چنین ابزار حرفه ای هستند. اگر شما هم مایل به تجربه ای منحصر به فرد در مدیریت کارمندان و کارهای خودتان هستید، هرگز گوگل تسکس را فراموش نکنید. این ابزار به شما امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی وضعیت شرکت و پیگیری تمام کارهای تان با دقت بالا را می دهد. 

بسیاری از کارآفرینان وقتی نوبت به انتخاب یک ابزار می رسد، همیشه دغدغه سطح قیمتش را دارند. خبر خوش برای چنین کارآفرینانی عرصه گوگل تسکس به طور رایگان است. با این حساب شما بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی امکان بهره مندی از خدمات این ابزار را خواهید داشت. البته در صورت تمایل برای بهره گیری از خدمات حرفه ای این ابزار باید نسخه پولی اش را تهیه کنید. از آنجایی که نسخه پولی این ابزار بسیار حرفه ای است، به احتمال زیاد نیازهای شما با نسخه عادی آن نیز به خوبی رفع می شود.

مطلب مرتبط: رازها و ترفندهای مدیریت کارمندان غیرحضوری

بدون تردید شرایط کار در دوره کنونی هیچ شباهتی به گذشته ندارد. بسیاری از کارمندان و مدیران در پی دورکاری با افت محسوس کیفیت کاری مواجه شده اند. مهمترین نکته در این میان تلاش برای رفع مشکلات مربوط به دورکاری با استفاده از ابزارهای حرفه ای است. چنین امری به شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی وضعیت شرکت و جلوگیری از افت قابل ملاحظه کیفیت کاری تان کمک می کند. بنابراین پیش از اینکه فرصت طلایی برای فعالیت مناسب را از دست بدهید، از میان ابزارهای مورد بحث در این مقاله دست کم یکی را انتخاب نمایید.  

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Qr4dLMS7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه