جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

عرصه روابط عمومی مانند بسیاری از حوزه های دیگر در دنیای کسب و کار به طور مداوم در حال تغییر است. امروزه روابط عمومی دیگر شباهتی به گذشته ندارد و تحولات بسیار مهمی را پیدا کرده است. هنوز هم بسیاری از برندها مشغول یادگیری اصول و نکات تازه در این راستا هستند. آزمون و خطای پرریسک هم در دستور کار برخی از کسب و کارها قرار دارد. در این میان آشنایی با نسخه مدرن روابط عمومی به طور خلاصه به کارآفرینان برای درک بهتر این حوزه کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات برای آشنایی مناسب با حوزه روابط عمومی به شیوه ای مدرن را مرور خواهیم کرد. 

آشنایی با نسخه مدرن روابط عمومی در دنیای کسب و کار

اهمیت ایجاد مکالمه

امروزه ارتباطات میان انسان ها بیش از هر زمان دیگری به طور دیجیتال صورت می پذیرد. در این میان بخش روابط عمومی برندها نیز باید به جای فعالیت حضوری به دنبال پیگیری نیازهای مشتریان در دنیای دیجیتال باشد. این امر می تواند به شما امکانات بسیار مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شرایط تان در بازار را نیز به طور قابل ملاحظه ای ساده سازد. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان و یادگیری اصول نوین روابط عمومی هستید، باید تغییرات دیجیتال را جدی بگیرید. 

مطلب مرتبط: کارشناس های روابط عمومی و کمک به کسب و کارهای نوپا

شبکه های اجتماعی محبوب در میان کاربران نیازی به جست و جو ندارند. شما می توانید بسیاری از پلتفرم ها را در گوشی هوشمند خودتان نیز پیدا کنید. به همین خاطر باید پیش از اینکه خیلی دیر بشود، کارتان در این میان را شروع کنید. این امر می تواند شما را از رقبا جلو انداخته و برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط تان را بی نهایت مساعد سازد. 

تعامل با مشتریان

تعامل با مشتریان به معنای ارتباط با آنها فراتر از مسائل مربوط به فروش و خدمات پس از آن است. شما می توانید به طور مداوم با مشتریان ارتباط داشته و رفتارشان را ارزیابی کنید. این امر می تواند نوعی پژوهش یا مطالعه بازار برای شما محسوب شود. بسیاری از برندها امروزه به دنبال پیش بینی رفتار مشتریان در بازار هستند. چنین امری به آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در بازه های زمانی طولانی کمک کرده و هیچ وقت موجب ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نمی شود. 

بسیاری از برندها فقط در زمان مربوط به نیاز مشتریان به خدماتی مشخص درباره خریدشان اقدام به همراهی با آنها می کنند. این امر در دنیای مدرن دیگر برای محبوبیت برند شما کافی نیست. به همین خاطر حتی زمانی که به ظاهر دلیلی برای ارتباط میان شما و مشتریان وجود ندارد هم شما باید ارتباط تان با آنها را به خوبی حفظ کنید. 

ایجاد پلتفرمی برای انجمن مشتریان

ایجاد انجمن مشتریان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر می تواند برای شما بسیار مزیت رقابتی مهمی محسوب شود. درست به همین دلیل امروزه بسیاری از برندها به دنبال ایجاد انجمن مشتریان هستند. اگر شما در این میان یک پلتفرم مشخص را برای چنین کاری اختصاص دهید، وضعیت تان به مرور بهتر خواهد شد. بسیاری از برندها از پلتفرم های تعاملی مثل دیسکورد یا فیس بوک برای ایجاد انجمن استفاده می کنند. البته در طول سال های اخیر اغلب شبکه های اجتماعی ساز و کار مربوط به ایجاد انجمن را برای برندها تسهیل کرده اند. با این حساب شما می توانید به سادگی هرچه تمام تر اقدام به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کرده و وضعیت تان در این میان را به خوبی توسعه دهید. 

مطلب مرتبط: بحران های روابط عمومی برای کسب و کارهای کوچک

محتوای شما برای چه کسی تولید می شود؟

در زمینه روابط عمومی بسیاری از برندها با تیم بازاریابی همکاری نزدیکی دارند. این امر به تولید انواع محتوا و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف منجر می شود. یکی از نکات مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از محتوای دقیق و کاربردی است. اگر شما پیش از طراحی محتوا از خودتان پرسشی درباره مخاطب آن بکنید، کارتان بسیار ساده تر از زمان دیگری می شود. به این ترتیب دیگر خبری هم از تولید محتوای به دردنخور نخواهد بود. این یعنی شما کاملا مطابق انتظار و نیاز مشتریان تان دست به فعالیت زده اید. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/T9ssoJUJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه