جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
عادت هایی که می تواند موجب اخراج کارمندان شود

عادت های خطرناک کارآفرینان

3 سال پیش ( 1399/7/17 )
پدیدآورنده : ایوان ویدجایا   پدیدآورنده : علی آل علی  

علاقه به فعالیت در حوزه کسب و کار مربوط به طیف خاصی از افراد نیست. امروزه بسیاری از کارآفرینان و کارمندان در شرکت‎ های مختلف نسبت به کار شما علاقه بالایی نشان می ‎دهند. این امر ناشی از حضور در عرصه‎ های مناسب فعالیت و علاقه شخصی است. بدون شک وقتی یک کارآفرین یا کارمند به حوزه فعالیتش علاقه دارد، نسبت به مدیریت وضعیت کاری و کاهش ریسک‎ های موجود در زمینه وضعیت کاری ‎اش اقدام خواهد کرد. متاسفانه برخی از کارمندان در شرکت‎های بزرگ با اشتباهات کوچک و ساده سابقه‎ شان را زیر سوال می‎ برند. برخی از عادت های کارآفرینان نیز همین مسئله را ایجاد می ‎کند. بسیاری از کارآفرینان در مقیاسی وسیع نسبت به مدیریت وضعیت کاری‎ شان و کاهش رفتارهای نامناسب اقدام نمی ‎کنند. عادت های نامناسب در زمینه کسب و کار و همکاری با شرکت ‎های بزرگ همیشه موجب دردسر می ‎شود. در ادامه مقاله کنونی به بررسی برخی از عادت های نامناسب کارآفرینان و کارمندان خواهیم پرداخت. اگر شما نیز دارای یکی از عادت های ذیل هستید، باید هرچه سریع‎ تر نسبت به ترک آن اقدام نمایید. در غیر این صورت هر لحظه امکان مواجهه با پیام اخراج از سوی شرکت وجود خواهد داشت.

1. سیگار کشیدن

عادت خطرناک کارآفرینان

استفاده از سیگار یکی از عادت های نامناسب و آزاردهنده برای اطرافیان است. برخی از کارآفرینان حتی در محل کار نیز اقدام به استفاده از سیگار می ‎کنند. یکی از نمونه‎ های مناسب در زمینه تاثیر منفی سیگار بر روی وضعیت کاری مربوط به حضور در جلسه‎ های مهم است. اگر یک کارآفرین در جلسه کاری همراه با بوی سیگار حضور پیدا کند، برداشت مناسبی از وی در میان همکارانش صورت نخواهد گرفت. این یک امر طبیعی محسوب می‎ شود. به هر حال هیچ کارآفرین یا شرکتی تمایل به همکاری با یک فرد درگیر مشکلات در زمینه ترک سیگار ندارد.

مطلب مرتبط: چگونه عادت های بد و مخرب خود را کنار بگذاریم

بسیاری از مشکلات تنفسی ناشی از استفاده از سیگار است بنابراین ترک استفاده از آن برای حفظ سلامت فرد و افراد اطرافش ضروری خواهد بود. امروزه بسیاری از شرکت ‎های بزرگ قوانین مختلفی در زمینه ضرورت ترک سیگار یا حتی منع استفاده از آن تعیین کرده‎ اند. این قوانین در صورت عدم رعایت از سوی کارآفرینان یا اعضای شرکت نتایج ناگواری مانند اخراج در پی خواهد داشت.

2. پرهیز از پذیرش مسئولیت

افراد در زمینه حضور در سازمان ‎های تجاری باید نسبت به مسئولیت اقدامات ‎شان توجه داشته باشند. متاسفانه برخی از کارمندان در صورت بروز مشکل از پذیرش هرگونه مسئولیتی پرهیز می ‎کنند. این امر مشکلات سازمان را به شدت پیچیده خواهد کرد. بدون تردید در پایان ماجرا مسئول اصلی ایجاد بحران در قالب تیم کاری یا یک فرد مشخص خواهد شد. نکته مهم در این میان پذیرش مسئولیت از همان روز نخست است. اگر کارمندان و مدیران ارشد مسئولیت شان را به خوبی پذیرا باشند، احتمال بروز ریسک ‎های بزرگ در عرصه کسب و کار کاهش پیدا خواهد کرد. امروزه بسیاری از کارمندان به دلیل عدم آشنایی با فرآیندهای کاری و مسئولیت‎ شان اقدام به پذیرش ریسک‎ های بزرگ می ‎کنند. این امر نتیجه به شدت منفی بر روی وضعیت کسب و کارها بر جای می گذارد.

3. تاخیر در زمینه حضور در دفتر کار

حضور به موقع در محل کار اهمیت بسیار زیادی دارد. شرکت‎ ها اغلب اقدام به تعیین ساعت ‎های مشخص برای حضور و خروج کارمندان می ‎کنند. این امر امکان فعالیت منظم و ایجاد هماهنگی در میان بخش ‎های مختلف شرکت را فراهم می ‎کند. بدون تردید برخی از شرکت ‎ها دارای ساعت ‎های کاری منعطف ‎تری هستند، اما در نهایت کارمندان باید تابع تصمیم ‎گیری ‎های مدیران در زمینه ساعت‎ های کاری باشند. اگر یک یا چند کارمند برای مدت زمانی طولانی اقدام به حضور با تاخیر در محل کار نمایند، تیم مدیریتی برای آنها تشکیل جلسه فوری خواهد داد. متاسفانه اغلب شرکت ‎ها شانس دوباره با کارمندان دارای تاخیر در زمینه حضور در محل کار نمی ‎دهند. این امر حتی برای مدیران ارشد شرکت ‎ها نیز یکسان است. با این حساب حضور به موقع در محل کار باید به عنوان یک ضرورت اجتناب ‎ناپذیر لحاظ شود.

حضور به موقع در محل کار تاثیر بسیار مثبتی بر روی ذهنیت دیگران از ما دارد. بسیاری از کارمندان حتی اندکی زودتر از ساعت شروع به کار در دفتر حضور پیدا می ‎کنند. این امر با هدف سازماندهی هرچه بهتر شرایط برای شروع کار در ساعت مقرر است بنابراین حضور به موقع در محیط کار باید اولویت اصلی کارآفرینان و کارمندان باشد.

4. عدم توجه به خواب مناسب

استراحت مناسب در طول شبانه روز اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر ساعت کاری شما در عرصه کسب و کار شامل صبح بسیار زود است، باید ساعت خواب ‎تان را با این شرایط هماهنگ سازید. بسیاری از کارمندان و کارآفرینان شب‎ ها تا دیروقت بیدار هستند. این امر حتی اگر با هدف مدیریت امور کسب و کار هم باشد، مضر خواهد بود بنابراین باید نسبت به این شرایط تجدیدنظر اساسی روا داشت.

کسب و کارهای مختلف در زمینه ارزیابی وضعیت کارمندان به میزان خستگی ‎شان در هنگام فعالیت توجه دارند. اگر یک کارمند دچار خستگی بیش از اندازه باشد، به احتمال زیاد نسبت به ساعت ‎های مناسب خواب و استراحت بی ‎توجه بوده است. این امر شرایط بسیار دشواری برای برندها به منظور مدیریت کارمندان ایجاد خواهد کرد. واکنش بسیاری از برندها نسبت به این شرایط اخراج کارمندان موردنظر است بنابراین در صورت عدم رعایت نکات مربوط به استراحت مناسب و به موقع امکان از دست دادن شغل افراد وجود خواهد داشت.

5. منفی ‎باقی مداوم

نگاه منفی به امور مختلف در حوزه کسب و کار امر رایجی محسوب می‎شود. بسیاری از تیم‎های کاری در تلاش برای افزودن افرادی با نگاه منفی به دامنه همکاران‎شان هستند. این امر با هدف ایجاد تردید نسبت به تصمیم‎های نهایی و بهبود کیفیت‎شان تا جای ممکن است. نکته مهم در این میان تعیین مرزی میان نگاه منفی به وضعیت کاری و منفی‎باقی مداوم است. اگر یک کارمند به طور مداوم نگاه منفی به تمام فعالیت‎های برند داشته باشد، امکان تاثیرگذاری و جلب نظر همکارانش را از دست خواهد داد.

بسیاری از برندها به طور مداوم با مشکلاتی در زمینه مدیریت کارمندان منفی ‎باف مواجه هستند. اگر شرکت ‎ها در زمینه مدیریت وضعیت آنها راهکار مطلوبی پیدا نکنند، سرنوشت نهایی آنها اخراج خواهد بود. بدون تردید از دست دادن موقعیت شغلی به دلیل منفی ‎بافی بار مالی سنگینی بر روی برندها ایجاد می‎کند بنابراین اگر شما به عنوان کارمند یا کارآفرین حاضر در یک شرکت اظهارنظرهای منفی زیادی دارید، باید نسبت به کاهش تعدادشان اقدام نمایید. در غیر این صورت شاید به زودی مجبور به جست ‎وجو برای شغلی تازه شوید.

6. عدم مشارکت با تیم کارمندان

امروزه اغلب کارها در شرکت‏ ها به صورت تیمی مدیریت می ‎شود. اگر یک کارمند در شرایط کنونی توانایی یا تمایل حضور در تیم ‎های کاری را نداشته باشد، وضعیت برای پیشبرد طرح‎ های مختلف دشوار خواهد شد. تاکید اصلی مدیران ارشد برای استخدام کارمندان ارزیابی توانایی همکاری تیمی ‎شان است بنابراین اگر یک کارمند این توانایی را از دست بدهد، به زودی با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

مطلب مرتبط: 5 عادت همیشگی مدیران بد

خوشبختانه امروزه کلاس ‎های آموزشی بسیار زیادی در زمینه روابط عمومی و تعامل با دیگران وجود دارد. بدون شک چنین دوره‎ هایی امکان بهره ‎گیری از سوی کارمندان را نیز دارد بنابراین در صورت تردید نسبت به توانایی ‎های‎ تان باید نسبت به حضور در کلاس ‎های موردنظر اقدام نمایید. در غیر این صورت وضعیت بسیار دشواری برای تداوم حضور در برند موردنظر خواهید داشت.

منبع : noobpreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JUMaiVlz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه