دوشنبه, ۷ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Mon, 26 Feb(2) 2024 /
           
فرصت امروز

جلسات استخدامی یکی از مهمترین مراحل در فرآیند خسته کننده یافتن شغل تازه محسوب می شود. در این مرحله، کارفرمایان برای ارزیابی مهارت ها و توانایی های شما از مهارت های ارتباطی استفاده خواهند کرد. بنابراین نحوه حرف زدن شما در جلسات استخدامی تاثیر زیادی بر شانس تان برای دریافت شغل خواهد داشت. این درست همان نکته ای است که کمتر کسی به طور جدی بدان فکر می کند.

روزی را در نظر بگیرید که بالاخره بعد از مدت ها ارسال رزومه به مصاحبه استخدامی یک برند بزرگ دعوت شده اید. بی شک چنین روزی از مدت ها قبل برای شما رویایی بوده و هزاران آرزو برای آن در سر دارید. حالا اگر در این میان یکهو سر جلسه زبان تان بند آمده یا نتوانید ایده های تان را به خوبی منتقل کنید، چه خواهد شد؟ بی شک خیلی زود به این نتیجه می رسید که باید دور شغل مورد نظر را خط بکشید؛ چراکه کسی به فردی که حتی توانایی صحبت روان در جلسه استخدامی را ندارد، اعتماد نخواهد کرد. 

چطور در جلسات استخدامی بهتر حرف بزنیم

ما در این مقاله قصد داریم برخی از مهمترین نکات درباره تقویت مهارت سخنرانی و گفت وگو در جلسات استخدامی را به اتفاق شما مرور کنیم. اگر شما هم نگران این مهارت کلیدی در جلسه استخدامی هستید، این مقاله تکه گمشده پازل تان است. پس با ما همراه باشید تا دقیق تر مسئله را واکاوی کنیم.

مطلب مرتبط: چطور آماده جلسات استخدامی شویم؟

از قبل آماده باشید

از قبل آماده باشید

قبل از جلسه استخدامی حتما در مورد شرکت و موقعیت شغلی موردنظر خود تحقیق کنید. این کار به شما کمک می کند تا سوالات بیشتری بپرسید و پاسخ های بهتری ارائه دهید. همچنین تمرین کنید که در مورد مهارت ها و توانایی های خود صحبت کنید.

خیلی وقت ها آدم ها مهارت های بی نهایت متنوعی دارند، اما اصلا بلد نیستند یک کلمه هم درباره خودشان حرف بزنند. قبول دارم رزومه ها در این دوره و زمانه تعیین کنندگی زیادی دارند، اما شما قرار نیست همه چیز را به وضعیت رزومه ها واگذار کنید. 

کافی است چند دقیقه هم که شده خودتان را جای یک رهبر تجاری یا مدیر مجموعه قرار دهید. بی شک کسی که در بیان توانایی های خودش مشکل دارد، هیچ دردی از برند شما درمان نخواهد کرد. درست به همین خاطر این روزها کسانی که مهارت ارتباطی عالی نداشته باشند، خیلی سخت شغل های مناسب پیدا می کنند. این در حالی است که با کمی تمرین در این حوزه مصاحبه های استخدامی برای تان تبدیل به نوعی بازی سرگرم کننده می شود.

اگر شما قبل از شروع جلسه استخدامی خودتان را برای آن آماده کنید، اوضاع تان خیلی بهتر پیش می رود. مثلا خودتان را برای سوالات احتمالی درباره سابقه کاری تان آماده کنید. ساده ترین تکنیک در این میان حرف زدن جلوی آینه است. این شیوه تا حدودی شما را برای یک مصاحبه یا دست کم گفت وگوی واقعی آماده می سازد. به علاوه، اگر دوستان خوبی دارید، می توانید روی آنها برای برگزاری یک جلسه آزمایشی حساب کنید .

حفظ اعتماد به نفس 

حفظ اعتماد به نفس 

با صدای واضح و رسا صحبت کنید و به چشمان مصاحبه گر نگاه نمایید. شاید این ایده خیلی ساده یا حتی آماتور به نظر برسد، اما به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. 

معمولا آدم ها در موقعیت های حساس یا پر از استرس به چهره طرف مقابل نگاه نمی کنند. این امر نه تنها حرف های آدم را باورپذیر نمی کند، بلکه مشکلی اساسی در سر راه ادامه تعامل محسوب می شود. خب چطور انتظار دارید کسی که حتی نگاهش هم نمی کنید، مشتاق شنیدن ادامه حرف های شما باشد؟

کسانی که به طور طبیعی درونگرا هستند، سخت ترین کار برای حفظ ارتباط چشمی با مخاطب را خواهند داشت. قبول دارم در جلسات استخدامی، مخصوصا وقتی پای شغل رویایی آدم وسط باشد، استرس بیداد می کند. با این حال شما نباید خیلی زود خودتان را ببازید. در عوض بد نیست کمی هم که شده روی حفظ اعتماد به نفس تان تمرین کنید. اینطوری حداقل کمی اوضاع تان بهتر خواهد شد. 

حتما پیش خودتان می پرسید چطور می شود اعتماد به نفس را افزایش داد. خب هیچ راهی به غیر از تمرین و تکرار نیست. از آنجایی که شما نمی توانید روی مصاحبه های واقعی ریسک کنید، توصیه ما شبیه سازی جلسات است. مثلا با یکی از دوستان یا اعضای خانواده تان جلسات را شبیه سازی کنید. اینطوری سرنوشت بسیار بهتری در انتظار مصاحبه های تان خواهد بود.

احتمالا شما هم حس کرده اید همیشه اولین کارها حسابی سخت است. حفظ اعتماد به نفس یا ارتباط چشمی هم دقیقا همین وضعیت را دارد. به محض اینکه ترس تان از این بابت بریزد، دیگر رعایتش چندان سخت نخواهد بود.

قبل از اینکه سراغ بخش بعدی برویم، باید اضافه کنیم که شما قرار نیست در کل طول جلسه به طرف مقابل تان زل بزنید. در عوض به طور متناوب به همه حاضران نگاه کرده و تعادل را رعایت کنید. وگرنه زل زدن به یک نفر خاص حسابی عجیب و شک برانگیز خواهد بود.

مطلب مرتبط: چگونه برای مصاحبه کاری آماده شویم؟

مثبت نگری

مثبت نگری

هر مدیری در این دنیا با کمی سختگیری می تواند هر کسی در این دنیا را در مصاحبه استخدامی رد کند. ما در روزنامه فرصت امروز گاهی به شوخی می گوییم حتی استیو جابز فقید هم اگر این روزها بود، شاید در مصاحبه استخدامی برخی از شرکت ها رد می شد. بنابراین شما نباید دو دستی به مدیران یا برگزارکنندگان جلسه بهانه بدهید.

مثبت نگری ایده ای نیست که لازم باشد برای آن دوره های طولانی را طی کرده یا درباره اش کتاب بخوانید. این روزها خیلی از آدم ها به طور کاملا طبیعی مثبت نگر هستند. به همین خاطر شما می توانید با کمی دقت از این رویکرد بهره مند شوید. 

ماجرا از این قرار است که شما در جلسات استخدامی باید با رویکردی مثبت یا به زبان خودمانی ذهنیت مثبت بحث را شروع کنید. مثلا اگر سابقه کاری تان چنگی به دل نمی زند، لازم نیست رک و پوست کنده به طرف مقابل این نکته را یادآوری کنید. در عوض لا به لای بیان تجربیات کاری تان نیم نگاهی به مهارت های مختلف خود هم داشته باشید. اینطوری تا حد زیادی مشکلات مربوط به رزومه ضعیف تان رفع می شود.

تا یادمان نرفته، مثبت نگری هم مثل هر رویکرد دیگری در این دنیا نوعی شمشیر دولبه محسوب می شود. بنابراین اگر در استفاده از آن زیاده روی کرده یا اغراق را چاشنی کار کنید، خیلی زود لو می روید. آن وقت دیگر حتی یک نفر هم در بازار جواب سلام تان را نخواهد داد.

جواب واضح به سوالات دهید

جواب واضح به سوالات دهید

خیلی از کارآفرینان دوست دارند در جلسات استخدامی تا جای ممکن مرموز به نظر برسند. انگار که مسابقه ای هیجان انگیز برای کسب عنوان مشکوک ترین کارمند دنیا در جریان است. 

شما را نمی دانم، ولی برای من که هرچه سطح تعامل با دیگران ساده و سرراست باشد، اوضاع بهتر جلو خواهد رفت. اگر بخواهیم از چشم انداز مشتریان به قضیه نگاه کنیم، باید گفت هرچه یک برند و کارمندانش ساده تر با آدم برخورد کنند، محبوب تر خواهند شد.

اگر در جلسات کاری سوالی از شما پرسیده شد، قرار نیست کل تاریخچه اقتصاد را روی میز بگذارید. هرچه باشد وقت ارزشی معادل طلا دارد و کسی حاضر نیست سر آن شوخی کند. پس باید در کوتاه ترین حالت ممکن جواب مشتریان را بدهید.

علاوه بر بحث کوتاهی جواب ها، باید به وضوح آنها نیز توجه کرد. شما قرار نیست با جواب های سربالا طرف مقابل را دست به سر کنید. خب در این صورت هیچ خبری از واکنش مثبت مدیران نخواهد بود. 

ماموریت شما در این بخش مثل روز روشن است. شما نه تنها باید ذهنیت مشترکی با مصاحبه کنندگان داشته باشید، بلکه باید براساس نیاز آن شرکت جواب هر سوال را دهید.

بی شک برندی که نیاز به برنامه نویس ماهر دارد، بیشتر از هر نکته ای روی تجربه افراد دست می گذارد. حالا اگر شما جواب های سربالا درباره تجربه کاری تان به آنها بدهید، خیلی زود از فهرست استخدامی آنها کنار گذاشته خواهید شد. 

سعی کنید وقتی قصد جواب دادن به هر سوالی را دارید، کمی هم خودتان را جای طرف مقابل قرار دهید. آیا واقعا جواب شما به درد او می خورد؟ این سوالی است که در صورت بررسی دقیقش دیگر خبری از جواب های مشکوک در مصاحبه های کاری نخواهد بود. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خود تغییر دهید.

مطلب مرتبط: سوالات رایج در جلسات استخدامی همراه با پاسخ های مناسب

سوال بپرسید

سوال بپرسید

در حین جلسه استخدامی حتما سوالاتی بپرسید تا وضعیت گفت وگو برای تان روشن تر شود. این کار نشان می دهد که شما علاقه مند به شرکت و موقعیت شغلی هستید. بنابراین دیگران شما را جدی تر خواهند گرفت. این روزها مشکلی که بسیاری از افراد شرکت کننده در مصاحبه های شغلی دارند، سکوت مطلق در طول جلسه است. اینطوری طرف مقابل حس می کند شما علاقه ای به شرکت در جلسه یا حتی موقعیت شغلی ندارید. 

وقتی شما در فرآیند یک گفت وگو مشارکت فعال داشته باشید، نظر دیگران را جلب خواهید کرد. اینطوری مهارت ارتباطی تان را نیز به رخ می کشید. 

گاهی اوقات مدیران برای اینکه میزان نکته سنجی شما را ارزیابی کنند، برخی از نکات را به طور مبهم مطرح می کنند. انتظار اصلی از شما در چنین موقعیت هایی طرح سوالات کلیدی از طرف مقابل برای فهم بهتر ماجراست. اینطوری شما می توانید بدون هیچ مشکلی مهارت تان را مدیران موردنظر نشان دهید.

یادتان باشد، شما نباید شور هر کاری را در بیاورید. خیلی وقت ها کارآفرینان فکر می کنند شما با تاکید بیش از اندازه بر روی طرح سوال عملا آنها را مسخره می کنید. به علاوه این تکنیک نشان دهنده ضعف نسبی شما در حوزه های دیگر نیز خواهد بود. 

اگر نظر ما را بخواهید، بهترین راهکار برای طرح سوال توجه به موقعیت های کلیدی است. اینطوری شما می توانید بدون هیچ دردسری کارتان را جلو برده و دیگر شک و تردیدی در ذهن دیگران ایجاد نکنید. 

ارائه جمع بندی از صحبت های دیگران

ارائه جمع بندی از صحبت های دیگران

خیلی وقت ها جلسات استخدامی بدون هیچ نتیجه یا جمع بندی اساسی به پایان می رسد. دست آخر هم مدیران واقعا نمی دانند چه کسی را به عنوان بهترین گزینه استخدام کنند. به همین خاطر نهایتا همه چیز بستگی به بخت و اقبال خواهد داشت. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز به شما توصیه می کنیم در تمام فرآیند مصاحبه جمع بندی های کوتاه درباره صحبت های دیگران یا حتی خودتان ارائه دهید.

بیان نکات پراکنده شاید از نظر ارتباطی خوب به نظر برسد، اما میزان تأثیرگذاری بی نهایت پایین تری در مقایسه با دیگران برای شما به همراه خواهد داشت. درست به همین خاطر شما باید حرف های تان را با یک روند منطقی بیان کرده و دست آخر جمع بندی درستی از آنها ارائه دهید. 

فقط در این صورت شانس کافی برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان را خواهید داشت. ماجرا جالب شد، نه؟

این روزها کلی کلاس سخنرانی در سراسر دنیا برگزار می شود. خیلی از کارآفرینان فکر می کنند برای اینکه مو لای درز کارشان نرود، باید حتما در این کلاس ها شرکت کنند. راستش را بخواهید، به نظر ما اوضاع خیلی ساده تر از این حرف هاست. کافی است کمی هم که شده روی جریان حرف تان فکر کنید. این طوری مخاطب انتظار مشخصی از حرف های بعدی شما خواهد داشت. بنابراین لازم نیست خیلی کار را برای خودتان سخت کنید . فقط کافی است بحث های تان ارتباط منطقی با هم داشته باشند؛ به همین سادگی.

یادتان باشد، شما نمی توانید همیشه روی سوالات حساب باز کنید. بنابراین لازم است کمی خودتان هم صحبت کنید. پس کمی روی صحبت های به هم پیوسته تان کار کنید. اینطوری شانس بیشتری برای تأثیرگذاری بر روی مخاطب تان خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: بهترین سوالات برای جلسات استخدامی و جواب های هوشمندانه آنها

استفاده از زبان بدن

استفاده از زبان بدن

از زبان بدن استفاده کنید؛ چراکه خیلی وقت ها مخاطب حرف های شما را بدون زبان بدن مثبت متوجه نمی شود. به عنوان مثال، می توانید با صاف ایستادن و دست های خود را در کنار بدن نگه داشتن، اعتماد به نفس خود را نشان دهید.

وقتی شما زبان بدن ندارید، خیلی زود حواس مخاطب تان پرت می شود. بنابراین جای تعجب ندارد که در مصاحبه ای نیم ساعته از دقیقه دهم به بعد کسی دیگر حواسش به حرف های شما نباشد.

اگر دقت کرده باشید، معمولا سرمربی های فوتبال کنار زمین مسابقه حسابی حرص و جوش می خورند. در کنار این مسئله با زبان بدن به خوبی به دیگران درباره کاری که باید انجام دهند، دستور می دهند. به همین خاطر معمولا سرمربی های موفق کنار زمین جنب و جوش زیادی دارند. 

قبول دارم مصاحبه های کاری شباهتی به مسابقات فوتبال ندارد، اما شما با کمی زبان بدن حسابی نظر طرف مقابل را جلب خواهید کرد. پس چرا این شانس را از خود و کسب و کارتان بگیرید؟ همین حالا دست به کار شده و کمی به وضعیت تان رسیدگی کنید. 

یادتان باشد، شما همیشه می توانید از منابع مختلفی اطلاعات یا مهارت مورد نیازتان را به دست بیاورید. بنابراین اگر وضعیت زبان بدن تان مناسب نیست، بد نیست سری به این منابع بزنید. یادتان باشد، برای یادگیری زبان بدن نباید انتظارات عجیبی داشته باشید. این کاری است که شما در طول زمان باید یاد بگیرید و بعد از مدتی اثرش را روی کارتان حس خواهید کرد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و کمی هم که شده اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید.

کنترل لحن صدا

کنترل لحن صدا

لحن صدا نقش مهمی در وضعیت شما به عنوان یک کارآفرین دارد. اگر لحن صدای بی نهایت آرامی داشته باشید، هیچ وقت کسی حرف تان را جدی نمی گیرد. در عین حال اگر لحن صحبت تان خیلی بلند یا جدی باشد، خیلی زود کارتان به مشکل خواهد خورد. بنابراین بهتر است لحنی مناسب برای حرف تان پیدا کنید.

ماجرا در این بخش از کار کمی پیچیده است؛ چراکه شما به عنوان یک کارآفرین وضعیت خاص خودتان را دارید. به همین خاطر نمی توانید برای انتخاب لحن تان روی الگوبرداری از بقیه حساب باز کنید . بنابراین باید با آزمون و خطا کارتان را جلو ببرید.

راه حلی که ما برای شما داریم، استفاده از تجربه تان در طول زمان است.  بی شک شما اولین باری نیست که در مصاحبه های کاری شرکت می کنید. پس بد نیست خودتان را برای کمی مرور تجربیات قبلی تان آماده کنید. اینطوری دست کم اطلاعات خوبی درباره گذشته خودتان خواهید داشت.

یادتان نرود که لحن صدای شما باید طوری باشد که به طور مداوم توجه مخاطب را جلب کند. بنابراین بد نیست بسته به شرایط و نحوه پیش رفتن مکالمه لحن صدای تان را تغییر دهید.  ماجرا حسابی جالب شد، نه؟

در طول یک مکالمه شما نیاز دارید با تغییر لحن تان توجه مخاطب را جلب کنید. پس فکر نکنید مکالمه را باید همیشه به طور یکسان جلو ببرید.  گاهی اوقات بد نیست صدای تان را بالا برده و سپس با لحن عادی به صحبت تان ادامه دهید. اینطوری وضعیت تان خیلی بهتر خواهد بود. 

مطلب مرتبط: 10 اقدامی که قبل از مصاحبه کاری باید انجام داد

استفاده از مثال های واقعی 

استفاده از مثال های واقعی 

برای تایید ادعاهای خود، از مثال های واقعی استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا مصاحبه گر را متقاعد کنید که شما فردی باتجربه و ماهر هستید.

همه ما از مثال های جالب خوش مان می آید. اینطور وقت ها آدم حس می کند در یک جریان واقعی زندگی کرده و همه چیز با اوضاع فعلی اش هماهنگی دارد.

وقتی شما در مکالمات تان از هیچ مثالی استفاده نمی کنید، حرف های تان بی نهایت خشک به نظر می رسد. به همین خاطر بد نیست کمی مکالمه را با شوخی و خنده همراه کنید . مثلا بد نیست یک داستان ساده یا تجربه ای جالب را بیان کنید. اینطوری کارتان خیلی سریع تر جلو می رود . منظور ما از این عبارت امکان اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب تان است.

یادتان نرود، شما قرار نیست از هر مثالی که به ذهن تان رسید، استفاده کنید. بنابراین کمی درباره مثال های مناسب فکر کرده و سپس شروع به صحبت کنید. البته منظور ما در این بخش یک تفکر عمیق قبل از جلسات نیست. فقط کافی است قبل از اینکه بین حرف های تان با عجله سراغ اولین مثال دم دستی بروید، چند ثانیه درباره اش فکر کنید. اینطوری سنگ روی یخ نخواهید شد.

به دیگران گوش دهید

به دیگران گوش دهید

به صحبت های طرف مقابل گوش کنید و به سوالاتش با دقت پاسخ دهید. این کار نشان می دهد که شما به صحبت های طرف مقابل علاقه مند هستید و به حرف هایش توجه دارید.

خیلی از کارآفرینان فکر می کنند در جلسات استخدامی باید تنها کسی باشند که مشغول حرف زدن است. چنین طرز فکری معمولا دردسرهای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. پس بهتر است قبل از اینکه بعد از چند دقیقه صحبت کردن بی وقفه با واکنش هایی مثل «حتما در اولین فرصت با شما تماس می گیریم» یا «تیم روابط عمومی با شما تماس خواهد گرفت» شوید، فکری به حال وضعیت مدیریت مکالمات تان کنید . 

بی شک گوش دادن به حرف های دیگران اصلا کار سختی نیست. همه ما در طول روز بابت پرحرفی دیگران در عذاب هستیم، اما وقتی پای جلسات استخدامی در میان باشد، باید کمی انعطاف از خودمان نشان دهیم. این کار به شما کمک می کند تا روند مکالمه را بهتر مدیریت کنید. 

فراموش نکنید، مکالمه یک مسیر دوطرفه است. بنابراین شما هم باید به حرف دیگران به طور مناسب توجه نشان دهید. وگرنه خیلی زود دیگران علاقه شان نسبت به حرف های شما را از دست می دهند. فکر می کنم حالا انگیزه بیشتری برای توجه به حرف های دیگران داشته باشید مگر نه؟

مطلب مرتبط: دشوارترین سوال مصاحبه استخدامی و چگونگی پاسخ دادن به آن

تحقیق درباره شرکت موردنظر

تحقیق درباره شرکت موردنظر

قبل از جلسه استخدامی حتما در مورد شرکت و موقعیت شغلی موردنظر خود تحقیق کنید. این کار به شما کمک می کند تا سوالات بیشتری بپرسید و پاسخ های بهتری ارائه دهید.

بی شک هیچ کس دوست ندارد با کارمندی رو به رو شود که هیچ چیز درباره شرکت نمی داند. به همین خاطر شما باید همیشه سوالات کلیدی مطرح کرده و نشان دهید قبلا درباره شرکت تحقیق کرده اید.

افراد حرفه ای در دنیای کسب و کار هیچ وقت بی گدار به آب نمی زنند. به همین خاطر شما قبل از اینکه در یک جلسه استخدامی شرکت کنید، باید سیر تا پیاز وضعیت را مرور کرده باشید. فقط در این حالت امکان جذب کردن مدیران شرکت موردنظر را خواهید داشت.

تمرین همیشه جواب می دهد

تمرین همیشه جواب می دهد

برای اینکه در جلسه استخدامی احساس راحتی بیشتری داشته باشید، تمرین کنید. مثلا کمی درباره روند جلسه تحقیق کرده و با دوستان تان آن را شبیه سازی کنید. به علاوه تمام مهارت های ارتباطی که یاد گرفته اید، اینجا به دردتان خواهد خورد. 

وقتی شما تمرین های مدام داشته باشید، به مرور زمان مهارت تان به طور چشمگیری بیشتر خواهد شد. همانطور که قبلا گفتیم، در یک جلسه استخدامی شما نیاز به مهارت های متنوعی دارید. شاید شرکت در برخی از دوره های آموزشی در ابتدای راه به شما کمک کند، اما در ادامه باید به مهارت های خودتان متکی باشید. این یعنی بدون تمرین و تکرار مداوم، هیچ کدام از کارهای تان پیش نخواهد رفت.

آرامش تان را حفظ کنید

آرامش تان را حفظ کنید

ترس و اضطراب طبیعی است، اما مهم است که در جلسه استخدامی آرام باشید. سعی کنید نفس عمیق بکشید و روی صحبت های خود تمرکز کنید.

قبول دارم چنین کارهایی خیلی سخت به نظر می رسد، اما شما نباید کنترل خودتان را از دست دهید. خب در یک جلسه مهم شما فقط روی خودتان کنترل دارید و تا وقتی استرس تان را به خوبی مدیریت نکنید، هیچ شانسی برای جلب نظر دیگران نخواهید داشت.

مطلب مرتبط: اقداماتی که در 15 دقیقه قبل از شروع مصاحبه کاری باید انجام داد

آدم ها معمولا روش های مختلفی برای حفظ آرامش در شرایط سخت دارند.  این تکنیک ها به آنها کمک می کند تا روی اعصاب شان کنترل داشته باشند. این دقیقا همان کاری است که شما هم باید انجام دهید. یک ایده خوب در این میان استفاده از تکنیک نفس های عمیق است. چنین کاری به شما کمک می کند تا در عرض چند ثانیه کمی از فشار و استرس روی دوش تان را کم کنید. 

خودتان باشید

خودتان باشید

در جلسه استخدامی، خودتان باشید. شاید این ایده خیلی ساده به نظر برسد، اما به شما کمک می کند تا وجهه بهتری از خودتان ارائه دهید.

احتمالا شما هم بارها و بارها با کسانی رو به رو شده اید که در جلسات استخدامی خودشان را کاملا حرفه ای و دارای مهارت های مختلف نشان می دهند، اما درست وقتی که نوبت به حضور یا فعالیت در شرکت می رسد، وضعیت واقعی او نمایان می گردد. 

فرض کنید شما در یک جلسه کاری به هر زحمتی شده مدیران را متقاعد کنید فرد مناسبی هستید. خب در این صورت بدون هیچ مشکلی شغل موردنظرتان را به دست می آورید. با این حال وقتی کارتان را شروع کنید، همه چیز لو خواهد رفت. پس بهتر است از همان اول با دیگران روراست باشید. 

منابع:

https://www.voicetrainer.com

https://www.distinctiveweb.com

https://www.monster.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eNyPWgq1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارنهال انگوروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکحمل بار هواییخرید فالوورخرید بلیط هواپیماماشین ظرفشویی بوشخرید لوازم ورزشیکیلید اجاره خانه در تهرانپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور امارات
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه