چهارشنبه, ۸ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Wed, 29 Jun(6) 2022 /
           
فرصت امروز

بسیاری از افراد برای پیدا کردن یک شغل مناسب به طور مداوم درخواست هایی برای شرکت ها ارسال می کنند. این امر در بسیاری از مواقع همراه با ارسال رزومه های دقیق برای شرکت های موردنظر همراه است. در این میان پس از مدت زمانی کوتاه شاید شما از سوی چند شرکت دعوت به مصاحبه حضوری شوید. این امر می تواند موفقیت بزرگی برای شما باشد، اما به شرطی که در نهایت موقعیت شغلی مورد نظر را به دست بیاورید، در غیر این صورت فقط مدت زمانی کوتاه با خیالی خوش سر شده و شما در نهایت باز هم سر خانه اول هستید. 

بسیاری از کارآفرینان برای بهینه سازی وضعیت شان به عنوان عضوی از یک شرکت به دنبال انتخاب بهترین برندهای حاضر در بازار هستند. این امر می تواند دردسرهای زیادی برای هر فردی به همراه داشته باشد. انتخاب بهترین برند بازار فقط یک بخش از معمای پیدا کردن شغلی مناسب است. در بخش دیگر ماجرا شما باید توانایی موفقیت در مصاحبه های کاری را داشته باشید، در غیر این صورت به ساده ترین شکل ممکن دیگران شما را مورد بی توجهی قرار خواهند داد. آن وقت برای مدت زمانی طولانی تر باید به دنبال پیدا کردن شغل مناسب‎تان باشید. 

سوالات رایج در جلسات استخدامی همراه با پاسخ های مناسب

بسیاری از اوقات افرادی که حتی رزومه بسیار خوبی نیز دارند، در مصاحبه های کاری با شکست رو به رو می شوند. دلیل این امر نه سوالات بسیار سخت یا حتی عدم تمایل یک برند برای استخدام نیروی تازه، بلکه ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای است. به عبارت بهتر، شما در صورتی که در فرآیند مصاحبه کاری کیفیت خوبی از خودتان نشان نداده و پاسخ های درست برای سوالات نداشته باشید، خیلی زود شانس تان را از دست می دهید. این امر می تواند هزینه های بسیار زیادی برای شما به همراه داشته باشد. 

مطلب مرتبط: بهترین سوالات برای جلسات استخدامی و جواب های هوشمندانه آنها

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین سوالات در جلسات مصاحبه کاری است. این امر به شما برای اثرگذاری بر روی طرف مقابل کمک کرده و شانس تان را نیز در این میان به طور چشمگیری توسعه می دهد. یادتان باشد برای بهینه سازی موقعیت تان در بازار باید همیشه در جلسات استخدامی با بهترین روحیه ممکن حاضر شوید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای به دست آوردن شغل دلخواه از بین برود. آن وقت دیگر کمترین شانسی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان باقی نخواهد ماند. در ادامه برخی از مهمترین سوالات در این میان همراه با پاسخ های کلیدی را مرور خواهیم کرد. 

اندکی درباره خودتان توضیح دهید

بسیاری از افراد در جلسات استخدامی با سوالی واضح و کلیدی مبنی بر معرفی خود مواجه می شوند. اینکه شما اندکی درباره خودتان حرف بزنید، صرفا یک تکنیک برای شروع بحث نیست. بسیاری از افراد مایل به آگاهی از نحوه تعریف خودتان هستند. به عبارت ساده تر، مدیران و مسئولان نیروی انسانی یک برند دوست دارند نسبت به شیوه معرفی شما اطلاعات زیادی جمع کنند. اگر شما در پاسخ به این سوال صرفا از نکات مربوط به زندگی شخصی تان بگویید، بی شک در مصاحبه رد خواهید شد. در حالت دیگر نیز اگر فقط موارد کاری را مرور کنید، بازهم تاثیرگذاری لازم را ایجاد نخواهید کرد. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی طرف مقابل با استفاده از پاسخی میانه است. این امر می تواند به شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف تان کمک کند. 

یادتان باشد شما در یک جلسه استخدامی هنوز کارمند شرکت مورد نظر محسوب نمی شوید. بنابراین لازم نیست حتما معرفی تان را بر مدار نکات حرفه ای یا سابقه کاری بنا کنید. اینکه اندکی درباره سابقه کاری و تجربه همکاری با برندهای دیگر حرف بزنید، همیشه ایده بسیار خوبی خواهد بود. در سوی دیگر نیز شما باید همیشه نیم نگاهی به تقویت رابطه تان با دیگران داشته باشید. این امر می تواند با یک شوخی کوتاه و البته محترمانه در هنگام معرفی خودتان صورت گیرد. 

یادتان باشد شما می توانید در معرفی خودتان ابتدا اندکی درباره وضعیت فعلی خود صحبت کنید. سپس به علایق و مهارت های تان بپردازید و در این میان گریزی هم به زندگی شخصی تان بزنید. اینطوری تاثیرگذاری بسیار خوبی بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت. بسیاری از افراد با همین تکنیک ساده توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط شان را پیدا می کنند. 

چرا قصد کار در شرکت ما را دارید؟

این سوال نیز یکی دیگر از پرسش های کلیدی در مصاحبه های کاری محسوب می شود. بسیاری از مدیران مایل به آگاهی از دلیل انتخاب یک برند از سوی افراد داوطلب هستند. بدون تردید هزاران برند در یک بازار وجود دارد. با این حساب شما باید خیلی دقیق به طرف مقابل درباره دلیل انتخاب این برند توضیح دهید. 

برخی از افراد برای پاسخگویی به سوال این بخش فقط به مزایای مالی اشاره می کنند. این امر شاید اندکی صادقانه باشد، اما بی شک تاثیرگذاری لازم بر روی مخاطب هدف را به همراه نخواهد داشت. درست به همین دلیل شما باید همیشه در راستای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف از تکنیک های دیگری نیز استفاده کنید. مخاطب هدف شما، در اینجا مسئولان برگزاری جلسه، مایل به شنیدن آگاهی شما از وضعیت کاری در شرکت شان هستند. بنابراین شما می توانید وضعیت کاری شرکت مورد نظر را نیز مد نظر قرار دهید. این امر در کنار توجه به هماهنگی میان مهارت های شما و موقعیت شغلی مورد نظر می تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی به همراه داشته باشد. 

بسیاری از افراد برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف همیشه به دنبال راهکارهای متفاوت هستند. یادتان باشد در این میان شما می توانید گاهی اوقات با استفاده از تکنیک های بسیار ساده کارتان را حل کنید. در این صورت شرایط تان به طور حرفه ای بهینه سازی خواهد شد. 

اگر شما در پاسخگویی به این سوال که چرا قصد همکاری با شرکت مورد نظر را دارید، به مزایای حرفه ای نظیر موقعیت بهتر در بازار و رزومه قوی مدیران ارشد شرکت اشاره کنید، تاثیرگذاری بسیار زیادی خواهد داشت. این امر نشان دهنده مطالعه شما درباره جزییات برند مورد نظر و انتخابی آگاهانه است. بنابراین می توانید مطمئن باشید سطح تاثیرگذاری تان بر روی مخاطب هدف تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است. 

مطلب مرتبط: 8 پرسش و پاسخ متداول

چرا شما بهترین فرد برای شغل مورد نظر ما هستید؟

این سوال خیلی عجیب و در عین حال کلیدی به نظر می رسد. یکی از نکات مهم در دنیای امروز تلاش برای بیان دقیق توانایی ‌های فردی است. این امر می تواند با شرکت در دوره های آموزشی و افزایش مهارت ها در پی کار در شرکت های مختلف کسب شده باشد. البته اگر شما توانایی بیان مهارت های تان به دیگران را نداشته باشید، خیلی زود توانایی تان برای پیدا کردن کاری مناسب در بازار از بین خواهد رفت.

امروزه در جلسات کاری به طور معمول درباره اینکه چرا افراد فکر می کنند بهترین فرد برای موقعیت شغلی مورد نظرشان هستند، دست کم یک سوال کلیدی مطرح می شود. بنابراین شما باید خیلی خوب آماده پاسخگویی به این سوال باشید. همانطور که اشاره شد، توجه به مهارت های فردی امر مهمی برای حضور موفق در یک موقعیت شغلی محسوب می شود. بنابراین شما می توانید به سادگی هرچه تمام تر این مسئله را در کانون توجه خود قرار دهید. این نکته به شما کمک ویژه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کرده و شانس تان در این میان را نیز توسعه خواهد داد. 

یکی دیگر از نکات مهم در رابطه با تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در جلسات کاری اشاره به فرهنگ سازمانی در شرکت مورد نظر است. اینکه شما درباره فرهنگ سازمانی در یک شرکت اطلاعات بالایی داشته باشید، بیانگر میزان علاقه تان به کار در آن شرکت است. این مسئله هرگز از سوی مسئولان برگزاری جلسه استخدامی کوچک انگاشته نخواهد شد. بنابراین شما با بیان این مطلب به سادگی هرچه تمام تر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا می کنید. این امر می تواند به شما برای فعالیت به عنوان یک عضو تازه از شرکت مورد نظر به طور حرفه ای کمک نماید. 

نقاط قوت و ضعف شما چیست؟

نقاط قوت و ضعف افراد باید به طور حرفه ای مد نظر قرار گیرد. این امر می تواند برای شما در جلسات کاری بسیار سوال سختی باشد، اما برای مدیران آگاهی از آن کلیدی است. بسیاری از افراد برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان همیشه منظورشان را بد بیان می کنند. درست به همین دلیل شما برای موفقیت در یک جلسه کاری باید همیشه نسبت به استفاده از مهارت های ارتباطی در بالاترین سطح ممکن مطمئن شوید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شرایط تان را نیز بهبود خواهد بخشید. 

بسیاری از افراد درباره نقاط قوت فعالیت شان به خوبی حرف می زنند. این امر می تواند سطح بالایی از تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به همراه داشته باشد، اما اگر شما نتوانید اندکی هم درباره نقاط ضعف تان حرف بزنید، حسابی شک برانگیز خواهید بود. این امر شما را به عنوان یک کارآفرین در شرایط دشواری قرار می دهد. 

یادتان باشد هیچ کارآفرینی بی ایراد نیست. درست به همین دلیل شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه نیاز به استفاده از شرایط ویژه ای دارید. این شرایط ویژه می تواند شامل کمک گرفتن از دیگران شود. در هر صورت شما باید یادتان باشد همیشه از دیگران کمک بگیرید تا تبدیل به کارآفرینی حرفه ای شوید. در این میان برای جلسات استخدامی بهتر است چند تا از نقاط ضعف  معمولی تان را بیان کنید. یادتان باشد شما قرار نیست اعتبار خودتان به عنوان کارآفرین را زیر سوال ببرید. بنابراین هیچ وقت با ایرادات بزرگ و کلیدی کارتان را شروع نکنید. استفاده از چند نکته حاشیه ای یا بیان برخی از ایرادات و ضعف های کلیشه ای در این میان به اندازه کافی تاثیرگذار خواهد بود. 

دغدغه مسئولان نیروی انسانی در شرکت ها همیشه استخدام افرادی با توانایی ارزیابی نقاط قوت و ضعف یک فرآیند است. در این میان نیز بررسی نقاط قوت و ضعف خود به عنوان مهمترین نکته باید مد نظر قرار گیرد، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا نکنید. معنای این امر از دست دادن مداوم فرصت های شغلی و همچنین ناتوانی برای اثرگذاری بر روی افراد در مصاحبه های کاری خواهد بود. 

مطلب مرتبط: دشوارترین سوال مصاحبه استخدامی و چگونگی پاسخ دادن به آن

کدام موفقیت کاری شما از همه بزرگتر است؟

این سوال برای بسیاری از افراد خیلی سخت به نظر می رسد. به طور معمول خیلی از مدیران برای اطمینان از سابقه کاری طرف مقابل شان اقدام به طرح این سوال می کنند. با این حساب اگر شما جواب درستی به این سوال ندهید، خیلی زود از فرآیند استخدامی کنار گذاشته خواهید شد. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بهینه بر روی طرف مقابل با مرور ضمنی موفقیت های قبلی تان است. بی شک هر کارآفرینی در بازار علاوه بر شکست های مختلف چند تایی هم موفقیت داشته است. درست به همین خاطر شما باید موفقیت های خودتان را نیز به طور حرفه ای مرور کنید، در غیر این صورت شاید خیلی زود تمایل برندها برای همکاری با شما از بین برود. 

یادتان باشد بزرگترین موفقیت شما همیشه پولسازترین نمونه نیست. بنابراین می توانید از مواردی که به شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده یا اعتبارتان در بازار را افزایش داده نیز استفاده کنید. این امر به طور معمول تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را وارد سطح تازه ای خواهد کرد. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای و بهینه سازی شرایط کاری تان هستید، می توانید همیشه وضعیت فعالیت تان در این میان را به طور چشمگیری توسعه دهید. این امر شانس شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور چشمگیری بهبود خواهد بخشید. 

بررسی موفقیت های کاری و تلاش برای بیان بهترین نمونه آنها امر مهمی محسوب می شود. این نکته می تواند به شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک نماید. در این میان برخی از افراد برای بهینه سازی شرایط شان در مصاحبه های کاری از اولین موفقیت کاری شان نام می برند. این امر می تواند اهمیت اولین دستاورد در دنیای کسب و کار برای شما را نشان دهد. با این حساب اعتماد طرف مقابل به شما تا حد زیادی افزایش پیدا کرده و می توانید به خوبی بر روی آنها تاثیرگذاری داشته باشید. 

چطور از پس استرس برمی آیید؟

استرس کاری برای همه افراد وجود دارد. این امر بر روی عملکرد تیم های کاری یا حتی توانایی شان برای پیروی از برنامه شرکت تاثیر می گذارد. درست به همین دلیل اگر شما مایل به اثرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن هستید، باید همیشه راهی برای کنترل استرس تان داشته باشید. مواجهه با سوال درباره نحوه مدیریت استرس امری رایج است. نکته مهم در این میان پاسخگویی دقیق شما به این سوال کلیدی خواهد بود. 

متاسفانه برخی از افراد به طور طبیعی در جلسات استخدامی نیز استرس زیادی دارند. این امر می تواند برای مدیران ارشد یک شرکت بی نهایت عجیب یا غیرعادی تلقی شود. نکته مهم اینکه شما برای اثرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف باید همیشه موقعیت تان را به طور مناسبی بهینه سازی کنید. پس صحبت تان در جلسات استخدامی را با لحنی آرام و اندکی صمیمانه شروع نمایید. این امر می تواند برای شما مزایای بسیار زیادی به همراه داشته باشد. به این ترتیب می توانید بر روی مخاطب تان تاثیرگذاری لازم را داشته و وضعیت تان را بهبود بخشید. 

یادتان باشد شیوه های مدیریت استرس در دنیای امروز بسیار زیاد و متنوع است. بنابراین شما لازم نیست از روش های کلیشه ای برای انجام این کار سود ببرید. نکته مهم در این میان تلاش برای ایجاد اطمینان در مخاطب هدف نسبت به توانایی شما برای اثرگذاری بر روی دیگران با مدیریت استرس است. این امر می تواند انگیزه برند مورد نظر برای استخدام شما را به طور چشمگیری افزایش دهد. در این صورت دیگر دلیلی برای نگرانی نسبت به ناتوانی در کسب شغل دلخواه تان وجود نخواهد داشت. این امر می تواند برای شما به طور چشمگیری مزایای زیادی به همراه داشته باشد. 

درباره روش حل مشکلات تان با همکاران صحبت کنید

حل مشکلات با همکاران امری رایج محسوب می شود. بسیاری از افراد در محل کارشان با همکاران مشکل دارند. این امر می تواند گاهی موجب بروز تنش های بسیار سنگینی نیز شود. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی طرف مقابل در جلسات استخدامی هستید، باید همیشه از راهکار ویژه تان برای حل مشکلات حرف بزنید. متاسفانه بسیاری از افراد هیچ راه حلی برای حل مشکلات و اختلاف نظرات شان در تیم های کاری ندارند. این امر می تواند تاثیرگذاری بسیار بدی بر روی مخاطب هدف به همراه داشته و رفتار حرفه ای شما را نیز زیر سوال ببرد. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال اثرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید همیشه یک راه حل درست و حسابی داشته باشید. 

توصیه ما برای پاسخگویی به این سوال اشاره به تجربه های قدیمی تان در زمینه مدیریت تعارضات در میان همکاران است. همچنین شما می توانید اندکی درباره سوالات تان در این میان نیز بیشتر صحبت کنید. این امر شما را به طور چشمگیری در کانون توجه افراد مصاحبه‎کننده قرار خواهد داد. نکته مهم دیگر اینکه اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید همیشه وضعیت رفتارتان را متفاوت سازید. این امر می تواند بیان بسیار ساده و خودمانی نحوه مدیریت بحران در میان همکاران باشد. 

یادتان باشد اگر شما در پاسخ به این سوال به نکات کلیدی دیگر نیز اشاره کنید، وضعیت تان به طور قابل ملاحظه ای بهتر خواهد شد. در این صورت شما دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نداشته و می توانید خودتان را تبدیل به بهترین فرد ممکن برای همکاری با یک برند نمایید. 

مطلب مرتبط: 10 اقدامی که قبل از مصاحبه کاری باید انجام داد

امروزه شرکت در جلسات استخدامی برای بسیاری از برندها امر بی نهایت دشواری محسوب می شود. امروزه برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط بسیار دشواری پیش رو دارند. این امر حتی در جلسات استخدامی نیز به چشم می خورد. درست به همین خاطر شما باید این سختی ها را درک کرده و با بهترین پاسخ های ممکن در جلسات استخدامی حاضر شوید. اینطوری فرصت جلب نظر مدیران ارشد یک برند را پیدا کرده و بدل به کارمند مورد علاقه آنها خواهید شد. 

منبع : blog.hubspot
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7saBnRsD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه