جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
معرفی ابزارهای آنالیز وضعیت روابط عمومی کسب و کار

روابط عمومی بهتر با ابزارهای کاربردی

1 سال پیش ( 1401/12/7 )

تعامل با هزاران مشتری در طول روز کاری نیست که کارآفرینان را شیفته خودش کند. پاسخگویی به سوالات تکراری مشتریان، ارزیابی میزان موفقیت شرکت در شبکه های اجتماعی یا حتی طراحی استراتژی جامع در حوزه روابط عمومی در مقایسه با کارهایی مثل طراحی محصولات جدید اصلا چنگی به دل نمی زند. البته وقتی پای ابزارهای کمکی با چاشنی هوش مصنوعی وسط باشد، دیگر اوضاع اینطور باقی نخواهد ماند!

ما این روزها در دنیایی کاملا دیجیتال زندگی می کنیم که هوش مصنوعی در آن حرف اول و آخر را می زند. زمانی نه چندان دور پدیده ای مثل ربات های چت حتی در ذهن رویاپردازترین کارآفرینان دنیا هم جایی نداشت، اما امروز بدل به واقعیتی انکارناپذیر شده است. از آنجایی که ما در روزنامه فرصت امروز دوست دارید شما همیشه بهترین تجربه در عرصه کارآفرینی را داشته باشید، قصد داریم بهترین ابزارهای آنالیز اوضاع روابط عمومی برندها را زیر ذره بین ببریم. اگر شما هم همیشه حوزه روابط عمومی را مثل غولی شکست ناپذیر تلقی کرده اید، این مقاله حرف های زیادی برای تان دارد.

بهترین ابزارهای روابط عمومی

ما در ادامه خیلی رُک و پوست کنده سراغ بهترین ابزارهای کمکی برای مدیریت هرچه بهتر بخش روابط عمومی می رویم. این ابزارها مثل یک دوست وفادار و صدالبته سختکوش خیال شما را بابت خیلی از کارهای کلیدی در روابط عمومی راحت می کند. همچنین دیگر لازم نیست خیلی خودتان را برای مدیریت بهتر این بخش نگران کنید؛ چراکه همیشه یک دستیار کاملا وفادار کنارتان حضور دارد. 

مطلب مرتبط: آشنایی با نسخه مدرن روابط عمومی در دنیای کسب و کار

بهترین ابزارهای روابط عمومی: فهرستی جامع برای کارآفرینان

برند 24 (Brand 24): ابزاری قدیمی و شناخته شده

برند 24 (Brand 24): ابزاری قدیمی و شناخته شده

یکی از عادت های قدیمی مشتریان انتخاب برندهایی است که سابقه بیش تری در بازار دارند. انگار حتی اگر استارت آپ های جدید حسابی در بازار گرد و خاک کرده باشند، بازهم خرید از یک برند قدیمی اطمینان خاطر بزرگی خواهد بود. البته اغلب اوقات برندهای باسابقه محصولات درجه یکی نیز برای مشتریان رو می کنند. به همین خاطر ما هم در این بخش از چنین فرمولی استفاده کرده ایم. موسسه «برند 24» سال هاست در زمینه کمک به کارآفرینان برای روابط عمومی و بازاریابی بهتر فعالیت می کند. از چند سال قبل ابزار ویژه این موسسه برای کمک به اوضاع روابط عمومی روانه بازار شده است. شما با استفاده از این ابزار هوشمند سیر تا پیاز اوضاع روابط عمومی تان را زیر ذره بین خواهید برد. 

اگر دنبال ابزاری هستید که به طور خودکار مکالمات تان با مشتریان را آنالیز کرده و توصیه های حرفه ای برای تان داشته باشد، راه را کاملا درست آمده اید؛ چراکه ابزار برند 24 نه تنها این کار را در کسری از ثانیه انجام می دهد، بلکه همیشه فرصت ارتباط با کارشناس های کاربلد را نیز به شما می دهد. 

 از آنجایی که ما فقط دنبال امکانات روی کاغذ یک ابزار نیستیم، سراغ یکی از سایت های معتبر برای امتیازدهی به ابزارهای حوزه کسب و کار رفته ایم. بر این اساس موسسه G2 در ارزیابی همه جانبه اش از برند 24 امتیاز 4.6 از 5 را به آن داده است. اگر کنجکاوی تان اجازه نمی دهد همینطوری از کنار ابزار مورد بحث عبور کنید، ما خبر خوش برای تان داریم. برند 24 به کاربران امکان استفاده رایگان برای 14 روز را می دهد. از آن به بعد هم فقط با ماهی 49 دلار از نسخه پرمیوم این نرم افزار بهره مند خواهید شد. پس منتظر چه هستید؟ همین امروز کارتان با نسخه رایگان این ابزار را شروع کنید!

ملت واتر (Meltwater): ابزاری برای عاشقان نمودار

ملت واتر (Meltwater): ابزاری برای عاشقان نمودار

آیا دوست دارید با یک تیر دو نشان زده و ابزاری واحد برای روابط عمومی و بازاریابی داشته باشید؟ اگر جواب تان به سوال بالا مثبت است، آن وقت ابزار ملت واتر همان چیزی است که دنبالش می گشتید. این ابزار نه تنها در بین کارشناس های روابط عمومی، بلکه بازاریاب ها نیز حسابی سر و صدا به راه انداخته است. از جمله امکانات این ابزار ارزیابی معیارهایی مثل نرخ تبدیل، نرخ بازیابی مشتریان و هزار و یک معیار دیگر است. نکته جالب اینکه شما می توانید معیارهای شخصی سازی شده و مخصوص برندتان را در این ابزار بسازید. این یعنی همه چیز درست همانطوری پیش می رود که شما بخواهید!

شاید مهمترین مزیت ابزار ملت واتر ترکیب اطلاعات بخش های مختلف با استفاده از هوش مصنوعی باشد. به این ترتیب شما چشم اندازی جامع از اوضاع برندتان به دست آورده و دیگر لازم نیست دائما خودتان را با گزارش های جداگانه گمراه کنید. 

مدیریت خبرنامه برند، تنظیم ملاقات های کاری و همچنین مدیریت ارتباط میان بخش های مختلف شرکت از جمله دیگر امکانات ابزار دوست داشتنی ملت واتر محسوب می شود. نکته جالب اینکه تمام گزارش ها در قالب نمودارهای گرافیکی به دست شما می رسد. پس حتی اگر دانش زیادی در حوزه روابط عمومی ندارید، بازهم مشکلی از نظر فهم نکات نمودارها نخواهید داشت. خب مگر یک کارآفرین که اتفاقا در حوزه روابط عمومی کاملا تازه کار محسوب می شود، چه چیزی بیشتر از یک ابزار با کاربردی کاملا ساده برای موفقیت لازم دارد؟

اگر شما ابزار ملت واتر را به اکانت های برند در شبکه های اجتماعی متصل کنید، آن وقت گزارش های دقیقی درباره وضعیت برند در دنیای آنلاین نیز خواهید داشت. در این میان آنالیز تعاملات برند با کاربران نیز امکان جذاب دیگری است که نباید از قلم بیندازید. 

شاید تنها نکته منفی درباره ملت واتر بحث مالی ماجرا باشد (روی بحث بی نهایت مهمی دست گذاشتیم، نه؟). این ابزار در دو نسخه رایگان و پرمیوم عرضه می شود. اگر کار زیادی در حوزه روابط عمومی ندارید، شاید نسخه رایگان کارتان را راه بیندازد. با این حال برای بهره مندی از تمام امکانات این ابزار باید حسابی دست به جیب شده و هزینه سنگین سالی 4 هزار دلار را پرداخت کنید. همانطور که می بینید، این هزینه سنگین اصلا شوخی بردار نیست. پس تا مطمئن نشده اید برندتان به تک تک امکانات این ابزار نیاز دارد، حتی سراغ خریدش هم نروید؛ چراکه خیلی زود اوضاع مالی تان را به هم می ریزد. 

مطلب مرتبط: برترین ترندهای حوزه روابط عمومی کدامند؟

باز سامو (BuzzSumo): ابزاری همه کاره برای حرفه ای ها

باز سامو (BuzzSumo): ابزاری همه کاره برای حرفه ای ها

باز سامو ابزاری همه کاره با هزینه ای نسبتا منطقی است که همیشه هوای شما را در بازار دارد. اگر دوست دارید کمپین های متنوعی برای بهبود اوضاع روابط عمومی تان برگزار کنید، باز سامو بهترین گزینه ممکن خواهد بود. شما با این ابزار به راحتی فرصت ارزیابی کمپین های حوزه روابط عمومی را خواهید داشت. 

یکی از امکانات منحصر به فرد باز سامو ارائه اطلاعات مفید برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی است. این اطلاعات به شما برای تولید محتوای اثرگذار از نظر روابط عمومی کمک خواهد کرد. به علاوه، مسئله پیگیری ترندها در حوزه روابط عمومی و بازاریابی نیز با استفاده از این ابزار به طور کامل حل و فصل خواهد شد. در کنار این موضوع باید به پاسخگویی خودکار این ابزار به سوالات مشتریان نیز اشاره کنیم. با این حساب شما یک ابزار همه فن حریف برای بحث روابط عمومی و حتی بازاریابی در اختیار دارید. 

یادتان باشد باز سامو برای کاربران تازه کار اصلا توصیه نمی شود؛ چراکه استفاده از امکانات این ابزار نیازمند مقداری آشنایی با اصول روابط عمومی و همچنین توانایی مدیریت ابزارهای دیجیتال است. پس اگر فکر کرده اید برای اولین بار در زندگی تان به کمک این ابزار تبدیل به یک پا کارشناس روابط عمومی می شوید، باید بگویم سخت دراشتباهید؛ چراکه این ابزار فقط به درد آدم های نسبتا حرفه ای می خورد. 

منشن لیتیکس (Mentionlytics): توصیه های حرفه ای برای مبتدی ها

منشن لیتیکس (Mentionlytics): توصیه های حرفه ای برای مبتدی ها

اگر صحبت های ما در بخش قبل حسابی تازه کارها را ناامید کرده، حالا وقت آشنایی با ابزاری مخصوص آدم های تازه کار است. ما در این بخش منشن لیتیکس را برای تان کنار گذاشته ایم؛ ابزاری که بدون نیاز به دانش خاصی در دنیای روابط عمومی یا حتی دیجیتال امکان استفاده اش را دارید. 

اجازه دهید بحث مان را با یک سوال کلیدی جلو ببریم. شما به عنوان یک کارشناس تازه کار در حوزه روابط عمومی بیشتر از همه چه مدل کمکی از ابزار دلخواه تان می خواهید؟ احتمالا اگر کمی با دقت به این سوال نگاه کنید، کلی ایده متفاوت به ذهن تان می رسد. البته هوشمندانه ترین انتخاب در این میان بهره مندی از توصیه های دقیق هوش مصنوعی است؛ چراکه هوش مصنوعی می تواند حجم بالایی از اطلاعات را در کسری از ثانیه پردازش کند. شاید پیش خودتان فکر کنید چنین انتظاری خیلی غیرمنطقی به نظر می رسد. در این صورت تا حدودی حق با شماست، البته نه زمانی که پای منشن لیتیکس وسط باشد!

مطلب مرتبط: تقویت خلاقیت در تیم های بازاریابی و روابط عمومی

ابزار منشن لیتیکس به لطف بهره مندی از هوش مصنوعی امکان آنالیز تعاملات قبلی کارشناس های روابط عمومی برند با مشتریان را دارد. در نتیجه هر توصیه ای که لازم داشته باشید، در کسری از ثانیه در قالب نمودارهای دقیق دم دست تان خواهد بود. مثلا اگر مدت زمان پاسخگویی تان به سوالات مشتریان زیاد باشد، این ابزار نه تنها در این راستا کمک تان خواهد کرد، بلکه با گزارش های دقیق اوضاع تان را بهبود می بخشد. 

ما تا اینجای کار فقط درباره ابزارهای پولی با شما گپ زدیم. حالا نوبتی هم باشد، باید سراغ یک ابزار نیمه رایگان برویم. منشن لیتیکس مثل خیلی از نرم افزارهای دیگر در نسخه پرمیوم شما را دست به جیب خواهد کرد. با این حال نکته جالب امکانات تقریبا کامل این ابزار در نسخه رایگان است. پس اگر از ما می شنوید، اصلا سراغ خرید نسخه پرمیوم هم نروید. در عوض با نسخه رایگان کارتان را جلو برده و اگر نیاز به امکانات بیشتر داشتید، سراغ یک ابزار پولی و حرفه ای بروید. یادتان باشد این ابزار مخصوص تازه کارها طراحی شده و نباید انتظار خدمات پیشرفته از آن داشته باشید. 

برند واچ (Brand Watch): ناظری همه جانبه

برند واچ (Brand Watch): ناظری همه جانبه

کارآفرینان معمولا حوصله استفاده از ابزارهای مختلف را ندارند. شما را نمی دانم، ولی من که حتی با فکر کردن درباره استفاده از یک ابزار برای بازاریابی، نمونه ای دیگر برای روابط عمومی و نهایتا یک پلتفرم مجزا برای فروش نیز سرم درد می گیرد. پس بد نیست به فکر ابزاری باشیم که همه نیازهای برند را یکجا رفع کند. ماجرا جالب شد، نه؟

نیاز کارآفرینان به ابزاری همه جانبه مربوط به امروز یا دیروز نیست. البته موسسات مختلف معمولا خیلی خوب از پس این نیاز برنمی آیند. این وسط برند واچ با کلی ادعا یک ابزار جالب را روانه بازار کرده است. شما در این ابزار از بازاریابی و تبلیغات گرفته تا روابط عمومی و فروش را به طور یکجا زیر ذره بین می برید. 

اگر شما از آن دست کارآفرینانی هستید که حوصله مطالعه بازار را ندارند و می خواهند همیشه زودتر از بقیه در جریان ترندها قرار بگیرد، ابزار برند واچ تکه گمشده پازل تان است. این ابزار در زمینه روابط عمومی مجهز به سیستم مدیریت بحران است. یعنی اگر بحرانی پیرامون برندتان وجود داشته باشد، می توانید روی توصیه ها و خدمات شبانه روزی ابزار مورد بحث حساب کنید. این کار از طریق تحلیل نظرات منفی درباره برند صورت گرفته و توصیه های کاربردی برای بهبود اوضاع دم دست تان خواهد بود. پس منتظر چه هستید؟ قبل از اینکه خیلی دیر شود، سراغ برند واچ رفته و دستی به سر و گوش اوضاع برند بکشید. 

یکی دیگر از خدمات جالب برند واچ مربوط به بحث مدیریت سهامداران است. در این بخش برند واچ به طور خودکار گزارش های مربوط به تراز مالی و اوضاع کلی شرکت را در قالب نمودار به دست سهامداران می رساند. اینطوری دیگر لازم نیست کلی از وقت تان در روز را صرف توضیح اوضاع شرکت به سهامداران کنید. بی شک این سرویس مهم از نظر روابط عمومی به صرفه جویی وسیع در مدیریت زمان شرکت منجر خواهد شد، مگر نه؟

حالا که نگاهی همه جانبه به ابزار برند واچ داشتیم، باید کمی هم درباره هزینه استفاده از این امکانات حیرت انگیز بپردازیم. اجازه دهید خیال تان را راحت کنم، اگر دنبال یک ابزار ارزان هستید، اینجا اصلا محل مناسبی برای جست وجوی تان نیست؛ چراکه برند واچ ماهانه هزار دلار برای تان آب می خورد. این رقم آنقدر سنگین هست که خیلی از کسب و کارهای کوچک را کاملا بی خیال کند. پس اگر فکر می کنید استفاده از آن بازگشت سرمایه درست و حسابی برای تان ندارد، باید همین حالا قیدش را بزنید. هرچه باشد سالی 12 هزار دلار مبلغی نیست که به همین راحتی پای ابزاری با امکاناتی که حتی به کارتان نمی آید، هدر دهید. از طرف دیگر، اگر در شرکت کارشناس هایی دارید که واقعا امکانات برند واچ به کارشان بیاید، بد نیست کمی ریسک کرده و اوضاع تان را تغییر دهید. اینطوری حضورتان در بازار معنادارتر شده و تبدیل به رقیبی گردن کلفت برای بقیه برندها خواهید شد. 

جمع بندی

مدیریت روابط عمومی

این روزها ابزارهای زیادی برای مدیریت روابط عمومی در بازار وجود دارد. با این حال شما قرار نیست به همه آنها اعتماد کنید. اگر نظر ما را بخواهید، قبل از هر کاری باید نگاهی به اوضاع برندتان داشته باشید؛ چراکه حتی بهترین کارشناس های دنیا هم بهتر از شما درباره اوضاع کسب و کارتان نظر نخواهند داد. پس یکبار هم که شده تصمیم های یکهویی را کنار گذاشته و خوب پیش خودتان دو دوتا چهارتا کنید. بعد هم از بین ابزارهای این مقاله بهترین گزینه را انتخاب کنید. 

مطلب مرتبط: موفقیت در حوزه روابط عمومی به زبان ساده

یادتان باشد، ابزارهای مورد بحث در این مقاله اکثرا نسخه رایگان نیز دارند. پس برای اینکه کارتان از محکم کاری عیب نکند، قبل از خرید نسخه پرمیوم چند روزی با ورژن رایگان آن کار کنید. شاید اصلا با رابط کاربری یا امکاناتش کنار نیامدید. آن وقت دست کم پول تان را دور نریخته اید و هنوز بودجه کافی برای خرید یک ابزار دیگر را خواهید داشت. 

منابع:

https://brand24.com

https://prowly.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BwiL746J
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه