دوشنبه, ۱۵ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Mon, 6 Dec(12) 2021 /
           
فرصت امروز

صنعت تولید پادکست در طول سال های اخیر رشد بسیار زیادی داشته است. بروز بحران کرونا و خانه نشینی اجباری بخش قابل توجهی از مردم نیز به محبوبیت این فرمت محتوا دامن زده است. امروزه تقریبا هر کس در گوشه و کنار دنیا دست کم یک پادکست مورد علاقه دارد. این امر بسیاری از کارآفرینان و حتی برندها را به سوی طراحی پادکست کشانده است. کسب و کارهای مختلف برای تبلیغ برندشان و جلب نظر مشتریان اقدام به طراحی پادکست می کنند. نکته جالب اینکه بسیاری از برندها به عنوان اسپانسر نیز در کنار طراح های پادکست هستند. 

بسیاری از کاربران پادکست را نوآوری تازه ای در زمینه تولید محتوا به حساب می آورند. با این حال این فرمت محتوا از ابتدای هزاره جدید میلادی و در کنار وبلاگ نویسی روند رشدش را شروع کرد. البته محبوبیت فزاینده آن محدود به دو سال اخیر می شود. 

راهکارهایی برای ضبط پادکست همراه با ترندهای تازه

چالشی که همیشه پیش روی طراح های پادکست قرار دارد، استفاده از ترندهای تازه در طراحی قسمت های آتی اثرشان است. شاید این امر بسیار ساده به نظر برسد، اما انتخاب ترند مناسب و همچنین اطمینان از هماهنگی آن با ماهیت پادکست به این سادگی ها امکان پذیر نیست. به همین خاطر در این مقاله به بررسی هرچه دقیق تر نحوه استفاده از ترندهای تازه در پادکست ها خواهیم پرداخت. البته در این میان به نحوه انتخاب ترندهای مناسب هم نگاهی خواهیم انداخت. 

مطلب مرتبط: آیا تمامی برندها نیاز به تولید پادکست دارند؟

ضرورت فهم ترکیب جمعیتی مخاطب ها

هر پادکستی دامنه از مخاطب هدف را مدنظر قرار می دهد. شما در صورت موفقیت برای بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف تعدادی طرفدار همیشگی خواهید داشت. نکته مهم در این میان ضرورت توجه به ترکیب جمعیتی مخاطب هاست. اگر شما قصد طراحی یک پادکست جوان پسند را دارید، باید از ترندهای مورد توجه این گروه سنی استفاده کنید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای جلب نظرشان نخواهید داشت. 

اشتباه برخی از کارآفرینان هدف گذاری بر روی یک گروه سنی و سپس استفاده از ترندهایی بی ارتباط با آن گروه است. این امر نه تنها اعتبار پادکست شما را از بین می برد، بلکه از نقطه نظر فعالیت حرفه ای کسب و کارتان نیز مورد شک و تردید قرار می گیرد. 

رقابت با دیگر پادکست ها از نظر کیفی

هر کارآفرینی برای توسعه پادکستش و جلب نظر مخاطب های تازه راهکار مشخصی را مد نظر قرار می دهد. یکی از راهکارهای پرطرفدار در این میان استفاده از گزینه های تبلیغاتی است. چنین امری به ساده ترین شکل ممکن پادکست ها را به مخاطب هدف معرفی می کند. بنابراین در ظاهر هیچ مانعی برای سرمایه گذاری بر روی این گزینه نخواهد بود. 

نکته مهم در رابطه با استفاده از تبلیغات برای توسعه دامنه مخاطب پادکست مربوط به اثرگذاری پایینش است. چنین امری به شما امکان تعامل مناسب با مخاطب هدف تان را نمی دهد. امروزه بسیاری از کاربران به سادگی از کنار تبلیغات آنلاین عبور می کنند. به همین خاطر اگر شما صرفا بر روی گزینه تبلیغاتی تمرکز نمایید، پادکست تان هرگز میان کاربران مشهور نخواهد شد. توصیه ما در این بخش فراموش کردن تبلیغات برای رقابت مناسب با دیگر پادکست هاست. شما در عوض باید بر روی کیفیت پادکست تان تمرکز کنید. این امر به طور خودکار محبوبیت پادکست شما در میان کاربران را افزایش خواهد داد. 

بهینه سازی پادکست برای جست و جوی صوتی

یکی از ترندهای مهم در زمینه تولید محتوا بهینه سازی شان برای جست و جوی صوتی است. این امر کمتر مدنظر طراحی های پادکست قرار می گیرد. وقتی شما فرمت صوتی را برای تولید محتوا انتخاب می کنید، باید حواس تان باشد که مخاطب هدف تان احتمالا از جست و جوی صوتی برای پیدا کردن محتوا استفاده خواهد کرد. بنابراین استفاده شما از کلیدواژه های متنی برای جلب نظر مخاطب هدف امر بی فایده ای خواهد بود. 

مطلب مرتبط: چگونه با پادکست مان مخاطب را میخکوب کنیم؟

اگرچه تا پیش از این فناوری جست و جوی صوتی بیشتر گزینه ای لوکس به حساب می آمد، اما در طول سال های اخیر با توجه به رونمایی از دستیارهای صوتی بیش از هر زمان دیگری محبوبیت پیدا کرده است. به همین خاطر شما با بهینه سازی پادکست تان برای جست و جوی صوتی امکان جلب نظر کاربران بیشتر را خواهید داشت. 

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Lw6S9KTf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه