یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
مروری بر محبوب ترین سرچ های سال 2023

محبوب ترین کلیدواژه های کاربران در گوگل 

3 ماه پیش ( 1402/11/5 )

وقتی در طول روز سوالی برای شما پیش می آید، اول از همه کجا سراغ بهترین جواب های ممکن را می گیرید؟ شاید همه ما نوستالژی سوال کردن از معلم های مدرسه مان را به یاد داشته باشیم. البته از آن وقت تا حالا همه چیز عوض شده  دیگر کسی سوالاتش را اینطوری مطرح نمی کند. در عوض دوست صمیمی به نام گوگل دم دست همه ماست تا جواب تک تک سوالات مان را بدهد. 

احتمالا شما هم در طول زندگی بارها و بارها سوالات تان را در گوگل سرچ کرده اید. نکته جالب اینکه هر بار گوگل جواب های دلگرم کننده ای به آدم می دهد. انگار که دقیقا می داند در ذهن آدم چه می گذرد و جواب هر سوالی را از زیر سنگ هم که شده، پیدا می کند. خب با این حساب طبیعی است گوگل یکی از محبوب ترین برندهای دنیا و یک غول آنلاین تمام عیار باشد. 

کارآفرینان برای اینکه همیشه محتوایی مطابق میل مخاطب شان تولید کرده و محصولات شان را براساس نیاز آنها شخصی سازی کنند، باید نیم نگاهی به سرچ های پرطرفدار در گوگل داشته باشند. شاید این امر کمی عجیب به نظر برسد، اما کاربران به جای اینکه نظرات شان درباره محصولات شما یا انتظارات شان را به طور مستقیم بیان کنند، از طریق سرچ های گوناگون در گوگل نشان خواهند داد. این شما هستید که باید خودتان را به زحمت انداخته و دنبال اثرگذاری بر روی مخاطب تان بروید. 

محبوب ترین کلیدواژه های کاربران در گوگل 

هدف ما در این مقاله مثل روز روشن است. اگر با ما همراه باشید، دست آخر اطلاعات جالبی درباره سرچ های برتر کاربران در طول سال 2023 گیرتان می آید. اینطوری می توانید خودتان را هرچه بهتر با انتظارات و خواسته های آنها هماهنگ سازید. پس منتظر چه هستید؟ با ما همراه باشید تا نگاهی دقیق به اوضاع داشته باشیم. این شما و این هم کلیدواژه های پرطرفدار کاربران در گوگل.

محبوب ترین سرچ های گوگل در سال 2023

یوتیوب: برفراز جست وجوها!

یوتیوب: برفراز جست وجوها!

اولین سرچی که نظر آدم را جلب می کند، یوتیوب است. انگار کاربران در طول سال 2023 علاقه زیادی به آشنایی بیشتر با این پلتفرم محبوب پیدا کرده اند. بی شک هر کاربری امکان مراجعه مستقیم به یوتیوب را دارد. به علاوه، استفاده از اپ این ابزار نیز بی نهایت ساده است. با این حال تعداد زیادی از کاربران ترجیح داده اند خودشان سراغ ته توی ماجرا بروند. معمولا حرف و حدیث درباره شبکه های اجتماعی بی نهایت زیاد است بنابراین طبیعی است که کاربران کنجکاوی به خرج دهند. این امر به آنها کمک می کند تا شرایط را به طور ویژه تری دنبال کرده و اطلاعات جامعی درباره پلتفرم محبوب شان به دست بیاورند. 

مطلب مرتبط: بهترین ابزارهای جست و جوی کلیدواژه

اگر ماجرای فیس بوک و رسوایی مربوط به فروش اطلاعات کاربران را به یاد داشته باشید، باید بگوییم همه داستان فیس بوک از کنجکاوی کاربران شروع شد. به طوری که بعد از مدتی با کمی جست وجو در گوگل و مرور گزارش های تخصصی متوجه عملکرد فاجعه بار فیس بوک شدند. البته درباره یوتیوب ماجرا به طور کامل متفاوت است؛ چراکه کارنامه این پلتفرم تا اینجای کار که بی نهایت صاف و درست بوده است بنابراین هیچ دلیلی برای نگرانی کاربران در این رابطه وجود ندارد. با این حال چنین توضیحاتی اصلا برای توقف کنجکاوی کاربران کافی نیست. 

احتمالا یوتیوب در سال جدید به روند توسعه اش ادامه خواهد داد. در این میان جذابیت یوتیوب برای کاربران بیشتر شده و میانگین بازدید ویدئوها نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت. بی شک در این میان پرداخت حق تبلیغات به تولیدکنندگان محتوا نقش ویژه ای دارد. درست به همین دلیل اینفلوئنسرها و بسیاری از تولیدکنندگان محتوا عاشق یوتیوب هستند. 

اگر شما دنبال توسعه برنامه بازاریابی تان هستید، بی شک حضور در یوتیوب باید جزو اولویت های اساسی تان باشد. این امر به شما کمک می کند تا به دور از هیاهو به کارتان پرداخته و دامنه وسیعی از مخاطب را نیز به کارتان جذب کنید. پس منتظر چه هستید؟ آیا روزانه 171 میلیون جست وجو درباره یوتیوب در گوگل برای تان کافی نیست؟

فیس بوک: گزینه ای جنجالی

فیس بوک: گزینه ای جنجالی

فیس بوک با 117 میلیون جست وجو در گوگل رتبه دوم محبوب ترین سرچ های سال 2023 را به خودش اختصاص داده است. از آنجایی که شرکت فیس بوک چند سالی هست که به متا تغییر نام داده، این روزها فیس بوک دیگر به شرکت مادری که مدیریت همزمان واتس اپ و اینستاگرام را برعهده دارد، گفته نمی شود. در عوض هر جایی که اسم فیس بوک می آید، منظور فقط و فقط پلتفرمی است که همه ما به خوبی با آن آشنایی داریم. 

وضعیت فیس بوک در طول ماه های منتهی به سال جدید تغییرات زیادی را تجربه کرده است. در حالی که بسیاری از کاربران برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف دنبال پلتفرم های تازه ای بودند، فیس بوک از موقعیت استفاده کرد و آپدیت های منظمی ارائه کرد. به علاوه، شرکت متا از پلتفرم جدیدش تحت عنوان تردز نیز رونمایی کرد. این امر شوک بزرگی به مدیران ایکس (توئیتر) وارد کرده و بازار رقابت بر سر پلتفرم های متن محور را حسابی داغ کرد.

جنجال ها پیرامون فیس بوک هنوز ادامه دارد. با این حال آنچه مشخص است، اثرگذاری بالای این پلتفرم اجتماعی در میان کاربران است. به طوری که حتی بعد از این همه جنجال، هنوز هم فیس بوک یکی از بزرگ ترین شبکه های اجتماعی دنیا محسوب می شود بنابراین باید گوشه چشمی به آن داشته باشیم. 

وردِل (Wordle): پیش به سوی دنیای بازی ها

وردِل (Wordle): پیش به سوی دنیای بازی ها

وردل یک بازی ساده مبتنی بر وب است که در طول سال های اخیر نگاه های زیادی را به خودش جلب کرده است. ساختار این بازی تا حد زیادی ساده است. بر این اساس شما باید یک کلمه را حدس زده و هرچه سریع تر حدس بزنید، امتیاز بیشتری دریافت می کنید. نکته جالب اینکه امکان رقابت آنلاین میان کاربران نیز در این بازی وجود دارد. پس اصلا جای نگرانی درباره سپری کردن اوقات خوش با دوستان تان در آن سر دنیا نیست. 

راستش را بخواهید، در دنیایی که بازی هایی مثل کال آف دیوتی با هزینه های سرسام آور طراحی و روانه بازار می شود، محبوبیت وردل کمی عجیب است. نکته جالب اینکه این بازی به طور میانگین روزی 80 میلیون بار در گوگل جست وجو شده است. این یعنی طرفداران دوآتیشه آن تعصب زیادی روی آن دارند. 

بی شک تبلیغات در بازی های ویدئویی یکی از گزینه های جذاب برای برندها محسوب می شود. بر این اساس شاید بد نباشد شما هم به فکر تبلیغات در وردل باشید. هرچه باشد، این بازی کلی کاربر داشته و حسابی هم در گوگل مشهور است. پس چرا از این موقعیت عالی نهایت استفاده را نبرید؟

مطلب مرتبط: بازاریابی با ابزار کلیدواژه گوگل همراه با تکنیک های طلایی

جیمیل: سرویسی قدیمی اما دوست داشتنی!

جیمیل: سرویسی قدیمی اما دوست داشتنی!

آیا شما هم فکر می کردید دیگر تا سال 2024 خبری از سرویس های ایمیل در دنیا نباشد؟ راستش را بخواهید، خیلی ها در دنیا چنین فکر و خیال هایی داشتند. با این حال بعد از گذشت مدت زمانی اندک، همه چیز رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته است؛ چراکه سرویس های ایمیل نه تنها جای خودشان را به رقبای دیگری مثل شبکه های اجتماعی نداده اند، بلکه محبوبیت شان در طول زمان بیشتر هم شده است. 

نشانه ساده و قابل تأمل افزایش محبوبیت جیمیل به عنوان بزرگ ترین سرویس ایمیل در محبوب ترین سرچ های گوگل به چشم می خورد. بر این اساس جیمیل با 72 میلیون سرچ روزانه یکی از محبوب ترین گزینه ها در سال 2023 بوده است. شاید یکی از نقاط قوت گوگل در این میان رمزنگاری قوی پیام ها میان کاربران است. به طوری که حساب آن را از بقیه سرویس ها جدا کرده و همه را عاشق خودش نگه داشته است. 

اگر شما تا حالا روی ایمیل مارکتینگ حساب ویژه ای نکرده اید، حالا دیگر نوبت آن رسیده تا اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید. این امر به شما کمک می کند تا کارتان را خیلی ساده تر دنبال کرده و دامنه مخاطب وسیع تری را نیز تحت تاثیر قرار دهید. 

یادتان باشد، در دنیایی که تحت سلطه شبکه های اجتماعی است، جیمیل یکی از استثناهای بزرگ محسوب می شود. پس باید به خوبی قدر آن را بدانید. وگرنه خیلی زود کنترل اوضاع از دست تان در رفته و فرصت استفاده از یک ابزار بی نهایت جذاب را از دست می دهید. 

آمازون: خرید سریع و بی دردسر

آمازون: خرید سریع و بی دردسر

آیا کسی را سراغ دارید که هنوز طرفدار پر و پاقرص خرید حضوری باشد؟ شاید مردم برخی از خریدها مثل خوراکی های روزمره را هنوز هم به طور سنتی انجام دهند، اما وقتی پای خریدهای بزرگ وسط باشد، فروشگاه های آنلاین گزینه بی نهایت جذابی محسوب می شوند. به طوری که کمتر کسی به آنها دست رد خواهد زد. البته خرید از چنین فروشگاه هایی کاملا منطقی محسوب می شود؛ چراکه بدون هیچ دردسری امکان ثبت سفارش را فراهم کرده و حتی تخفیف های خوبی هم ارائه می دهند. 

وقتی صحبت از فروشگاه های آنلاین می شود، اولین اسمی که به ذهن آدم می رسد، چیزی نیست جز آمازون. خب این برند در طول دهه های اخیر همیشه مطابق انتظار مشتریانش رفتار کرده و کلی طرفدار در سراسر دنیا دارد. نکته کلیدی در این میان علاقه کاربران گوگل برای جست وجو درباره این برند است. به طوری که به طور میانگین روزانه 67 میلیون جست وجو درباره آمازون صورت گرفته است. 

بی شک آمازون فروشگاه بی عیب و ایرادی نیست. با این حال در طول سال های اخیر دائما به عنوان یک برند پیشرو خودش را به دیگران ثابت کرده است. شاید به همین خاطر علی رغم ظهور فروشگاه های بزرگ دیگری مثل علی بابا و هزاران خرده فروشی محلی، هنوز هم آمازون محبوبیتش را حفظ کرده است. 

استارت آپ هایی که تازه محصولی برای عرضه در بازارهای جهانی دارند، باید همیشه حواس شان به آمازون باشد؛ چراکه دروازه آنها به سوی بازارهای جهانی محسوب می شود. اگر شما هم چنین وضعیتی دارید، باید تا دیر نشده جایی برای خود در آمازون پیدا کنید؛ چراکه بعید است آمازون به این زودی ها از رونق بیفتد. 

مطلب مرتبط: کمپین های تبلیغاتی موفق در گوگل ادز: همراه با فهرست کلیدواژه های پرطرفدار

آب و هوا (Weather): پیش بینی آب و هوا و دیگر هیچ!

آب و هوا (Weather): پیش بینی آب و هوا و دیگر هیچ!

چند بار تا حالا پیش خودتان فکر کرده اید که ای کاش قبل از خارج شدن از خانه نگاهی به گزارش های آب و هواشناسی می انداختید؟ خیلی وقت ها آدم طوری در آب و هوای بد گیر می افتد که حتی فکرش را هم نمی شود کرد. با این حساب مشاهده کلیدواژه آب و هوا در میان گزینه های محبوب در گوگل اصلا جای تعجب ندارد. 

یکی از ویژگی های جالب گوگل نمایش نمودارهای جذاب درباره وضعیت آب و هواست. به این ترتیب کاربران امکان مشاهده وضعیت هوا بدون نیاز به وارد شدن به سایتی خاص را دارند. فکر می کنم این ماجرا به اندازه کافی جذاب باشد تا دیگر نیازی به توضیح اضافه نداشته باشد. 

مشاهده وضعیت آب و هوا یکی از کنجکاوی های کاربردی مردم در سراسر دنیا محسوب می شود. از آنجایی که معمولا عبارت آب و هوا در قالب انگلیسی (Weather) جست وجو می شود، در تمام دنیا وضعیت مشابهی دارد. نکته جالب اینکه گوگل با تشخیص موقعیت مکانی هر کاربر آب و هوای منطقه خودش را نمایش می دهد. این گزینه ای است که جذابیت بسیار زیادی برای بسیاری از کاربران دارد. 

کاربران در سال 2023 به طور میانگین روزانه 61 میلیون بار عبارت آب و هوا را در گوگل جست وجو کرده اند. این امر به خوبی بیانگر اهمیت جست وجوی مورد نظر است بنابراین شما می توانید روی همکاری تبلیغاتی با شرکت ها و موسسات تخصصی در زمینه آب و هوا حساب کنید؛ چراکه این فرآیند به شما فرصت خوبی برای تبلیغ کسب و کارتان را خواهد داد. ماجرا جالب شد، نه؟

گوگل ترنسلیت (Google Translate): ترجمه ای روان و دقیق

گوگل ترنسلیت (Google Translate): ترجمه ای روان و دقیق

کمتر کسی در دنیا پیدا می شود که دست کم یک بار از سرویس ترجمه گوگل استفاده نکرده باشد. پشتیبانی از زبان های مختلف و امکان آپدیت ترجمه ها به طور مداوم فقط بخشی از مزایای خاص این ابزار محسوب می شود. با این حساب طبیعی است که کاربران در طول سال 2023 روزانه 39 میلیون بار این سرویس را در گوگل جست وجو کرده باشد. 

شاید فکر کنید مراجعه مستقیم به سایت گوگل ترنسلیت گزینه بی نهایت ساده تری در مقایسه با جست وجوی آن باشد. خب در این صورت باید کمی با شما مخالفت کنیم؛ چراکه جست وجوی این سرویس در گوگل به شما امکان ترجمه شناور متن را خواهد داد. درست به همین دلیل خیلی از کاربران به طور مستقیم سراغ سایت این سرویس نمی روند. ماجرا جالب شد، نه؟

گوگل ترنسلیت یکی از ابزارهای کلیدی برای ترجمه متن محسوب می شود. قابلیت ارتقای ترجمه ها از سوی کاربران این سرویس را بی نهایت جذاب کرده است. درست به همین دلیل شما هر متر و معیاری برای یافتن این ابزار به عنوان یک گزینه جذاب را دارید. یادتان باشد، شما باید همیشه از این متر و معیار به سود خودتان استفاده کنید. مثلا می توانید سایت برندتان را مجهز به این ابزار ترجمه کرده تا کاربران از کشورهای مختلف مشکلی برای گشت و گذار در سایت تان نداشته باشند. 

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی و چالش کلید واژه ها

یاهو: رقیب از میدان به در شده!

یاهو: رقیب از میدان به در شده!

کاربران در طول سال های اخیر علاقه زیادی به مرور داستان یاهو داشته اند. اینکه چطور یاهو از یکه تاز دنیای موتورهای جست وجو به وضعیت کنونی اش رسیده، نکته ای است که هنوز هم برای بسیاری از مردم جذابیت خاصی دارد. یادتان باشد، در دنیای امروز بسیاری از برندها بعد از مدت کوتاهی موفقیت حیرت انگیز در بازار با شکست رو به رو می شوند. با این حال اوضاع یاهو از همه جالب تر است؛ چراکه این برند زمانی حتی فرصت خرید گوگل به عنوان یک استارت آپ را هم داشت. 

سهم کنونی یاهو از بازار موتورهای جست وجو در مقایسه با گوگل ناچیز است. با این حال این امر دلیل نمی شود کاربران به داستان این برند جذب نشوند. به همین دلیل در طول سال 2023 بسیاری از کاربران سراغ ارزیابی اوضاع یاهو رفته اند. این امر خط مشی جالبی پیش روی خودِ یاهو قرار داده است. 

اگرچه فرض بازگشت یاهو به عرصه رقابت بی نهایت ضعیف به نظر می رسد، اما شما اصلا نباید انگیزه تان در این رابطه را از دست بدهید؛ چراکه مرور این داستان، هر چقدر هم قدیمی، به شما درس های زیادی می دهد. به علاوه، اگر شما در حوزه بازاریابی فعالیت دارید، می توانید از داستان یاهو برای تولید محتوا استفاده کنید؛ چراکه در میان کاربران محبوبیت زیادی دارد. 

گوگل: اسمی آشنا

گوگل: اسمی آشنا

چرا فکر کرده اید در گوگل کسی سراغ این برند را نمی گیرد؟ یکی از سرچ هایی که در طول سال 2023 محبوبیت زیادی در میان کاربران داشت، خودِ گوگل بود. بسیاری از کارآفرینان و حتی افراد عادی در سراسر دنیا علاقه زیادی به آشنایی با جزییات مربوط به گوگل دارند. این نکته به آنها کمک می کند تا بدون هیچ مشکلی کارشان را جلو برده و از تجربه های گذشته این برند بزرگ استفاده کنند.

احتمالا شما هم تا حالا بارها و بارها برای تان سوال شده که چطور گوگل تا این اندازه در دنیای کسب و کار شهرت کسب کرده است. خب خیلی ها برای یافتن جواب های درست و حسابی در این رابطه سراغ خودِ گوگل می روند. ماجرا از این قرار است که کاربران در گوگل با سرچ کلیدواژه های مختلف دنبال یافتن پاسخ هایی برای شیوه توسعه یا حتی تاریخچه گوگل هستند بنابراین شما لازم نیست خیلی به خودتان سخت بگیرید. در عوض می توانید برای تولید محتوا از تجربه گوگل استفاده کرده یا حتی به عنوان مثال از این برند سود ببرید. اینطوری محتوای تان بیشتر در کانون توجه قرار می گیرد. 

اینستاگرام: پلتفرمی همیشه در صحنه

اینستاگرام: پلتفرمی همیشه در صحنه

در طول یک دهه اخیر کمتر پلتفرمی در دنیا بوده که به اندازه اینستاگرام ثبات داشته باشد. حتی ظهور رقبایی مثل تیک تاک هم از میزان محبوبیت گوگل در سال های اخیر کم نکرده است. بی شک این میزان از ثبات در دنیای کسب و کار و شبکه های اجتماعی باید دلایل محکمی داشته باشد. خب این دقیقا همان فکری است که بسیاری از کاربران در گوگل به سرشان زده است. کند و کار درباره دلایل موفقیت گوگل بحثی نیست که به همین سادگی مورد بی توجهی قرار گیرد. درست به همین دلیل کاربران در طول سال 2023 بارها و بارها اینستاگرام را در گوگل جست وجو کرده اند.

نکته جالب درباره اینستاگرام حجم بالای محتوایی است که درباره تاریخچه و نحوه موفقیت این برند تولید شده است. به همین دلیل بد نیست شما هم نیم نگاهی به این حوزه داشته باشید. اینطوری کارتان خیلی راحت تر می شود؛ چراکه دقیقا روی نکته ای دست می گذارید که کاربران در گوگل حسابی دوستش دارند. 

مطلب مرتبط: استراتژی کلیدواژه در سئو: صفر تا صد سئو محتوا

اینستاگرام در طول یک دهه اخیر ترند جذابی برای تولید محتوا بوده است. از زمانی که تیم متا مالکیت این پلتفرم را برعهده گرفت، روند رشد آن سرعت بسیار بالاتری پیدا کرد. تا جایی که امروزه بسیاری از کارشناس ها از آن به عنوان مثالی موفق در زمینه توسعه کسب و کار یاد می کنند بنابراین شما هم می توانید از همین دست فرمان برای تولید محتوای وایرال استفاده کنید. 

منابع:

https://ahrefs.com

https://www.techopedia.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yV7NklNd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه