یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

مدت زمان بهبودی تاندون پا

10 ماه پیش ( 1402/3/31 )
 

مدت زمان بهبودی تاندون پا

مدت زمان بهبودی تاندون پا

به طور کلی مدت زمان بهبودی تاندون پا به شدت آسیب، نوع آن و روش های درمانی که برای بهبود آن استفاده می شود، بستگی دارد و بین چند هفته تا چند ماه متغیر است؛ بنابراین طبیعی است که اگر تاندون دچار پارگی شده و یا به همراه آسیب دیدگی تاندون شکستگی نیز رخ داده باشد، مدت زمان بهبودی افزایش می یابد. روش های زیادی وجود دارد که از طریق آن ها می توانید مدت زمان بهبودی را کاهش دهید و دقیق ترین برنامه بهبودی نهایتاً توسط فوق تخصص مچ پا تعیین می شود.

غذاهای مفید برای ترمیم تاندون پا

مصرف برخی غذاها که حاوی ترکیبات غنی مفید برای ترمیم تاندون ها هستند، می تواند به افزایش سرعت بهبودی آن ها کمک کند. البته دقت داشته باشید که مصرف این غذاها و مواد مغذی در واقع بخشی از روند درمان است و در کنار آن باید روش های دیگری نیز بکار برده شود. از جمله این غذاها و مواد مغذی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان هایی که مصرف آن ها می تواند به بهبود تاندون ها کمک کند شامل بادمجان و سبزیجات تازه، فلفل سبز و قرمز، گوجه فرنگی، توت های سیاه و قرمز، پرتقال و فندق می شود.

میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین C

مصرف میوه و سبزیجات حاوی ویتامین ث می تواند به کاهش التهاب تاندون ها و تقویت آن ها کمک کند. این موارد شامل پرتقال، توت فرنگی، آناناس، بروکلی، فلفل قرمز و برگ های سبز تازه است.

منابع حاوی پروتئین

مصرف منابع حاوی پروتئین نیز می تواند به ترمیم و تقویت تاندون ها کمک کند. این منابع عبارتند از: گوشت قرمز کم چرب، مرغ، ماهی، تخم مرغ، لوبیا، نخود و سویا

غذاهای حاوی آهن و روی

مصرف غذاهای حاوی گوشت قرمز، ماهی، آرد سویا، حبوبات و غلات می تواند موجب ترمیم تاندون ها و بهبود عملکرد آن ها شود.

راهکارهای کاهش مدت زمان ترمیم تاندون آشیل

مشاوره و درمان دکتر اتوکش

برای سرعت بخشیدن به زمان ترمیم تاندون آشیل و بازگشت بیماران به زندگی عادی راهکارهایی وجود دارد که به شرح زیر است:

  1. داشتن تغذیه مناسب

مصرف مواد غذایی و میوه های حاوی ویتامین ث، پروتئین، کلسیم و ویتامین دی می تواند موجب کاهش مدت زمان ترمیم تاندون آشیل شود.

  1. داشتن استراحت کافی و محدود کردن برخی فعالیت ها

با مراجعه به پزشک متخصص، ایشان از شما می خواهد از انجام فعالیت هایی مانند دویدن و پرش که ممکن است تاندون را تحریک کند بپرهیزید و به اندازه کافی استراحت داشته باشید تا تاندون خود را بازسازی و ترمیم کند.

  1. استفاده از پشتیبان

استفاده از پشتیبان یکی از راهکار هایی است که "دکتر بابک اتوکش" فوق تخصص در زمینه آسیب ها و بیماری های مربوط به پا و مچ پا در کنار دیگر روش های عالی و به روز خود برای محافظت از تاندون آشیل و ترمیم سریع آن به بیماران توصیه می کند.

جهت مشاوره و درمان به وب سایت دکتر اتوکش مراجعه کنید.

  1. فیزیوتراپی

تعداد جلسات فیزیوتراپی و اقداماتی که در هر جلسه توسط فیزیوتراپیست انجام می شود با توجه به شرایط بیمار تعیین می شود و در این جلسات برنامه تمرینی مناسب برای تقویت تاندون آشیل و بهبود دامنه حرکتی بیمار مشخص می شود.

  1. تزریق

در این راهکار غیر تهاجمی، پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP، استروئید و آمینو اسید به منظور کاهش درد، تورم و بهبودی سریع تر طبق نظر پزشک انجام می شود.

چه مواردی سبب افزایش مدت زمان ترمیم تاندون پا می شود؟

در این بخش به برخی از مواردی که می تواند منجر به افزایش مدت زمان ترمیم تاندون پا شود می پردازیم. این موارد عبارت است از:

  • با افزایش سن، ترمیم تاندون ها با سرعت کمی انجام می شود و زمان بهبودی تاندون ها در افراد مسن بیشتر از افراد جوان است.
  • کمبود ویتامین دی و کلسیم در بدن
  • مصرف الکل و برخی دارو های خاص
  • وجود عوامل ایجاد کننده التهاب در بدن
  • استفاده از مصنوعات ترمیمی نامناسب
  • شروع یا انجام فعالیت های ورزشی که باعث تحریک و ایجاد فشار زیاد بر روی تاندون ها می شود.
  • عدم استراحت می تواند زمان ترمیم تاندون ها را افزایش دهد.
  • داشتن برخی بیماری های مزمن از جمله دیابت
  • داشتن بیماری های روماتولوژیکی
  • عواملی که ایمنی بدن را تحت تأثیر قرار می دهد.
  • سیگار دارای ترکیباتی است که موجب اختلال در عملکرد عروق و کاهش خون رسانی و مواد غذایی به تاندون ها می شود؛ بنابراین کشیدن سیگار نیز از جمله مواردی است ک مدت زمان ترمیم تاندون را افزایش می دهد.
  • اگر به دلایلی از جمله شکستگی در نزدیکی تاندون، آسیب به شبکه عروقی و... خون رسانی به تاندون ها به درستی انجام نشود، مدت زمان ترمیم آن افزایش می یابد.

جمع بندی

تاندون ها بخشی از سیستم حرکتی بدن هستند و نقش بسیار مهمی در انتقال نیرو از عضلات به استخوان ها را بر عهده دارند. زمانی که تاندون پا به دلایل مختلفی دچار آسیب می شود یا یه اصطلاح دچار پارگی تاندون مچ پا می­شوید، راهکار هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید مدت زمان ترمیم تاندون پا را کاهش دهید. برخی از این راهکار ها که توسط پزشک برای بیمار تعیین می شود شامل مصرف غذاها و مواد مغذی، استراحت، کاهش فعالیت، فیزیوتراپی و... است.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/I1rvkPF2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه