چهارشنبه, ۸ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Wed, 29 Jun(6) 2022 /
           
فرصت امروز

ما اکنون در عصر اینترنت زندگی می کنیم. بسیاری از مردم به جای دیدارهای رو در رو یا تعامل حضوری به دنبال فعالیت در شبکه های اجتماعی هستند. این امر برای بازاریاب ها و برندها نیز جذابیت زیادی به همراه داشته است. درست به همین خاطر بازاریاب ها به طور فزاینده ای در شبکه های اجتماعی و به طور کلی فضای اینترنت حضور پیدا می کنند. استفاده از مزایای بازاریابی دیجیتال امر پیچیده ای نیست. با این حساب مشاهده برندهای متعدد در فضای آنلاین امر عجیبی نخواهد بود. 

بدون تردید بازاریابی دیجیتال هم مانند بسیاری از الگوهای مشابه دارای نقاط ضعف و قوت متفاوتی است. این امر برای برندها شرایط به شدت پیچیده ای ایجاد کرده است. متاسفانه بسیاری از تیم های بازاریابی در عمل توانایی تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب شان را ندارند. همین امر شکست های بازاریابی در عرصه دیجیتال را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده است. 

اگر برند شما به دنبال موفقیت در دنیای دیجیتال است، باید شناخت درستی از مشتریان داشته باشید. البته این امر به تنهایی برای بازاریابی دیجیتال کافی نیست. نکته مهم در این بین تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای خواهد بود. منظور ما در این بخش پرهیز از برخی اشتباهات رایج برای بازاریابی دیجیتال است. امروزه راهکارهای بسیار زیادی برای بازاریابی حرفه ای پیش روی کارآفرینان قرار دارد. با این حال کمتر کسی درباره ریسک ها و اشتباهات رایج در این حوزه اطلاعی به دست می آورد. این امر شما را در موقعیت به شدت دشواری قرار خواهد داد. 

مطلب مرتبط: هک های بازاریابی دیجیتال برای سال 2022

هدف اصلی در این مقاله تلاش برای بررسی برخی از اشتباهات رایج در بازاریابی دیجیتال است. این امر برای برندها فرصت مناسبی به منظور به روز رسانی استراتژی بازاریابی دیجیتال خواهد بود. اگر شما هم در کسب و کارتان با مشکلات زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف رو به رو هستید، نکات مورد بحث در این مقاله کاربرد بالایی برای تان خواهد داشت. در ادامه برخی از مهمترین اشتباهات بازاریاب ها در عرصه بازاریابی دیجیتال را مورد بررسی قرار می دهیم. در این میان راهکارهای مناسب برای پرهیز از چنین اشتباهاتی را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

نداشتن وبلاگ مناسب

استفاده از وبلاگ برای بازاریابی دیگر یک امر دلبخواهی نیست. بسیاری از برندها در راستای استفاده از وبلاگ برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شک و تردیدهای اساسی دارند. این امر برندها را با مشکلات جدی برای فروش و تبلیغات دیجیتال رو به رو خواهد کرد. ابزار وبلاگ نویسی به عنوان یکی از الگوهای قدیمی بازاریابی دیجیتال هنوز هم تاثیرگذاری ویژه ای بر روی مخاطب هدف دارد. نکته مهم اینکه تاثیرگذاری وبلاگ بر روی مخاطب علاقه مند به حوزه کاری برند دوچندان است. با این حساب شما باید برنامه ویژه ای برای بازاریابی در این حوزه داشته باشید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند.

امروزه استفاده وبلاگ در کنار کاربست تکنیک های سئو اهمیت بسیار زیادی دارد. شما با استفاده درست از کلیدواژه ها در مقالات تان شانس جلب نظر دامنه وسیعی از کاربران را خواهید داشت. این امر اعتبار بالایی برای برندتان به همراه می آورد. به علاوه، گوگل نیز در زمینه طبقه بندی برندها به فعالیت وبلاگ شان توجه نشان می دهد. معنای این امر ضرورت راه اندازی یک وبلاگ رسمی در کنار سایت برند است. این امر شما را در مقایسه با رقبای تان در موقعیت بسیار بهتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار می دهد. 

اشتباه برخی از برندها راه اندازی یک وبلاگ و سپس فراموش کردنش است. چنین امری نه تنها تاثیرگذاری لازم بر روی مخاطب هدف را به همراه ندارد، بلکه شانس برندها برای جلب نظر مشتریان را نیز به طور چشمگیری کاهش می دهد. 

پرهیز از شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی دیگر جای تعاملات حضوری را گرفته است. این امر در دوران کرونا به خوبی خودش را نشان داد. با این حساب شما برای ادامه تعامل با مشتریان و مخاطب هدف تان چاره ای به غیر از حضور در شبکه های اجتماعی ندارید. اگر کسب و کارتان هنوز نسبت به عضویت در شبکه های اجتماعی توجه لازم را نشان نداده است، وقت زیادی در دسترس ندارید. امروزه عضویت در پلتفرم های مختلف هزینه بسیار اندکی به همراه دارد. این امر شما را در مقایسه با رقبا در کورس رقابت باقی نگه می دارد. به علاوه، شانس تعامل و بازاریابی کم هزینه با مشتریان را نیز پیدا می کنید. 

اگر برند شما هم از نظر بازاریابی در شرایط مالی خوبی نیست، وقت سرمایه گذاری بر روی الگوهای نوین بازاریابی فرا رسیده است. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. شما با شبکه های اجتماعی به سادگی هرچه تمام تر امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان و جلب نظرشان برای خرید را دارید. این امر با توجه به افزودن امکان خرید مستقیم از شبکه های اجتماعی برای تیم های فروش نیز جذابیت زیادی پیدا کرده است. 

فراموشی کاربران موبایل

دنیای دیجیتال دیگر فقط با کاربران رایانه های شخصی تعریف نمی شود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان به دنبال راهکارهای متنوع هستند. اگر شما در این میان به کاربران گوشی های هوشمند توجه نشان ندهید، تمام برنامه های تان ناکام خواهد ماند. 

صنعت گوشی های هوشمند در طول یک دهه اخیر به طور چشمگیری توسعه پیدا کرده است. این امر امکان استفاده از گوشی های هوشمند برای کارهای متنوع را فراهم ساخته است. با این حساب جست و جوی محتوا در اینترنت یکی از ساده ترین کارها برای کاربران این دستگاه های دیجیتال خواهد بود. با این حساب برندتان باید به طور قابل ملاحظه ای توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را تقویت نماید. 

بازاریابی برای کاربران گوشی های هوشمند از بسیاری جهات شبیه به بازاریابی برای کاربران عادی است. با این حال تفاوت های مشخصی در این میان وجود دارد. مهمترین مسئله در این میان طراحی یک قالب جداگانه برای سایت و وبلاگ به منظور بارگذاری سریع تر است. اگر شما به این نکته مهم توجه لازم را نشان دهید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دوچندان خواهد شد. 

مطلب مرتبط: آشنایی با الگوهای مناسب برای بازاریابی دیجیتال

یادتان باشد امروزه کاربران موبایل بخش بزرگی از دنیای اینترنت را شامل می شوند. با این حساب ناتوانی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف عواقب بسیار خطرناکی به همراه خواهد داشت. این امر باید همیشه مدنظر شما قرار گیرد، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان نخواهید یافت. 

بی توجهی به تخفیف های جذاب

همه مشتریان از خرید همراه با تخفیف لذت می برند. این امر به بازاریاب ها فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مشتری می دهد. با این حساب اگر شما به دنبال تعامل بهینه با مشتریان تان هستید، باید اول از همه تخفیف های مناسب را مد نظر قرار دهید. این امر جلوه ای ویژه به برندتان اعطا خواهد کرد. 

امروزه بسیاری از سایت ها از گزینه تبلیغات جذاب سود می برند. این امر شاید برای برند شما نیز اتفاق افتاده باشد. نکته مهم در این میان تلاش برای شخصی سازی تبلیغات مربوط به تخفیف محصولات است. شما با چنین کاری دو ارزش بی نظیر را پیش روی مشتریان قرار می دهید. در وهله نخست پیشنهاد شما هماهنگی بالایی با نیاز مشتریان دارد و از سوی دیگر همراه با تخفیف می تواند نظر هر مشتری را به خودش جلب نماید. این امر وضعیت برندتان در بلندمدت را به طور قابل ملاحظه ای توسعه می دهد. 

به روز رسانی دیرهنگام کلیدواژه ها

مشتریان احتمالی برند شما فقط در صورتی اقدام به خرید یا دست کم تعامل با کسب و کارتان خواهند کرد که وضعیت سئو شما مناسب باشد، در غیر این صورت هرگز در فهرست برندهای برتر گوگل قرار نمی گیرید. وقتی سایت یک برند جذابیت لازم برای الگوریتم گوگل را نداشته باشد، خبری از رتبه های برتر نخواهد بود. این امر موجب ریزش شدید مشتریان تان خواهد شد. 

اشتباه اصلی بازاریاب ها در این بخش بی توجهی مداوم به آپدیت کلیدواژه های بازاریابی شان است. این امر در بلندمدت توانایی برندتان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت کاهش می دهد. شما به عنوان یک کارآفرین یا بازاریاب باید همیشه انگیزه کافی برای به روز رسانی کلیدواژه های برندتان را داشته باشید، در غیر این صورت وضعیت تان از نظر تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور مداوم بدتر می شود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی دیجیتال با توصیه های طلایی

اگر شما آخرین زمان به روز رسانی کلیدواژه های بازاریابی تان را به یاد ندارید، زنگ خطر برای برندتان به صدا درآمده است. این امر به معنای ضرورت استفاده از تکنیک های تازه به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. بسیاری از برندها در این شرایط فرصت کافی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب شان را از دست می دهند. 

توصیه ما در این بخش برای بازاریابی بهتر تلاش برای استفاده از ابزارهای حرفه ای سئو است. هاب اسپات به عنوان یک ابزار حرفه ای تمام نیازهای شما در زمینه سئو را پوشش می دهد. همچنین استفاده از ابزارهای گوگل مانند آنالیتیکس یا کی وردز هم اهمیت بالایی دارد. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مشتریان را پیدا می کنید. 

هدف گذاری بر روی دامنه وسیع مشتریان

هر برندی در زمینه بازاریابی دارای توانایی مشخصی است. بدون تردید برندهای بزرگی مثل نایک در طول زمان با توسعه کسب و کارشان موفق به هدف گذاری بر روی مخاطب بین المللی شده اند. اگر شما در این میان مایل به تاثیرگذاری بر روی دامنه وسیعی از مشتریان باشید، به احتمال زیاد کارتان همراه با شکست خواهد بود. دلیل این امر نیز سختی های مسیر بازاریابی برای دامنه وسیعی از مخاطب هدف و از همه مهمتر هزینه های بالای آن است. درست به همین خاطر شما باید همیشه تلاش تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به صورت تعدیل شده انجام دهید، در غیر این صورت شانسی برای بازاریابی نخواهید داشت. 

اگر برند شما در مقیاس محلی مشغول به کار است، هدف گذاری بر روی دامنه وسیعی از مشتریان و تلاش برای ورود به بازارهای تازه ریسک بالایی به همراه دارد. نکته مهم اینکه دامنه وسیعی مشتریان در عمل به معنای هزینه بالاتر بازاریابی نیز هست. درست به همین خاطر شما باید عملکرد هوشندانه ای در این راستا داشته باشید. امروزه آژانس های بازاریابی بسیار زیادی برای کمک به برندها در سراسر دنیا وجود دارد. البته توصیه ما در این میان هدف گذاری بر روی دامنه محدود و شخصی سازی شده مشتریان است. این امر به شما برای بازگشت سرمایه‎ بهتر در حوزه بازاریابی کمک خواهد کرد. 

جدی نگرفتن خدمات مشتریان

بخش خدمات مشتریان در طول سال های اخیر اهمیت زیادی برای جلب نظر مشتریان به بهترین شکل ممکن پیدا کرده است. این امر جذابیت زیادی برای برند شما به همراه خواهد داشت. اگر کسب و کارتان در این میان تمایل بالایی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان دارد، باید بخش موردنظر را جدی قلمداد کنید. 

براساس گزارش موسسه ایمپکت پلاس، 70 درصد از مشتریان فقط در صورت حل مشکلات شان از سوی تیم خدمات مشتریان اقدام به ادامه تعامل یا خرید از شما خواهند کرد، در غیر این صورت شاید حتی محصول تان را در مدت زمانی کوتاه مرجوع نمایند. یکی از بحران های کنونی برای برندها حجم بالای محصولات مرجوعی است. درست به همین خاطر هدف گذاری درست بر روی مخاطب هدف امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی دیجیتال با تکنیک های تازه

کسب و کار شما در کنار هدف گذاری درست بر روی مخاطب هدف باید کیفیت خدمات جانبی را نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد، در غیر این صورت شما تمایلی از سوی مشتریان به منظور خرید یا ادامه ارتباط با برندتان نخواهید دید. 

دست کم گرفتن سطح رقابت در بازار

بازارهای کنونی سطح بالایی از رقابت را به همراه دارند. این امر فعالیت در بازار را بدل به امری سخت و پیچیده می کند. کسب و کار شما در صورت تمایل برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید دست کم شرایط ایده آل به منظور جلب نظر مشتریان را داشته باشد. این امر فقط از طریق باقی ماندن در بازار رقابتی امکان پذیر خواهد بود، در غیر این صورت شما به سادگی در حاشیه بازار قرار گرفته و هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان نخواهید داشت. 

امروزه ارزیابی وضعیت رقبا یکی از ساده ترین کارها در حوزه بازاریابی محسوب می شود. با این حساب شما باید همیشه این کار را جدی گرفته و در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان باشید. برخی از برندها در این میان به همکاری با موسسه های حرفه ای در زمینه ارزیابی رقبا توجه نشان می دهند. توصیه ما در این بخش تلاش برای استفاده از راهکاری مانند ارزیابی کمپین های رقبا و همچنین وضعیت عرضه محصولات شان است. با چنین کاری دیگر نیازی به پرداخت هزینه سنگین همکاری با موسسه های دیگر نخواهد بود. 

ادعای بی دلیل و مدرک در دنیای دیجیتال

مشتریان در دنیای کنونی ادعای برندها را به سادگی قبول نمی کنند. این امر دلایل مختلفی دارد. نکته اساسی در این بین پیدا کردن راهکاری برای اثبات درستی ادعاهای برند برای مشتریان است، در غیر این صورت شما خیلی زود بدل به برندی حاشیه ای برای مشتریان خواهید شد. 

توصیه ما در این بخش استفاده از مطالعات موردی برای اثبات ادعاهای برند است. این امر به شما امکان نمایش تاثیر محصول یا راهکارتان برای مشتریان را می دهد. این راهکار درست مانند آزمون کیفیت خودروها پیش از عرضه به بازارهای جهانی است. بنابراین شما باید در این راستا ادعاهای تان را به هنگام طرح در فضای دیجیتال به مطالعات موردی به طور دقیق ارزیابی نمایید. انتشار نتیجه این ارزیابی به طور عمومی اعتماد مشتریان را به بهترین شکل ممکن جلب خواهد کرد. بنابراین دیگر نیازی به نگرانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیست. اگر شما هم در راستای جلب اعتماد مشتریان تان مشکل دارید، راهکار مورد بحث در این بخش برای تان ضروری خواهد بود. این امر شما را از شر بازاریابی همراه با سختی های فراوانش نجات می دهد. 

فقدان استراتژی مناسب

فعالیت های گوناگون بازاریابی برند شما باید در نهایت در یک مجموعه درست هماهنگ شود، در غیر این صورت بخش های مختلف بازاریابی تان هرگز هماهنگی لازم و تاثیرگذاری مناسب را به همراه نخواهد داشت. این امر اغلب اوقات برای برندها دردسرساز می شود. 

مطلب مرتبط: انواع شیوه های بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای کوچک

توصیه ما در این میان تلاش برای ایجاد یک استراتژی عمده بازاریابی همراه با اهداف حرفه ای است. چنین امری شما را در مقایسه با فعالیت سنتی در بازار به شدت جلو می اندازد. یادتان باشد در زمینه تعیین اهداف باید همیشه واقع بینی را در دستور کار قرار دهید، در غیر این صورت خیلی راحت از اهداف مناسب منحرف شده و شکست بازاریابی در انتظارتان خواهد بود. اگر پیش از تعیین یک استراتژی به خوبی با همکاران تان درباره کیفیت آن گفت و گو نمایید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند. 

طراحی قالب ضعیف سایت برند

سایت برند آیینه کسب و کارتان در برابر مشتریان است. برداشت اولیه مشتریان از یک برند در فرآیند بازدید از سایتش روی می دهد. با این حساب شما باید عملکرد مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان داشته باشید. این امر فقط از طریق طراحی درست و حرفه ای سایت امکان پذیر خواهد شد. با این حساب در تلاش های بعدی تان برای به روز رسانی سایت برند حتما رفع ایرادات قالب آن را نیز مد نظر قرار دهید. همچنین اگر قالب تان در طول چند سال اخیر هیچ تغییری نکرده است، اکنون زمان مناسب برای اعمال تغییرات فرا رسیده است، در غیر این صورت شما فرصت لازم برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را به طور کامل از دست می دهید. 

بدون تردید بازاریابی دیجیتال در طول سال های اخیر بدل به ابزاری اساسی برای بازاریاب ها شده است. اگر شما هم برای موفقیت در این عرصه مشکل دارید، پرهیز از مشکلات مورد بحث در این مقاله کارتان را ساده تر از هر زمانی خواهد کرد. 

منبع : blog.hubspot
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/sMCntiim
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه