یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

زمانی  که پروسه های بی هدف در فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی از افراد می گیرد، یکی از موضوعات جذاب گفت وگوهای مشاوره ای است. اگرچه این موضوع اکنون به لطف فعالیت روان شناس ها بدیهی به نظر می رسد، با این حال شاید کمتر کسی از امکان اتلاف وقت شرکت ها در فضای مجازی مطلع باشد. تولید محتوای مؤثر برای صفحه یک برند در شبکه های مجازی امر وقت گیری است. در عین حال باید توجه داشت که شرکت ها به منظور تأمین چنین محتوایی از وقت گرانبهایی که می تواند صرف فعالیت تولیدی یا خدماتی شود، چشم پوشی می کنند. برهمین اساس هدف اصلی در فعالیت بازاریابی آنلاین و شبکه محور کاهش زمان تولید محتواست.

در میان شبکه های اجتماعی، فیس بوک به عنوان نخستین غول این عرصه اخیرا مقرراتی اجرایی ساخته که شرکت ها را در راستای تبلیغات محتوا محور و ارائه داستان های جذاب به منظور تبلیغات تشویق می کند. این امر بدان معناست که دیگر عصر اسپم های تبلیغاتی، حداقل در فیس بوک، به پایان راه نزدیک می شود.

البته باید توجه داشت که الگوریتم جدید فیس بوک تنها تبلیغات جذاب و ارزشمندتر را در بخش ترندهای برتر جای می دهد و خبری از حذف تبلیغات سنتی نیست. برهمین اساس در این مقاله به بررسی شیوه های بازاریابی موفق در شبکه های اجتماعی با تمرکز روی تحولات اخیر فیس بوک پرداخته خواهد شد.

تمرکز روی ارزش ها به جای جذابیت

احتمالا شما به عنوان یک فعال حوزه کسب وکار بارها این توصیه را شنیده اید، با این حال اهمیت چنین راهبردی ارزش تکرارش در این بخش از مقاله را دارد. به منظور پیشبرد هرچه بهتر بحث اشاره ای به نحوه تولید انیمیشن های محبوب از سوی برندهای بزرگ، ضروری به نظر می رسد.

برای مثال والت دیزنی را در نظر بگیرید. این مجموعه چندین دهه در صدر جدول موفق ترین تولیدکنندگان انیمیشن جهان حضور داشته است. فرآیند تولید یک فیلم کارتونی در این شرکت حدود دو ماه است. در این دو ماه از ابتدا تا انتهای یک انیمیشن، به صورت تمام کامپیوتری ساخته می شود. با این حال ماجرای اصلی نه در پشت میزهای کامپیوتر، بلکه در فرآیند ایده پردازی می گذرد. نویسندگان این کارتون های رنگارنگ و جذاب حدود یک ماه پیش از شروع فرآیند ساخت اثر دست به کار شده و به دنبال ایده یابی و نگارش فیلمنامه مبتنی بر آن هستند.

هنگامی که فرآیند ساخت یک انیمیشن در والت دیزنی را مورد نظر قرار می دهیم، تصور اینکه یک کمپین تبلیغاتی در عرض تنها چند روز پیکربندی شود، عجیب به نظر می رسد. منظور من از این بحث اتلاف بیهوده وقت نیست، بلکه هدف جست وجوی ارزش های موردنیاز در کمپین تبلیغاتی است. به طور معمول هر برندی یک سری مشتریان ارگانیک دارد که تحت هر شرایطی از آن خرید می کنند. به منظور جلب نظر این دسته از مشتریان لازم نیست کار خاصی انجام دهید؛ فقط جایگاه فعلی تان را حفظ کنید. با این حال بحث در مورد مشتریان بالقوه کاملا متفاوت است.

اگر تجربه جست وجو در فیس بوک یا هر شبکه اجتماعی دیگر به عنوان کاربر ساده، نه بازاریاب را داشته باشید، احتمالا تبلیغات، آزاردهنده ترین بخش این فناوری های نو هستند. تلاش برای دوری از تبلیغات در شبکه های مجازی در حالی صورت می گیرد که صفحات رسمی شرکت های مشهور خودروسازی یا برندهای فعال در زمینه تولید قطعات رایانه و بازی های کنسول های هوشمند همیشه جزو پربازدیدترین اکانت های فیس بوک و اینستاگرام هستند. به راستی چرا چنین روندی در جریان است؟

پاسخ به پرسش فوق در یک نکته ساده خلاصه می شود؛ برندی مانند پلی استیشن در اکانت اجتماعی خود محتوایی را قرار می دهد که کاربران مشتاق بازدیدشان هستند. این امر در مورد محتوای صفحه Ford نیز مصداق دارد. به هر حال همه ما به صفحات برندهای بزرگ خودروسازی سر می زنیم تا حداقل از پشت قاب گوشی چند دقیقه ای را با رویای اتومبیل های لوکس سر کنیم. به عنوان بازاریاب یک شرکت، رمز موفقیت شما یافتن ماهیت اصلی کسب وکار طرف قراردادتان و تأکید روی آن در کمپین ها و تبلیغات است. این امر شما را به نخستین بازاریاب پیرو الگوریتم جدید فیس بوک بدل خواهد کرد و بدون شک فیس بوک نیز با پروتکل جدید بخش ترند خود آگهی تان را در بخش برترین ها جای خواهد داد.

بحران محتوای ناسازگار

شرکت ها معمولا از سیستم های یکپارچه سازی ارسال مطالب روی شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. این سیستم ها امکان بارگذاری خودکار یک مطلب در اکانت های مختلف شبکه های مجازی گوناگون را به کاربران می دهد. در نگاه نخست، باتوجه به اهمیت زمان در کسب وکار این شیوه به نظر مناسب است.

اگر شما نیز در فکر استفاده از چنین سیستم هایی هستید، باید این نکته را مدنظر داشته باشید که فرمت شبکه های اجتماعی مختلف با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال تصاویر بارگذاری شده در اینستاگرام اگر مستقیما روی فیس بوک یا توییتر قرار گیرند، کیفیت پایین و سایز نامناسبی خواهند داشت. همچنین چینش هشتگ ها و افرادی که در پست تگ شده اند در شبکه های مختلف ناهمگون خواهد بود. برای مثال ممکن است یک هشتگ در توییتر  ترند باشد اما در اینستاگرام رتبه دلچسبی نداشته باشد.

نکته مهم تر از ویژگی های ظاهری پست ها مربوط به ماهیت مخاطب های شماست. در واقع نباید انتظار داشت مخاطبان اینستاگرام، توییتر و فیس بوک شما یکسان باشند. کاربران اینستاگرام بیشتر روی ابعاد بصری، توییتری ها روی متن توییت و اعضای فیس بوک روی هر دو این عوامل تمرکز دارند. برهمین اساس شخصی سازی مطالب برای هر شبکه اجتماعی ضروری به نظر می رسد.

جنگ کامنت ها و مسئله اعتبار

در آوریل 2017 پیام رسان رسمی فیس بوک به رکورد 1.2 میلیارد کاربر فعال در ماه رسید. با توجه به حضور اغلب کاربران این شبکه اجتماعی در بخش پیام رسان، توصیه اصلی در این بخش، انتقال آنچه به جنگ کامنت ها مشهور است به این مسنجر است. در هر صورت ممکن است کاربرانی زیر پست شما انتقاداتی را مطرح کنند. به جای تعامل مستقیم و آشکار با چنین کامنت هایی حل وفصل شان در فضای گفت وگوهای خصوصی تأثیرگذارتر به نظر می رسد. حداقل چنین راهبردی شما را از دست جنگ های بی پایان زیر پست های تان نجات خواهد داد.

بی دلیل پستی را لایک نکنید

اکانت های برندهای مختلف مانند هر اکانت دیگری امکان لایک پست دیگر کاربران را دارد. همچنین مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی پست هایی که هر کاربر لایک می کند به اطلاع سایر دنبال کنندگان وی می رسد. برهمین اساس شاید زمان آن فرارسیده تا هنگام کلیک روی آیکون لایک در فیس بوک اندکی تأمل کنید. بدون شک مشاهده اینکه برند سونی پست مربوط به صفحه پلی استیشن را لایک کند، چندان غیرعادی به نظر نمی رسد. این امر در مورد اخبار نوع دوستانه مانند مطالب سازمان ملل متحد یا سازمان های نوع دوستانه نیز عجیب نیست. با این حال لایک مطالب کاملا بی ارتباط با کسب وکارتان شما را در نگاه مخاطب غیرحرفه ای نشان خواهد داد.

هنگامی که مطلبی را لایک می کنید، در واقع اعلام دوستی و همکاری با شرکت یا فرد مقابل را مخابره کرده اید. بر این اساس توصیه می شود هنگام پسندیدن مطالب تنها به شرکت های همکار یا افراد وابسته به شرکت تا توجه کنید.

نظرسنجی را رها کنید

گاهی اوقات شرکت ها به منظور ارائه تبلیغات نسبتا غیرمستقیم به مخاطب از شیوه مرسوم نظرسنجی استفاده می کنند. به عنوان مثال دو محصول جدید خود را در کنار هم قرار داده و از مخاطب می خواهند یکی را انتخاب کند. اگر قصد نابودی یکی از محصولات تان را دارید، این شیوه بازاریابی کاملا مناسب به نظر می رسد. آنچه اغلب افراد فراموش می کنند، تخریب یکی از محصولات در راستای ارتقای جایگاه محصولی دیگر است.

به این ترتیب در نهایت شما به بهای کاهش جذابیت محصولی خاص دیگری را ارتقا می دهید. از این گذشته در مقام خرید کالای برتر شما با سایر کالاهای مشابه شرکت های دیگر مورد مقایسه قرار می گیرد. به این ترتیب شما زحمت رقبا را کم کرده و یکی از محصولات تان را پیشاپیش از گردونه رقابت حذف کرده اید.

برچسب ها :
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tznxZ3Dy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه