مدیران موفق معمولا عادت های خاصی دارند. نه اینکه آنها از مریخ آمده باشند، بلکه به خاطر مهارت های متفاوت شان در عمل نوع خاصی از عادت و رفتارها را بروز می دهند. شاید همین نکته برای شناسایی مدیران موفق و همکاری با آنها ایده آل به نظر برسد. البته در این میان یک راهکار هوشمندانه تر تلاش برای یادگیری مهارت های موردنظر و تبدی...
روابط عمومی یکی از حوزه های پرطرفدار در دنیای کسب و کار محسوب می شود؛ چراکه در اختیار داشتن یک تیم روابط عمومی قوی نه تنها ارتباط میان برند با مشتریان را سر و سامان می دهد، بلکه خیلی از هزینه های تبلیغاتی بی مورد را نیز قطع خواهد کرد. به همین خاطر در طول سال های اخیر این حوزه تغییر و تحولات بسیار زیادی را تجربه کرده اس...
ارزیابی عملکرد یک تیم در دنیای کسب و کار معمولا حرف و حدیث های بسیار زیادی به همراه دارد. خب کمتر کسی به عنوان عضو یک تیم کاری دوست دارد مورد بازخواست دیگران قرار گیرد. فرقی هم ندارد طرف مقابل یکی از مشتریان باشد یا مدیرعامل شرکت؛ در هر صورت کسی علاقه ای به دردسر نخواهد داشت!
بی شک مدیران برای ارزیابی وضعیت شرکت چاره...
آیا تا حالا با خودتان فکر کرده اید تیم های بازاریابی و روابط عمومی در دنیای شلوغ کسب و کار دقیقا چه کاری انجام می دهند؟ بی شک روی کاغذ همه تیم های بازاریابی عملکرد بی نهایت خوبی در راستای تحقق اهداف برند دارند. از سوی دیگر روابط عمومی در قالب یک تیم سازمان یافته نیز برای عملکرد بهینه کسب و کارها ضروری است. درست ب...
روابط عمومی نه تنها تکلیف یک برند با مشتریان را روشن می کند، بلکه چشم انداز همکاری با برندهای دیگر را نیز ترسیم خواهد کرد. به همین خاطر استفاده از افراد کارکشته در قالب تیم روابط عمومی نیاز هر کسب و کاری محسوب می شود. البته به شرط اینکه بودجه مناسبی در دست تان باشد.
یکی از مشکلات همیشگی کارآفرینان در ابتدای مسیر...
فعالیت در دنیای کسب و کار همیشه همراه با خبرهای خوش یا موفقیت های افسانه ای نیست. وقتی پای تان را در حوزه کارآفرینی می گذارید، باید انتظار روزهای سخت را هم داشته باشید. یکی از این روزهای سخت مربوط به زمانی است که بحران گریبان سازمان تان را می گیرد.
فرقی ندارد بحرانی که با آن رو به رو هستید، مربوط به چه حوزه ای باشد، د...
وقتی صحبت از جلب نظر مشتریان می شود، اغلب کسب و کارها فورا سراغ بازاریابی می روند. انگار که هیچ راهکار دیگری برای تعامل و درک متقابل از مشتریان در دنیا وجود ندارد. قبول دارم بازاریابی ابزار بی نهایت قدرتمندی است که اگر درست استفاده شود، تاثیرات بی نظیری خواهد داشت. با این حال دلیل نمی شود شما همه تخم مرغ های تان را در...
روابط عمومی یکی از مهم ترین بخش های هر کسب و کاری است که مرز میان شکست و موفقیت آن را ترسیم می کند. این بخش به برقراری ارتباط موثر با مخاطبان و ایجاد تصویر مثبت از برند کمک می کند. البته در دنیای دیجیتالی امروز که با هوش مصنوعی احاطه شده، اهمیت روابط عمومی نه تنها کمتر نشده، بلکه یک عالمه افزایش هم یافته است. ...
روابط عمومی یکی از مهمترین بخش های هر سازمان است که وظیفه ارتباط با رسانه ها و افکار عمومی را برعهده دارد. معمولا وظیفه ارتباط جانبی با مخاطب هدف، حفظ مشتریان و توضیحات دقیق درباره استراتژی های برند برعهده آن بخش قرار دارد. اگر شما هم تا حالا بیانیه های مختلف برندها را مرور کرده باشید، خیلی خوب با شرح وظایف این تیم ها...
یکی از افسانه هایی که در دنیای کسب و کار طرفدارهای زیادی دارد، جدایی میان بخش های مختلف است. انگار که هر بخشی باید سرش به کار خودش باشد و اصلا نگاهی هم به دپارتمان های دیگر نیندازد. چنین روشی معمولا به جدایی روزافزون بخش های مختلف یک شرکت منجر می شود. دست آخر هم ترکیب فعالیت دپارتمان های مختلف دقیقا مثل آشی بی مزه می ش...
تعامل با هزاران مشتری در طول روز کاری نیست که کارآفرینان را شیفته خودش کند. پاسخگویی به سوالات تکراری مشتریان، ارزیابی میزان موفقیت شرکت در شبکه های اجتماعی یا حتی طراحی استراتژی جامع در حوزه روابط عمومی در مقایسه با کارهایی مثل طراحی محصولات جدید اصلا چنگی به دل نمی زند. البته وقتی پای ابزارهای کمکی با چاشنی هوش مصنوع...
دنیای روابط عمومی در طول سال های اخیر با ظهور شبکه های اجتماعی تغییرات بسیار زیادی پیدا کرده است. امروزه دیگر خبری از شیوه های قدیمی در دنیای روابط عمومی یا تلاش برندها برای موفقیت در این حوزه بدون استفاده از روش های تازه نیست. در عوض عرصه دیجیتال مثل همه بخش های دیگر در حال نفوذ به حوزه روابط عمومی نیز هست. این امر بر...
عرصه روابط عمومی مانند بسیاری از حوزه های دیگر در دنیای کسب و کار به طور مداوم در حال تغییر است. امروزه روابط عمومی دیگر شباهتی به گذشته ندارد و تحولات بسیار مهمی را پیدا کرده است. هنوز هم بسیاری از برندها مشغول یادگیری اصول و نکات تازه در این راستا هستند. آزمون و خطای پرریسک هم در دستور کار برخی از کسب و کارها قرار دا...
حوزه روابط عمومی یکی از بخش های تخصصی در دنیای کسب و کار محسوب می شود. این حوزه برای بسیاری از افراد اهمیت بسیار زیادی داشته و منبع اصلی پیشرفت و حفظ موقعیت برندهای برتر دنیا محسوب می شود. با این حال اغلب اوقات وقتی یک برند تازه تاسیس وارد بازار می شود، ایجاد تیم روابط عمومی را در اولویت های آخر قرار می دهد. دلیل این ا...
کسب و کارهای کوچک اغلب اوقات در ارزیابی شان از بخش روابط عمومی اهمیت کمتر از انتظاری برای آن در نظر می گیرند. به عبارت بهتر، صاحبان کسب و کارهای کوچک هدف اصلی از سرمایه گذاری در بخش روابط عمومی را به سختی تشخیص می دهند. همین امر موجب بی میلی آنها برای سرمایه گذاری در این بخش می شود.
امروزه با توجه به افزایش حجم...