شنبه, ۲۲ مرداد(۵) ۱۴۰۱ / Sat, 13 Aug(8) 2022 /
           
فرصت امروز

بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای همه برندها جذابیت و تازگی بسیار زیادی دارد. این امر می تواند هزینه های بازاریابی و تبلیغات سنتی را به طور چشمگیری کاهش داده و برندها را برای رسیدن به موفقیت های بزرگ یاری دهد. در این میان اشتباهات ریز و درشت بزرگترین مانع پیش روی برندها و کارآفرینان برای موفقیت محسوب می شود. این امر می تواند به سادگی هرچه تمام تر برنامه های طولانی مدت برندها برای موفقیت و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نقش بر آب کند. درست به همین دلیل بسیاری از برندها پیش از اینکه حتی وارد دنیای بازاریابی شوند، اقدام به بررسی برخی از اشتباهات بزرگ کرده و تمام تلاش شان پرهیز از آنها خواهد بود. 

بی تردید بروز اشتباه در عرصه کسب و کار امری طبیعی محسوب می شود. با این حال شما مجبور به اشتباه در دنیای کنونی نیستید. بسیاری از برندها با خیال راحت اشتباهات کارکنان یا تیم بخش بازاریابی را مشاهده می کنند. این امر شاید نوعی حس همدردی یا حمایت از تیم بازاریابی را نشان دهد، اما دیر یا زود موجب شکست سنگین برندتان خواهد شد. درست به همین دلیل به جای چنین کاری باید استراتژی تان را به طور کامل تغییر دهید، در غیر این صورت شاید خیلی زود برندتان از بین رقبا به طور کامل کنار رفته و مشتریان نیز شما را کاملا فراموش نمایند. 

اشتباهات نابخشودنی بازاریابی در شبکه های اجتماعی 

هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از مهمترین اشتباهات در دنیای بازاریابی است. این امر با تمرکز بر روی شبکه های اجتماعی به عنوان مهمترین الگوی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شناخته می شود. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن هستید، می توانید با مرور نکات مورد بحث در این مقاله دست کم اشتباهات تان را کم کرده و تجربه ای بهتر پیش روی مخاطب هدف قرار دهید. 

مطلب مرتبط: اشتباهات رایج بازاریابی که باید حواس تان به آنها باشد

استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان یک رسانه بزرگ

امروزه شبکه های اجتماعی دارای تفاوت چشمگیری با رسانه های سنتی است. این امر باید به طور مداوم مد نظر شما قرار گیرد، در غیر این صورت شاید خیلی ساده امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست بدهید. این امر در مورد بسیاری از برندها با اشتباه در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای درست شروع می شود. یادتان باشد امروزه شبکه های اجتماعی خودشان یک پلتفرم مستقل محسوب می شوند. بنابراین اینکه شما با شبکه های اجتماعی مثل یک رسانه بزرگ برخورد کنید، آن هم از نوع سنتی، ایده ای از قبل شکست خورده خواهد بود. در عوض شما باید در این میان به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای متفاوت باشید. 

بازاریاب هایی که خیلی زود ویژگی های منحصر به فرد شبکه های اجتماعی را یاد بگیرند، به راحتی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این فضا را پیدا خواهند کرد. یادتان باشد در این فضا شما باید به طور مداوم وضعیت تان را بهینه سازی کرده و شرایط تان را نیز در این میان به شدت تقویت نمایید. بنابراین حضور در دوره های آموزشی درباره شبکه های اجتماعی و تلاش برای تولید محتوای متفاوت در مقایسه با رسانه های قدیمی در این فضا ایده ای بی نهایت کاربردی خواهد بود. این امر به شما برای درک مشخصات ویژه شبکه های اجتماعی کمک کرده و فرصت تعامل بهتر با مخاطب هدف را فراهم می سازد. 

یادتان باشد هر نوآوری در دنیای امروز همراه با تغییرات خاصی خواهد بود. درست به همین دلیل شما امکان بازاریابی سنتی در شبکه های اجتماعی را نخواهید داشت. این امر می تواند مشکلات بسیار زیادی برای شما به همراه داشته و حتی توانایی تان در این میان برای تعامل بهینه با کاربران را نیز کاهش دهد. پس روی شبکه های اجتماعی به مثابه پلتفرمی کاملا متفاوت حساب کنید. در غیر این صورت شاید خیلی زود از عرصه بازاریابی کنار گذاشته شوید. 

عدم پاسخگویی به کاربران

شبکه های اجتماعی در طول یک دهه اخیر روز به روز جایگزین بهتری برای تعاملات روزمره محسوب شده است. این امر امروزه بسیاری از مردم را به سوی تعامل کاملا دیجیتال با برندها در فضای پلتفرم های اجتماعی سوق داده است. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن هستید، می توانید وضعیت تان را به سادگی تغییر دهید. این امر شانس شما در بازار را به طور چشمگیری افزایش می دهد. توصیه ما به ساده ترین شکل ممکن در این بخش شامل پاسخگویی دقیق به مخاطب هدف است. این امر شاید در ابتدا بسیار سخت یا حتی غیرممکن به نظر برسد، اما اگر شما انگیزه کافی را داشته باشید، کارتان به شدت ساده تر از هر زمان دیگری خواهد شد. 

یادتان باشد کاربران در شبکه های اجتماعی انتظار پاسخ های دقیق از سوی شما را دارند. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و موقعیت تان را نیز به خوبی تغییر دهد. یادتان باشد برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف توجه به فضای پلتفرم های آنلاین به مثابه یک جاده دوطرفه ضروری است. شما نمی توانید فقط از مخاطب هدف انتظار گوش دادن به حرفه ای خودتان را داشته باشید. در عوض باید فعالیت تان را به شیوه ای مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در هر شرایطی سازماندهی کنید. شاید گاهی اوقات گوش دادن به مخاطب هدف به تنهایی ایده خوبی باشد. در این صورت شما باید تمام پیش نیازها برای گوش دادن به حرف مخاطب هدف تان را آماده کنید، در غیر این صورت خیلی زود بدل به یک برند کلیشه ای در بازار می شوید. اینطوری دیگر کمتر کسی حتی از کنار برندتان رد می شود. 

حضور نداشتن در پلتفرم های مورد علاقه مخاطب هدف

شما قرار نیست در هر پلتفرمی که خودتان دوست دارید حضور داشته باشید. این امر می تواند صدمات بسیار زیادی به برند شما و بودجه بازاریابی تان بزند. در عوض شما باید به عنوان یک بازاریاب همیشه به دنبال حضور در پلتفرم های مورد علاقه مشتریان باشید. این امر نیازمند نظرخواهی از آنها یا بررسی برخی از دقیق ترین گزارش های موجود در عرصه کسب و کار است. 

مطلب مرتبط: بدترین اشتباهات بازاریابی دیجیتال

یادتان باشد مشتریان کمتر برای یک برند منتظر باقی خواهند ماند. همچنین آنها حوصله جست و جو و پیدا کردن شما را ندارند. درست به همین دلیل باید همیشه بی نهایت در دسترس مشتریان تان باشید، در غیر این صورت شاید خیلی زود مخاطب هدف انگیزه‌ اش برای تعامل با شما را به طور کامل از دست داده و دیگر حتی سراغ تان را هم نگیرد. 

امروزه بسیاری از برندها در بازار پس از سال ها فعالیت هنوز هم مورد شناسایی شمار بالایی از مشتریان قرار ندارند. این امر نه تنها تلاش های بازاریابی این تیم را زیر سوال می برند، بلکه امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز به صفر نزدیک می کند. خب تا وقتی که کسی از ماهیت برند شما و حضور آن در فضای شبکه های اجتماعی آگاهی نداشته باشد، توانایی تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت افت پیدا خواهد کرد. 

یکی از نکات مهم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مربوط به تاثیرگذاری بر روی مشتریان با استفاده از شیوه های حرفه ای است. این امر می تواند برای شما محبوبیت زیادی به همراه داشته باشد. به عبارت بهتر، اگر شما مشتریان تان در اینستاگرام حضور دارند، باید به سادگی هرچه تمام تر در این پلتفرم حضور پیدا کرده و تلاش اصلی تان تاثیرگذاری بر روی آنها به بهترین شکل ممکن باشد. اشتباه برخی از بازاریاب ها تولید یک محتوای یکسان برای تمام شبکه های اجتماعی است. این امر به تنهایی شرایط شما را بی نهایت وحشتناک‌تر از هر زمان دیگری خواهد کرد. درست به همین دلیل تمرکز شما باید بر روی تولید محتوا با استفاده از تکنیک های ویژه برای هر پلتفرم باشد، در غیر این صورت شاید به ندرت فرصت و شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا کنید. این امر می تواند در ادامه مسیر تمام توانایی شما در این میان را تحت تاثیر قرار داده و تمرکزتان را نیز کاملا از بین ببرد. 

بی توجهی به گزینه بازنشر محتوا

بسیاری از برندها محتوای مربوط به شبکه های اجتماعی را در سایت رسمی شان نیز بارگذاری می کنند. این امر می تواند برای کاربرانی که به سایت برند شما علاقه دارند، جذاب باشد. درست به همین دلیل شما باید پس از بارگذاری محتوا در سایت رسمی تان به گزینه به اشتراک ‌گذاری یا بازنشر نیز توجه نشان دهید. این امر می تواند تکلیف بسیاری از مشکلات برند شما در جلب نظر دامنه وسیع ‌تری از مخاطب هدف را حل کند. درست به همین خاطر امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اول از همه وضعیت سایت شان را بهینه سازی می کنند. این ایده ساده می تواند در ادامه شما را بدل به یکی از برندهای محبوب در میان کاربران کرده و محتوای تان را نیز حسابی در شبکه های اجتماعی وایرال کند. 

کاربران این روزها عاشق تعامل با یکدیگر در شبکه های اجتماعی و به طور کلی فضای آنلاین هستند. در این میان برندهایی که این امکان را پیش روی مخاطب هدف قرار دهند، همیشه برنده ماجرا خواهند بود. این امر می تواند برای شما جذابیت های بسیار زیادی به همراه داشته و توانایی شما را نیز به شدت بهبود بخشد. یادتان باشد تولید محتوای تعاملی همیشه گزینه ای جذاب و تاثیرگذار است. درست به همین خاطر باید همیشه مد نظر شما برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار گیرد. 

بی توجهی به توسعه ارتباط با مخاطب هدف

شما قرار نیست در شبکه های اجتماعی فقط صرف تولید محتوا را دنبال کنید. این امر می تواند برای شما دردسرهای بسیار زیادی به همراه داشته باشد. درست به همین دلیل برخی از برندهای بزرگ در شبکه های اجتماعی درست مانند یک کاربر واقعی به دنبال یافتن دوست‎های خوب نیز هستند. این امر شانس برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل توجهی افزایش داده و فرصت بهبود ارتباطات برند را فراهم می سازد.

این روزها یک برند با سطح تعامل و ارتباطاتش با مشتریان مورد شناسایی قرار می گیرد. این امر به بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس آنها را نیز بهبود می بخشد. هرچه ارتباطات شما با مخاطب هدف پردامنه تر باشد، شما محبوبیت بالاتری در میان مشتریان پیدا خواهید کرد. درست به همین خاطر باید همیشه کارتان را به بهترین شکل ممکن دنبال نمایید. 

مطلب مرتبط: اشتباهات رایج بازاریابی در شبکه های اجتماعی

دنبال نکردن اکانت های مرتبط با حوزه کاری

این روزها در شبکه های اجتماعی یک عالمه برند و موسسه مرتبط با حوزه کسب و کار حضور دارند. این امر در کنار برخی از موسسات فعال در زمینه پوشش رسانه ای صنایع مختلف است. بنابراین شما باید دست کم چند تا برند همکار یا برخی از آژانس های خبری تخصصی در حوزه کاری تان را دنبال کنید. این امر وجهه و اعتبار برند شما در بازار را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد. درست به همین دلیل اگر به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان هستید، همیشه می توانید از نکات مربوط به دنبال کردن اکانت های مرتبط با حوزه کاری استفاده نمایید. 

یکی از نکات مربوط به حوزه کاری در دنیای امروز مربوط به استفاده از اعتبار دیگر برندهاست. وقتی یک برند بزرگ در مراسمی حضور دارد، برندهای کوچک تر نیز به واسطه اعتبار آن برند مورد توجه مخاطب هدف قرار می گیرند. این امر به بهترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود اعتبار چنین برندهایی را به همراه دارد. توصیه ما در این میان برای دنبال کردن اکانت رسمی برندهای بزرگ دقیقا به همین خاطر است. این امر می تواند به شما اعتبار بسیار خوبی در دنیای بازاریابی بدهد. یادتان باشد برای بهینه سازی وضعیت تان در دنیای بازاریابی همیشه راهکارهای ساده وجود دارد. بنابراین شما لازم نیست همیشه خودتان را با راه حل های بسیار سخت اذیت کنید. این امر می تواند برای شما و اعتبار برندتان به شدت وحشتناک باشد. 

بی توجهی به تداوم در حوزه بازاریابی

تداوم یکی از نکات و عناصر مهم در بازاریابی موفق محسوب می شود. برخی از برندها پس از اینکه یک موفقیت کوتاه مدت در بازار کسب کردند، دیگر هیچ خبری ازشان نمی شود. این امر شاید در نگاه نخست خیلی مشکلی نداشته باشد، اما اگر به طور حرفه ای از سوی شما دنبال نشود شاید خیلی زود مشتریان شما را فراموش کنند. 

امروزه برندهای بسیار زیادی در بازار به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان هستند. این امر برخی از بازاریاب ها را مجبور به ارائه محتوای مناسب به طور مداوم می کند. مسئله اساسی در این میان به شدت ساده است. اگر شما برای مدت زمانی طولانی در کنار مشتریان حاضر نباشید، خیلی زود از یاد آنها می روید. آن وقت دیگر شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی وضعیت تان نخواهید داشت. این امر شما را در کانون توجه مشتریان قرار داده و شرایط تان را نیز به شدت متحول خواهد ساخت. 

شما لازم نیست یک بار برای همیشه با یک کمپین فوق العاده گران در خاطر مشتریان باقی بمانید. در عوض می توانید با کمپین های کوچک اما دارای عنصر تداوم به طور مداوم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باشید. این امر شما را به طور چشمگیری در کانون توجه مشتریان قرار می دهد. یادتان باشد همیشه در بین دوراهی تداوم یا کمپین یک بار برای همیشه موفق باید گزینه اول را انتخاب کنید، در غیر این صورت خیلی از زود از خاطر مشتریان پاک خواهید شد. آن وقت دیگر هر چقدر هم هزینه کرده باشید، تاثیری بر روی وضعیت برندتان نخواهد داشت. 

این روزها برخی از برندها به طور ناخودآگاه با بروز اولین مشکل مالی بخش بازاریابی را بی خیال می شوند. این امر در بلندمدت ضربه های بسیار سنگینی برای اعتبار یک برند به همراه دارد. درست به همین خاطر بازاریابی باید همیشه آخرین بخشی باشد که شما مورد بی توجهی قرار می دهید. 

اکتفا به بازاریابی ابتدایی

بازاریابی سطح های بسیار زیادی در دنیای امروز دارد. این امر می تواند برای بسیاری از افراد به شدت گیج کننده باشد. در حالی که برخی از برندها در شبکه های اجتماعی فقط به دنبال معرفی کسب و کارشان هستند، برخی دیگر فروش محصولات را در مقیاسی وسیع هدف قرار داده اند. در این میان شما باید تکلیف برندتان را به طور کاملا دقیق مشخص نمایید، در غیر این صورت همیشه حس و حالی از گیج بودن پس ذهن تان خواهد ماند. 

بازاریابی ابتدایی یعنی تلاش برای معرفی برند و ماهیت کارش به مخاطب هدف. این امر می تواند موفقیت بزرگی برای برندهای تازه کار محسوب شود، اما به هیچ وجه پایان ماجرا نیست. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از شیوه های حرفه ای و کاربردی است. این امر می تواند برای شما مزایای بسیار زیادی به همراه داشته و توانایی تان را نیز تقویت نماید. 

مطلب مرتبط: اشتباهات برنامه ریزی بازاریابی در شبکه های‏ اجتماعی

یادتان باشد همیشه در شبکه های اجتماعی شما باید فعالیت تان را توسعه دهید. در غیر این صورت خیلی سریع از سوی دیگر برندها مورد هدف قرار گرفته و مشتریان تان را از دست می دهید. کافی است خودتان را به جای کاربران قرار دهید. بی شک استقبال از یک برند حرفه ای خیلی بهتر از اکتفا به تعامل با یک برند معمولی که همیشه درجا می زند، است. 

ارزیابی شرایط و میزان موفقیت برند

هر کمپین بازاریابی هزینه زیادی برای برندها به همراه دارد. درست به همین دلیل شما باید دقیقا نسبت به میزان هزینه تان در این فضا آگاهی داشته باشید. در غیر این صورت شاید به سادگی هرچه تمام تر بودجه تان را هدر داده و هیچ موفقیتی در این میان کسب نکنید. این امر می تواند شما را در کانون توجه مشتریان قرار دهد. یادتان باشد برای ارزیابی وضعیت بازاریابی برند در شبکه های اجتماعی شما باید همیشه معیارهای درست و دقیق داشته باشید. این امر می تواند برای شما به شدت جذاب و هیجان انگیز باشد.

اگر برند شما در شبکه های اجتماعی اقدام به فروش مستقیم محصولات می کند، شما باید همیشه این وضعیت را در کانون توجه قرار دهید. ارزیابی میزان تغییرات فروش در این فضا معیار خوبی برای آگاهی از وضعیت کلی برند خواهد بود. این نکته شما را به بهترین شکل ممکن در کانون توجه مشتریان قرار داده و امکان برنامه ریزی برای آینده برندتان را نیز فراهم خواهد کرد. 

اگر شما تا به حال در زمینه ارزیابی وضعیت برند فعالیتی نداشته اید، می توانید از همین امروز کارتان را با همکاری یک فرد حرفه ای دنبال کنید. این امر دست کم به شما فرصت خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می دهد. در این صورت دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به شیوه بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف نخواهد بود. این نکته برای بسیاری از برندها شرایط را به طور حرفه ای سخت و پیچیده می کند. 

بی توجهی به میزان هزینه ها

بودجه هر برند برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی به شدت محدود است. این امر در صورتی که شما حساب و کتاب دقیقی از هزینه ها نداشته باشید، بسیار محدودتر نیز می شود. بی شک بسیاری از افراد بارها و بارها برندهایی که در میان راه با مشکلات مالی در حوزه بازاریابی مواجه می شوند را دیده اند. این امر به دلیل بی توجهی به محاسبه میزان دقیق هزینه ها صورت می گیرد. نکته مهم اینکه برند شما در این میان نیاز به استفاده از شرایط بسیار متفاوتی دارد. این امر کانون توجه برندها را تغییر داده و امکان فعالیت همراه با نظم بالا را به همراه دارد. 

شما در ساده ترین شکل ممکن امکان ارزیابی میزان هزینه ها با استفاده از یک جدول ساده در اکسل را دارید. این امر می تواند گام مناسبی برای شما باشد. در مرحله بعد بسیاری از نرم افزارهای تخصصی در کنار شما خواهد بود. این امر به شما فرصت خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شانس تان را نیز توسعه می دهد. درست به همین دلیل شما اگر به دنبال بهینه سازی وضعیت تان در دنیای بازاریابی هستید، می توانید از همین امروز یکی از این نرم افزارها را کنار دست‎تان داشته باشید. 

بی توجهی به نظرات کاربران درباره برند

نظرات کاربران همیشه امر مهمی محسوب می شود. این نکته برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امری ضروری بوده و به شما فرصت خوبی برای بهینه سازی امور می دهد. یادتان باشد در بسیاری از مواقع برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کارشان به جاهای باریک می کشد. خب هر کسی باشد وقتی یک برند به حرف هایش گوش نمی دهد، خیلی راحت قید آن را خواهد زد. این امر می تواند مشکلات شما را به طور تصاعدی افزایش داده یا شانس تان را نیز تغییر دهد. 

گوش دادن به مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی همیشه کار سخت یا غیرممکن نیست. گاهی اوقات شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تنها نیاز به اندکی تلاش بیشتر دارید. این امر می تواند شما را به ساده ترین شکل ممکن بدل به برند محبوب مشتریان سازد. نکته مهم در این میان توجه به نظرات و کامنت های کاربران است. از سوی دیگر شما همیشه باید هشتگ های مرتبط با برندتان را نیز دنبال کنید. این امر شما را در کانون توجه مشتریان قرار داده و شرایط تان را به طور قابل ملاحظه ای بهتر خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: اشتباهات بازاریابی که باید از آنها پرهیز کرد

بسیاری از تیم های بازاریابی وقت لازم برای تعامل با مخاطب هدف به طور دقیق و گوش دادن به آنها را ندارند. در این صورت شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن از اتوماسیون برای گردآوری و دسته بندی اولیه نظرات و واکنش های مخاطب هدف استفاده کنید. این امر کار شما را به شدت ساده کرده و امکان پاسخگویی به مخاطب هدف را فراهم می سازد. چنین امری شما را خیلی زود بدل به یک برند موفق در زمینه بازاریابی می کند. هرچه باشد گوش دادن به حرف مخاطب هدف همیشه ایده ای جذاب و کاربردی خواهد بود. گاهی اوقات بهترین ایده های بازاریابی در نزد کاربران، نه بازاریاب ها، قرار دارد. پس همیشه حواس تان به این نکته مهم باشد. 

منبع : problogger
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/S4Nx4a6U
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه